umowa kupna-sprzedazy + zastaw bankowy - komplikacje

Data: 2011-08-22 02:30:56
Autor: p 47
umowa kupna-sprzedazy + zastaw bankowy - komplikacje

Użytkownik "Doby" <lekki_men@autograf.pl> napisał w wiadomości news:j2rkdc$gu2$1atena.e-wro.net...
Zawarlem jako kupujacy umowe kupna sprzedazy samochodu, na ktorym jest zastaw bankowy, sprzedaje firma na fakture VAT, wplacilem zaliczke,
w umowie mam zapisane, ze sprzezdaz dochodzi do skutku jesli auto bedzie wolne od jakichkolwiek roszczen finansowych i prawnych innych osob do 15 wrzesnia -   teraz komplikacje:

-sprzedajacy ma zgode banku na zwolnienie zastawu (splacil obciazenie), ale dopiero co zlozyl wniosek do sadu o zwolnienie zastawu i jest szansa ze sad nie zdazy do 15 wrzesnia - czy sama zgode banku mozna potraktowac jako "auto wolne od roszczen finansowych...." ?

-sprzedajacy stwierdzil, ze skoro ja czekam na decyzje z sadu to on odwoluje nasza umowe i wystawil samochod ponownie na sprzedaz oraz oddal mi zaliczke w tytule przelewu podajac "zwrot zaliczki z tytułu rezygnacji z zakupu samochodu" - to juz podnioslo mi cisnienie - czy tutaj jest jakis pkt zaczepienia  prawnie ?

-odwolanie przez sprzedajacego umowy nastapilo ustnie + nastapil zwrot zaliczki = czy to jest rownoznaczne z odwolaniem przez niego umowy ? (w umowie nie mam napisane ze wszelkie zmiany wymagaja formy pisemnej....) - czy powinien potwierdzic to pisemnie
obawiam sie scenariusza, ze ja kupie inne auto a on 15 wrzesnia - jesli nie znajdzie sie inny naiwny kupujacy - zadzwoni do mnie -czemu sie nie zglaszam po odbior auta

Odwołanie ustne jest równie skuteczne jak pisemne (jesli nie było zastrzeżeń formy) ale....to ty, jesli śladu na pismie nie będzie, będziesz musiał w razie sporu udowodnić, ze takie odwołanie miało miejsce.

umowa kupna-sprzedazy + zastaw bankowy - komplikacje