umowa bezpieczna najmu

Data: 2012-09-22 16:08:16
Autor: wromek
umowa bezpieczna najmu
Najemcy  oświadczają, że odpowiadają za zobowiązania wynikające z niniejszej Umowy solidarnie.

to jest fajne i juz nieco pomaga.

umowy.  Stan techniczny mieszkania znany jest Najemcom i nie budzi ich zastrzeżeń.

a dlaczego nie zostawic furtki do tego, zeby wpisac jakeis zastrzezenia?
najemca moze wziac mieszkanie w najem mimo takich zastrzezen.

Czynsz najmu wynosi miesięcznie PLN: (...) i płatny jest do 10 dnia

ja mam, ze do 5. a 10 to juz wysylam smsy, ze nie odnotowalem wplaty lub dzwonie do najemcy.

należnego Wynajmującemu, zostanie zwrócona, bez oprocentowania, gotówką do rąk Najemcy,  nie później niż w terminie 3 dni od daty ostatecznego rozliczenia rachunków związanych z eksploatacja mieszkania.

to jest fajne, zwazywszy, ze rozliczenia podzielnikow z kaloryferow czasami sie ostro przeciagaja a w mojej spoldzielni jest na to 3 miesiace od odczytu -
czyli np. pod koniec pazdziernika bedzie rozliczone a studenci nie mieszkaja u mnie juz od konca czerwca a kaucyjka sobie czeka u mnie na rozliczenie tychze kaloryferow.

Wynajmujący zastrzega sobie prawo do wglądu na każde żądanie do mieszkania, po uzgodnieniu terminu z Najemcą.

my mamy zapis, ze mozemy wejsc do czesci wspolnych kiedy nam sie podoba - pokoje po uprzednim umowieniu lub w przypadku obecnosci najemcy od razu.

5. Najemca zobowiązany jest do dokonywania na własny koszt bieżącej konserwacji i drobnych napraw tak, aby nie dopuścić do pogorszenia stanu technicznego mieszkania

to jest dobre.

Dopuszcza się rozwiązanie niniejszej umowy najmu przed terminem określonym w #3 za pisemnym wypowiedzeniem jednomiesięcznym, którego okres upływa ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano wypowiedzenia. Okres wypowiedzenia, za zgodą drugiej strony, może ulec skróceniu.

to akurat mozna wsadzic miedzy bajki bo umowy na czas oznaczony nie mozna wypowiedziec bez akceptacji drugiej strony-
czyli po prostu za porozumieniem stron.

W przypadku rażącego naruszenia warunków umowy, lub zasad korzystania z mieszkania przez Najemcę, a w szczególności  użyczanie mieszkania osobom do tego nie uprawnionym, dewastacji jego wyposażenia, drastycznego naruszania spokoju innych mieszkańców domu,nieopłacenia naleznego czynszu itp. Wynajmujący ma prawo wypowiedzenia niniejszej umowy najmu w trybie natychmiastowym, bez dochowania terminu wypowiedzenia.

z tym sie zgadzam poza tym, ze nie mozna wypowiedziec um. bez dochowania powiadomien w ustawowych terminach jesli chodzi o nieplacenie.

zrzekają się jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Wynajmującego o zapewnienia im zastępczego lokalu mieszkalnego.

tego bym nie dopisywal, bo mogloby to sugerowac najemcy, ze mu cos takiego sie w ogole nalezy.

Należności wymienione w pkt 1 i 2 Najemca będzie płacić bezpośrednio do kasy dostawcy odnośnych mediów, pozostałe do rąk Wynajmującego.

ja wole monitorowac platnosci i sam przelewam jesli liczniki sa na mnie.
tam gdzie nie sa na mnie lub sa np. przedplatowe nie ma problemu-niech sobie najemca placi sam :)

W przypadku zwłoki w opłacaniu czynszu i mediów wymienionych w pkcie 12, Najemca jest zobowiązany do zapłaty odsetek w ustawowej wysokości, oraz odsetek i kar stosowanych przez dostawców mediów

ja sobie wpisalem tzw. "odsetki maksymalne" :)

W kwestiach nie uregulowanych niniejszą umową zastosowane zostaną przepisy Kodeksu Cywilnego. W przypadku niemożności rozstrzygnięcia

mozna tak napisac i nie bedzie konsekwencji pod warunkiem, ze najemca nie jest swiadomy, ze tutaj gra role tez ust. o ochr. lokatorow
a to, ze jej nie wpiszesz nie zwalnia Ciebie z jej przestrzegania ;)

--
pozdrawiam, wromek

umowa bezpieczna najmu