umowa o pracę- służba cywilna

Data: 2009-04-20 13:42:56
Autor: szallik
umowa o pracę- służba cywilna
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o
służbie cywilnej chciałbym się dowiedzieć czy zmiany dotyczące okresu
zatrudnienia na czas określony dotyczą też osób mających zawartą umowę
przed wprowadzeniem nowej ustawy. Moja sytuacja jest bowiem
następująca. W sierpniu ubiegłego roku została zawarta ze mną umowa na
okres 6 miesięcy w trakcie, której odbyłem służbę przygotowawczą
zakończoną zdanym egzaminem. Po upływie tego okresu umowa została ze
mną przedłużona na okres 3 miesięcy i dowiedziałem się od
przełożonego, że nie będzie dalej kontynuowana. Umowa 3 miesięczna
została zawarta dnia 1.02.2009 r. W świetle nowej ustawy, zgodnie z
art. 35 umowę na czas określony zawiera się na okres 12 miesięcy.
Natomiast w ustawie z 2006 r. w art. 16 W przypadku osób podejmujących
po raz pierwszy pracę w służbie cywilnej umowę o pracę zawiera się na
czas określony nie dłuższy niż 3 lata.
Chciałbym się dowiedzieć, czy umowa na czas określony według ustawy z
2006 r. powinna być dłuższa czasowo czy też w związku z wejściem nowej
ustawy aneksowana do wymaganego 12 miesięcznego okresu.

umowa o pracę- służba cywilna