umowa o dzie³o a ubezpieczenie (w tym dzieci)

Data: 2010-10-17 13:10:24
Autor: Aleksandra S
umowa o dzie³o a ubezpieczenie (w tym dzieci)
Kto ubezpiecza dzieci ma³oletnie w przypadku gdy oboje rodzice
stracili sta³± pracê, a jedno z nich uzyska³o czasowe zatrudnienie w
ramach "umowy o dzie³o" (drugie pozostaje w statusie bezrobotnego)?

Problem dotyczy równie¿ ubezpieczenia samego zatrudnionego na "umowê o
dzie³o" jako jedynej formy aktualnego zatrudnienia?

Data: 2010-10-17 13:44:19
Autor: Aleksandra S
On 17 Pa¼, 22:10, Aleksandra S <olenka.barb...@gmail.com> wrote:
[...]

Aha, muszê dodaæ, ¿e jest jeszcze dodatkowa tym razem "umowa zlecenie"
zawarta z tym samym pracodawc±, obowi±zuj±ca przez rok, choæ na bardzo
ma³± sumê (300z³ miesiêcznie).
Poniewa¿ w³a¶nie siê dowiadujê, ¿e "umowa zlecenie" (w odró¿nieniu od
"umowy o dzie³o") obejmuje ubezpieczenie to pytanie: w jakim
zakresie?
Czy ten zakres zale¿y od wysoko¶ci wynagrodzenia?
Kto, ile, kiedy odprowadza SK£ADKI ubezpieczeniowe w ramach "umowy
zlecenia"?
Czy sam zatrudniony na "umowê zlecenie" musi dopilnowaæ stosownych
formalno¶ci w celu zabezpieczenia ubezpieczenia zdrowotnego, czy
dzieje siê to automatycznie?

Pozdrawiam i z góry dziêkujê za miarodajne odpowiedzi!

Data: 2010-10-18 12:46:29
Autor: SDD
umowa o dzie³o a ubezpieczenie (w tym dzieci)

U¿ytkownik "Aleksandra S" <olenka.barbara@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:7e63e12a-3d1a-40bb-9d39-6dc811cf1499c10g2000yqh.googlegroups.com...

Aha, muszê dodaæ, ¿e jest jeszcze dodatkowa tym razem "umowa zlecenie"
zawarta z tym samym pracodawc±, obowi±zuj±ca przez rok, choæ na bardzo
ma³± sumê (300z³ miesiêcznie).

Nawet na 50 zl by byla i juz jest dobrze.

Poniewa¿ w³a¶nie siê dowiadujê, ¿e "umowa zlecenie" (w odró¿nieniu od
"umowy o dzie³o") obejmuje ubezpieczenie to pytanie: w jakim
zakresie?
Czy ten zakres zale¿y od wysoko¶ci wynagrodzenia?

Nie zalezy. Taki sam zakres ma ten, kto placi skladki od 50 zl, jak i ten co placi skladki od 10 tys. zl.
I jeden i drugi lata bedzie czekal na operacje nie cierpiaca zwloki - chyba, ze da w lape (czytaj - pojdzie prywatnie).
Dopiero dodatkowe ubezpieczenia komercyjne cos wiecej daja.

Kto, ile, kiedy odprowadza SK£ADKI ubezpieczeniowe w ramach "umowy
zlecenia"?

Zleceniodawca ma psi obowiazek zglosic zleceniobiorce do ZUS-u i odprowadzac za neigo skladki.
Ale warto to sprawdzic w ZUSie czy faktycznie wszystko w tym zakresie gra.

Czy sam zatrudniony na "umowê zlecenie" musi dopilnowaæ stosownych
formalno¶ci w celu zabezpieczenia ubezpieczenia zdrowotnego, czy
dzieje siê to automatycznie?

Nie dzieje sie automatycznie - bo zlecenidawca musi zglosic do ZUS-u. Jesli zglosi, to faktycznie z punktu widzenia zleceniobiorcy dzieje sie wszystko automatycznie.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-19 09:04:40
Autor: Aleksandra S
On 18 Pa¼, 12:46, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:
Zleceniodawca ma psi obowiazek zglosic zleceniobiorce do ZUS-u i odprowadzac
za neigo skladki.
Ale warto to sprawdzic w ZUSie czy faktycznie wszystko w tym zakresie gra..

Po pierwsze, bardzo dziêkujê za wyja¶nienia!

Chcê jeszcze dodaæ parê szczegó³ów, byæ mo¿e istotnych, i spytaæ czy
omawiana sytuacja tak¿e podlega ubezpieczeniu.

Ta wspomniana ju¿ "umowa-zlecenie" jest zawarta na do¶æ specyficznych
warunkach.
W³a¶ciwie to nie przewiduje comiesiêcznych regularnych wyp³at
wynagrodzenia.
Obowi±zuje ona przez rok (jako umowa) ale jej sens jest taki, ¿e
wykonuj±cy zlecenie ma byæ niejako do dyspozycji, musi od czasu do
czasu (tak co 2-3 miesi±ce) wykonaæ przez 2-3 dni konkretn± i
odpowiedzialn± pracê, w terminie wyznaczonym ad hoc przez
zleceniodawcê. Wynagrodzenie jest wtedy wyp³acane po fakcie wykonania
tych¿e czynno¶ci (czyli co 2-3 miesi±ce). Tak mówi umowa.
Czy to co¶ mienia co do ubezpieczenia?

Data: 2010-10-23 14:07:50
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 19 Oct 2010, Aleksandra S wrote:

Ta wspomniana ju¿ "umowa-zlecenie" jest zawarta na do¶æ specyficznych
warunkach.
[...]
zleceniodawcê. Wynagrodzenie jest wtedy wyp³acane po fakcie wykonania
tych¿e czynno¶ci (czyli co 2-3 miesi±ce). Tak mówi umowa.
Czy to co¶ mienia co do ubezpieczenia?

  Zale¿y, czy kto¶ siê przyczepi ¿e umowa ma charakter pozorny, tj.
faktycznie umowy (zarówno ta "o dzie³o" jak i "zlecenie") stanowi±
ca³o¶æ "umowy ramowej" która powinna byæ potraktowana jako zlecenie.
  Z p. widzenia ubezpieczenia IMVHO nie powinno nic to zmieniæ, bo
jak Ci napisali - niewa¿ne jaka jest podstawa "dostajesz to samo".
  Co innego jak chodzi o wysoko¶æ sk³adki - nie wiem czy i jak bardzo
NFZ (a byæ mo¿e ZUS, jako "zbieracz sk³adek") podejmuje dzia³ania
aby zlokalizowaæ zani¿anie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-10-18 12:49:17
Autor: SDD
umowa o dzie³o a ubezpieczenie (w tym dzieci)

U¿ytkownik "Aleksandra S" <olenka.barbara@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:6c8b076a-4602-4250-b5c9-d28f0f3ee327a36g2000yqc.googlegroups.com...
Kto ubezpiecza dzieci ma³oletnie w przypadku gdy oboje rodzice
stracili sta³± pracê, a jedno z nich uzyska³o czasowe zatrudnienie w
ramach "umowy o dzie³o" (drugie pozostaje w statusie bezrobotnego)?

Urzad pracy - bezrobotny moze zglosic w urzedzie pracy swoje dzieci oraz malzonka do ubezpieczenia zdrowotnego.

Problem dotyczy równie¿ ubezpieczenia samego zatrudnionego na "umowê o
dzie³o" jako jedynej formy aktualnego zatrudnienia?

Nikt nie ubezpiecza. Jesli nie jest gdzi eindziej ubezpieczony (np. przy malzonku, czy z tytulu umowy zlecenia, o czym piszesz w kolejnym poscie) to w przypadku pobuty w szpitalu bedzie placil czasem i po kilka tysiecy za jeden dzien. I nikogo to nei obchodzi. Nie chcial byc ubezpieczony wybierajac umowe o dzielo - wiec nie jest. To jego samodzielna, dorosla decyzja, ktorej konsekwencje poniesie.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-19 08:33:44
Autor: Aleksandra S
On 18 Pa¼, 12:49, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:
> [...]

jeden dzien. I nikogo to nei obchodzi. Nie chcial byc ubezpieczony
wybierajac umowe o dzielo - wiec nie jest. To jego samodzielna, dorosla

Wiesz, rzadko kto¶ ma taki luksus ¿eby dyktowaæ zleceniodawcy warunki..
Praca "JEST", i trzeba siê cieszyæ, a jak "marudzisz" to kto inny
we¼mie!

Data: 2010-10-20 16:00:46
Autor: SDD
umowa o dzie³o a ubezpieczenie (w tym dzieci)

U¿ytkownik "Aleksandra S" <olenka.barbara@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:1c35be86-ae73-46ab-b981-9d00c6cdff98l20g2000yqm.googlegroups.com...

[...]

No ale jaki sens jest zarabiac, skoro w wyniku zachorowania mozna sie wpedzic w takie dlugi, ze komornik zabierze wszystko?
Po prostu trzeba sie rozejrzec za inna praca albo dogadac z kims na jakas fikcyjna umowe zlecenie na 50 zl.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-20 08:42:12
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 17.10.2010 22:10, Aleksandra S pisze:

Problem dotyczy równie¿ ubezpieczenia samego zatrudnionego na "umowê o
dzie³o" jako jedynej formy aktualnego zatrudnienia?

Umowa o dzie³o to nie jest zatrudnienie.

To jest zamówienie wykonania pewnego dzie³a.

I nie podlega ¿adnym obowi±zkowym ubezpieczeniom.

umowa o dzie³o a ubezpieczenie (w tym dzieci)