umowa zlecenie - brak pita

Data: 2009-03-13 19:35:39
Autor: Daniel
umowa zlecenie - brak pita
Witam,
w poprzednim roku pracowa艂em do艣膰 kr贸tko dla pewnej firmy na umow臋 zlecenie. Umow臋 zawarli艣my ustnie, mieli艣my zawrze膰 j膮 na pi艣mie, ale na obietnicach si臋 sko艅czy艂o (to by艂 g艂贸wny pow贸d dlaczego nie zadecydowa艂em si臋 na przed艂u偶enie wsp贸艂pracy z nimi). Zap艂acili mi, ale nie wys艂ali mi PITa i mam do艣膰 silne wra偶enie, 偶e nie zap艂acili podatku. Mam do艣膰 marne dowody na to, 偶e tam pracowa艂em (tylko kilka przelew贸w bankowych od os贸b zwi膮zanych z firm膮, nie wystawia艂em rachunku). W US pewnie by to nie przesz艂o. Nie chcia艂bym 偶eby ta sprawa ci膮gn臋艂a si臋 za mn膮 przez kilka lat, wi臋c wola艂bym to za艂atwi膰 uczciwie. Wobec tego mam pytanie, jak to teraz rozegra膰? I艣膰 do US i powiedzie膰, 偶e mia艂em tam jakie艣 nieokre艣lone dochody i "zapomnia艂em" odprowadzi膰 podatek? Musia艂bym zap艂aci膰 50% + odsetki + jak膮艣 kar臋? Czy m贸g艂bym mie膰 z tego powodu jakie艣 problemy w przysz艂o艣ci?
Pozdrawiam

Data: 2009-03-13 17:11:30
Autor: witek
umowa zlecenie - brak pita
Daniel wrote:
Witam,
w poprzednim roku

kt贸rym ? 2008, 2007

> I艣膰 do US i powiedzie膰, 偶e mia艂em tam
jakie艣 nieokre艣lone dochody i "zapomnia艂em" odprowadzi膰 podatek?

to nie ty odprowadzasz podatek tylko firma jako p艂atnik w twoim imieniu.

Musia艂bym zap艂aci膰 50% + odsetki + jak膮艣 kar臋?
bo?
nie rozumiem dlaczego mia艂by艣 co艣 p艂aci膰 z odsetkami, na rozliczenie za 2008 jeszcze jest czas.

Robisz tak jakby艣 pit dosta艂.
Z ustnej umowy jaka艣 tam kwota brutto wynika, wpisujesz j膮 na pit-37 w miejscu umowy zlecenia i ju偶.
Z racji tego, 偶e o odprowadzonych sk艂adkach nic nie wiesz, to nic po za zerem wpisa膰 nie mo偶esz.
Wychodzi ci jaki艣 podatek do zap艂aty (albo i nie ) wi臋c go p艂acisz.

Razem z pit-37 sk艂adasz wyja艣nienie, 偶e nie dosta艂e艣 pit-11 mimo, 偶e si臋 o niego upomnia艂e艣  (tu do艂膮czasz ksero nadania listy poleconego do firmy, ze si臋 o pit upomina艂e艣  :) ) i  w zwi膮zku z tym wpisujesz kwot臋 brutto wynikaj膮c膮 z umowy zawartej ustnie.
I czekasz na wojn臋. Firma dostanie w dup臋 i to zdrowo.
Jak ci w ko艅cu pit przy艣l膮, a my艣l臋, 偶e po naje藕dzie US zrobi膮 to dosy膰 szybko, to wtedy sk艂adasz normaln膮 korekt臋 z kolejnym wyja艣nieniem, 偶e w艂asnie dosta艂e艣 pit i wtedy ci ewentualnie wyjdzie co艣 tam ekstra do zwortu to co nadp艂aci艂e艣 przy wykazaniu zerowych sk艂adek.
I ju偶.

Data: 2009-03-14 09:35:13
Autor: Daniel
umowa zlecenie - brak pita

[...]