umowa bez wiedzy osoby decyzyjnej

Data: 2013-08-19 16:48:40
Autor: marek
umowa bez wiedzy osoby decyzyjnej
Jest sobie telewizja kablowa, umowa jest na mnie. Jakiś czas temu nie było mnie w domu, ktoś zadzwonił, odebrała matka. Konsultant podobno zaproponował za kilka złotych kilka dodatkowych programów i matka się zgodziła. Matka jest już osobą starszą, nie wiem dokładnie co jej mówił konsultant, co usłyszała a co zrozumiała itp., ale czy jako osoba decyzyjna w tych sprawach mam szanse wycofać się z tej umowy? Matka nie ma pełnomocnictwa do decydowania w tych sprawach. Jak pokierować sprawą?

Marek

Data: 2013-08-19 10:55:01
Autor: witek
marek wrote:
[...]

skoro rozmawiali z "sąsiadem",  to nie ma zadnej umowy.
Trzeba ich tylko uświadomić.

Data: 2013-08-19 18:27:10
Autor: z
W dniu 2013-08-19 17:55, witek pisze:
marek wrote:
[...]

Tak mi się przypomniało jak mój były już pracodawca w ferworze produkcyjnej walki podobno zgodził się telefonicznie na jakiś abonament na niepotrzebne mu usługi reklamowe (czy cuś).
Miał on taką manierę że często mówił TAK wysłuchując rozmówcy.
Jakoś to się dało odkręcić ale nerwów było co nie miara.

PS.
Tak mi teraz przyszło do głowy żeby każdą rozmowę nagrywać. Taki backup.
Po kamerce w aucie i dyktafonie podczas rozmowy z "wadzą" kolejne zadanie do odrobienia żeby jakoś normalnie żyć w tym kraju :-)

Data: 2013-08-20 03:33:36
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 18:27:10 UTC+2 użytkownik z napisał:
Tak mi teraz przyszło do głowy żeby każdą rozmowę nagrywać. Taki backup.
Po kamerce w aucie i dyktafonie podczas rozmowy z "wadzą" kolejne zadanie do odrobienia żeby jakoś normalnie żyć w tym kraju :-)

Wiesz że w tym kraju sa normalnie żyjący, szczęśliwi ludzie i niepotrzebne im nagrywanie każdej rozmowy, kamerka w aucie, dyktafon do rozmów z władzą itp. Uwierz mi można normalnie żyć a paranoja to się podobno daje leczyć;)

Data: 2013-08-20 23:09:28
Autor: z
W dniu 2013-08-20 12:33, Kris pisze:
[...]

Widać nikt Ci jeszcze nie nabruździł. Albo na reputacji albo na kasie.

Mi się zdarzyło. Ten mój pracodawca co przytakiwał (a dokładniej jego żona) nakłamała przed sądem i jestem w plecy. Gdybym żądał na piśmie albo nagrywał to dostałbym uczciwie zarobione pieniądze. Też byłem normalny i normalnie traktowałem normalnych ludzi. ;-)
Znowu inny (co ja tak o pracodawcach :-) ) jak rzuciłem u niego pracę dla dużo większej kasy i nowych technologii, opowiadał na lewo i prawo że nic nie potrafię i sobie nie radzę.
Teraz mu się odmieniło ale niesmak pozostał.

Tak ludzie są normalni i uczciwi dopóki im się monety w oczach nie zaświecą. :-(

Data: 2013-08-20 12:22:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 19 Aug 2013, z wrote:

Miał on taką manierę że często mówił TAK wysłuchując rozmówcy.

  Oduczył się?
  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-20 23:16:22
Autor: z
umowa bez wiedzy osoby decyzyjnej
  Oduczył się?

Cho... wie. Prawie rok jest mi winny dwie pensje. (sądy się wleką)
Ukrywa dochody i majątek i kombinuje coś z upadłością. Ma łeb na karku ;-)

Data: 2013-08-19 16:57:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-08-19 16:48, marek pisze:
[...]

Powiedzieć, że nie zawierałeś żadnej umowy i żądasz naliczania opłat zgodnie z poprzednimi warunkami.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-20 07:20:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 19.08.2013 16:57, Liwiusz pisze:
Powiedzieć, że nie zawierałeś żadnej umowy i żądasz naliczania opłat
zgodnie z poprzednimi warunkami.

Tylko,  że wtedy się czepną jego matki, a pewnie tego też nie chce, nie?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-20 08:16:40
Autor: Liwiusz
[...]

Że co się czepną?

--
Liwiusz

Data: 2013-08-20 09:05:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 20.08.2013 08:16, Liwiusz pisze:
[...]

No o zawartą  ustnie umowę. Pewnie mają nagrania.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-20 10:19:51
Autor: Liwiusz
[...]

Czyli co, podłączyli jej linię i świadczą usługę?

--
Liwiusz

Data: 2013-08-20 12:07:54
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 20.08.2013 10:19, Liwiusz pisze:

Czyli co, podłączyli jej linię i świadczą usługę?

Ale ona nie zawierała umowy na żadne linie, tylko na kanały telewizyjne. Powiedzmy dla ustalenia uwagi, że Trwam, Al Jazeera i Gorące Lolitki. Kanały zostały włączone, czyli dostarczone do Pani Mamusi.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-20 12:10:18
Autor: Liwiusz
[...]

Nie, zostały dostarczone innemu abonentowi.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-20 12:30:10
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 20.08.2013 12:10, Liwiusz pisze:
[...]

Nie, zostały dostarczone pod właściwy adres. To, że mieszka tam więcej ludzi.... Jak moja żona zamówi np. Buty na Allegro, to jak dostarczą jej do mojego mieszkania, to jej umowa jest nieważna?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-20 12:38:22
Autor: Liwiusz
[...]

Ale to jest zła analogia.

Aby dostarczyć sygnał TV, trzeba zapewnić końcówkę, która umożliwi odbiór. Mamie takiej końcówki nie zapewniono.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-20 12:48:06
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 20.08.2013 12:38, Liwiusz pisze:

Aby dostarczyć sygnał TV, trzeba zapewnić końcówkę, która umożliwi
odbiór. Mamie takiej końcówki nie zapewniono.

A czemu każdy ma dostać swoją ,,końcówkę''? Kablówka jest rodzinna, cała rodzina korzysta.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-20 12:49:54
Autor: Liwiusz
[...]

Nieważne kto korzysta, płacić ma ten, co zawarł umowę i komu doprowadzają sygnał.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-20 13:26:21
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Ale korzysta OD ABONENTA który sygnał bierze od dostawcy.

Rodzina nie jest stroną umowy (chyba że to jakaś dziwna umowa zbiorowa).

Data: 2013-08-20 14:13:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 20 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

[...]

  Ale umowa nie jest rodzinna tylko imienna.
  Jakby umowa była rzeczywiście "rodzinna" to trzeba by przejrzeć
przepisy "współ" (współodpowiedzialności, współkorzystaniu itd).

cała rodzina korzysta.

  Nawet nie mogę podatkiem pogrozić, bo albo z mocy KRiO wolno
(korzystać nieodpłatnie) albo podpada pod zwolnienie :P
  Niemniej nie zmiania to faktu, że (rodzina) korzysta (legalnie)
z CZYJEJŚ umowy - z umowy abonenta.
  Ale to nie rodzi prawa do zmieniania tej umowy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-20 12:42:16
Autor: Gotfryd Smolik news
umowa bez wiedzy osoby decyzyjnej
On Tue, 20 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

W dniu 20.08.2013 12:10, Liwiusz pisze:
Nie, zostały dostarczone innemu abonentowi.

Nie, zostały dostarczone pod właściwy adres.

  To nie wystarcza.
  Mamusia może sobie zamówić WŁASNĄ usługę i na niej co tam żywnie chce.
  Faktem jest, że jeśli jest podatna na "zgadzanie się", to wątkodawca
ma problem, bo tylko czekać kiedy któryś kanciarz to wykorzysta
i wepchnie TAKĄ umowę.

To, że mieszka tam więcej ludzi....

  To każdy z nich może sobie zawrzeć własną umowę.
  Nie ma przeciwwskazań.
  Ale pytający nie wyraził zgody na przesyłanie CZYICHŚ
treści na łączach które wynajął DLA SIEBIE.

Jak moja żona zamówi np. Buty na Allegro, to jak dostarczą jej do
mojego mieszkania, to jej umowa jest nieważna?

  Zmień przykład, bo zarówno brak "wiązania elementów" (umowy)
a po drugie żona ma prawa wynikłe wprost z KRiO oraz KC,
te prawa ISTNIEJĄ tak jakbyś wystawił pełnomonictwo
do korzystania z lokalu na prawach lokatora.
  Matka wątkotwórcy nie ma takiego pełnomocnictwa do rozporządzania
umową z operatorem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-20 12:59:04
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
umowa bez wiedzy osoby decyzyjnej
On Tue, 20 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

To, że mieszka tam więcej ludzi....
  To każdy z nich może sobie zawrzeć własną umowę.
  Nie ma przeciwwskazań.

<na marginesie>
Nie wiem czy nie ma, ciekawym jak by kablówka zareagowała na kilka podłączeń do mieszkania :D
</na marginesie>

  Ale pytający nie wyraził zgody na przesyłanie CZYICHŚ
treści na łączach które wynajął DLA SIEBIE.

Ok. No to w takim razie mamy nadal problem mamusi, która bez upoważnienia zamówiła...

[...]

No więc wątkotwórca jest kryty, ale czy mamusia też?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-20 14:17:43
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Pewnie tak samo jak telekomunikacja.
  Mam dwie linie i już.

</na marginesie>

  Ale pytający nie wyraził zgody na przesyłanie CZYICHŚ
treści na łączach które wynajął DLA SIEBIE.

Ok. No to w takim razie mamy nadal problem mamusi, która bez upoważnienia zamówiła...

  Nie mamy, bo zamiający przyjął zamówienie od nieznanej osoby.
  To tak jakbyś poczuwał się do płacenia, bo ktoś z grupowiczów
"wyraził wolę" dostarczenia Ci tony jogurtu.
  On zamawia, Ty masz płacić.
  Ja bym sprawdził art.63 KC

  Matka wątkotwórcy nie ma takiego pełnomocnictwa do rozporządzania
umową z operatorem.

No więc wątkotwórca jest kryty, ale czy mamusia też?

  Ale kłopot ma nie mamusia - kłopot ma operator, aby dostarczyć
mamusi ten sygnał bez naliczania abonamentu.
  Jak jej "dociągnie" nowe przyłącze, dostarczy zamówione
kanały i każe płacić TYLE NA ILE SIĘ ZGODZIŁA (bez innych
opłat), to owszem, będzie miała kłopot.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-20 14:52:37
Autor: WAM
umowa bez wiedzy osoby decyzyjnej
On Tue, 20 Aug 2013 12:59:04 +0200, Przemysław Adam Śmiejek
<niechce@spamu.pl> wrote:

<na marginesie>
Nie wiem czy nie ma, ciekawym jak by kablówka zareagowała na kilka podłączeń do mieszkania :D
</na marginesie>
Przypadek z życia, ze stycznia 2013 z Warszawy. Właściciel mieszkania
ma tv kab (chyba z UPC). Właściciel wynajmuje mieszkanie i najemca
chce od tego samego operatora internet po tym samym kabelku - nie da
się. Dlaczego? Bo tamten kabelek z tv dostarczamy do właściciela a
umowa internetowa ma być na kogoś innego więc dociągniemy drugi
kabelek i na nim będzie Internet. Nie dało się świadczyć 2 usług dla 2
abonentów na 1 kablu. Na dociągnięcie drugiego kabla nie widzieli
problemu.

WAM

Data: 2013-08-20 12:54:30
Autor: Andrzej Lawa
umowa bez wiedzy osoby decyzyjnej

Nie, zostały dostarczone innemu abonentowi.

Nie, zostały dostarczone pod właściwy adres.

Ale do złego abonenta.

To, że mieszka tam więcej
ludzi.... Jak moja żona zamówi np. Buty na Allegro, to jak dostarczą jej
do mojego mieszkania, to jej umowa jest nieważna?

Ale oni jej tych butów nie dostarczyli. Dostarczyli je komuś innemu. Ona nie miała w tym przypadku technicznych możliwości odbioru bo nie miała osobnej linii abonenckiej.

Data: 2013-08-20 12:37:00
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Ale jakim prawem przesyłają je drutem, na ktory umowę ma pytający?
  Niech mu zapłacą odszkodowanie za bezprawne rozporządzanie
swoimi łączami które już mu wynajęli :>
  Myślisz, że możesz wynająć mieszkanie a potem przyjść do najemcy
z tekstem "ale panie, tu jeszcze będę trzymał dwie kozy sąsiada"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-20 13:00:31
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

A jakim prawem kurier dowozi  buty dla mojej żony drogą, która jest moja (np. podjazd do mojego domu)?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-20 14:23:35
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Aż dwoma prawami.
  Prawem "braku ochrony nieruchomości dostępnej" które wałkowane było
już tu ze trzy razy, w tym co najmniej raz z Twoim wybitnie aktywnym
uczestnictwem.
  Nie udawaj Greka jakobyć zapomniał, że rozporządzać czyjąś RZECZĄ
RUCHOMĄ samowolnie nie wolno bo to czyn zabroniony, ale nie ma
czegoś takiego jak (karalne) "rozporządzenie nieruchomością
poprzez wejście na jej teren".
  To raz.
  A dwa, to rzecz jasna PRAWO do wykorzystywania nieruchomości przez
osoby zamieszkujące, "na prawach lokatora", chcesz udawać że
zapomniałeś iż posiadanie jest bardziej chronione od własności? ;)
  Przecież żona jest takim samym posiadaczem jak Ty - nie może
rozporządzać WYŁACZNIE w zakresie spraw, które są wyłączną gestią
właściciela.
  Ale doprowadzić sobie kolejną linię telefoniczną może.
  Kuriera też przyjąć może, i to wcale nie tylko w sprawach
rzekłbym "służbowych" ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-19 22:17:59
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 19.08.2013 16:48, marek pisze:
[...]

Normalnie. Zawierałeś jakąś nową umowę? Nie.

Data: 2013-08-20 15:15:33
Autor: Robert Tomasik
umowa bez wiedzy osoby decyzyjnej
Użytkownik "marek" <marek@> napisał w wiadomości news:52123049$0$10293$c3e8da3$9b4ff22anews.astraweb.com...
Jest sobie telewizja kablowa, umowa jest na mnie. Jakiś czas temu nie o nie masz obowiązku zajmować stanowiska. było mnie w domu, ktoś zadzwonił, odebrała matka. Konsultant podobno zaproponował za kilka złotych kilka dodatkowych programów i matka się zgodziła. Matka jest już osobą starszą, nie wiem dokładnie co jej mówił konsultant, co usłyszała a co zrozumiała itp., ale czy jako osoba decyzyjna w tych sprawach mam szanse wycofać się z tej umowy? Matka nie ma pełnomocnictwa do decydowania w tych sprawach. Jak pokierować sprawą?

Po otrzymaniu faktury poinformować ich na piśmie, ze się pomylili, bo Ty nie zamawiałeś powiększenia opcji i do tego nikogo nie upoważniałeś. Co do tego, czy to była mama, czy ktoś inny, to nie Ty masz obowiązek to ustalać, tylko oni. Co do zasady telefon mogła odebrać sąsiadka przecież. To ich ryzyko, że w ten sposób dostarczają produkty bez upewnienia się, co do tożsamości osoby zawierającej umowę.

umowa bez wiedzy osoby decyzyjnej