umowa przedwstępna zakupu lokalu - cywilna czy akt notar ialny ?

Data: 2009-07-01 09:28:24
Autor: yapann
umowa przedwstępna zakupu lokalu - cywilna czy akt notar ialny ?
Czy sugerowaliby¶cie zawarciwe umowy przedwstępnej zakupu lokalu, który się dopiero zbuduje (jest już dół :p ) w postaci aktu notarialnego? Jakie s± tego konsekwencje (pozytywne/negatywne (prócz opłaty) dla mnie? Zakup będzie kredytowany z wkładem własnym.

(Czy podczas podpisania umowy ostatecznej po odbiorze czekaj± mnie jescze raz opłaty notarialne?)

bardzo wdzięczna będę za weszelkie wskazówki

Data: 2009-07-01 09:22:40
Autor: witek
yapann wrote:
[...]

tylko notarialna.
juz sie tylu przejechało, ze innej ci nie radzę.

Data: 2009-07-01 20:50:57
Autor: LA
umowa przedwstępna zakupu lokalu - cywilna czy akt notarialny ?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:h2frfg$lds$6inews.gazeta.pl...
yapann wrote:
[...]

Jak masz umowę przedwstępn± to możesz spokojnie i¶ć do s±du o zawarcie umowy przenosz±cej własno¶ć czyli finalnej, na podstawie zwykłej umowy nic Ci z tego raczej nie wyjdzie. poza tym umowa przenosz±ca własno¶ć nieruchomo¶ci musi być notarialna to umowa przewstępna też taka powinna być. Ale jak działaj± deweloperzy każdy wie. Chociaż teraz w dobie kryzysu gdzie każde sprzedane mieszkanie to wielki sukces.

Data: 2009-07-01 14:20:20
Autor: witek
umowa przedwstępna zakupu lokalu - cyw ilna czy akt notarialny ?
LA wrote:
U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:h2frfg$lds$6inews.gazeta.pl...
yapann wrote:
Czy sugerowaliby¶cie zawarciwe umowy przedwstêpnej zakupu lokalu, który siê dopiero zbuduje (jest ju¿ dó³ :p ) w postaci aktu notarialnego? Jakie s± tego konsekwencje (pozytywne/negatywne (prócz op³aty) dla mnie? Zakup bêdzie kredytowany z wk³adem w³asnym.

(Czy podczas podpisania umowy ostatecznej po odbiorze czekaj± mnie jescze raz op³aty notarialne?)

bardzo wdziĂŞczna bĂŞdĂŞ za weszelkie wskazĂłwki

tylko notarialna.
juz sie tylu przejechaÂło, ze innej ci nie radzĂŞ.

Jak masz umowê przedwstêpn± to mo¿esz spokojnie i¶æ do s±du o zawarcie umowy przenosz±cej w³asno¶æ czyli finalnej,

w przypadku nieruchomosci jesli umowa przedwstepna ma forme notarialna

ogolnie. jesli umowa przedwstepna ma taka samÄ… formÄ… jaka wymagana jest dla umowy koncowej.

  na podstawie zwykÂłej umowy nic Ci z
tego raczej nie wyjdzie.

zgadza sie.
w kazdej chwili kazda ze stron moze sie rozmyslec i powiedziec mam cie w d..., płacę zapisaną w umowie karę za niewywiązanie się, ale umowy właściwej nie zawrę.

poza tym umowa przenosz±ca w³asno¶æ nieruchomo¶ci
musi byæ notarialna to umowa przewstêpna te¿ taka powinna byæ.

powinna bo daje większe prawa, ale prawo takowej nie wymaga ani nie wymusza.

  Ale jak
dzia³aj± deweloperzy ka¿dy wie. Chocia¿ teraz w dobie kryzysu gdzie ka¿de sprzedane mieszkanie to wielki sukces.
No, tylko jak sie zrobi nagly bum na mieszkania, to moze sie okazac, ze developerom bardzie opłca sie zerwac istniejace umowy i sprzedac mieszkania jeszcze raz.

Data: 2009-07-01 21:21:42
Autor: spp
witek pisze:

No, tylko jak sie zrobi nagly bum na mieszkania, to moze sie okazac, ze developerom bardzie opłca sie zerwac istniejace umowy i sprzedac mieszkania jeszcze raz.

A jak się nie zrobi bum na mieszkania i trzeba będzie je jednak kupić?

--
spp

Data: 2009-07-01 14:25:39
Autor: witek
spp wrote:
witek pisze:

[...]

kazdy kij ma dwa konce.

Data: 2009-07-01 21:29:03
Autor: spp
witek pisze:

A jak się nie zrobi bum na mieszkania i trzeba będzie je jednak kupić?

kazdy kij ma dwa konce.

A proca? ;)

--
spp

Data: 2009-07-01 22:15:25
Autor: yapann
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:h2gd0a$hmu$1news.onet.pl...

A jak się nie zrobi bum na mieszkania i trzeba będzie je jednak kupić?
wtedy masz gluta bo na rynku może być ładniejsze/tańsze
ale ostatecznie się zostanie z podjętym wyborem, który się niejako zaakceptowało
więc nie argument

gorzej, jak probem z kredytem - bo tu jest płatność 90% przy odbiorze, a podobno banki potrafią po roku przeliczyć kredyt na nowo (?) - szczególnie względem nowej wartości mieszkania... tak słyszałam, ale nie wiem na czym polega rzecz

Rozumiem, że od umowy notarialnej można odstąpić za porozumieniem?

Ach, no i co oznacza umowa przedwstępna notarialna zawierająca wniosek o wpis do KW? (i czy są jakieś inne opcje i dodatki - ?)

Data: 2009-07-01 16:58:18
Autor: witek
yapann wrote:

Rozumiem, że od umowy notarialnej można odstąpić za porozumieniem?

tak, za porozumieniem zawsze
umowa notarialna daje wieksze szanse na zmuszenie drugiej strony do wywiązania się z umowy jeśli druga strona nie chce sie wywiazac

Ach, no i co oznacza umowa przedwstępna notarialna zawierająca wniosek o wpis do KW? (i czy są jakieś inne opcje i dodatki - ?)

developer składa wniosek o wpis ciebie jako wierzyciela w ksiedze wieczystej działki na której buduje. Dobrze to miec
Dodatkowe zabezpiczenie dla ciebie  (czasami g... warte) gdyby np. developer padĹ‚.
Wóczas sprzedaje sie wszystko co miał i rozdaje tym co sie ustawili w kolejce dłuników.
Z umową przedwstępną staniesz na końcu kolejki i zwykle nie dostaniesz z powrotem nic.
Z wpisem do ksiegi wieczystej działki możesz coś uszarpnąć więcej, bo jak sie ja sprzeda to wierzytelność na działce przejdzie na tego kto działkę kupił i tam się będziesz mógł zwrócić o "co łaska".

Data: 2009-07-02 08:15:48
Autor: yapann
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h2gm5s$o9l$1inews.gazeta.pl...
Z wpisem do ksiegi wieczystej działki możesz coś uszarpnąć więcej, bo

dzięki

Data: 2009-07-01 09:53:33
Autor: Tadeusz
umowa przedwstępna zakupu lokalu - cywilna czy akt n otarialny ?

Użytkownik "yapann" <> napisał w wiadomo¶ci news:.pl...
[...]

na minus: opłaty
na (duży) plus: dużo łatwiej wyegzekwować realizację umowy

(Czy podczas podpisania umowy ostatecznej po odbiorze czekaj± mnie jescze raz opłaty notarialne?)
tak

Ogólnie: zależy z kim ta umowa: deweloper czy spółdzielnia?
Jeżeli deweloper to czy ma rachunek powierniczy w banku po wpłat
itd. itp.

PS: ja osobi¶cie mino kosztów podpisał bym notarialnie :)

Tadeusz

Data: 2009-07-01 10:16:10
Autor: .B:artek.
umowa przedwstępna zakupu lokalu - cywilna czy akt n otarialny ?
yapann wyskrobał(a):
[...]

Akt notarialny. Łatwiej się dochodzi swoich praw w przypadku, gdy deweloper dojdzie do wniosku, że jednak nie sprzeda Ci tego mieszkania (jak się już ono wybuduje).

--
..B:artek.

umowa przedwstępna zakupu lokalu - cywilna czy akt notar ialny ?