umowa o prace a nietypowy okres

Data: 2009-04-30 13:49:07
Autor: Liwiusz
umowa o prace a nietypowy okres
Icek pisze:
Czy mozna zatrudniac pracownikow na UoP ale np. w okresie od 16tego do
15tego nastepnego mieiaca z okresem wyplaty pomiedzy 15tym a 20tym kazdego
miesiaca ?

1. Tak, umowa o pracę może może być zawarta na taki okres
2. Nie, wypłata powinna być do 10 dnia kolejnego miesiąca, czyli od 16 do 31 miesiąca I wypłata do 10 II i od 1 do 15 II wypłata do 10 III (na przykład).

--
Liwiusz

Data: 2009-04-30 12:30:29
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 30 Apr 2009 13:49:07 +0200, Liwiusz napisał(a):

2. Nie, wypłata
powinna być do 10 dnia kolejnego miesiąca, czyli od 16 do 31 miesiąca I
wypłata do 10 II i od 1 do 15 II wypłata do 10 III (na przykład).

Chyba że jest to wypłata z góry ;-) BTW w przypadku rozwiązania stosunku pracy pracownik powinien dostać wynagrodzenie w dniu rozwiązania.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-04-30 14:32:02
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:

BTW w przypadku rozwiązania stosunku pracy pracownik powinien dostać wynagrodzenie w dniu rozwiązania.

   Przypomnisz na to przepis?

--
Liwiusz

Data: 2009-04-30 12:43:43
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 30 Apr 2009 14:32:02 +0200, Liwiusz napisał(a):

BTW w przypadku rozwiązania stosunku pracy pracownik powinien dostać
wynagrodzenie w dniu rozwiązania.

   Przypomnisz na to przepis?

Mniemam, że coś z kc (o świadczeniach). Znalazłem coś takiego:

http://www.prawo.egospodarka.pl/33409,Rozwiazanie-umowy-o-prace-obowiazki-
pracodawcy,3,34,3.html

Data: 2009-04-30 14:46:11
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
[...]

   Szkoda, że nie podali tam podstawy prawnej, bo z kp. na pewno to nie wynika. W ogóle mam wątpliwości, czy to prawda.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-30 13:23:43
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 30 Apr 2009 14:46:11 +0200, Liwiusz napisał(a):

   Szkoda, że nie podali tam podstawy prawnej, bo z kp. na pewno to nie
wynika. W ogóle mam wątpliwości, czy to prawda.

Może wynikać z tego, że w momencie rozwiązania stosunku pracy osoba nie jest pracownikiem, zatem stosowny przepis kp czy regulaminu wynagradzania jej nie dotyczy ;-) --

Data: 2009-04-30 14:48:45
Autor: Baloo

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.04.30.12.43.43rudak.org...
[...]

A tam jak wół stoi:
"wypłaty należy dokonać w terminie przyjętym w zakładzie pracy" :))
Nie ma żadnego obowiązku wypłacania wynagrodzenia w dniu rozwiązania umowy o pracę.

Data: 2009-04-30 14:56:00
Autor: Liwiusz
Baloo pisze:

[...]

   Jest również:

"Pracodawca jest zobowiązany do wypłaty ... do momentu rozwiązania umowy."

"Pracodawca jest zobowiązany wraz z dniem ustania zatrudnienia naliczyć i wypłacić mu odpowiednią kwotę."

--
Liwiusz

Data: 2009-04-30 15:15:45
Autor: Baloo

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtc74r$f87$1news.onet.pl...

"Pracodawca jest zobowiązany do wypłaty ... do momentu rozwiązania umowy."

A dokładnie:
"Pracodawca jest zobowiązany do wypłaty pracownikowi wynagrodzenia za czas jego świadczonej pracy do momentu rozwiązania umowy"
Czyli wg mnie musi mu wypłacić wynagrodzenie obejmujące "czas świadczonej pracy do momentu rozwiązania umowy", a nie, że musi to zrobić do momentu rozwiązania umowy. Bo znaczyłoby to, że najpierw musiałby przelać mu pensję, a dopiero potem rozwiązać umowę ;-)

"Pracodawca jest zobowiązany wraz z dniem ustania zatrudnienia naliczyć i wypłacić mu odpowiednią kwotę."

A tu chodzi o ekwiwalent urlopowy i istotnie, co do tego składnika wynagrodzenia, również spotkałem się z opinią, że należy go wypłacić wraz z rozwiązaniem umowy i naliczeniem wysokości ekwiwalentu. Niestety podstawy prawnej nie znam.

Data: 2009-04-30 13:22:06
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 30 Apr 2009 15:15:45 +0200, Baloo napisał(a):

Bo znaczyłoby to, że najpierw musiałby przelać mu pensję, a dopiero
potem rozwiązać umowę ;-)

Rozwiązanie umowy to stan faktyczny, którego przyczyną może być złożenie przez pracodawcę oświadczenia o wypowiedzeniu umowy. Więc wszystko jest logicznie.

Data: 2009-04-30 15:33:26
Autor: Baloo

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.04.30.13.22.05rudak.org...
[...]

Ale to nie zmienia faktu, że wg Waszej interpretacji tego zdania pracodawca musi wypłacić pensję DO momentu rozwiązania umowy. Więc jeśli rozwiązanie następuje dnia 31 marca, to on musiałby mu przelać pensję 30 marca albo wcześniej, co uważam za niczym nie uzasadnione.

Data: 2009-04-30 13:52:33
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 30 Apr 2009 15:33:26 +0200, Baloo napisał(a):

[...]

Tak się terminów nie liczy nawet przy ustalaniu daty urodzin człowieka.

Data: 2009-04-30 15:34:33
Autor: Liwiusz
Baloo pisze:

[...]

   Do jakiegoś dnia oznacza ten dzień również. Do 15 kwietnia mam coś zrobić, czyli jeszcze 15 kwietnia mam czas. Do momentu rozwiązania umowy - umowa rozwiązuje się wraz z końcem danego dnia.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-30 15:46:21
Autor: Baloo
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtc9d4$q1s$2news.onet.pl...

  Do jakiegoś dnia oznacza ten dzień również. Do 15 kwietnia mam coś zrobić, czyli jeszcze 15 kwietnia mam czas.
Do momentu rozwiązania umowy - umowa rozwiązuje się wraz z końcem danego dnia.

Naciągane i tyle :-P
Ja to interpretuję tak, jak napisałem wcześniej. Tym bardziej, że dalej jest wyraźnie napisane, że termin wypłaty określają wewnętrzne ustanowienia w zakładzie pracy.

Data: 2009-04-30 15:49:38
Autor: Liwiusz
Baloo pisze:
[...]

   Czyli jak wszyscy wypłacają wynagrodzenie za pracę 10 dnia danego miesiąca, to się spóźniają, bo powinni płacić "do 10", czyli najpóźniej 9? Naciągasz :)

--
Liwiusz

Data: 2009-04-30 22:16:05
Autor: Icek
> [...]

2. Nie, wypłata powinna być do 10 dnia kolejnego miesiąca, czyli od 16
do 31 miesiąca I wypłata do 10 II i od 1 do 15 II wypłata do 10 III (na

czy to nie takie bez sensu lekko, ze KP decyduje kiedy ktos ma dostac
wyplate i decyduje w stosunku do dnia miesiaca kalendarzowego a nie dnia
zakonczenia cyklu rozliczeniowego ?

tnx za info

Icek

Data: 2009-04-30 20:25:52
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 30 Apr 2009 22:16:05 +0200, Icek napisał(a):

czy to nie takie bez sensu lekko, ze KP decyduje kiedy ktos ma dostac
wyplate i decyduje w stosunku do dnia miesiaca kalendarzowego a nie dnia
zakonczenia cyklu rozliczeniowego

Może i głupie, ale jak miałoby wyglądać ustalanie owego "cyklu rozliczeniowego"?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

umowa o prace a nietypowy okres