umowa do?ywocia podczas kupna nieruchomo?ci

Data: 2011-02-15 10:20:32
Autor: Lukasz
umowa do?ywocia podczas kupna nieruchomo?ci
Witam,
Normalna droga jest taka że na nieruchomości ustala się dożywocie płacąc przy tym 2% PCC. Czy można jednak podczas kupna nieruchomości sporządzić umowę dożywocia przenosząc własność od razu na dożywotników aby zapłacić tylko raz 2% a nie dwa razy?

Lukasz

Data: 2011-02-15 10:29:28
Autor: Przemek

Użytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:ijdghc$laa$1inews.gazeta.pl...
[...]

-- Pozdrawiam
Lukasz
Moze jakby w kacie notarialnym zapisac ze dana osoba sprzedaje(darowuje) komus ale ma prawo dozywotniego zamieszkiwania w danej nieruchomosci?
Wtedy wlasciciele juz sa nowi a poprzedni wlasciciel ma zagwarantowane zamieszkiwanie do smierci.
Ale ja nie jestem prawnikiem wiec moze koledzy prawnicy tutaj doradza cos lepszego.
Przemek

Data: 2011-02-15 11:07:09
Autor: Lukasz
Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w wiadomości news:ijdh1r$hcr$1news.onet.pl...

[...]

tak, tylko chodzi tu jeszcze o zachowek- przy umowie dożywocia po prostu nie wchodzi w grę...

Lukasz

Data: 2011-02-15 11:46:49
Autor: Przemek

Użytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:ijdj8p$1te$1inews.gazeta.pl...
[...]

No wiesz jak nie podajesz wszystkich faktow to sie odpowiada na to co widac. Ale obawiam sie ze przed podwojnym PCC nie uciekniessz.
Przemek

Data: 2011-02-15 18:52:48
Autor: Gotfryd Smolik news
FUW: umowa do?ywocia podczas kupna nieruchomo?ci
FUT warning.

On Tue, 15 Feb 2011, Przemek wrote:

Ale obawiam sie ze przed podwojnym PCC nie uciekniessz.

  O oświecenie poproszę.
  Umowa dożywocia to jest JEDNA umowa, tak?
  To skąd *podwójny* PCC, skoro ustawa stanowi:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-od-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html
+++
4
Obowišzek podatkowy, z zastrzeżeniem art. 5, cišży:
[...]
4) przy umowie dożywocia – na
<baczność!>
  nabywcy
<spocznij>
  własnoœci nieruchomoœci;
[...]
6
1. Podstawę opodatkowania stanowi:
[...]
4) przy umowie dożywocia - wartoœć rynkowa nieruchomoœci lub prawa
  użytkowania wieczystego,
[...]
7
1. Stawki podatku wynoszš:
[...]
2) od umów zamiany, dożywocia, o dział spadku, o zniesienie współwłasnoœci oraz darowizny:
<baczność!>
a) przy przeniesieniu własnoœci
<spocznij>
  nieruchomoœci, [...] 2%,
-- -

  Z przepisów wynika mi jasno - podatek należy się *w momencie realizacji
umowy*, a ściślej - przeniesienia własności.

  Skąd (i kiedy!) *drugi* podatek, jak sugerujecie?
(z podstawą prawną najlepiej)

pzdr, Gotfryd

umowa do?ywocia podczas kupna nieruchomo?ci