umowa z dystrybutorem

Data: 2010-01-20 15:51:37
Autor: PawelC
umowa z dystrybutorem
Prowadz臋 od niedawna w艂asn膮 firm臋, mam pewien "zgryz" i prosz臋 o porad臋.

Nawi膮za艂em kontakt z firm膮, kt贸ra jest producentem i jednocze艣nie dystrybutorem pewnej gamy produkt贸w.
Firma ta dzia艂a r贸wnie偶 na zasadzie sprzeda偶y ko艅cowym klientom w przypadku, gdy chodzi o wi臋ksze ilo艣ci.
Nie jest to grupa tzw "szybko zbywalnych d贸br", i jego sprzeda偶 opiera si臋 raczej o indywidualne rozmowy z klientami, to jako dealer powiedzmy mam pewne pole do popisu.

Wst臋pnie na razie um贸wili艣my si臋 i偶 towar mo偶e przechodzi膰 albo "przeze mnie" albo robi臋 tzw kontakt z klientem i bior臋 prowizj臋.
Tylko teraz gw贸藕d藕 programu ... trafi艂 mi si臋 klient kt贸ry bra艂by tego towaru do艣膰 du偶e ilo艣ci w spos贸b powiedzmy systematyczny.
W dalszej perspektywie, mo偶e si臋 okaza膰, 偶e przepuszczanie ca艂ego ruchu przez moj膮 firm臋 jako po艣rednika mo偶e si臋 sta膰 do艣膰 k艂opotliwe, dla ka偶dej ze stron.
Moje pytanie sprowadza si臋 do nast臋puj膮cego zagadnienia, czy praktykuje si臋 w tego typu transakcjach prowizje, nie od kontaktu, a od powiedzmy sta艂ego obrotu mi臋dzy producentem, dystrybutorem a klientem ko艅cowym.
Jak takie co艣 zawrze膰 w umowie i jak to w praktyce wyegzekwowa膰.
By艂bym wdzi臋czny za jaki艣 przyk艂ad, bo jako艣 od wczoraj podobnego wzoru umowy nie uda艂o mi si臋 "wygoogla膰"

Data: 2010-01-20 17:09:18
Autor: andreas
umowa z dystrybutorem

U偶ytkownik "PawelC" <pablo35CUTTHIS@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hj75us$ldr$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Umowa prowizyjna od sprzeda偶y dla danego klienta. Najpierw zawierasz umow臋 o warunkach (prowizji) wsp贸艂pracy z zapisem, 偶e dane klienta/贸w b臋d膮 przekazywane na osobnym papierze za potwierdzeniem i po jej podpisaniu dajesz namiar na klienta. Firma ma dawa膰 ci co miesi膮c zestawienie sprzeda偶y dla danego klienta/贸w i na podstawie tego wyliczasz prowizj臋 wed艂ug zapisanego w umowie wzoru i wystawiasz faktur臋. W umowie powinien te偶 by膰 zapis, 偶e za niewykazany przez firm臋 a wykryty przez ciebie obr贸t nale偶y ci si臋 prowizja x np. 100.
Jak w ka偶dym biznesie dobra wsp贸lpraca jest w pewnym stopniu zale偶na od uczciwo艣ci obydw贸ch stron, ale raczej jest ma艂a szansa, aby firma oszukiwa艂a w raporcie, bo jak si臋 wyda to nie tylko kara, ale te偶 przerwanie przez ciebie przynoszenia klient贸w, kt贸rych zapewne b臋dziesz dalej przynosi艂 a nie spoczniesz na laurach po tym jednym z艂otym strzale.

--
andreas

umowa z dystrybutorem