umowa zlecenia a badania do pracy

Data: 2011-03-02 23:14:17
Autor: Jotte
umowa zlecenia a badania do pracy
Użytkownik "CeZ__134" <Da__FreaK@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ikltn4$clv$1news.onet.pl...

Podjalem prace na umowe zlecenie.
Skoro podjałeś to znaczy, że umowa podpisana.

Firma skierowala mnie na badania profilaktyczne ktore nie sa tanie ( 150zl ).
Po powrocie z badan zadalem pytanie: kiedy zostanie mi ta kwota zwrocona, a pani do mnie, ze moze za 2-3 miesiace jesli zdecyduje sie zostac na `dluzej`.
Co w tej kwestii mówi podpisana przez ciebie umowa?
Nic?
No to cię wydymali.

Zatem, czy jest jakis przepis regulujacy `czasowosc` w ktorym firma powina zwrocic poniesione koszta, i czy firma ma obowiazek zwracac te koszta na umowe zlecenie ?
Jak w umowie stoi.
Nic o tym nie stoi?
No to cię wydymali.

--
Jotte

Data: 2011-03-04 22:59:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 2 Mar 2011, Jotte wrote:

[...]

[...]
Jak w umowie stoi.
Nic o tym nie stoi?
No to cię wydymali.

  Na pewno?
  Głowy bym za taką tezę nie dał.
  Skoro "firma skierowała", to pytam po dobroci co na takie
dictum stanowi 742 KC?
  Skoro *FIRMA UZNAŁA ŻE TRZEBA*, to widać było to potrzebne
do "należytego wykonania zlecenia", tak czy nie?
(bo Ty pewnie przyjąłeś a priori, że jak czegoś nie dotyczy KP,
to nic już tego nie dotyczy, a to nieprawda :) - bo np. w zakresie
agencji prawa agenta bywają bardziej chronione niż pracownika,
a jak widać i do zlecenia kilka uwag ustawodawca raczył był
zapisać)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-04 23:52:02
Autor: Jotte
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1103042253410.2232quad...

[...]
To nie dawaj, kto ci każe?

 Skoro "firma skierowała", to pytam po dobroci co na takie
dictum stanowi 742 KC?
Nic. Gdy go przeczytasz, to przekonasz się, że on nie uprawnia zleceniodawcy do wysyłania zleceniobiorcy na badania.
Ale mogą się na to umówić w razie potrzeby i za obopólną zgodą, a warunki tej czynności zawrzeć w umowie

 Skoro *FIRMA UZNAŁA ŻE TRZEBA*, to widać było to potrzebne
do "należytego wykonania zlecenia", tak czy nie?
Nie.

(bo Ty pewnie przyjąłeś a priori
Skoro ty najlepiej wiesz co ja przyjąłem a priori to dyskusja mija się z celem.

--
Jotte

Data: 2011-03-05 14:13:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 4 Mar 2011, Jotte wrote:

[...]

  Tyle, że nie ma obowiązku ujmowania wszystkich elementów umowy
na jednym papierku.

 Skoro *FIRMA UZNAŁA ŻE TRZEBA*, to widać było to potrzebne
do "należytego wykonania zlecenia", tak czy nie?
Nie.

  Ależ KC 60 się kłania.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-05 16:59:05
Autor: Jotte
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1103051411380.3292quad...

[...]
Nie musi też być na różowym polimerze.

 Skoro *FIRMA UZNAŁA ŻE TRZEBA*, to widać było to potrzebne
do "należytego wykonania zlecenia", tak czy nie?
Nie.
 Ależ KC 60 się kłania.
To bądź grzeczny i się odkłoń.
Rozumiem, że usiujesz jakoś sie bronić i dopasować coś do swojej teorii - cóż, KC jest obszerny, ale jakoś wolę wypowiedzi pozostające w związku z meritum omawianej kwestii.

--
Jotte

Data: 2011-03-07 23:12:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 5 Mar 2011, Jotte wrote:

[...]

  Nie musi.
  Mamy osobną kartkę z wyraźną deklaracją zleceniodawcy.
"Wyrażenie woli" jak kto woli.

[...]

  No cóż, kto chce to sobie przeczyta i wnioski sam powyciąga.

pzdr, Gotfryd

umowa zlecenia a badania do pracy