umowa między osobami prywatnymi

1 Data: Sierpień 28 2011 21:12:22
Autor: mptrzy
umowa między osobami prywatnymi
Witam
Chciałem prosić o poradę.
Zleciłem wykonanie serwisu internetowego osobie prywatnej. Opłatę za serwis
zrobiłem przelew na konto prywatne wykonawcy. Chciałbym zabezpieczyć się
umową zawierającą informacje poświadczające wykonanie serwisu przez osobę
prywatna (wykonawca) na moją rzecz (zleceniodawca). Umowa zawierałaby
informację, ile zapłacona za serwis, nr konta na które poszedł przelew i że
w momencie przekazania serwisu wszystkie prawa do niego przechodzą na mnie
(zleceniodawca).

Czy taka umowa między dwiema osobami prywatnymi będzie ważna w świetle
prawa?? Chodzi mi o zabezpieczenie się na wypadek gdyby w przyszłości
wykonawca doszedł do wniosku że ma prawa do serwisu.

Bardzo proszę o odpowiedź.
Pozdrwiam
mptrzy(at)ovi.com

2 Data: Sierpień 28 2011 23:36:29
Autor: emeryt
Re: umowa między osobami prywatnymi

[...]

moze to:
http://www.kodeks.wirt.pl/index.php?id=130,697,0,0,1,0
http://www.global4net.com/umowa_szablon.pdf

3 Data: Sierpień 29 2011 09:11:02
Autor: Rychu
W dniu 2011-08-28 21:12, mptrzy pisze:
[...]

Najpierw zlecasz, płacisz i odbierasz, a potem chcesz podpisywać umowę?

Z tym przechodzeniem wszystkich praw, to możesz się zdziwić. Możesz
np. móc korzystać ze strony, ale nie koniecznie masz prawa do jej
kodu, zmiany, a zwłaszcza rozpowszechniania dalej. Podobnie z grafiką.
Możesz to co masz publikować na stronie, ale już nie koniecznie
możesz tego użyć np. do wizytówki.

PS. Co jeśli wykonawca się nie zgodzi na Twoje warunki?

Rychu

4 Data: Sierpień 29 2011 19:09:02
Autor: mptrzy

Użytkownik "Rychu" <ryszard@activTRZY.pl> napisał w wiadomości news:4e5b3b87$1news.home.net.pl...
[...]