umiejscowienie tunera, kabel hdmi

Data: 2011-07-15 01:02:43
Autor: Lukas
umiejscowienie tunera, kabel hdmi
Witam

Jako, ze naroznik konczy sie 1 m przed sciana i nie chciałbym stawiac przy scianie szafki ( TV wisi na scianie) , pomyslalem, ze mozna byc dac tuner gdzies na komodzie, szafce, musi to byc jednak po prawej lub lewej stronie i TV no i mam obawy czy pilot da rade dotrzec z sygnalem do tunera....

Macie jakies patenty na to, aby to sprawnie zadzialalo? Nie usmiecha mi sie siedziec przed TV 3 metry , a pilota ustawiac np. w lewo albo w prawo :-) , aby przelaczyc program. :-)

Optymalnie byloby schowac gdzies tuner, a na kabelku parometrowym przedluzyc odbiornik podczerwieni i dac go dzies kolo TV , cwiczyl to ktos ?:)

Druga sprawa to kabel HDMI. CHce doprowadzic kabel HDMi, tylko pyatnie czy dac 2 kable czy 1 wystarczy ?

Jak to wygalda z Waszego doswiadczenia? W zasadzei bede mial tylko tuner z TV przez HDMI, ale jak trzeba bedzie podlaczyc jakiegos cyfraka to moze i by przydalo sie....

Data: 2011-07-15 01:17:37
Autor: yabba
umiejscowienie tunera, kabel hdmi
Użytkownik "Lukas" <george102@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4e1f756b$0$3511$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kabelki to przeżytek, zastosuj bezprzewodowy przedłużacz. :)

http://www.dipol.com.pl/oferta-tv-tv-sat-akcesoria-przedluzacze-pilotow,4446.htm

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-07-15 07:33:03
Autor: pawell32
umiejscowienie tunera, kabel hdmi
W dniu 2011-07-15 01:02, Lukas pisze:
Jako, ze naroznik konczy sie 1 m przed sciana i nie chcia�bym stawiac przy
[...]

spokojnie możesz schować dekoder do szafki.
zastosuj jeden niełączony hdmi + przedłużacz pilota radiowy.
http://allegro.pl/ag107-radiowy-przedluzacz-pilota-ir-tv-sat-pilot-i1702038299.html --
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-07-15 09:50:44
Autor: LUKAS
umiejscowienie tunera, kabel hdmi

spokojnie możesz schować dekoder do szafki.
zastosuj jeden nieł±czony hdmi + przedłużacz pilota radiowy.
http://allegro.pl/ag107-radiowy-przedluzacz-pilota-ir-tv-sat-pilot-i1702038299.html

A jest cos takiego, aby jednym pilotem oblsugiwac 2 odbiorniki które " łapi±" sygnal z pilota, a 3 odbiornik wysyla sygnal do tunera ?

CHodzi mi o to , ze wtedy jednym pilotem moglbym oblugiwac sobie 2 tv, tylko , ze sygnal poprzez hdmi musiałbym miec z jednego tunera doprowadzony do 2 TV i wtedy  albo w jednym albo w drugim pokoju pykam sobie programy jednym pilotem obslugujac jeden tuner.
 Tylko czy mozna rozdzielic sygnal lec±cy w jednym HDMI na 2 kable HDMI ?
Cos czuje, ze byloby za pieknie, wtedy niepotrzebny bylby chyba muliroom bo kazdy by sobie podzelil sygnal jakism trojnikiem:-)

No, ale moze sie myle..

Data: 2011-07-15 10:08:00
Autor: pawell32

http://www.dipol.com.pl/dodatkowy_odbiornik_pilotow_do_signal-link_R93112.htm

http://www.dipol.com.pl/signal-link_-_przedluzacz_pilota_wykorzystujacy_istniejaca_instalacje_antenowa_R93109.htm

http://allegro.pl/spliter-hdmi-to-2x-hdmi-rozdzielacz-gold-hd-i1693441279.html

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-07-15 11:02:51
Autor: LUKAS
umiejscowienie tunera, kabel hdmi
No dobra, a testowal ktos ten rodzielacz?
Na www jest napisane, ze odbiorniki trzeba wlaczac w kolejnosci i zaczekac na obraz potem drugi .

A co w przypadku kiedy zalozmy wlaczylem pierwszy w salonie i ide zaraz spac, i potem wlaczam drugi w sypialni?

Kolejnosc jest niewazna przy wlaczeniu tylko jednego TV ? Zeby nie bylo tak, ze musze wlaczyc pierwszy, potem drugi i potem wylaczyc pierwszy :-) , a obraz zostanie na drugim :-)

Data: 2011-07-15 11:08:51
Autor: LUKAS
umiejscowienie tunera, kabel hdmi
I jeszcze pytanie jak max dlugi moze byc kabel HDMI od rozgaleznika, zeby nie bylko zaklocen? do pierwszego TV w salonie bede mial jakies 7 metrow, ale do sypialni to mi sie z 15-20 nazbiera, takich kabli chyba nie ma i tutaj kłania sie chyba multi room na kablu sieciowym... bo to mam wrazenie jedyne rozwiazanie przy znacznej odleglosci...

Data: 2011-07-15 11:13:03
Autor: LUKAS
umiejscowienie tunera, kabel hdmi
Ew. jakby dac dlugi kabel ten z 3 kolorami, zapomnialem nazwy , chyab composite, na nim tez z tego co wiem mozna puscic sygbal HD, tylko czy sa takeie 10-20 metrow i bedzie to smigac bez zaklocen?

Co o tym sadzicie, jakie jest najlepsze rozwiazanie ?

Użytkownik "LUKAS" <qwerty101101@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4e2003a6$0$2495$65785112news.neostrada.pl...

Data: 2011-07-15 11:17:35
Autor: pawell32
W dniu 2011-07-15 11:13, LUKAS pisze:
Ew. jakby dac dlugi kabel ten z 3 kolorami, zapomnialem nazwy , chyab
composite, na nim tez z tego co wiem mozna puscic sygbal HD, tylko czy sa
takeie 10-20 metrow i bedzie to smigac bez zaklocen?

component to też złącze HD, tylko analogowe,
nie wiem zatem na jaką odległość można przesłać.
wszystko zależy przede wszystkim od jakości kabla.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-07-15 11:15:04
Autor: pawell32
W dniu 2011-07-15 11:08, LUKAS pisze:
[...]
tutaj k�ania sie chyba multi room na kablu sieciowym... bo to mam wrazenie
jedyne rozwiazanie przy znacznej odleglosci...

najdłuższy kabel hdmi jaki kładłem to 25m i działa ok.
oczywiście bez urządzeń pośrednich

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-07-15 11:14:08
Autor: pawell32
W dniu 2011-07-15 11:02, LUKAS pisze:
[...]

nie stosowałem jeszcze tych rozgałęźników.
nie jest drogi, kup i sprawdĹş.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-07-22 14:53:27
Autor: Kell a
pawell32 <pawell@net-sat.pl> napisał(a):

spokojnie możesz schować dekoder do szafki.
zastosuj jeden nieł±czony hdmi + przedłużacz pilota radiowy.
http://allegro.pl/ag107-radiowy-przedluzacz-pilota-ir-tv-sat-pilot-i1702038299.html

Sprytne, ale to dwa dodatkowe klocki, dwa zasilacze  i dodatkowy prad.
Osobiscie bym sie chyba nie skusil.

umiejscowienie tunera, kabel hdmi