umowa bezpieczna najmu

Data: 2012-09-22 11:31:22
Autor: p47
umowa bezpieczna najmu
Jak wiadomo liczne sa przypadki, gdy "kuty na cztery nogi" cwany, a nieuczciwy lokator wykazuje MZ nadmiernie łaskawe dla najemcy prawo i de facto zagarnia czyjąswłasność, a w kazdym razie przez często długi okres wbrew woli własciciela zajmuje jego mieszkanie nie płacaC CZYNSZU.
MoĹźe warto zatem byłoby skupić się w ewentualnej dalszej dyskusji na tym, jak maksymalnie bezpiecznie dla wynajmującego formułować umowę najmu;- warunki, jaki musi spełniać umowa najmu okazjonalnego są MZ niepraktyczne, bo np. skorzystanie z niej w przypadku np. często spotykanego wynajęcia mieszkania dla 4 studentĂłw zmusza do stawienia się u notariusza  8 osĂłb (rodzice 4 studentĂłw) z zaswiadczeniami o tytułach prawnych do mieszkań, świadectwach slubu itp.

Podaję niżej, jako punkt startowy, przykład zapewne niedoskonały, umowy, jaką ja stosuję:

UMOWA NAJMU

Umowa najmu okazjonalnego lokalu mieszkalnego , zwanego dalej mieszkaniem, zawarta dnia  roku,
pomiędzy:
Panem  (...) zwanym dalej zwanym dalej Wynajmujący
1.                                               , nr PESEL
2.
zwanymi dalej Najemcami  .
Jako swojego przedstawiciela uprawnionego do wiążących ustaleń dotyczących niniejszej  Umowy Najemcy ustanawiają niniejszym Panią (...) ..
Najemcy  oświadczają, Ĺźe odpowiadają za zobowiązania wynikające z niniejszej Umowy solidarnie.                                            ,

Wynajmujący oświadcza, że jest właścicielem mieszkania własnościowego w (...), przy ul.(...), składającego się z(...)o łącznej powierzchni (..) m kw.

Wynajmujący wynajmuje Najemcom całe mieszkanie opisane powyĹźej na cele mieszkalne wraz z urządzeniami,  wyposaĹźaniem i umeblowaniem zgodnym z „ Protokołem przekazania mieszkania”, stanowiącym aneks do niniejszej umowy.  Stan techniczny mieszkania znany jest Najemcom i nie budzi ich zastrzeĹźeń.

Umowa zostaje zawarta na okres (...) od dnia dzisiejszego i po upływie tego czasu przestaje obowiązywać bez wypowiedzenia. Najemca zobowiązani jest wĂłwczas bezzwłocznie przekazać mieszkanie wraz całym wyposaĹźeniem do rąk Wynajmującego  w stanie nie pogorszonym, wynikającym z normalnej eksploatacji. Wszystkie pozostałe uszkodzenia i ubytki Najemca zobowiązany jest niezwłocznie naprawić, lub uzupełnić na własny koszt.
Umowa po upływie w/w terminu (...) może być za zgodą obu stron przedłużona na wzajemnie uzgodniony okres

Czynsz najmu wynosi miesięcznie PLN: (...) i płatny jest do 10 dnia każdego miesiąca poprzedzającego okres płatności (tj. z góry) przelewem na konto Wynajmującego, lub do jego rąk.

Wynajmujący opłacać będzie naleĹźny czynsz za mieszkanie w spółdzielni(...) Wynajmujący całkowicie zwalnia  Najemcę z odpowiedzialności finansowej za ewentualne zaległe opłaty z tytuły czynszu naleĹźnego spółdzielni(..).

W dniu dzisiejszym Najemca wpłacił gotĂłwką do rąk Wynajmującemu kaucję w wysokości PLN: (...)), celem zabezpieczenia roszczeń Wynajmującego z tytułu najmu, a w szczegĂłlności  na poczet wyrĂłwnania ewentualnych szkĂłd i brakĂłw w wyposaĹźeniu powstałych w trakcie uĹźytkowania mieszkania przez Najemcę, a takĹźe na poczet ewentualnego nie opłaconego czynszu i innych rachunkĂłw, np. wymienionych w punkcie 11 zuĹźytych, a nieopłaconych mediĂłw..  Kaucja ta, pomniejszona o kwoty ewentualnego odszkodowania naleĹźnego Wynajmującemu, zostanie zwrĂłcona, bez oprocentowania, gotĂłwką do rąk Najemcy,  nie później niĹź w terminie 3 dni od daty ostatecznego rozliczenia rachunkĂłw związanych z eksploatacja mieszkania.

Najemca nie moĹźe oddawać mieszkania w całości , lub w części w podnajem, ani w bezpłatne uĹźytkowanie osobom trzecim, bez zgody  Właściciela.
W mieszkaniu może zamieszkać oprócz Najemców jedynie (...).

Wynajmujący zastrzega sobie prawo do wglądu na każde żądanie do mieszkania, po uzgodnieniu terminu z Najemcą.

1. Najemcy  nie wolno dokonywać Ĺźadnych zmian budowlanych w  mieszkaniu, bez uprzedniego uzgodnienia tego z Wynajmującym i jego pisemnej zgody.
3. Najemcy nie wolno dokonywać zmiany przeznaczenia mieszkania
4. Remonty o charakterze generalnym obciążają Wynajmującego
5. Najemca zobowiązany jest do dokonywania na własny koszt bieżącej konserwacji i drobnych napraw tak, aby nie dopuścić do pogorszenia stanu technicznego mieszkania

Dopuszcza się rozwiązanie niniejszej umowy najmu przed terminem określonym w #3 za pisemnym wypowiedzeniem jednomiesięcznym, którego okres upływa ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano wypowiedzenia. Okres wypowiedzenia, za zgodą drugiej strony, może ulec skróceniu.
W przypadku rażącego naruszenia warunkĂłw umowy, lub zasad korzystania z mieszkania przez Najemcę, a w szczegĂłlności  uĹźyczanie mieszkania osobom do tego nie uprawnionym, dewastacji jego wyposaĹźenia, drastycznego naruszania spokoju innych mieszkańcĂłw domu,nieopłacenia naleznego czynszu itp. Wynajmujący ma prawo wypowiedzenia niniejszej umowy najmu w trybie natychmiastowym, bez dochowania terminu wypowiedzenia.
Po wygaśnięciu lub rozwiązaniu niniejszej Umowy Najemcy zobowiązują się dobrowolnie i bez sprzeciwu do niezwłocznego opuszczenia mieszkania i zrzekają się jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Wynajmującego o zapewnienia im zastępczego lokalu mieszkalnego.

Najemca pokrywać będą  koszty bieżącej  eksploatacji mieszkania,  a w szczegĂłlności:
1. opłaty za zużytą energię elektryczną wg wystawianych przez (...) faktur (opłaty stałe i zmienne)
2. opłaty (stałe i zmienne) za zużyty gaz, wg wystawianych przez Gazownię (...)rachunków
3. opłaty za zużyta ciepła i zimną wodę wg wskazań rachunków i stawek spóldzielni (...)

Należności wymienione w pkt 1 i 2 Najemca będzie płacić bezpośrednio do kasy dostawcy odnośnych mediów, pozostałe do rąk Wynajmującego.

W przypadku zwłoki w opłacaniu czynszu i mediów wymienionych w pkcie 12, Najemca jest zobowiązany do zapłaty odsetek w ustawowej wysokości, oraz odsetek i kar stosowanych przez dostawców mediów

Przekazanie Najemcom mieszkania w użytkowanie nastąpi przed dniem (...)roku, jednakże pod warunkiem wpłacenia przez nich do dnia (...)czynszu za pierwszy miesiąc najmu, wręczenia Wynajmującemu kaucji opisanej w #6, oraz podpisania „Protokołu przekazania mieszkania” stanowiącego integralną część niniejszej umowy. W przypadku niespełnienia w w/w terminie wszystkich w/w warunków uważa się te umowę za niezawartą.

Wszystkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

W kwestiach nie uregulowanych niniejszą umową zastosowane zostaną przepisy Kodeksu Cywilnego. W przypadku niemożności rozstrzygnięcia sporów na drodze porozumienia spory związane z tą umową rozstrzygnie Sąd Rejonowy dla (...)

Umowę niniejszą sporządzono  w  dwĂłch jednobrzmiących egzemplarzach.

Wynajmujący                                        Najemcy

Data: 2012-09-22 07:31:30
Autor: witek
umowa bezpieczna najmu
p47 wrote:
Jak wiadomo

Nie ma czegos takiego jak bezpieczna umowa.
jak ci gosciu przestanie placic i sie nie wyprowadzi, to i tak nic nie mozesz zrobic.

Data: 2012-09-22 15:45:36
Autor: wromek
umowa bezpieczna najmu
Nie ma czegos takiego jak bezpieczna umowa.
jak ci gosciu przestanie placic i sie nie wyprowadzi, to i tak nic nie mozesz zrobic.

mozesz :) na szczescie b. rzadko zdarzają się takie przypadki, ze ktos nie placi i nie chce sie wyprowadzic.
przynajmniej w mojej praktyce i moich znajomych (łacznie kilkadziesiat mieszkan)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-09-22 07:08:28
Autor: konto.wirtualne
umowa bezpieczna najmu
W dniu sobota, 22 września 2012 15:46:05 UTC+2 użytkownik wromek wytnij napisał:
> Nie ma czegos takiego jak bezpieczna umowa.
> jak ci gosciu przestanie placic i sie nie wyprowadzi, to i tak nic nie > mozesz zrobic.

mozesz :)

Bardzo proszę o rozwinięcie tematu: jak w granicach obowiązującego prawa można skłonić nierzetelnego lokatora do uregulowania należności i wyprowadzenia się z zajmowanego lokalu w rozsądnym czasie?

Dziękuję i pozdrawiam

R.

Data: 2012-09-22 16:23:58
Autor: wromek
umowa bezpieczna najmu
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
wszystko zalezy umowy, od sytuacji i podejscia najemcy, nie mowie oczywiscie o wystawianiu walizek za drzwi i zmianie zamkow ale w swoim mieszkaniu mozna robic rozne rzeczy ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-09-22 16:33:22
Autor: p47
umowa bezpieczna najmu
W dniu 2012-09-22 15:45, wromek pisze:
Nie ma czegos takiego jak bezpieczna umowa.
jak ci gosciu przestanie placic i sie nie wyprowadzi, to i tak nic nie
mozesz zrobic.

mozesz :) na szczescie b. rzadko zdarzajÂą siĂŞ takie przypadki, ze ktos nie
placi i nie chce sie wyprowadzic.
przynajmniej w mojej praktyce i moich znajomych (Âłacznie kilkadziesiat
mieszkan)

Ja w przeciągu chyba ok.10 lat miałem takie 3 przypadki:
1.lokatorzy przestali płacić, monitowani wprawdzie oburzeni mieszkanie opuścili (zostawiając drzwi i okna otwarte), ale obcięli we wszystkich gniazdkach i żyrandolach przewody tu przy tynku. Strata,- czynsz za 2 miesiące.
Okazało się, ze byli ścigani listem gończym za oszustwa..
2.smakowity przypadek,- starsze małzeństwo, on pełny pułkownik w stanie spoczynku, a więc wydawałoby się, wypłacalni.
Po kilku miesiącach baba zaprzestała płacenia i bezczelnie stwierdziła, że cieszy się, że otrzymała w prezencie mieszkanie.. Po czasie dowiedziałem się, ze z poprzedniego mieszkania wyrzucano ich 3 lata i w końcu wynieśli się dopiero, gdy "nieznani sprawcy" ich tam pobili...
Znała baba wszystkie przepisy, a poza tym wykazała przedsiębiorczość, bo zaczęła w mieszkaniu prowadzić hodowlę psów (7 sztuk sikających na parkiet), a także, mimo dobiegającej 60-tki otworzyła w mieszkaniu mały burdelik z sobą jako główna pracownicą. Mąż, najczęściej pijany, leżał wtedy w 2-gim pokoju. Okazało się, ze jego dochody obłożone były już wstopniu maksymalnym egzekucjami.
Wywalanie ich trwało ok 8 miesięcy metodą nękania policyjnego. Ponieważ lokatorzy zaczęli wszędzie słać na nich skargi to w końcu policja, zresztą motywowana przeze mnie, zaczęła ich nękać np. sprawdzaniem meldunków obecnych w lokalu i wysyłaniem wniosków na kolegium itp. co psuło jej biznes;-)
W końcu ci ludzie się wynieśli zostawiając mieszkanie zdewastowane.
3. obecny przypadek był niewinny, ale potencjalnie b. groźny -dziecko!.
Czy to dużo, czy mało?

Data: 2012-09-22 17:12:50
Autor: wromek
umowa bezpieczna najmu
no to faktycznie niezla jazda.
zapraszam na mieszkanicznik.pl  i 6. pazdziernika do Łodzi na kongres.
tam sie nauczysz i wymienisz doswiadczeniami z innymi wlascicielami mieszkan na wynajem.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-09-22 16:08:16
Autor: wromek
umowa bezpieczna najmu
Najemcy  oświadczają, że odpowiadają za zobowiązania wynikające z niniejszej Umowy solidarnie.

to jest fajne i juz nieco pomaga.

umowy.  Stan techniczny mieszkania znany jest Najemcom i nie budzi ich zastrzeżeń.

a dlaczego nie zostawic furtki do tego, zeby wpisac jakeis zastrzezenia?
najemca moze wziac mieszkanie w najem mimo takich zastrzezen.

Czynsz najmu wynosi miesięcznie PLN: (...) i płatny jest do 10 dnia

ja mam, ze do 5. a 10 to juz wysylam smsy, ze nie odnotowalem wplaty lub dzwonie do najemcy.

należnego Wynajmującemu, zostanie zwrócona, bez oprocentowania, gotówką do rąk Najemcy,  nie później niż w terminie 3 dni od daty ostatecznego rozliczenia rachunków związanych z eksploatacja mieszkania.

to jest fajne, zwazywszy, ze rozliczenia podzielnikow z kaloryferow czasami sie ostro przeciagaja a w mojej spoldzielni jest na to 3 miesiace od odczytu -
czyli np. pod koniec pazdziernika bedzie rozliczone a studenci nie mieszkaja u mnie juz od konca czerwca a kaucyjka sobie czeka u mnie na rozliczenie tychze kaloryferow.

Wynajmujący zastrzega sobie prawo do wglądu na każde żądanie do mieszkania, po uzgodnieniu terminu z Najemcą.

my mamy zapis, ze mozemy wejsc do czesci wspolnych kiedy nam sie podoba - pokoje po uprzednim umowieniu lub w przypadku obecnosci najemcy od razu.

5. Najemca zobowiązany jest do dokonywania na własny koszt bieżącej konserwacji i drobnych napraw tak, aby nie dopuścić do pogorszenia stanu technicznego mieszkania

to jest dobre.

[...]

to akurat mozna wsadzic miedzy bajki bo umowy na czas oznaczony nie mozna wypowiedziec bez akceptacji drugiej strony-
czyli po prostu za porozumieniem stron.

W przypadku rażącego naruszenia warunków umowy, lub zasad korzystania z mieszkania przez Najemcę, a w szczególności  użyczanie mieszkania osobom do tego nie uprawnionym, dewastacji jego wyposażenia, drastycznego naruszania spokoju innych mieszkańców domu,nieopłacenia naleznego czynszu itp. Wynajmujący ma prawo wypowiedzenia niniejszej umowy najmu w trybie natychmiastowym, bez dochowania terminu wypowiedzenia.

z tym sie zgadzam poza tym, ze nie mozna wypowiedziec um. bez dochowania powiadomien w ustawowych terminach jesli chodzi o nieplacenie.

zrzekają się jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Wynajmującego o zapewnienia im zastępczego lokalu mieszkalnego.

tego bym nie dopisywal, bo mogloby to sugerowac najemcy, ze mu cos takiego sie w ogole nalezy.

Należności wymienione w pkt 1 i 2 Najemca będzie płacić bezpośrednio do kasy dostawcy odnośnych mediów, pozostałe do rąk Wynajmującego.

ja wole monitorowac platnosci i sam przelewam jesli liczniki sa na mnie.
tam gdzie nie sa na mnie lub sa np. przedplatowe nie ma problemu-niech sobie najemca placi sam :)

W przypadku zwłoki w opłacaniu czynszu i mediów wymienionych w pkcie 12, Najemca jest zobowiązany do zapłaty odsetek w ustawowej wysokości, oraz odsetek i kar stosowanych przez dostawców mediów

ja sobie wpisalem tzw. "odsetki maksymalne" :)

W kwestiach nie uregulowanych niniejszą umową zastosowane zostaną przepisy Kodeksu Cywilnego. W przypadku niemożności rozstrzygnięcia

mozna tak napisac i nie bedzie konsekwencji pod warunkiem, ze najemca nie jest swiadomy, ze tutaj gra role tez ust. o ochr. lokatorow
a to, ze jej nie wpiszesz nie zwalnia Ciebie z jej przestrzegania ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-09-22 17:51:32
Autor: Marcin Debowski
umowa bezpieczna najmu
Przy obecnym stanie prawnym nie ma możliwości sporządzenia
takiej umowy. Musiałbyś zastrzec w niej kaucje w wysokości
odpowiadającej wieloktrotności czynszu (i nie tylko) pobieranego przez okres odpowiadającym najdłuższmu możliwemu procesowi eksmisyjnemu.

--
Marcin

Data: 2012-09-22 12:52:45
Autor: p47
umowa bezpieczna najmu
W dniu 2012-09-22 11:51, Marcin Debowski pisze:
Przy obecnym stanie prawnym nie ma możliwości sporządzenia
takiej umowy.

Niestety masz rację,   zadaje sobie z tego sprawę:-(

Niemniej chodzi i mi o umowę w obecnym nieszczęsnym stanie prawnym możliwie jak najbardziej chroniąca także interesy właściciela, (choć wiem, że nie całkowicie, bo to, jak wspominałeś, jest niemożliwe).
Przede wszystkim chodzi o możność możliwie szybkiego usunięcia niepłacącego lokatora bez konieczności zapewniania mu lokum.

Data: 2012-09-22 07:32:12
Autor: witek
umowa bezpieczna najmu
p47 wrote:
Przede wszystkim chodzi o możność możliwie szybkiego usunięcia
niepłacącego lokatora bez konieczności zapewniania mu lokum.

Nie ma takiej możliwości

Data: 2012-09-22 13:21:21
Autor: Wojciech Bancer
umowa bezpieczna najmu
On 2012-09-22, p47 <karolakowie1@wp.pl> wrote:

[...]

[...]

Może po prostu sprzedaj nieruchomość i zainwestuj w coś o mniejszym
ryzyku? AFAIK stopa zwrotu z nieruchomości jest porównywalna ze
stopą zwrotu z lokaty, a ryzyko dużo większe.

IMHO prawnie się nie zabezpieczysz. Jak lokator *będzie chciał*
i będzie znać prawa mu przysługujące, to niewiele będziesz mógł
zrobić. A możesz osiągnąć inny skutek: osoby widzące niesamowicie obostrzoną umowę najmu dojdą do wniosku, że masz ich za osoby nieuczciwe, albo że warunki przez Ciebie proponowane są nierynkowe i po prostu nikomu lokalu nie wynajmiesz.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-09-22 13:26:31
Autor: SQLwiel
umowa bezpieczna najmu

[...]

Czyli zakładasz, że wszyscy deweloperzy zakładają przekręt na samym wstępie, czyli ucieczkę z kasą zanim jakiekolwiek mieszkania powstaną?

No - coś w tym jest...

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-09-28 22:00:57
Autor: Gotfryd Smolik news
umowa bezpieczna najmu
On Sat, 22 Sep 2012, SQLwiel wrote:

A możesz osiągnąć inny skutek:
[...]

Czyli zakładasz, że wszyscy deweloperzy zakładają przekręt na samym wstępie, czyli ucieczkę z kasą zanim jakiekolwiek mieszkania powstaną?

  To nie do końca tak.
  Developerzy w istotnej części nie zawierają umów na *mieszkania*.
  Zawierają umowy zawczasu, na "budowę" :)
  A nawet jak już zalegalizują, że "budowa" zamieni się w mieszkanie,
to też nie dadzą kluczy do ręki przed wpłaceniem pieniędzy.
  Chcesz iść obejrzeć - a proszę, z ichnimi ochroniarzami :|

  Może inaczej.
  Widziałeś wersję opisaną w wątku, że przychodzi osobnik z ulicy
do developera i dostaje do ręki klucze, aby samemu sobie te
mieszkanie oglądać, nim wpłaci co najmniej istotną część
przedpłaty?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-30 18:05:26
Autor: p47
umowa bezpieczna najmu
[...]

Widziałem (w naturze) jak zwiedzajacy 'z ulicy" moga wejśc do mieszkania "wzorcowego", nie zawsze w obecności pracownika dewelopera (przynajmniej przez cały czas).

Data: 2012-09-30 21:01:12
Autor: Andrzej Lawa
umowa bezpieczna najmu
W dniu 30.09.2012 18:05, p47 pisze:

Widziałem (w naturze) jak zwiedzajacy 'z ulicy" moga wejśc do mieszkania
"wzorcowego", nie zawsze w obecności pracownika dewelopera (przynajmniej
przez cały czas).

Z ciężarówką mebli?

Data: 2012-09-30 22:46:26
Autor: cef
umowa bezpieczna najmu
Andrzej Lawa wrote:
[...]

Jeśli przechodzi się akurat z tragarzami :-)

Data: 2012-10-01 03:47:29
Autor: p47
umowa bezpieczna najmu
W dniu 2012-09-30 22:46, cef pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

A skąd wam sie meble ubzdurały??

Data: 2012-10-01 03:51:09
Autor: p47
umowa bezpieczna najmu
Andrzej Lawa wrote:
[...]

Tzn. meble wsawiane przez ogladającego/najemcę;- usciślam, bo widzę, że niektórym czytającym trzeba wszystko palcem pokazywać rzeczy oczywiste, wczesniej opisane i to po  po kilka razy

Data: 2012-10-01 07:44:48
Autor: SQLwiel
umowa bezpieczna najmu
W dniu 2012-10-01 03:51, p47 pisze:

[...]

.... a po co zaraz meble i tragarze?

Wchodzi "małżeństwo", kobieta w ciąży, wchodzą z przedstawicielem właściciela. Puste mieszkanie. Jak dotąd całkiem w porządku, prawda?

Ona "zaczyna rodzić", kładzie się na podłodze, mąż oczywiście trzyma ją za rękę, przedstawiciela wysyłają przed dom, żeby pokazał drogę karetce. Po minucie kobieta już leży na wyciągniętym z torby dmuchanym materacu, w pościeli i w piżamie, a może nawet i wkładka zamka już jest wymieniona...

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-01 07:48:03
Autor: Andrzej Lawa
umowa bezpieczna najmu
W dniu 01.10.2012 07:44, SQLwiel pisze:

[...]

Noworodek jak i matka wymagają natychmiastowej opieki lekarskiej, nawet
wbrew ich woli - problem rozwiązany ;-)

Data: 2012-10-01 10:02:58
Autor: Tomasz Chmielewski
umowa bezpieczna najmu
On 10/01/2012 07:48 AM, Andrzej Lawa wrote:
[...]

"zaczyna rodzić"

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2012-10-01 10:07:44
Autor: wromek
umowa bezpieczna najmu
Noworodek jak i matka wymagają natychmiastowej opieki lekarskiej, nawet
wbrew ich woli - problem rozwiązany ;-)

Wracają ze szpitala do "swojego" mieszkania i zonk?
No to przywrócenie posiadania ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-10-01 10:27:18
Autor: Andrzej Lawa
umowa bezpieczna najmu
W dniu 01.10.2012 10:07, wromek pisze:
Noworodek jak i matka wymagajÂą natychmiastowej opieki lekarskiej, nawet
wbrew ich woli - problem rozwiÂązany ;-)

WracajÂą ze szpitala do "swojego" mieszkania i zonk?
No to przywrĂłcenie posiadania ;)

Ale nie posiadali, tylko zwiedzali i przypadkiem akcja porodowa się zaczęła.

Data: 2012-10-01 07:59:25
Autor: Andrzej Lawa
umowa bezpieczna najmu
W dniu 01.10.2012 03:51, p47 pisze:

[...]

Meble, bagaże... generalnie to co jest potrzebne, żeby pusty lokal
gotowy do zamieszkania stał się "ogniskiem domowym", przynajmniej z wyglądu.

Może tak: masz lokal, nawet "fabrycznie" wyposażony w meble... W środku
jest sobie rodzina, ale poza nimi i "gołymi" meblami nie ma nic - ubrań,
pościeli, jedzenia, dokumentów czy nawet szczoteczek do zębów. Sprawiają
wrażenie lokatorów? No niezbyt. A teraz dorzuć te wszystkie elementy
"ogniska domowego - no lokatorzy, jak w mordę strzelił. A że niby
oszukali, żeby zamieszkać? Cóż, to już ich słowo przeciwko słowu
wynajmującego bogacza, którego stać na dodatkowe mieszkanie do wynajęcia ;->

Z założenia (z całkiem właściwych pobudek) przepisy chronią lokatorów,
jako że "dach nad głową" jest ważniejszym dobrem niż parę złotych kogoś
kto chce sobie zarobić. Niestety oprócz tych, którzy uczciwie mieszkają
i dzięki przepisom są chronieni przed wyrzuceniem z dnia na dzień na
bruk, bo właściciel znalazł lepszą ofertę (tudzież mają przejściowe
kłopoty finansowe do czasu znalezienia nowej pracy), chronieni są też
różni kanciarze.

Można to sprowadzić do starego problemu moralnego: wolisz by kilku złym
uszło płazem (stan obecny) czy żeby zamiast tego zginął choć jeden
niewinny (likwidacja ochrony lokatorów)?

Data: 2012-09-22 16:20:59
Autor: wromek
umowa bezpieczna najmu
Może po prostu sprzedaj nieruchomość i zainwestuj w coś o mniejszym
ryzyku? AFAIK stopa zwrotu z nieruchomości jest porównywalna ze
stopą zwrotu z lokaty, a ryzyko dużo większe.

a kto w dzisiejszych czasach ma tyle gotowki, zeby wplacac na lokaty i z tego korzystac?!
poza tym kupowanie mieszkan na wynajem za gotowke jest bezsensem.
jesli juz to tylko na kredyt i to nawet bez wkladu wlasego.
gotowka ma duzo wieksza wartosc na moim koncie niz ulokowana w mieszkaniu, ktore przynosi np. 1200-1600 pln/mies. (a masz zamrozone np. 200 tysi)
ja wole miec 400 na czysto po zaplacie raty kredytowej ;)

IMHO prawnie się nie zabezpieczysz. Jak lokator *będzie chciał*
i będzie znać prawa mu przysługujące, to niewiele będziesz mógł
zrobić.

takich jest od 1-3 proc. - jeszcze na szczescie na takich nie trafilem, poza tym np. studenci wchodza dopiero w zycie i wieksozsc chce miec czyste konto.

[...]

albo odwrotnie, widza, ze maja do czynienia z kims swiadomym i doswiadczonym i wola tez sie dobrze zabezpieczyc umowa przed nieuczciwymi wynajmujacymi :)
ja mam umowe na 6 stron i jakos wynajmuje co roku mieszkania ludziom, ktorych wybiore na najemcow-po odsianiu chwastow, ktorzy mysla, ze sa Panami swiata,
bo placa.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-09-22 16:37:49
Autor: Wojciech Bancer
umowa bezpieczna najmu
On 2012-09-22, wromek <wromek@gmail.com> wrote:
[...]

Osoba która sprzeda mieszkanie?

poza tym kupowanie mieszkan na wynajem za gotowke jest bezsensem.
jesli juz to tylko na kredyt i to nawet bez wkladu wlasego.

Nie pisałem o kupowaniu mieszkań pod wynajem.

gotowka ma duzo wieksza wartosc na moim koncie niz ulokowana w mieszkaniu, ktore przynosi np. 1200-1600 pln/mies. (a masz zamrozone np. 200 tysi)
ja wole miec 400 na czysto po zaplacie raty kredytowej ;)

A mieszkanie to nie jest "zamrożone x tysi"? Trochę nie rozumiem.

W Polsce? No proszę Cię. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-09-22 17:07:49
Autor: wromek
umowa bezpieczna najmu
a kto w dzisiejszych czasach ma tyle gotowki, zeby wplacac na lokaty i z
tego korzystac?!

Osoba która sprzeda mieszkanie?

no wlasnie ja nie rozumiem juz powoli osob, ktore posiadaja mieszkanie bez kredytu ;)

[...]

jak sie kupuje na kreske to sie nie mrozi swojej kasy-ktora mozna wykorzystac na okazje inwestycyjne ;)

[...]

zauwazam czasami przeblyski swiadomosci w ludziach ;) czasami zadaja nawet pytania i staraja sie uscislic niektore rzeczy ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-09-24 10:36:19
Autor: Tomasz Kaczanowski
umowa bezpieczna najmu
W dniu 2012-09-22 17:07, wromek pisze:
[...]

Tylko w niewielu miejscach masz możliwość zarobienia powyżej raty kredytowej. Po prostu nie znajdziesz chętnego... Wiesz - osoby od ktorych kupilem mieszkanie wczesniej wynajmowaly, lecz teraz nadeszly czasy, ze średnio rocznie rzadko im wychodziło powyżej 5-6% wartości mieszkania, mimo mieszkania blisko uczelni i centrum. Zapewne są jeszcze nisze rynkowe, że można dobrze na takiej inwestycji wyjść, ale niestety w obecnym okresie nie jest z tym najlepiej...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-09-24 15:42:40
Autor: wromek
umowa bezpieczna najmu
[...]

nie wiem, mi sie to udaje od kilku lat w kilku lokalizacjach i tez nawet przy kredycie w CHFach.
wlasnie w czerwcu kupilem nastepne mieszkanie, ktore lada chwila uruchamiam po remoncie.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-09-24 16:54:49
Autor: Tomasz Kaczanowski
umowa bezpieczna najmu
W dniu 2012-09-24 15:42, wromek pisze:
[...]

Skoro Ci się opłaci, to nic, tylko gratulować. Mam nadzieję, że liczysz to co wkładasz dodatkowo, a więc koszty remontów, koszty wymiany wyposażenia i koszty związane z tym, że średnio 1-2 miesiące w roku mieszkanie nie jest wynajęte.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-09-24 08:02:31
Autor: Kris
umowa bezpieczna najmu
W dniu poniedziałek, 24 września 2012 16:54:45 UTC+2 użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:

[...]
Już kilka razy pisałes o tych średnich 1-2 miesiącach. Nie wiem skąd to bierzesz. Ja aktualnie wynajmuje 3 lokale mieszkalne. "Przestojów było 2tyg w jednym mieszkaniu(dłuższa zmiana lokatórów gdyz poprzednik wyprowadził sie z dnia na dzień) A tak non stop sa lokatorzy. Dużej rotacji nie mam ale jak tytlko mam info że ktoś się wyprowadza daje ogłoszenie w lokalnych portalach i od razu telefony od kolejnych chętnych. I miasto 40tysięczne bez "studentów"

Data: 2012-09-24 10:26:10
Autor: witek
umowa bezpieczna najmu
Kris wrote:
Już kilka razy pisałes o tych średnich 1-2 miesiącach.

zalozyl, ze studentow na wakacjach nie ma.

Data: 2012-09-24 10:54:48
Autor: Kris
umowa bezpieczna najmu
W dniu poniedziałek, 24 września 2012 17:26:10 UTC+2 użytkownik witek napisał:
Kris wrote:

> Już kilka razy pisałes o tych średnich 1-2 miesiącach.

zalozyl, ze studentow na wakacjach nie ma.

A czemu wynajem=studenci?
Ja wynajmuje tzw. normalnym rodzinom, "magistrów" u nas nie ma- rotacja dzięki temu minimalna, kosztów remontów praktycznie nie ponoszę(lokatorzy sami sobie malują itp, jedni nawet drzwi wejściowe ostatnio sami wymienili za moją zgodą oczywiście)

Data: 2012-09-24 14:38:55
Autor: witek
umowa bezpieczna najmu
Kris wrote:

[...]

ba jak sie mieszka w miescie studenckim to sie ma zawezone pole widzenia.

Data: 2012-09-24 20:58:10
Autor: m
umowa bezpieczna najmu
Kris wrote:

[...]

Masz za to większe ryzyko że lokator Ci powie "nie mam na czynsz i nic mi Pan nie zrobisz".

p. m.

Data: 2012-09-24 12:21:05
Autor: Kris
umowa bezpieczna najmu
W dniu poniedziałek, 24 września 2012 20:58:27 UTC+2 użytkownik m napisał:
W dniu 24.09.2012 19:54, Kris pisze:

Masz za to większe ryzyko że lokator Ci powie "nie mam na czynsz i nic mi Pan nie zrobisz".
Większe niż w przypadku wynajmu dla "magistrów"? Czemu?

Data: 2012-09-24 22:09:28
Autor: m
umowa bezpieczna najmu
W dniu 24.09.2012 21:21, Kris pisze:
[...]

Bo magistry in spe mają zazwyczaj dokąd wrócić, nie mają zazwyczaj jeszcze własnej rodziny.

Niemagistry, zwłaszcza jak żonate i dzieciate, mogą nie mieć dokąd się wynieść.

p. m.

Data: 2012-09-24 14:40:03
Autor: witek
umowa bezpieczna najmu
napisał:
Kris wrote:

[...]

ale mniejsze ryzyko niesciagniecia tego przez komornika niz w przypadku studenta gołodupca.

Data: 2012-10-03 09:09:57
Autor: Michal
umowa bezpieczna najmu

Użytkownik "wromek" <wromek@(wytnij)gmail.com> napisał w wiadomości news:505dc951$0$1318$65785112news.neostrada.pl...

a kto w dzisiejszych czasach ma tyle gotowki, zeby wplacac na lokaty i z tego korzystac?!

Oszczędności gospodarstw domowych szacowane są na ok. 1 bilion PLN. Nie wiem jaką część z tego stanowią lokaty długoterminowe, ale pewnie niemałą.

Michał

Data: 2012-09-22 15:43:11
Autor: wromek
umowa bezpieczna najmu

Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:4ae0j9-nu.ln1ziutka.router...
[...]

ustawa o ochr. lokatorów dopuszcza max. 6 mies. kaucję - tylko kto taką wpłaci?! :)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-09-22 22:11:04
Autor: Lort
umowa bezpieczna najmu
Kto: p47 Gdzie:  pl.soc.prawo Kiedy: 22.09.2012, 11:31:22
[...]
Może warto zatem byłoby skupić się w ewentualnej dalszej dyskusji na tym, jak maksymalnie bezpiecznie dla wynajmującego formułować umowę najmu;- warunki, jaki musi spełniać umowa najmu okazjonalnego są MZ niepraktyczne, bo np. skorzystanie z niej w przypadku np. często spotykanego wynajęcia mieszkania dla 4 studentów zmusza do stawienia się u notariusza  8 osób (rodzice 4 studentów) z zaswiadczeniami o tytułach prawnych do mieszkań, świadectwach slubu itp.
[...]

Hm. A jakby tak dołożyć jeszcze jeden punkt, w myśl którego przy
powstaniu określonych zaległości masz prawo dokwaterować np. do jednego pokoju kolejnych lokatorów? Kilku wysportowanych kolegów - którzy mieliby przy okazji oko na to, co się w mieszkaniu dzieje -  mogłoby sprawić, że dla nieuczciwych
lokatorów zmiana lokum również okazałaby się czymś nad wyraz pożądanym.

--
Llort

Data: 2012-09-22 18:22:03
Autor: witek
umowa bezpieczna najmu
Lort wrote:
Kto: p47 Gdzie:  pl.soc.prawo
Kiedy: 22.09.2012, 11:31:22

[...]

bezskuteczne zapisy
to nie kwaterunek.

Data: 2012-09-23 02:43:48
Autor: Lort
umowa bezpieczna najmu
Kto: witek Gdzie:  pl.soc.prawo Kiedy: 23.09.2012, 01:22:03
[...]

W sumie masz rację. W KC niemalże wprost to zapisane.

--
Llort

Data: 2012-09-23 13:38:08
Autor: p47
umowa bezpieczna najmu
W dniu 2012-09-23 02:43, Lort pisze:
Kto: witek Gdzie:  pl.soc.prawo
Kiedy: 23.09.2012, 01:22:03

[...]

Kiedyś myślałem o obejściu problemów poprzez sporządzanie umowy nie na wynajem całego mieszkania, ale jedynie jego części, tj. np 1 pokoju z prawem użytkowania kuchni, łazienki. Potem sporządzano by ewentualnie aneks pozwalający na czasowe (dopóki właściciel nie zażąda usunięcia) przechowywanie rzeczy najemcy w ja, czy raczej "wysportowani koledzy" do tego formalnie niewynajętego pokoju.
Niemniej ma to jedynie działanie psychologiczne bo jeśli najemca wykaże, ze zajmował/uje te pokoje to i tak jest ich posiadaczem z wynikającymi z tego konsekwencjami.
Tyle, ze od razu można mu naliczać wysoką opłatę za ich bezumowne używanie.

Trochę lepiej sprawa wygląda jeśli aneksu nie sporządzono,- wtedy można straszyć  oskarżeniem o włamanie.

Data: 2012-09-23 07:16:13
Autor: witek
umowa bezpieczna najmu
p47 wrote:
bo jeśli najemca wykaże, ze zajmował/uje te pokoje to i tak jest ich
posiadaczem z wynikającymi z tego konsekwencjami.

to sie zamek w drzwiach do pokoju wstawia.

Data: 2012-09-22 22:43:27
Autor: wromek
umowa bezpieczna najmu
Hm. A jakby tak dołożyć jeszcze jeden punkt, w myśl którego przy
powstaniu określonych zaległości masz prawo dokwaterować np. do
jednego pokoju kolejnych lokatorów?

tego nie trzeba dokladac do umowy, bo to mozna zrobic bez zapisu ale sam taki zapis dziala psychologicznie na pacjenta ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-09-22 23:40:01
Autor: Andrzej Lawa
umowa bezpieczna najmu
W dniu 22.09.2012 22:43, wromek pisze:
[...]

Nie można. Przynajmniej nie przy wynajmowaniu całego mieszkania.

Data: 2012-09-25 16:11:57
Autor: Tomasz Chmielewski
umowa bezpieczna najmu
On 09/22/2012 11:40 PM, Andrzej Lawa wrote:
[...]

A jak jest z wynajmem "apartamentow nad morzem na 2 tygodnie"?

Czym taki wynajem rozni sie od wynajmu mieszkania (w sensie, umowy)? Nie slyszalem, aby z takich ktos nie chcial sie wyprowadzic?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2012-09-23 07:06:32
Autor: Krzysztof 45
umowa bezpieczna najmu
W dniu 2012-09-22 22:43, wromek pisze:
Hm. A jakby tak do�o�y� jeszcze jeden punkt, w my�l kt�rego przy
powstaniu okre�lonych zaleg�o�ci masz prawo dokwaterowa� np. do
jednego pokoju kolejnych lokator�w?

tego nie trzeba dokladac do umowy, bo to mozna zrobic bez zapisu ale sam
taki zapis dziala psychologicznie na pacjenta ;)

Nic tak nie działa psychologicznie jak słowo mówione :)
http://www.sadistic.pl/kupowanie-motocykla-vt96475.htm
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2012-09-22 23:38:38
Autor: Andrzej Lawa
umowa bezpieczna najmu
W dniu 22.09.2012 22:11, Lort pisze:

Hm. A jakby tak dołożyć jeszcze jeden punkt, w myśl którego przy
powstaniu określonych zaległości masz prawo dokwaterować np. do
jednego pokoju kolejnych lokatorów?

Przy próbie wynajęcia całego mieszkania z taką klauzulą równie dobrze mógłbyś w ogóle nie wynajmować mieszkania - nie będziesz miał chętnych. Co faktycznie jest najskuteczniejszą metodą uniknięci wykiwania na wynajmie ;->

Data: 2012-09-23 02:48:21
Autor: Lort
umowa bezpieczna najmu
Kto: Andrzej Lawa Gdzie:  pl.soc.prawo Kiedy: 22.09.2012, 23:38:38
[...]

Nie byłbym tego taki pewien. Zwłaszcza nie wiedząc nic na temat
potencjalnej oferty, sytuacji na rynku, grupy docelowej i tak dalej, i tak dalej. Co nie zmienia tego, że taki zapis faktycznie byłby bezskuteczny.

--
Llort

Data: 2012-09-25 16:00:36
Autor: PH
umowa bezpieczna najmu

Użytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:505d856c$0$1296$65785112news.neostrada.pl...
Jak wiadomo liczne sa przypadki, gdy "kuty na cztery nogi" cwany, a nieuczciwy lokator wykazuje MZ nadmiernie łaskawe dla najemcy prawo i de facto zagarnia czyjąswłasność, [...]

czy taki punkt ma sens:

/w przypadku gdy zaległość z tyt opłaty czynszowej lub mediów jest większa niż 2000zł umowa ulega rozwiązaniu w trybie natychmiastowym/

?

pzdr
Piotr

Data: 2012-09-25 16:02:32
Autor: Andrzej Lawa
umowa bezpieczna najmu
W dniu 25.09.2012 16:00, PH pisze:
UÂżytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisaÂł w wiadomoÂści news:505d856c$0$1296$65785112news.neostrada.pl...
Jak wiadomo liczne sa przypadki, gdy "kuty na cztery nogi" cwany, a nieuczciwy lokator wykazuje MZ nadmiernie ³askawe dla najemcy prawo i de facto zagarnia czyj¹sw³asnoœÌ, [...]

czy taki punkt ma sens:

/w przypadku gdy zaleg³oœÌ z tyt op³aty czynszowej lub mediów jest wiêksza ni¿ 2000z³ umowa ulega rozwi¹zaniu w trybie natychmiastowym/

Niezbyt - jest kompletnie nieczytelny ;->
(ustaw kodowanie)

Data: 2012-09-25 16:15:21
Autor: PH
umowa bezpieczna najmu

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:5061b978$1news.home.net.pl...
W dniu 25.09.2012 16:00, PH pisze:
UÂżytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
Jak wiadomo liczne sa przypadki, gdy "kuty na cztery nogi" cwany, a
nieuczciwy lokator wykazuje MZ nadmiernie Âłaskawe dla najemcy prawo i de
facto zagarnia czyj¹sw³asnoœÌ, [...]

czy taki punkt ma sens:

/w przypadku gdy zaleg³oœÌ z tyt op³aty czynszowej lub mediów jest wiêksza
niÂż 2000zÂł umowa ulega rozwiÂązaniu w trybie natychmiastowym/

Niezbyt - jest kompletnie nieczytelny ;->
(ustaw kodowanie)

przepraszam za śmietnik.
czy taki punkt ma sens:

/w przypadku gdy zaległość opłaty czynszowej lub mediów jest większa niż 2000zł umowa ulega rozwiązaniu w trybie natychmiastowym/

pozdrawiam
Piotr

Data: 2012-10-03 00:45:13
Autor: nkab
umowa bezpieczna najmu
Ło matko!

Jak ja miałbym w jakimś hotelu podpisywać taką umowę to ja nie wiem.
Jak studenty nie płacą albo rozrabiają to się ich wyjebuje na bruk.

Po co oddajesz im mieszkanie!

Andrzej.

umowa bezpieczna najmu