umowa najmu bez wypowiedzenia?

Data: 2010-11-22 10:19:28
Autor: butterfly
umowa najmu bez wypowiedzenia?
Witam
Czy możliwe jest zawarcie (i oczywi¶cie czy taka umowa jest ważna tzn. nie narusza obowi±zuj±cego prawa) umowy najmu gdzie wypowiedzenie tejże umowy przez wynajmuj±cego zawarte jest w jej przepisie (który¶ z pkt.) a nie ma ani jednego słowa o wypowiedzeniu jej przez najemcę?
Czy musi ona wi±zać najemcę z wynajmuj±cym przez cały okres umowy(umowa została zawarta na okres 12 - cy.) ?
Pozdrawiam

Data: 2010-11-22 10:35:04
Autor: .B:artek.
W dniu 22-11-2010 10:19, butterfly pisze:
[...]

Tak.

Czy musi ona wi±zać najemcę z wynajmuj±cym przez cały okres umowy(umowa
została zawarta na okres 12 - cy.) ?

Możliwo¶ci wypowiedzenia umowy wynikaj± nie tylko z umowy, ale również z przepisów KC (jeżeli jest to najem lokalu mieszkalnego, to z ustawy o ochronie praw lokatorów). Jeżeli trafi się sytuacja z odpowiedniego przepisu, to będzie można wypowiedzieć tak± umowę przed upływem okresu, na który została zawarta.

--
..B:artek.

Data: 2010-11-22 10:44:14
Autor: butterfly
umowa najmu bez wypowiedzenia?

Użytkownik ".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomo¶ci news:icddg4$irc$1news.onet.pl...
[...]

Podziękował za pierwsz± odpowiedĽ.
A czy mozna co¶ więcej. Znajmy musi wypowiedzieć tak± umowę (jako najemca) a wynajmuj±cy mowi mu ze "biznes jest buiznes i nie chce o tym słyszeć". Mowi ze umow ajest wazna jeszcze prawie rok. Co w takiej sytuacji zrobic. W umowie zawart jest wyłacznie przepis o wypowiezeniu przez Wynajmuj±cego. Nie ma nic o prawach w tej materii przysługuj±cych najemcy.

Data: 2010-11-22 09:59:15
Autor: Olgierd
umowa najmu bez wypowiedzenia?
Dnia Mon, 22 Nov 2010 10:44:14 +0100, butterfly napisał(a):

Znajmy musi
wypowiedzieć taką umowę (jako najemca) a wynajmujący mowi mu ze "biznes
jest buiznes i nie chce o tym słyszeć". Mowi ze umow ajest wazna jeszcze
prawie rok. Co w takiej sytuacji zrobic. W umowie zawart jest wyłacznie
przepis o wypowiezeniu przez WynajmujÄ…cego. Nie ma nic o prawach w tej
materii przysługujących najemcy.

Musi się cofnąć w czasie i negocjować umowę :)

A na poważnie: jak rozumiem najemca nie narzeka na lokal, po prostu "znudził się". No więc co do zasady umów zawartych na czas określony się nie wypowiada, chyba że umowa mówi coś innego.

Natomiast w kodeksie można faktycznie szukać pewnych przesłanek do wypowiedzenia mimo braku zastrzeżenia w umowie, to będzie w szczególności zły stan przedmiotu najmu itd.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-22 11:17:13
Autor: jasgo
umowa najmu bez wypowiedzenia?

A na poważnie: jak rozumiem najemca nie narzeka na lokal, po prostu
"znudził się". No więc co do zasady umów zawartych na czas okre¶lony się
nie wypowiada, chyba że umowa mówi co¶ innego.

Natomiast w kodeksie można faktycznie szukać pewnych przesłanek do
wypowiedzenia mimo braku zastrzeżenia w umowie, to będzie w szczególno¶ci
zły stan przedmiotu najmu itd.

Odpowiadam z innego konta.
Faktycznie tego nie zawarłem (powodu wypowiedzenia) ale nie wynika ono z jakiego¶ widzimisie ale zaistniały inne zewnętzrne bardzo poważne przesłanki iz musi być ona wypowiedziana.

Data: 2010-11-22 11:31:04
Autor: Maddy
umowa najmu bez wypowiedzenia?
W dniu 22-11-2010 11:17, jasgo pisze:
A na powaĹĽnie: jak rozumiem najemca nie narzeka na lokal, po prostu
"znudził się". No więc co do zasady umów zawartych na czas określony się
nie wypowiada, chyba ĹĽe umowa mĂłwi coĹ› innego.

[...]

jakiegoś widzimisie ale zaistniały inne zewnętzrne bardzo poważne przesłanki
iz musi być ona wypowiedziana.

Czyli w wypowiedzeniu nie zawarłeś najważniejszego - powodu dla którego wypowiadasz umowę. Dla wynajmującego wygląda to na zwykłe "bo mi się znudziło". Jak nie ma na ten lokal chętnego, to czemu miałby się zgadzać? Altruizm to piękna rzecz, ale nie jest obowiązkowy.
Musisz się postarać go przekonać, bo prawo i umowa stoi po jego stronie.

Swoją drogą - co to za bardzo poważne przesłanki?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-11-22 10:35:38
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 22 Nov 2010 11:31:04 +0100, Maddy napisał(a):

[...]

W sumie jest jeszcze coĹ› takiego jak rebus sic stantibus, ale rzecz jasna w tej sytuacji nie do zastosowania.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-22 15:57:11
Autor: cef
jasgo wrote:

ale zaistniały inne zewnętzrne bardzo
poważne przesłanki iz musi być ona wypowiedziana.

My¶lę, że bez problemu dogadasz sięz wynajmuj±cym, że lokal
zwolnisz, a tylko zapłacisz za te przyszłe miesi±ce.

Data: 2010-11-22 16:00:25
Autor: cef
cef wrote:

ale zaistniały inne zewnętzrne bardzo
poważne przesłanki iz musi być ona wypowiedziana.

My¶lę, że bez problemu dogadasz sięz wynajmuj±cym, że lokal
zwolnisz, a tylko zapłacisz za te przyszłe miesi±ce.

Widzę, że to co zaproponowałem to żadna rewelacja :-)
Chodziło mi oczywi¶cie o jak±¶ pomniejszon± opłatę,
je¶li kogo¶ innego wynajmuj±cy sobie znajdzie.

Data: 2010-11-22 16:01:20
Autor: Maddy
W dniu 22-11-2010 16:00, cef pisze:
cef wrote:

ale zaistniały inne zewnętzrne bardzo
poważne przesłanki iz musi być ona wypowiedziana.

Myślę, że bez problemu dogadasz sięz wynajmującym, że lokal
zwolnisz, a tylko zapłacisz za te przyszłe miesiące.

Widzę, że to co zaproponowałem to żadna rewelacja :-)
Chodziło mi oczywiście o jakąś pomniejszoną opłatę,
jeśli kogoś innego wynajmujący sobie znajdzie.

Ale wracamy do punktu wyjścia - najpierw trzeba wynajmującego po ludzku przekonać. Porozmawiać z nim, wyjaśnić co i jak - może samemu poszukać nowego lokatora. Tak normalnie, jak jeden rozumny członek społeczeństwa z drugim.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-11-22 10:46:10
Autor: butterfly
umowa najmu bez wypowiedzenia?
Użytkownik ".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomo¶ci news:icddg4$irc$1news.onet.pl...
W dniu 22-11-2010 10:19, butterfly pisze:

Przepraszam za literówki w wypowiedzi powyżej. Wiem ze to mnie nie usprawiedliwia ale bardzo się spieszyłem.

umowa najmu bez wypowiedzenia?