umowa przedwstepna - zadatek placony przelewem

Data: 2009-10-28 09:15:48
Autor: .B:artek.
umowa przedwstepna - zadatek placony przelewem
Mondo wyskrobał(a):
Witam,

Ponizej fragment umowy przedwstepnej ktora zamierzam podpisac jutro.
Uprzejmie prosze o ocene poprawnosci i ew. poprawe bledow.
W szczegolnosci chodzi mi o slowo "niebyłą" - chce aby umowa tracila
waznosc w przypadku braku wplaty zadatku w terminie.

Może lepiej "niezawartą"?

Inna sprawa jest jak zapewnic sobie zwrot zadatku w przypadku gdy
przelew dojdzie z opoznieniem?

Niech druga strona podda się rygorowi egzekucji wprost z aktu notarialnego (art. 777 KPC) co do zwrotu zadatku w przypadku nie dojścia umowy przyrzeczonej do skutku z jej winy (w podwójnej wysokości) oraz co do zwrotu zadatku w przypadku jego wpłacenia po terminie.

--
..B:artek.

Data: 2009-10-28 09:45:56
Autor: ąćęłńóśźż
umowa przedwstepna - zadatek placony przelewem
Ona jest "niebyła".
Nie widzę mozliwości zapłaty zadatku przelewem.
JaC

-- -- -

Data: 2009-10-28 10:08:58
Autor: Mondo
umowa przedwstepna - zadatek placony przelewem
Ona jest "niebyła".
Nie widzę mozliwości zapłaty zadatku przelewem.
JaC

Moglbys to rozwinac? Z tego co wyczytalem sposob zaplacenia zadateku okresla
umowa. Co za roznica czy wrecze zadatek gotowka 15min po zlozeniu podpisu czy
zrobie przelew w tym samym czasie?

pzdr
Mondo

Data: 2009-10-28 10:13:10
Autor: lo0kash
umowa przedwstepna - zadatek placony przelewem
Ona jest "niebyła".
Nie widzę mozliwości zapłaty zadatku przelewem.
JaC

znalazlem takie cos

"Zadatek może być dany także po zawarciu umowy, w terminie uzgodnionym przez
strony."
Wyrok SN z 8.2.2008 r., I CSK 328/07

tutaj

http://www.monitorprawniczy.pl/index.php?mod=m_artykuly&cid=23&id=2337

pzdr
Mondo

Data: 2009-10-28 10:00:58
Autor: Mondo
[...]

Dziekuje i pozdrawiam
Mondo --

Data: 2009-10-28 11:12:36
Autor: .B:artek.
[...]

Aha, założyłem tutaj, że umowa i tak jest zawierana w formie aktu notarialnego, więc dodanie 777 KPC niewiele zmieni jeśli chodzi o formę. Jeśli jest zawierana w zwykłej formie pisemnej, to trzeba rozważyć czy zawieranie jej w formie aktu notarialnego tylko dla rygoru z 777 KPC ma sens.

--
..B:artek.

Data: 2009-10-28 11:20:34
Autor: Mondo
> [...]

Aha, założyłem tutaj, że umowa i tak jest zawierana w formie aktu notarialnego, więc dodanie 777 KPC niewiele zmieni jeśli chodzi o formę. Jeśli jest zawierana w zwykłej formie pisemnej, to trzeba rozważyć czy zawieranie jej w formie aktu notarialnego tylko dla rygoru z 777 KPC ma sens.

Bedzie zawarta w zwyklej formie pisemnej. Mondo

--

umowa przedwstepna - zadatek placony przelewem