umowa "z rozpędu"

Data: 2009-12-02 14:09:28
Autor: Magda Z.
umowa "z rozpędu"
Siostra miała małą firmę ,którą zlikwidowała. Miała w tej firmie umowę
na usługi telekomunikacyjne z operatorem gsm. Przyszedł koniec umowy,
przedłużyła umowę na warunkach jak dla osób prywatnych (bo firmy nie
ma i - trudno "brać" warunki jak dla firmy), ale sama umowa jest na tą
zlikwidowaną  DG  -tak trochę z rozpędu. Czy to duży błąd ? Może
powinna to jakoś "odkręcić" ?

Data: 2009-12-03 05:58:42
Autor: andreas
umowa "z rozpędu"

Użytkownik "Magda Z." <magda.za76@gmail.com> napisał w wiadomości news:0ea8a952-90a2-4883-bd79-123be65e6e98f10g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

Jak "firma" siostry to po prostu działalność gospodarcza osoby fizycznej, to skoro siostra żyje, to jest też "firma".
"Otwieranie" i "zamykanie" "firmy" jest tylko potrzebne urzędnikom, aby mogli zarabiać na przekładaniu papierów.

--
andreas

Data: 2009-12-02 23:08:15
Autor: gr
umowa "z rozpędu"
On 3 Gru, 05:58, "andreas" <andr...@onet.pl> wrote:

Jak "firma" siostry to po prostu działalność gospodarcza osoby fizycznej, to
skoro siostra żyje, to jest też "firma".

Ciekawa teoria.

Data: 2009-12-03 08:51:42
Autor: grafik
umowa "z rozpędu"

Użytkownik "gr" <jagrechu@wp.pl> napisał w wiadomości news:8eb56056-d9db-489b-94f3-c6b0cf80abf6f16g2000yqm.googlegroups.com...
On 3 Gru, 05:58, "andreas" <andr...@onet.pl> wrote:

Jak "firma" siostry to po prostu działalność gospodarcza osoby fizycznej, to
skoro siostra żyje, to jest też "firma".

Ciekawa teoria.

Ale słuszna, umowa na komórkę czy nawet konto bankowe na firmę (tu tylko uważać na odsetki belkowe) jest  zupełnie w porządku, nawet jak firmowo zakończyła działalniść.

Data: 2009-12-02 23:58:30
Autor: gr
umowa "z rozpędu"
On 3 Gru, 08:51, "grafik" <bi...@ilustracje-wektorowe.pl> wrote:
Użytkownik "gr" <jagre...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:8eb56056-d9db-489b-94f3-c6b0cf80abf6f16g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

Ale słuszna, umowa na komórkę czy nawet konto bankowe na firmę (tu tylko
uważać na odsetki belkowe) jest  zupełnie w porządku, nawet jak firmowo

akurat miałem na myśli daninę na ZUS

Data: 2009-12-03 08:56:21
Autor: Michał Gut
umowa "z rozpędu"
musi zrobic cesję z firmy na samą siebie

Data: 2009-12-03 09:08:02
Autor: Rafał
umowa "z rozpędu"
Michał Gut pisze:
musi zrobic cesję z firmy na samą siebie
no właśnie - czy musi?
Ja od dawna mam telefon, który kiedyś był zarejestrowany na firmę ojca. Firma już nie istnieje, a ja nadal otrzymuje faktury, które to "lecą do kosza". Mam taryfę biznesową, która mi bardziej pasuje niż normalna.
I nic złego się nie dzieje, rachunki płacę, więc operator się mną nie interesuje.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-12-03 08:13:16
Autor: Olgierd
umowa "z rozpędu"
Dnia Thu, 03 Dec 2009 09:08:02 +0100, Rafał napisał(a):

musi zrobic cesję z firmy na samą siebie

no właśnie - czy musi?

Nie musi a nawet raczej nie ma takiej możliwości ;)
Co najwyżej może zmienić warunki, aczkolwiek nie wiem czy jest sens. Po pierwsze operator może zacząć naliczać jakieś kary umowne. Po drugie: po co?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-03 09:44:21
Autor: Michał Gut
umowa "z rozpędu"

[...]

ale umowa zawarta byla z podmiotem gospodarczym a ten juz nie istnieje

jak mialem sytuacje ze w moim domu umowa z gazownia byla na mojego ojca a on zmarł, to po kilku miesiacach jak sie dowiedzieli (przypadkiem ode mnie) ze nie zyje - dostalem telefon ze pobieram gaz nielegalnie, a tamta umowa nie jest wazna (mimo iz placilem faktury normalnie).
To przeciez podobna bardzo sytuacja - i tu i tu podpisana umowa z osobowoscia ktora nie isnieje. Firma nie istnieje, zostal tylko wlasciciel z takim samym numerem nip co firma i to wszystko.
sir

Data: 2009-12-03 08:47:22
Autor: Olgierd
umowa "z rozpędu"
Dnia Thu, 03 Dec 2009 09:44:21 +0100, Michał Gut napisał(a):

[...]

Jak to nie istnieje? Owym "podmiotem gospodarczym" jest osoba fizyczna, a ona jak najbardziej istnieje.
[...]

Czyli zdaniem gazowni umowa wygasła ze względu na śmierć strony. I to jest "nieistnieje".
To tak jakbyś zmieniając nazwisko albo adres albo cokolwiek innego też mówił, że "strona umowy nie istnieje".

przeciez podobna bardzo sytuacja - i tu i tu podpisana umowa z
osobowoscia ktora nie isnieje. Firma nie istnieje, zostal tylko
wlasciciel z takim samym numerem nip co firma i to wszystko.

Ech, musisz poczytać jak to jest z tą osobowością, firmą, etc. ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-03 10:03:27
Autor: Michał Gut
umowa "z rozpędu"
no ale umowy nie podpisano z dagmara kowalska tylko firma 'phu dagmar - dagmara kowalska'

jesli przestanie istniec dagmara kowalska - przestanie istniec jej firma
jesli przestanie istniec 'phu dagmar - dagmara kowalska' to nie przestanie istniec jej wlasciciel (no chyba ze wierzyciele beda bardzo wsciekli;P)

sir

Data: 2009-12-03 09:36:39
Autor: Olgierd
umowa "z rozpędu"
Dnia Thu, 03 Dec 2009 10:03:27 +0100, Michał Gut napisał(a):

no ale umowy nie podpisano z dagmara kowalska tylko firma 'phu dagmar -
dagmara kowalska'

W takim przypadku osobowość prawną ma wyłącznie pani Kowalska. Nic się zatem nie zmienia. Podobnie jeśli z PHU Dagmar zmieni firmę na Dagmarex.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-03 11:30:52
Autor: mvoicem
umowa "z rozpędu"
(03.12.2009 09:13), Olgierd wrote:
Dnia Thu, 03 Dec 2009 09:08:02 +0100, Rafał napisał(a):

musi zrobic cesję z firmy na samą siebie

no właśnie - czy musi?

Nie musi a nawet raczej nie ma takiej możliwości ;)

Może i nie ma możliwości zrobienia cesji, ale jest możliwość podpisania
umowy cesji :). Sam taką podpisywałem "przepisując" numer z osobistego
na DG. Operator się uparł że sama zmiana danych nie wystarczy, to co mi
szkodziło podpisać nieważną umowę :)

p. m.

Data: 2009-12-03 12:40:29
Autor: Marek
umowa "z rozpędu"
Dnia Wed, 2 Dec 2009 14:09:28 -0800 (PST), Magda Z. napisał(a):

[...]

Mam zasadnicze wątpliwosci, czy ta umowa jest w ogóle ważna, skoro jest
zawarta z podmiotem, którego nie ma. Chyba że przy działalnośic na własny
rachunek umowa z "firmą" jest zawsze umową z człowiekiem. Tylko czy te
rabaty np na telefon czy darmowe minuty do 10 osób po groszu Ci przysługują
?

Data: 2009-12-03 12:46:02
Autor: Liwiusz
umowa "z rozpędu"
Marek pisze:
[...]

   Podmiot istnieje, przecież siostra żyje.

--
Liwiusz

umowa "z rozpędu"