umowa przedwstępna - zakup mieszkania

Data: 2011-11-20 18:43:15
Autor: Haha
umowa przedwstępna - zakup mieszkania
Witam.

Chcemy kupić mieszkanie z obciążoną hipoteką. Plan jest taki że sprawdzamy
w banku wysokość zadłużenia a potem część pieniędzy przekazujemy
bankowi na spłatę długu a reszta dla sprzedających. Odpowiednie zapisy
umieściliśmy w umowie przedwstępnej.

Informacja znaleźliśmy  w internecie. Czy to ma sens ? Czy możemy się
spodziewać jakichś pułapek ? Jest pełno informacji na ten temat i w sumie
już sam nie wiem co o tym myśleć.

Druga rzecz:

http://brak-tu-sensu.pl/upload/umowa_przedwstepna_1.pdf

Mógłby ktoś w wolnej chwili zerknąć i powiedzieć czego jeszcze
może brakować albo co jest źle ?

Planujemy że to nie będzie umowa notarialna chociaż wiem że
lepiej gdyby była.

Dzięki

Data: 2011-11-20 13:33:05
Autor: witek
On 11/20/2011 11:43 AM, Haha wrote:
[...]

Jestescie na prostej drodze do wtopienia sporej kasy.
idzcie do prawnika, a nie kombinujcie jak tu urwac 200 zl, tracac przy okazji 150 tys.

Data: 2011-11-20 20:40:31
Autor: Haha

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jabklh$90v$7inews.gazeta.pl...

Jestescie na prostej drodze do wtopienia sporej kasy.
idzcie do prawnika, a nie kombinujcie jak tu urwac 200 zl, tracac przy okazji 150 tys.

Ciekawa argumentacja

Data: 2011-11-20 13:55:13
Autor: witek
On 11/20/2011 1:40 PM, Haha wrote:
[...]

Nie argumentacja a podsumowanie.
Arguemntacja zajelaby kilka stron.

Data: 2011-11-20 21:01:25
Autor: Maruda
W dniu 2011-11-20 20:40, Haha pisze:
[...]

.... dokładnie :)
[jak ja nie lubię tego słowa!]
Pójście do prawnika w tym wypadku oznacza wydanie 500zł bez jakiejkolwiek gwarancji niestracenia jakiejkolwiek większej kwoty, a wręcz przeciwnie :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-11-20 21:09:02
Autor: MZ
W dniu 2011-11-20 21:01, Maruda pisze:
[...]

Pójście do notariusza w tym konkretnym przypadku oznacza zapłacenie
około 500 zł za poprawną umowę przedwstępną, poprawnie zapisane warunki
płatności i spłaty hipoteki i możliwość egzekucji z aktu notarialnego
sprzedaży mieszkania. To co jest w linku to dosłownie "brak tu sensu".
No ale każdemu według potrzeb, tylko nie radzę wątkotwórcy za jakiś czas
pisać tu "wtopiłem kasę w zakup mieszkania, kasy nie mam, mieszkania nie
mam, jak odzyskać pieniądze".

--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

Data: 2011-11-20 21:43:11
Autor: Haha

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jabmp0$m6g$1news.onet.pl...

[...]

A jaką mam gwarancje, że notariusz do którego pójdę zrobi to wszystko
poprawnie ? Co moge zrobić jak się okaże, że coś spiepszył ?

Data: 2011-11-20 21:49:32
Autor: MZ
W dniu 2011-11-20 21:43, Haha pisze:
[...]

Gwarancję? Żadnej, dlatego się wybiera sprawdzonego notariusza. Tylko że
bardziej spieprzyć niż Tobie powyżej to już się nikomu nie uda.

Data: 2011-11-20 21:56:37
Autor: Haha

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jabp4u$tkb$1news.onet.pl...
[...]

Aha. Czyli równie dobrze mogę zostawić jak jest. Gwarancja ta sama a
taniej o 500 zł.

Tylko że
bardziej spieprzyć niż Tobie powyżej to już się nikomu nie uda.

Ten żart przestał byś śmieszny już jakiś czas temu.

Data: 2011-11-20 22:00:32
Autor: MZ
W dniu 2011-11-20 21:56, Haha pisze:

Aha. Czyli równie dobrze mogę zostawić jak jest. Gwarancja ta sama a
taniej o 500 zł.
Zostaw. Będziesz dumny i blady i uboższy o 10k (wersja optymistyczna)
lub o 150k (wersja pesymistyczna).

Tylko że
bardziej spieprzyć niż Tobie powyżej to już się nikomu nie uda.

Ten żart przestał byś śmieszny już jakiś czas temu.
"Ty tu chyba nie przyjechałeś polować..." Jak dla mnie EOT.

Data: 2011-11-20 22:21:29
Autor: Haha

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jabppi$vd7$1news.onet.pl...
[...]

Nie przesadzałbym z tym czarnowidztwem. Szacuję, że to będzie góra
70 - 80 tysięcy.

Tylko że
bardziej spieprzyć niż Tobie powyżej to już się nikomu nie uda.

Ten żart przestał byś śmieszny już jakiś czas temu.

"Ty tu chyba nie przyjechałeś polować..." Jak dla mnie EOT.

A dla mnie nie. Podzwonie jutro po tych notariuszach i zobaczymy
co mi ciekawego powiedzą.

Data: 2011-11-24 16:15:54
Autor: Massai
Haha wrote:

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Aha. Czyli równie dobrze mogę zostawić jak jest. Gwarancja ta sama a
taniej o 500 zł.

Dla notariusza taka umowa to chleb powszedni, żadne wyzwanie.

Coś jak z operacją wyrostka: niby w internecie przeczytasz opisy, nawet
na youtube znajdziesz filmy instruktażowe, ale jak przyjdzie co do
czego to raczej pójdziesz do lekarza, a nie sam będziesz operował, nie?

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-12-04 15:59:24
Autor: _ąćęłńóśźż.
umowa przedwstępna - zakup mieszkania
No niekoniecznie, bo notariusz jest obowiązkowo ubezpieczony zapewne na kilka baniek, a Ty na jakieś drobne.

-- -- -

Data: 2011-11-20 21:52:16
Autor: goldi
On 20 Lis, 21:43, "Haha" <etet...@gmail.com> wrote:

> [...]

A jaką mam gwarancje, że notariusz do którego pójdę zrobi to wszystko
poprawnie ? Co moge zrobić jak się okaże, że coś spiepszył ?

A jaką masz gwarancję, że lekarz czegoś nie spieprzy ? Poza
ubezpieczeniem OC lekarza chodzi przede wszystkim o to, że jest to
specjalista. więc prawdopodobieństwo popełnienia przezeń błędu jest
mniejsze niż gdybyś sam się leczył. Ale oczywiście możesz leczyć raka
sam....

Data: 2011-11-20 21:55:43
Autor: arturs
umowa przedwstępna - zakup mieszkania
A jaką mam gwarancje, że notariusz do którego pójdę zrobi to wszystko
poprawnie ? Co moge zrobić jak się okaże, że coś spiepszył ?

Ale gwarancji czego?
Notariusz zrobi taką umowę co najmniej poprawnie, kolejności mu się nie popierzą, nazwenictwo poprawne też będzie, zgodne z prawem to będzie, będzie można z tego windykować jakby coś, hipotekę też poprawnie załatwi.. może dlatego że większość dosyć często coś takiego robi..
bo tego co zaprezentowałeś to nawet poprawić się nie da..

Data: 2011-11-20 22:08:12
Autor: Haha

Użytkownik "arturs" <nie@ma.mnie.tu> napisał w wiadomości news:jabpgf$v86$1news.onet.pl...
[...]

Z tego co widzę to albo będzie dobrze i żadna umowa mi się nie przyda
albo będzie źle i wtedy żadna umowa mi nie pomoże. W drugim przypadku
trzeba sobie od razu strzelić w łeb. Mam chyba z 5 znajomych którzy w ciągu
ostatnich miesięcy kupowali mieszkanie i wszystko odbywało się bez żadnego
dodatkowego łażenia po prawnikach czy notariuszach a ja się na pewno
i tak w coś wpierdole. Coś musiało być z tym mieszkaniem nie tak skoro
nikt go do tej pory nie chciał i teraz już wiem co.

Jutro pewnie zadzwonie do jakiegoś notariusza ale skąd mam wiedzieć
który jest sprawdzony skoro nigdy żadnego nie sprawdzałem ?

Data: 2011-11-20 22:07:02
Autor: goldi
> [...]

A jaką mam gwarancje, że notariusz do którego pójdę zrobi to wszystko
poprawnie ? Co moge zrobić jak się okaże, że coś spiepszył ?

Główna korzyść z spisania umowy przedwstępnej u notariusza polega na
tym, że jak umowa jest spisana w formie aktu notarialnego, bo możecie
od sprzedawcy żądać w sądzie przeniesienia własności. Możesz też
wpisać roszczenie o sprzedaż mieszkania do księgi wieczystej. Odpada
więc ryzyko, że sprzedawca się rozmyśli. Oczywiście możesz ufać
sprzedawcy na słowo i jesteś pewien, że nie umorze (ani nic innego mu
się nie stanie) przed zawarciem umowy przyrzeczonej, ale w takim razie
nie ma potrzeby spisywania jakiejkolwiek umowy.

Data: 2011-11-21 07:36:58
Autor: mvoicem
umowa przedwstępna - zakup mieszkania
(21.11.2011 07:07), goldi wrote:
[...]

Główna korzyść z spisania umowy przedwstępnej u notariusza polega na
tym, że jak umowa jest spisana w formie aktu notarialnego, bo możecie
od sprzedawcy żądać w sądzie przeniesienia własności.

Ta zaleta jest także potencjalnie i wadą. Bo jak ceny mieszkań zanurkują w dół, sprzedający może się w sądzie domagać wykonania umowy (chociaż to i tak mniej prawdopodobne niż jakby się działo odwrotnie, ceny idą w górę i kupujący się domaga)

Wydaje mi się że to nie jest główna korzyść. Główną korzyścią jest to, że papier (a więc umowa sporządzona własnoręcznie) przyjmie wszystko, szanujący się notariusz - nie.

p. m.

Data: 2011-11-20 20:06:44
Autor: MZ
W dniu 2011-11-20 18:43, Haha pisze:
[...]

[ciach]

Planujemy że to nie będzie umowa notarialna chociaż wiem że
lepiej gdyby była.

Pierwsza podstawowa sprawa: to _nie Wy_ spłacacie hipotekę, to NIE WY
idziecie do banku tylko ten kto jest właścicielem prawa obciążonego
hipoteką i spłaca np. kredyt który ona zabezpiecza. Jeśli to Wy pójdzie
spłacić hipotekę i jakimś cudem bank te pieniądze przyjmie, to
sprzedający może to uznać za miły niezobowiązujący gest. Hipotekę spłaca
właściciel, np. z zadatku (nie zaliczki!) który mu wpłacicie.
Uwzględnijcie, że "spłacić hipotekę" to jedno a dostać od banku dokument
stanowiący zgodę na "wykreślenie hipoteki" to insza inszość. To trwa, w
niesprzyjających warunkach kilka miesięcy. Widzę że masz ciągoty do
oszczędzania, ale gdy już bank wyda odpowiednie dokumenty to nie czekaj
aż sprzedający wykreśli hipotekę tylko załatwcie to jednym aktem
notarialnym podczas kupna.

Druga sprawa: Jeśli traficie na cwaniaka, to ze zwykła umową
cywilnoprawną gościu może (chociaż nie musi) Was wykiwać. Z aktem
notarialnym również może, ale już będzie mu trudniej. To duża kwota,
trzeba odżałować za notariusza, zwłaszcza że można się dogadać na dużą
zniżkę jeśli umowę przedwstępną i przyrzeczoną podpiszecie u tego samego.

Data: 2011-11-20 21:58:28
Autor: goldi
On 20 Lis, 20:06, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

spłacić hipotekę i jakimś cudem bank te pieniądze przyjmie, to
sprzedający może to uznać za miły niezobowiązujący gest.

Zwróć uwagę, że przy długu pieniężnym wierzyciel ma obowiązek przyjąć
pieniądze nawet od osoby z ulicy. Nie jest to też miły
niezobowiązujący gest, bo spłata przez nich hipoteki znajduje podstawę
w umowie ze sprzedającym. Gdyby spłacili hipotekę, a sprzedający
odmówił zawarcia umowy, mogliby żądać od niego zwrotu tych pieniędzy.
Co do reszty Twoich wniosków się zasadniczo zgadzam.

Data: 2011-11-20 20:08:56
Autor: Alek
umowa przedwstępna - zakup mieszkania
Użytkownik "Haha" <etet100@gmail.com> napisał

[...]

Lepiej zrobić tak, że całość wpłacasz na rachunek kredytu, bank rozlicza kredyt i resztę wypłaca sprzedającemu. Wszystko oczywiście w porozumieniu z bankiem.
Wcześniej niech sprzedający uzyska z banku zaświadczenie o aktualnej wysokości zadłużenia zabezpieczonego hipoteką żebyś miał pewność, że cena pokryje ten dług w całości.

Planujemy że to nie będzie umowa notarialna chociaż wiem że
lepiej gdyby była.

Wiec dlaczego chcesz wybrać rozwiązanie gorsze?

Data: 2011-11-20 20:20:33
Autor: MZ
[...]

To gniot. W zasadzie nawet mega gniot. Wyprodukowany metodą Copy&Paste
bez pojęcia o tym jak się pisze umowy, z kilku gotowców (będącymi
umowami przedwstępnymi, umowami KS samochodu, umowami przyrzeczonymi).
101 błędów merytorycznych, zaczynając od nieodpowiedniego opisania stron
(imię i nazwisko to zdecydowanie za mało), dalej źle zdefiniowany
przedmiot umowy, brak opisania dokładnego hipoteki, włączenie do umowy
strychu i piwnicy, które to na 99% nie są zapisane w KW, więc przynależą
"zwyczajowo" ale nie można tego sprzedawać. Piszecie że lokal jest wolny
od obciążeń a to g.. prawda, bo jest hipoteka, o której wspominacie
dopiero dalej, w umowie przedwstępnej! domagacie się wydania lokalu do
dnia (hehe) strasząc w tym momencie zupełnie bezpodstawnie paragrafami z
KPC (zresztą źle zapisanego), źle zapisujecie termin zawarcia umowy
przyrzeczonej, itd itp.

Idź Ty lepiej do notariusza, bo naprawdę sobie krzywdę zrobisz.

Data: 2011-11-28 12:08:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 20 Nov 2011, MZ wrote:

To gniot. W zasadzie nawet mega gniot.

  Nie podważasz słów krytyki co do zasady, ale pozwolę sobie
na wyjątek:

włączenie do umowy strychu i piwnicy, które to na 99% nie są zapisane w KW,

  No to znam 4 przypadki które są w tym 1% ;), a że aktów notarialnych
notorycznie nie czytuję, mam spore odchylenie od Twojej statystyki ;)

Idź Ty lepiej do notariusza, bo naprawdę sobie krzywdę zrobisz.

  A to da Capo.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-24 17:35:40
Autor: Haha

Użytkownik "Haha" <etet100@gmail.com> napisał w wiadomości news:jabe9i$qle$1mx1.internetia.pl...
[...]

Poszliśmy do jakiegoś PODOBNO DOBREGO (za to na pewno
obleganego) notariusza i się okazało, że taka umowa przedwstępna
kosztuje 1000. W końcu znajomy prawnik zrobił to za darmo. Twierdzi, że
ma doświadczenie z takimi umowami więc może jakoś to będzie.

Data: 2011-11-24 18:27:48
Autor: Proste Prawo
umowa przedwstĂŞpna - zakup mieszkania
Dnia 20-11-2011 o 18:43:15 Haha <etet100@gmail.com> napisał(a):

Chcemy kupiĂŚ mieszkanie z obci¹¿onÂą hipotekÂą. Plan jest taki Âże  sprawdzamy
w banku wysokoœÌ zad³u¿enia a potem czêœÌ pieniêdzy przekazujemy
bankowi na spÂłatĂŞ dÂługu a reszta dla sprzedajÂących.. Odpowiednie zapisy
umieÂściliÂśmy w umowie przedwstĂŞpnej.

Informacja znaleÂźliÂśmy  w internecie. Czy to ma sens ? Czy moÂżemy siĂŞ
spodziewaĂŚ jakichÂś puÂłapek ? Jest peÂłno informacji na ten temat i w sumie
juÂż sam nie wiem co o tym myÂśleĂŚ.

Ma to sens. Taka transakcja nie jest odosobniona, bardzo często właśnie  tak się kupuje nieruchomości.

W umowie przedwstępnej powinno znaleźć się nie tylko to, Ĺźe część ceny  będzie przelana na konto kredytowe, ale teĹź to, Ĺźe przed zawarciem umowy  przyrzeczonej sprzedający uzyska z Banku zaświadczenie o wysokości  środkĂłw, ktĂłre muszą wpłynąć, aby Bank wydał "kwit mazalny" i przedłoĹźenie  tego dokumentu powinno być warunkiem zawarcia umowy przenoszącej własność.

Jeśli nie planujecie jakiegoś duĹźego zadatku, to umowa moĹźe mieć formę  zwykłą pisemną. Przy kwotach, ktĂłre boisz się ryzykować lepiej pĂłjść do  notariusza. Tym bardziej, Ĺźe - jeśli się nie mylę, jeśli umowa  przyrzeczona będzie zawierana u tego samego notariusza, to w ramach jednej  opłaty liczonej od umowy sprzedaĹźy notariusz zrobi tez przedwstępną umowę  (negocjuj, Ĺźeby tak było).

Jeśli nie zdecydujesz się na przedwstępną w formie aktu notarialnego, to  koniecznie zwróć uwagę na to, czy uzyskanie przez sprzedającego  zaświadczenia z banku jest WARUNKIEM zawarcia umowy przyrzeczonej.

Druga rzecz:

http://brak-tu-sensu.pl/upload/umowa_przedwstepna_1.pdf

Móg³by ktoœ w wolnej chwili zerkn¹Ì i powiedzieÌ czego jeszcze
moÂże brakowaĂŚ albo co jest Âźle ?

Nie mogę pobrać.

Planujemy Âże to nie bĂŞdzie umowa notarialna chociaÂż wiem Âże
lepiej gdyby byÂła.

Gdyby była, byłoby dużo, dużo lepiej.

http://prosteprawo.blogspot.com

umowa przedwstępna - zakup mieszkania