umowa zlecenie a ubezpieczenie

Data: 2012-04-19 12:44:39
Autor: fikus
umowa zlecenie a ubezpieczenie
Każda umowa zlecenie gwarantuje ubezpieczenie pracownikowi? Co w takim przypadku pokazuje się u lekarza żeby zostać przyjętym, jeżeli nie ma się legitymacji ubezpieczeniowej i nie podlega już pod wiek studencki >26lat?

Data: 2012-04-19 13:04:29
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-19 12:44, fikus pisze:
> [...]
przypadku pokazuje się u lekarza żeby zostać przyjętym, jeżeli nie ma
się legitymacji ubezpieczeniowej i nie podlega już pod wiek studencki

RMUA lub tak zwany pasek.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-19 13:12:59
Autor: Nixe
umowa zlecenie a ubezpieczenie

Użytkownik "fikus" <lkjhg@sdfg.com> napisał

Każda umowa zlecenie gwarantuje ubezpieczenie pracownikowi?

Każda i każde, oprócz ubezpieczenia chorobowego, bo to jest dobrowolne.

Co w takim przypadku pokazuje się u lekarza żeby zostać przyjętym, jeżeli nie ma się legitymacji ubezpieczeniowej i nie podlega już pod wiek studencki >26lat?

ZUS RMUA.

Data: 2012-04-19 12:34:16
Autor: jureq
Dnia Thu, 19 Apr 2012 13:12:59 +0200, Nixe napisał(a):

Co w takim przypadku pokazuje się u lekarza żeby zostać przyjętym,
jeżeli nie ma się legitymacji ubezpieczeniowej i nie podlega już pod
wiek studencki >26lat?

ZUS RMUA.

A przed pierwszą wypłatą?

Data: 2012-04-19 15:33:24
Autor: Nixe

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:jmp0o8$nii$1inews.gazeta.pl...
[...]

A u pracownika przed pierwszą wypłatą?

N.

Data: 2012-04-20 08:34:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-19 14:34, jureq pisze:
[...]

Przed pierwszą wypłatą się ściemnia, że pracodawca nie dał jeszcze rmua i się doniesie ją do szpitala/przychodni w ciągu 7 dni. Albo po prostu nie korzysta z lekarza, jeśli to nic nie zagrażającego życiu.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-20 14:35:41
Autor: fikus

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jmr01h$gf9$1inews.gazeta.pl...
[...]

Co jeżeli się chcę bardzo skorzystać? Nie ma tymczasowej RMUA czy czegoś podobnego?

Data: 2012-04-20 15:19:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-20 14:35, fikus pisze:

[...]

Korzysta się z poprzedniego tytułu ubezpieczenia - jak nie pracował, to pewnie z tytułu bycia bezrobotnym.

A jeśli nie miał żadnego tytułu do ubezpieczenia, to ryzyk-fizyk ;)

--
Liwiusz

Data: 2012-04-20 20:59:16
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2012-04-20 15:19, Liwiusz pisze:
[...]

Można by jeszcze poprosic pracodawcę o tygodniówkę i RMUA do niej

--
Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich niewolnicy. A pożycie to taka zabawa władzy cudzym kosztem, najważniejsze aby ktoś tyrał na utrzymanie spółki - jest spółka są podatki i darmowa obsługa politycznych ćwoków (c) by  NKAB

Data: 2012-04-19 13:14:01
Autor: fikus
Użytkownik "Nixe" <nixe@nixe.pl> napisał w wiadomości news:jmorkt$bnj$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "fikus" <lkjhg@sdfg.com> napisał

Każda umowa zlecenie gwarantuje ubezpieczenie pracownikowi?

Każda i każde, oprócz ubezpieczenia chorobowego, bo to jest dobrowolne.

A co daje to chorobowe i czego jestem pozbawiony nie mając go? Jednak jakaś podpucha i nie przyjmą mnie np w szpitalu jak się rozchoruje??

Data: 2012-04-19 13:19:23
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-04-19, fikus <lkjhg@sdfg.com> wrote:
[...]

Nie dostaniesz pieniędzy za czas choroby.

Jednak jakaś podpucha i nie przyjmą mnie np w szpitalu jak się rozchoruje??

Mylisz ze zdrowotnym.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-04-19 13:24:18
Autor: fikus

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnjovt5r.18p1.proteuspl-test.org...
On 2012-04-19, fikus <lkjhg@sdfg.com> wrote:
[...]

Bo na tej stronce tak napisali http://www.ubezpieczenia.info5.pl/ubezpieczenia_chorobowe.htm
że mnie zmyliło.
Dzięki.

Data: 2012-04-19 13:51:54
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-04-19, fikus <lkjhg@sdfg.com> wrote:

[...]

Bo na tej stronce tak napisali http://www.ubezpieczenia.info5.pl/ubezpieczenia_chorobowe.htm
że mnie zmyliło.

To jest raczej kategoria ubezpieczeń oferowana przez prywatne podmioty,
przypadkiem nazwana podobnie jak te państwowe.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-04-19 14:01:10
Autor: Nixe
"fikus" <lkjhg@sdfg.com> napisał w wiadomości news:4f8ff5f2$0$26697$65785112news.neostrada.pl...

Bo na tej stronce tak napisali http://www.ubezpieczenia.info5.pl/ubezpieczenia_chorobowe.htm
że mnie zmyliło.
Dzięki.

Bardziej badziewnej strony nie mogłeś znaleźć? ;-)
To nie ma nic wspólnego z ubezpieczeniami społecznymi.
To jedynie jakaś niedorobiona informacja nt indywidualnych ubezpieczeń medycznych itp.

N.

Data: 2012-04-19 14:08:09
Autor: Nixe

Użytkownik "fikus" <lkjhg@sdfg.com> napisał w wiadomości news:4f8ff38a$0$1224$65785112news.neostrada.pl...

A co daje to chorobowe i czego jestem pozbawiony nie mając go?

Tylko i wyłącznie zasiłku chorobowego czyli rekompensaty wynagrodzenia w przypadku, gdy zachorujesz podczas wykonywania umowy. Czasem się opłaca zawrzeć takie ubezpieczenie, czasem nie - zależy od umowy, jej charakteru, czasu trwania.

Jednak jakaś podpucha i nie przyjmą mnie np w szpitalu jak się rozchoruje??

Przyjmą (to podlega pod ub. zdrowotne), ale jak wyżej - nie dostaniesz kasy za czas choroby.

N.

Data: 2012-04-20 23:12:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 19 Apr 2012, fikus wrote:

Każda umowa zlecenie gwarantuje ubezpieczenie pracownikowi? Co w takim przypadku pokazuje się u lekarza żeby zostać przyjętym,

  Napisz *gdzie*.
  W której byłej ProwincjiKasChorych ;)

jeżeli nie ma się legitymacji ubezpieczeniowej

  A co to takiego???
  ;)
(żartuję oczywiscie, ale nie wszedzie sa takie wynalazki, na terenie
byłej "slaskiej" kasy nie załatwisz prawie nic bez karty chipowej,
za to karta plus odręczne oswiadczenie to jest to czego Ci trzeba)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-21 12:13:13
Autor: fikus
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1204202301190.1216quad...
[...]

Przecież teraz jest tylko jedna prowincja, nie słyszałeś? ;)

[...]

Nie jestem ze śląskiej części prowincji Liwiusza, kartę cipową mam tylko na mpk.

umowa zlecenie a ubezpieczenie