umowa o prace

Data: 2010-09-19 12:17:13
Autor: bdronka
umowa o prace
Witam,

jestem do 31.12.2010 r, na urlopie wychowawczym, w tym też dniu kończy
mi się umowa o prace a ja chciałabym zajsc w ciąże - czy do tego czasu
jeżeli zajde w ciąże, to
czy pracodawca musi przedłużyć mi umowę niezależnie od tygodnia ciąży?

pozdrawiam!

Data: 2010-09-19 14:01:38
Autor: Krzysztof
umowa o prace
"bdronka" <bdronka@poczta.gazeta.pl> napisał

[...]

Nie niezależnie.

KP art. 177
§ 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony [...] która uległaby rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega przedłużeniu do dnia porodu.

Czyli innymi słowy, aby pracodawca przedłużył Ci umowę do dnia porodu, musiałabyś tak "wycyrklować" z zajściem ciążą, by koniec trzeciego miesiąca przypadał przed 31.12.2010.
Chyba niewiele czasu Ci zostało ;-)

K.

umowa o prace