upaństwowienie komorniczenia

Data: 2016-01-19 10:19:35
Autor: nowyjestem
upaństwowienie komorniczenia
minister zwany zerem utworzył zespół ds. rozwalenia
egzekucji komorniczej w Polsce. wie¶ć niesie że komornicy maj± zostać upaństwowieni
prywatne kancelarie komornicze zlikwidowane a sami
komornicy maj± dostać 4 tysiaki netto pensji w s±dzie

co s±dzicie o proponowanej "dobrej zmianie" i jak wg
was wpłynie ona na rynek kredytów i depozytów w PL?!

Data: 2016-01-19 12:22:24
Autor: witek
On 1/19/2016 12:19 PM, nowyjestem@poczta.pl wrote:
[...]

chyba zaczne na pis głosować.

Data: 2016-01-19 21:57:54
Autor: J.F.
Dnia Tue, 19 Jan 2016 12:22:24 -0600, witek napisał(a):
[...]

Niewiele ? Banki i tak wola odsprzedac windykatorom.

chyba zaczne na pis głosować.

Moment medialny znakomity, ale czy to cos zmieni ?
-nadal komornik bedzie zajmowal np ciagnik "warty 100 tys" i
sprzedawal w komisie za 20 tys, moze nawet czesciej.

-nadal bedzie mogl zajac cudzy ciagnik ... no chyba ze go wtedy
minister bedzie mogl ukarac,

-jak komus bedzie sie cos nalezalo, to nie odzyska, bo czy sie stoi,
czy sie lezy ... a urzednik to przeciez zasiada za biurkiem od 8 do
16.

-chyba ze kwota wieksza, to uslyszy "ja mam tyle pracy ...",   czy "jak sie da to sie zrobi" ... J.

Data: 2016-01-19 19:27:48
Autor: ±ćęłń󶼿
upaństwowienie komorniczenia
Tępy kandydacie na komorniczego cioła, uważamy, że to dobra zmiana i że wreszcie się kto¶ Wam do d.. dobierze.

-- -- -

Data: 2016-01-19 11:53:36
Autor: nowyjestem
upaństwowienie komorniczenia
Tępy kandydacie na komorniczego cioła,

kogo pozdrawiasz w ten uprzejmy sposób?!

Data: 2016-01-19 19:44:27
Autor: wiatrak
W dniu 2016-01-19 o 19:19, nowyjestem@poczta.pl pisze:
minister zwany zerem utworzył zespół ds. rozwalenia
egzekucji komorniczej w Polsce.

wieść niesie że komornicy mają zostać upaństwowieni
prywatne kancelarie komornicze zlikwidowane a sami
komornicy mają dostać 4 tysiaki netto pensji w sądzie

co sÄ…dzicie o proponowanej "dobrej zmianie" i jak wg
was wpłynie ona na rynek kredytów i depozytów w PL?!

Ja sądzę, że komornikom trzeba przykręcić śrubę. Zasłużyli na to po stokroć. Oni bardzo często zamiast stosować prawo, bezczelnie je łamali tylko dla zysku.
  Nie stanÄ™ w ich obronie, wprost przeciwnie.

Data: 2016-01-19 20:19:19
Autor: brum
upaństwowienie komorniczenia
Ja s±dzę, że komornikom trzeba przykręcić ¶rubę. Zasłużyli na to po stokroć. Oni bardzo często zamiast stosować prawo, bezczelnie je łamali tylko dla zysku.

Wszyscy? Media czasem pokaza jakis przyklad zlodziejstwa czy innego cwaniactwa, ale to nie obraz calej branzy.
Jesli komornicy beda panstwowi, to znikna lub zmniejsza sie jedne patologie, a powstana inne.
Sedziom i prokuratorom nie zdarzaja sie pomylki i "pomylki"?

Data: 2016-01-19 20:34:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-19 o 20:19, brum pisze:
[...]

Każdemu zdarzają się pomyłki, ale mówienie, że system państwowych
komorników będzie lepszy od komorników prywatnych jest tak samo
absurdalny jak twierdzenie, że na przykład ze produkcją i sprzedażą
żywności lepiej sobie radzi państwo, niż prywatne sklepy i prywatni
wytwĂłrcy.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-20 17:00:41
Autor: Budzik
upaństwowienie komorniczenia
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Każdemu zdarzaj± się pomyłki, ale mówienie, że system państwowych
komorników będzie lepszy od komorników prywatnych jest tak samo
absurdalny jak twierdzenie, że na przykład ze produkcj± i sprzedaż±
żywno¶ci lepiej sobie radzi państwo, niż prywatne sklepy i prywatni
wytwórcy.

Co do zasady - pełna zgoda.
Ale jak to sie dzieje, ze w chwili obecnej komornicy maja 27% sciagalnosci?
Nie uwazasz, ze to troche mało?

Data: 2016-01-20 18:05:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-20 o 18:00, Budzik pisze:
UĹĽytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Ja sądzę, że komornikom trzeba przykręcić śrubę. Zasłużyli na to po stokroć. Oni bardzo często zamiast stosować prawo, bezczelnie je
Ĺ‚amali tylko dla zysku.

[...]

Wynika to z tego, że generalnie dłużnicy są biedni jak mysz kościelna,
robiÄ… na czarno itp.

Nie uwazasz, ze to troche mało?

No ale co, etatowy komornik naleje z pustego?

--
Liwiusz

Data: 2016-01-20 18:53:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
upaństwowienie komorniczenia

"Liwiusz" n7oep8$3vo$1@node1.news.atman.pl

Budzik>> Co do zasady - pełna zgoda.

Co tutaj jest zasad±? :)

Ale jak to sie dzieje, ze w chwili obecnej komornicy maja 27% sciagalnosci?

Wynika to z tego, że generalnie dłużnicy s± biedni jak mysz ko¶cielna,
robi± na czarno itp.

Mój dłużnik (Tomasz Purzecki) był bogaty w czasie ,,egzekucji''
komorniczej prowadzonej z mego powodu. :) Ale chyba wtedy
komornicy nie byli prywatni. (przełom wieków)

Nie uwazasz, ze to troche mało?

No ale co, etatowy komornik naleje z pustego?

Z pustej flaszki Salomon nie naleje, ale masa mas ko¶ci ulega
złamaniom dlatego, że ulice i chodniki s± zbyt ¶liskie. Można
by dłużników zatrudnić do od¶nieżania a zarobione przez nich
pieni±dze przekazać wierzycielom. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-20 22:00:24
Autor: Budzik
[...]

Alez ja nie twierdze, ze etatowi beda sciagać lepiej.
Twierdze, ze obecni kiepsko sciagaj±.
Sk±d takie wnioski? Ano np. kilkukrotnie podchodziłem do kupna samochodu z aukcji komorniczej.
Niestety sposób wystawienia, opisania, udokumentowania itp ktory mozna znaleĽc w internecie sugeruje, ze komornikom ani nie zalezy na duzej liczbie chetnych, ani na wysokiej cenie, ani w ogole na sprzedazy.
Wyjasnisz mi, dlaczego nie robia sensownych,pełnych, czytelnych i wreszcie zachęcaj±cych ogłoszeń?

Data: 2016-01-20 14:56:11
Autor: nowyjestem
upaństwowienie komorniczenia
Wyjasnisz mi, dlaczego nie robia sensownych,pełnych,
 czytelnych i wreszcie zachęcaj±cych ogłoszeń?

s± (mówi±c oględnie) "koleżeńscy" i chc± żeby ich kolega
zrobił dobry interes kupuj±c na aukcji jak najtaniej

Data: 2016-01-21 07:59:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-20 o 23:00, Budzik pisze:
UĹĽytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Ja sądzę, że komornikom trzeba przykręcić śrubę. Zasłużyli na to
po stokroć. Oni bardzo często zamiast stosować prawo, bezczelnie
je Ĺ‚amali tylko dla zysku.

[...]

Twierdze, ze obecni kiepsko sciagajÄ….
Skąd takie wnioski? Ano np. kilkukrotnie podchodziłem do kupna samochodu z aukcji komorniczej.
Niestety sposĂłb wystawienia, opisania, udokumentowania itp ktory mozna znaleĹşc w internecie sugeruje, ze komornikom ani nie zalezy na duzej liczbie chetnych, ani na wysokiej cenie, ani w ogole na sprzedazy.
Wyjasnisz mi, dlaczego nie robia sensownych,pełnych, czytelnych i wreszcie zachęcających ogłoszeń?

Nie znam się na samochodach, więc nie chodzę na takie licytacje, ale z
tego co widzÄ™, jest pewna grupa handlarzy zainteresowana takimi
zakupami, im rocznik i model wystarczy. ChodzÄ™ za to na licytacje innych
ruchomości. Też są nieraz kiepsko opisane, ale często sumy oszacowania
są na tyle niskie, że opłaca się pojechać nawet w ciemno.

No i te "27%" co do zasady nie wynika z tego, ĹĽe na licytacji jest skÄ…py
opis...

--
Liwiusz

Data: 2016-01-21 03:16:33
Autor: Kris
upaństwowienie komorniczenia
W dniu czwartek, 21 stycznia 2016 09:26:30 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
 nieruchomo¶ci bywaj± w Szczecinie.

Owszem, czasem sumy oszacowania s± niskie i warto pojechać w ciemno.

Można wtedy spotkać smutnych panów z szerokimi barami, którzy zaproponuj± "Okazja, co? Mamy walizkę forsy, więc nas nie przelicytujesz, chyba że odpalisz teraz 35 tys. zł". Musz± być wróżbitami, bo wtedy wygrywaj±.
Ja kilka razy z odwrotn± sytuację się spotkałem.
Wchodzę na licytacje, kilku potencjalnych licytuj±cych już tam jest, jeden z nich proponuje każdemu po kilkaset zł żeby tylko nie przebijać.
Nie ukrywam że chyba 3 razy skorzystałem z oferty;)

Data: 2016-01-21 09:58:10
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
UĹĽytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n7q4na$162m$1@gioia.aioe.org...
Dość osobliwe licytacje nieruchomości bywają w Szczecinie.
Owszem, czasem sumy oszacowania są niskie i warto pojechać w ciemno.
Można wtedy spotkać smutnych panów z szerokimi barami, którzy zaproponują "Okazja, co? Mamy walizkę forsy, więc nas nie przelicytujesz, chyba że odpalisz teraz 35 tys. zł". Muszą być wróżbitami, bo wtedy wygrywają.

I co - takie odstraszanie wystarcza ?
Jakies to malo skuteczne i chyba legalne sie wydaje.

Co innego powiedziec "Nowak, a ty sie nie boisz, ze ktos ci auto zajebie, dom spali i dzieci zastrzeli" ...

Ale co kraj to obyczaj, i nie mam wątpliwości, że "upaństwowienie komorniczenia" tego nie zmieni.

Nic a nic ...

J.

Data: 2016-01-21 10:21:02
Autor: ąćęłńóśźż
upaństwowienie komorniczenia
Takie rzeczy siÄ™ dziejÄ… na korytarzu sÄ…du przed licytacjÄ….

-- -- -
"Nowak, a ty sie nie boisz, ze ktos ci auto zajebie, dom spali i dzieci zastrzeli".

Data: 2016-02-04 00:21:52
Autor: wromek
upaństwowienie komorniczenia
Takie rzeczy się dziej± na korytarzu s±du przed licytacj±.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Dopóki takiego, tak zwanego stołu, nie zapłaci pan policjant w przebraniu a przy wyj¶ciu czekaj± już ustawieni panowie zatrzymuj±c posiadane przez delikwentów banknoty do ekspertyzy pod k±tem otrzymania ich od wspomnianego pana.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2016-02-04 10:35:21
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
Użytkownik "wromek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n8u20v$dvp$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Policja nie stracila prawa do prowokacji ? No, ale odzyskac moze w dwa dni.

Ale nawet jesli bedzie jak piszesz ... nie skonczy sie odszkodowaniem za bezprawne zatrzymanie ?

Bo mi to niemal legalnie wyglada - zawarlismy z oferentem umowe, ja sie zobowiazalem wycofac, on mi zaplacil odstepne - ktory punkt KK naruszylismy ?
Ewentualnie jak kto woli - konsorcjum z oferentem zawiazalismy :-)

Na oferenta cos moze by sie znalazlo, jakies tam zaklocenie przebiegu aukcji urzedowej ... no ale to policjant :-)
Musialbys policjanta z drugiej strony postawic - niech przyjmie odstepne ...

I nie zatrzymywac go przy wyjsciu, tylko poczekac az sie podzieli z komornikiem ...

J.

Data: 2016-02-07 16:43:21
Autor: wromek
[...]

A ja w tym wycinku akurat się nie orientuję, wiem, że kilka osób w Poznaniu za takie numery spotkało się z prokuratorem.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2016-01-21 11:57:51
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n7pvl7$kjv$1@node1.news.atman.pl...
Nie znam się na samochodach, więc nie chodzę na takie licytacje, ale z
tego co widzÄ™, jest pewna grupa handlarzy zainteresowana takimi
zakupami, im rocznik i model wystarczy.

U nas ogolnie tak sie jakos utarlo, ze widelki cen na dany model i rocznik sa niewielkie.

ChodzÄ™ za to na licytacje innych
ruchomości. Też są nieraz kiepsko opisane, ale często sumy oszacowania
są na tyle niskie, że opłaca się pojechać nawet w ciemno.

Zaraz zaraz - a nie podwazasz wlasnie uczciwosci komornikow ?

Wszak powinien oszacowac rzetelnie, wiec nie powinno ci sie wydawac nisko :-)

Choc trzeba przyznac, ze wartosc wielu towarow uzywanych jest faktycznie niska.
I jak ktos potrzebuje np pralki czy telewizora, to moze tanio kupic, nawet w uczciwej licytacji.

J.

Data: 2016-01-21 03:13:16
Autor: Kris
W dniu czwartek, 21 stycznia 2016 11:58:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Choc trzeba przyznac, ze wartosc wielu towarow uzywanych jest faktycznie niska.
I jak ktos potrzebuje np pralki czy telewizora, to moze tanio kupic, nawet w uczciwej licytacji.
I też zależy gdzie licytacja.
Je¶li licytacja w domu dłużnika to z reguły na ruchomo¶ci typu pralka lodówka itp nikt się nie zgłasza. Bo to nie każdy chce komu¶ po domu łazić, póĽniej t± lodówkę trzeba samemu zabrać(wyj±c produkty znie¶ć itp.)A dłużnik patrzy, rodzina, dzieci.
Je¶li licytacja w kancelarii komorniczej czy w jakim¶ neutralnym miejscu wyznaczonym przez komornika to chętnych jest więcej i czasami wysoko¶ć uzyskanych cen dziwi.
Pamiętam np. licytację telewizora plazmowego, nawet go sprawdzić nie było jak bo tylko do pr±du można było podł±czyć a żadnego sygnału tv/anteny nie było w pobliżu. Dwie osoby tak się zapędziły że sprzedany został za tak± cenę że jak póĽniej patrzałem to wystarczyło 400zł dołożyć i można było podobny nówke ze sklepu mieć.

Data: 2016-01-21 12:10:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-21 o 11:57, J.F. pisze:
[...]

Na oszacowanie przysługuje zażalenie, skoro go nie było, to znaczy że
cena jest uczciwa. Ponadto niska cena zwabia licytantĂłw, co
paradoksalnie umoĹĽliwia uzyskanie wyĹĽszej ceny sprzedaĹĽy, niĹĽby od
samego początku oszacowywać wysoko i nie sprzedać.

Poza tym oszacowanie rzeczywiście powinno być niższe niż wartość rynkowa
- bo de facto kupuje siÄ™ kota w worku, bez gwarancji, nieraz nawet bez
możliwości przetestowania sprzętu, w dodatku w okolicznościach o wiele
trudniejszych niĹĽ normalne zakupy.

Choc trzeba przyznac, ze wartosc wielu towarow uzywanych jest faktycznie
niska.
I jak ktos potrzebuje np pralki czy telewizora, to moze tanio kupic,
nawet w uczciwej licytacji.

Z zeszłego tygodnia - ładna praleczka Boscha - wywoławcza 37,50zł,
poszła za 220zł.
Sam kupiłem tv 37 cali za 150zł i służy mi dobrze (byłem jedynym
licytantem).

--
Liwiusz

Data: 2016-01-21 13:11:44
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n7qebu$5dg$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Przypadek traktora temu przeczy. Owszem, przysluguje, ale sad rozpatrzy po licytacji.
I byc moze jeszcze bezczelnie umorzy z powodu sprzedazy przed rozpatrzeniem :-)

Ponadto niska cena zwabia licytantĂłw, co
paradoksalnie umoĹĽliwia uzyskanie wyĹĽszej ceny sprzedaĹĽy, niĹĽby od
samego początku oszacowywać wysoko i nie sprzedać.

Teoretycznie tak. Z drugiej strony - moze spowodowac sprzedaz za zbyt niska cene.
Tudziez machlojki komornikow z ukrywaniem licytacji.

A moze lepiej konstrukcja typu allegro - wywolawcza niska, ale jest cena minimalna.

Poza tym oszacowanie rzeczywiście powinno być niższe niż wartość rynkowa
- bo de facto kupuje siÄ™ kota w worku, bez gwarancji, nieraz nawet bez

Jak kazdy sprzet uzywany - wiadomo, ze tanszy niz nowy w sklepie. No chyba, ze antyk.

Z tym, ze jesli chodzi o domy i samochody, to rynek uzywanych jest u nas duzy, a w reszcie ... znikomy. To i "wartosc" wyznaczyc trudniej.

możliwości przetestowania sprzętu,

A to zle swiadczy o komorniku :-P
Oszukuje i dluznika i wierzyciela :-)

Z zeszłego tygodnia - ładna praleczka Boscha - wywoławcza 37,50zł,
poszła za 220zł.
Sam kupiłem tv 37 cali za 150zł i służy mi dobrze (byłem jedynym
licytantem).

Musialbys spojrzec np na allegro - czy to byla odpowiednia cena.
Z pralka zakladam, ze dobra, skoro taka przebitka, ale znow - takie oszacowanie to jest karygodne ... dla komornika :-)

J.

Data: 2016-01-21 17:36:32
Autor: ąćęłńóśźż
upaństwowienie komorniczenia
I to prawomocnie :-(((
I jak się dziwić, że ludzie mówią o mafii??

-- -- -
I byc moze jeszcze bezczelnie umorzy z powodu sprzedazy przed rozpatrzeniem

Data: 2016-01-21 18:14:16
Autor: brum
upaństwowienie komorniczenia
Na oszacowanie przysługuje zażalenie, skoro go nie było, to znaczy że
cena jest uczciwa.

Miales cos innego na mysli czy naprawde tak uwazasz?

Data: 2016-01-21 10:45:12
Autor: Kris
W dniu czwartek, 21 stycznia 2016 18:14:25 UTC+1 użytkownik brum napisał:
> Na oszacowanie przysługuje zażalenie, skoro go nie było, to znaczy że
> cena jest uczciwa.
Trudno nie zgodzić się z tym co napisał Liwiusz.

Data: 2016-01-21 18:19:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-21 o 18:14, brum pisze:
Na oszacowanie przysługuje zażalenie, skoro go nie było, to znaczy że
cena jest uczciwa.

Miales cos innego na mysli czy naprawde tak uwazasz?

Dokładnie miałem na myśli zasadę chcącemu nie dzieje się krzywda.

--
Liwiusz

Data: 2016-02-04 00:28:16
Autor: wromek
upaństwowienie komorniczenia
Na oszacowanie przysługuje zażalenie, skoro go nie było, to znaczy że
cena jest uczciwa. Ponadto niska cena zwabia licytantów, co
paradoksalnie umożliwia uzyskanie wyższej ceny sprzedaży, niżby od
samego pocz±tku oszacowywać wysoko i nie sprzedać.

Poza tym oszacowanie rzeczywi¶cie powinno być niższe niż warto¶ć rynkowa
- bo de facto kupuje się kota w worku, bez gwarancji, nieraz nawet bez
możliwo¶ci przetestowania sprzętu, w dodatku w okoliczno¶ciach o wiele
trudniejszych niż normalne zakupy.

[...]

ups, po¶pieszyłem się z moim komentarzem. Akcja z dzisiaj: Lodówka Samsung Rrb29fsrndsa
, cena w sklepie 1499 pln, nabyłem 2 letni± za 225 pln-sporo taniej niż nawet na olx'ie.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2016-02-04 00:24:35
Autor: wromek
upaństwowienie komorniczenia
Chodzę za to na licytacje innych
ruchomo¶ci. Też s± nieraz kiepsko opisane, ale często sumy oszacowania
s± na tyle niskie, że opłaca się pojechać nawet w ciemno.

Zaraz zaraz - a nie podwazasz wlasnie uczciwosci komornikow ?

Wszak powinien oszacowac rzetelnie, wiec nie powinno ci sie wydawac nisko :-)

Wycenę każdy dłużnik może zaskarżyć tylko po co?
Je¶li będzie za wysoka to nikt nie przyjdzie na licytację i problem długu istnie

--
pozdrawiam, wromekje nadal.

Data: 2016-01-21 18:00:35
Autor: Budzik
upaństwowienie komorniczenia
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Nie znam się na samochodach, więc nie chodzę na takie licytacje, ale z
tego co widzę, jest pewna grupa handlarzy zainteresowana takimi
zakupami, im rocznik i model wystarczy. Chodzę za to na licytacje innych
ruchomo¶ci. Też s± nieraz kiepsko opisane, ale często sumy oszacowania
s± na tyle niskie, że opłaca się pojechać nawet w ciemno.

No własnie.
Ale przeciez komornikowi powinno zalezec na tym, zeby sprzedac jak najdrozej?
Wiec zadowalanie sie jakas grup± jest błędem...

No i te "27%" co do zasady nie wynika z tego, że na licytacji jest sk±py
opis...

Sk±d wiesz?
Wiecej kupujacych to przeciez wyzsza cena?

Data: 2016-01-21 19:13:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-21 o 19:00, Budzik pisze:
[...]

Wiec zadowalanie sie jakas grupą jest błędem...

Tak jak wspomniałem - rzadko kiedy klient "detaliczny" kupuje samochód u
komornika, bo jest to zakup w ciemno. Skusić się może tylko "złota
rączka", który potem sobie poradzi z tym, że na przykład w baku jest
cukier itp.

No i te "27%" co do zasady nie wynika z tego, ĹĽe na licytacji jest skÄ…py
opis...

SkÄ…d wiesz?
Wiecej kupujacych to przeciez wyzsza cena?

Bo nieskuteczność egzekucji bierze się przede wszystkim z braku majątku
dłużnika, a nie z takiego lub innego opisu zajętych ruchomości.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-22 19:00:42
Autor: Budzik
upaństwowienie komorniczenia
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Nie znam się na samochodach, więc nie chodzę na takie licytacje, ale
z tego co widzę, jest pewna grupa handlarzy zainteresowana takimi
[...]

r±czka", który potem sobie poradzi z tym, że na przykład w baku jest
cukier itp.

Nie czytasz co pisze.
Chetnie przeanalizowałbym zakup takiego samochodu.
Ale brak w miare przejrzystej oferty zniecheca.
Myslisz ze jestem jedynym potencjalnym wariatem?

No i te "27%" co do zasady nie wynika z tego, że na licytacji jest
sk±py opis...

Sk±d wiesz?
Wiecej kupujacych to przeciez wyzsza cena?

Bo nieskuteczno¶ć egzekucji bierze się przede wszystkim z braku
maj±tku dłużnika, a nie z takiego lub innego opisu zajętych
ruchomo¶ci.
Ja o ulepszeniu, ty o bylejakosci...
To, ze lepsze opisywanie ofert i zwiekszenie liczby chetnych nie podniesie sciagalnosci z 27 na 80% to jest jasne.

Ale jak juz komornik cos sprzedaje, np. samochód, to kazdy tysiac jest wazny. Złwaszcza, ze w dobie internetu nie korzystanie z takich mozliwosci wydaje sie dziwne. Lenistwo?

Data: 2016-02-04 00:36:22
Autor: wromek
upaństwowienie komorniczenia
Ja o ulepszeniu, ty o bylejakosci...
To, ze lepsze opisywanie ofert i zwiekszenie liczby chetnych nie podniesie
sciagalnosci z 27 na 80% to jest jasne.

Nie wiem jak gdzie indziej ale w wlkp na licytacje aut przychdozi ¶rednio 20 osób, więc po co komornik ma się srać nie wiadomo jak z opisem?! Nikt nikogo nie zmusza do chodzenia na licytacje.
Ja chodzę i sobie chwalę i już się przyzwyczaiłem do opisów-do niektórych komorników się chodzi a do innych nie ale to trzeba najpierw pochodzić ze 2-3 lata i wtedy to się nazywa do¶wiadczenie.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2016-02-04 10:48:01
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
Użytkownik "wromek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n8u2s6$er4$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie bardzo rozumiem - jeden komornik opisuje w miare rzetelnie, a inny za bardzo zachwala ?

No bo samochody im sie trafiaja losowo ... przynajmniej tak wypadaloby zalozyc.
Jedne lepsze, inne gorsze, ale to juz uczestnik sam musi ocenic ... i czy nie wszystko jedno u ktorego komornika ?

J.

Data: 2016-02-07 16:46:21
Autor: wromek
[...]

Nie wszystko jedno. Jeden wycenia wysoko i dopiero na drugiej jest sens do tego podchodzić a inny tak, że już na pierwszej s± tłumy. Jeden napisze w obwiesczeniu VIN, rocznik, przebieg a inny napisze w obwieszczeniu kolor, bez rocznika ani rodzaju paliwa i np. zapomni wpisać, że auto jest po wypadku.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2016-02-04 00:16:33
Autor: wromek
[...]

Pełna zgoda. W Wlkp, gdzie meiszkam opisy s± słabe ale wpadnijcie zobaczyć ile wiary jest jak wycena jest niska. Tydzień temu byłe mna kilku skodach, było lekko licz±c 100 osób chętnych-opisy były z du...py, tylko rocznik i poj. silnika.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2016-01-21 12:06:22
Autor: radekp@konto.pl
upaństwowienie komorniczenia
Wed, 20 Jan 2016 17:00:41 +0000 (UTC), w
<XnsA595B5FC44D54budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

Co do zasady - pełna zgoda.
Ale jak to sie dzieje, ze w chwili obecnej komornicy maja 27% sciagalnosci?
Nie uwazasz, ze to troche mało?

Może maj± 90% od dłużników po 1000zł, a 1% od dłużników z 1mln zł długiem :)

Data: 2016-01-20 12:38:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
upaństwowienie komorniczenia

"brum" 569e8c3f$0$22841$65785112@news.neostrada.pl

Wszyscy?

Nie poznałem porz±dnych -- sami poż±dni. ;)

Media czasem pokaza jakis przyklad zlodziejstwa czy innego cwaniactwa, ale to nie obraz calej branzy.

IMO cała jest zła.

Jesli komornicy beda panstwowi, to znikna lub zmniejsza sie jedne patologie, a powstana inne.
Sedziom i prokuratorom nie zdarzaja sie pomylki i "pomylki"?

Do reszty s±downictwa też chc± dobrać się.
Na razie kolejny pokaz prężenia muskułów Rzeplińskiego. ;)
[już chyba opatrzył głowę po 12 stycznia...]

-=-

Do niedawna a od końca II wojny ¶wiatowej nie ukarano żadnego
komornika w Polsce mimo masy poważnych skarg i poważnych
naruszeń prawa dokonanych przez komorników w Polsce.
(PRL, III RP, IV RP, Tuskolandia...)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-20 13:14:38
Autor: radekp@konto.pl
upaństwowienie komorniczenia
Tue, 19 Jan 2016 19:44:27 +0100, w <n7m06f$ql8$1@node2.news.atman.pl>, wiatrak
<wiatrak@yahoo.pl> napisał(-a):

Ja s±dzę, że komornikom trzeba przykręcić ¶rubę. Zasłużyli na to po stokroć. Oni bardzo często zamiast stosować prawo, bezczelnie je łamali tylko dla zysku.
  Nie stanę w ich obronie, wprost przeciwnie.

Ja też nie mam zamiaru. Ale prywatny komornik zawsze jest skuteczniejszy niż
państwowy.

Populistycznie wystarczyło im zmniejszyć koszty egzekucyjne, bo tutaj chyba
mieli za dobrze.

I kontrola przydałaby się przede wszystkim skuteczniejsza.

Ogólnie to działania pod publiczkę i głupi tłum pt. "bo oni maj± lepiej".

Data: 2016-01-20 13:34:05
Autor: brum
upaństwowienie komorniczenia
Ogólnie to działania pod publiczkę i głupi tłum pt. "bo oni maj± lepiej".

No to zastanowmy sie: banki, komornicy, zapewne ktos tam jeszcze w kolejce czeka. A pozniej?

Data: 2016-01-20 14:00:21
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mauu9bl92rthe74ur9n6t1mtbu3mmmh2qk@4ax.com...
<wiatrak@yahoo.pl> napisał(-a):
  Nie stanę w ich obronie, wprost przeciwnie.
Ja też nie mam zamiaru. Ale prywatny komornik zawsze jest skuteczniejszy niż
państwowy.

Kto ich tam wie - teraz tez moze przyjac kazde zlecenie, oplate, i nic nie zrobic.

Populistycznie wystarczyło im zmniejszyć koszty egzekucyjne, bo tutaj chyba
mieli za dobrze.

Myslisz ze po nowemu to zmniejsza ? Nadal bedzie cena urzedowa :-)

I kontrola przydałaby się przede wszystkim skuteczniejsza.

A tu widzisz jak dzialalo w praktyce - komornicy sa niezawisli, niezalezni i samorzadni i sami sie swietnie kontroluja.
To moze ulec poprawie.

J.

Data: 2016-01-20 14:23:26
Autor: Liwiusz
upaństwowienie komorniczenia
UĹĽytkownik  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
<wiatrak@yahoo.pl> napisał(-a):
  Nie stanÄ™ w ich obronie, wprost przeciwnie.
Ja teĹĽ nie mam zamiaru. Ale prywatny komornik zawsze jest
skuteczniejszy niĹĽ
państwowy.

Kto ich tam wie - teraz tez moze przyjac kazde zlecenie, oplate, i nic
nie zrobic.

1. Nie mogÄ…
2. Tym bardziej, że opłata egzekucyjna jest od skutecznej egzekucji.

I kontrola przydałaby się przede wszystkim skuteczniejsza.

A tu widzisz jak dzialalo w praktyce - komornicy sa niezawisli,
niezalezni i samorzadni i sami sie swietnie kontroluja.
To moze ulec poprawie.

Czyli jak zwykle - szwankuje państwo, a nie komornicy
(http://www.remitent.pl/co-oznacza-upanstwowienie-komornikow/7772)

--
Liwiusz

Data: 2016-01-20 14:39:49
Autor: Pete
<wiatrak@yahoo.pl> napisał(-a):
[...]

LOL

"Poszukiwanie nie jest za free. Opłata za poszukiwanie majątku jest dwuczęściowa: pierwsza część (niezależna od wyniku) jest pobierana przy zleceniu i wynosi 2% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego. Drugą część opłaty komornik pobierze w razie odnalezienia majątku dłużnika (będzie to opłata stała w wysokości 5% szacunkowej wartości tego majątku, nie więcej niż 100% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego). Opłata ta ulegnie zmniejszeniu o kwotę opłaty pobranej już przy zleceniu poszukiwania. Choć nie wynika to wyraźnie z przepisu, opłatę tę będziesz uiszczał Ty.

W końcowym rozliczeniu powyższą opłatą powinien zostać obciążony Twój dłużnik. Stanie się tak tylko wówczas, gdy koszt poszukiwania majątku był kosztem niezbędnym i celowym, no i oczywiście – jeśli egzekucja będzie skuteczna… Jeśli komornikowi nie uda się wyegzekwować Twojego długu, koszt zlecenia poszukiwania majątku stanie się tak naprawdę Twoim dodatkowym kosztem."

http://www.dochodzeniewierzytelnosci.pl/2013/06/28/zlecenie-komornikowi-poszukiwania-majatku-dluznika/

--
Pete

Data: 2016-01-20 14:49:40
Autor: Liwiusz
<wiatrak@yahoo.pl> napisał(-a):
[...]

Bo Pete tak pisze? Marna zastawka.

2. Tym bardziej, że opłata egzekucyjna jest od skutecznej egzekucji.

LOL

"Poszukiwanie nie jest za free. Opłata za poszukiwanie majątku jest

Z tego nie wynika, że mogą nic nie robić. Nie ma też obowiązku zlecania
poszukiwania majÄ…tku.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-20 15:09:36
Autor: Pete
<wiatrak@yahoo.pl> napisał(-a):
[...]

Bo Liwiusz tak mĂłwi?

[...]

Ile % windykacji jest z majÄ…tku wskazanego przez wierzyciela?

--
Pete

Data: 2016-01-20 19:15:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
upaństwowienie komorniczenia

"Liwiusz" n7o39l$s8e$1@node2.news.atman.pl

"Poszukiwanie nie jest za free. Opłata za poszukiwanie maj±tku jest

Z tego nie wynika, że mog± nic nie robić. Nie ma też obowi±zku zlecania
poszukiwania maj±tku.

W moich sprawach komornicy nic nie robili (poza usprawiedliwianiem
dłużnika i wprowadzaniem mnie w bł±d) a skargi na bezczynno¶ć
komorników (pisane chyba do prezesa s±du) nie dawały żadnego skutku.
Ewidentnie w komornikach miałem adwersarzy -- jak teraz w sędziach. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-04 00:42:55
Autor: wromek
upaństwowienie komorniczenia
Mog±.

Bo Pete tak pisze? Marna zastawka.

2. Tym bardziej, że opłata egzekucyjna jest od skutecznej egzekucji.

LOL

"Poszukiwanie nie jest za free. Opłata za poszukiwanie maj±tku jest

Bo pete wie z artykułu a ja wiem z do¶wiadczenia, że komornik mnei skasował za 2 czynno¶ci a 2 zrobił extra za free w nadziei, że co¶ ugra dla mnie jako wierzyciela i dyskutuj potem z m±dralami.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2016-02-04 11:39:10
Autor: Pete
W dniu 2016-02-04 o 00:42, wromek pisze:
[...]

Bo pete wie z artykułu a ja wiem z doświadczenia, że komornik mnei skasował
za 2 czynności a 2 zrobił extra za free w nadziei, że coś ugra dla mnie jako
wierzyciela i dyskutuj potem z mÄ…dralami.

pete wie z autopsji, że zapłacił komornikowi $$$ i g... zobaczył od wierzyciela.

--
Pete

Data: 2016-02-04 14:10:28
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
UĹĽytkownik "Pete"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n8v9oe$3ni$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Widac od kwoty i dluznika zalezy.
Dla jednych komornik sie postara, nawet za darmo, liczac na prowizje, dla innych staral sie nie bedzie i ograniczy czynnosci do minimum :-)

Myslicie, ze po upanstwowieniu bedzie inaczej ?
No moze tylko tyle, ze za staranie bedzie musial zaplacic wierzyciel, nie tylko dluznik :-)

J.

Data: 2016-02-04 14:59:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-02-04 o 11:39, Pete pisze:
[...]

Nie dość, że Pete nie wie, co to znaczy wierzyciel, to jeszcze nie umie
wyciągać wniosków i ogarniać otoczenia (to, że zapłacił i g. zobaczył
nie implikuje winy komornika).

--
Liwiusz

Data: 2016-02-04 15:24:15
Autor: Pete
W dniu 2016-02-04 o 14:59, Liwiusz pisze:
[...]

Gdyby był wolny rynek, to komornicy żądający zapłaty *przed* zostaliby bez zleceń.

A tak, 'czy siÄ™ stoi czy siÄ™ leĹĽy', 100 siÄ™ naleĹĽy.

--
Pete

Data: 2016-02-04 15:34:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-02-04 o 15:24, Pete pisze:

Gdyby był wolny rynek, to komornicy żądający zapłaty *przed* zostaliby
bez zleceń.

A tak, 'czy siÄ™ stoi czy siÄ™ leĹĽy', 100 siÄ™ naleĹĽy.

Czyli gdyby był wolny rynek, to komornik w ciemno by zakładał koszty,
nawet jak nie byłoby szans ich wyegzekwowania? Szczerze wątpię. Zresztą
można to łatwo zweryfikować - firmy windykacyjne też często prowadzą
windykacjÄ™ bezzaliczkowÄ…, ale tylko w wyselekcjonowanych przez siebie
sprawach, a nie we wszystkich jak leci.

W końcu komornik to tylko "zbrojne ramię" wierzyciela, jest tylko jego
pełnomocnikiem z nadanymi przez państwo superuprawnieniami, i nie ma
powodu, aby mocodawca-wierzyciel nie ponosił wymiernie ponoszonych
kosztĂłw w toku egzekucji.

--
Liwiusz

Data: 2016-02-05 10:16:21
Autor: Pete
W dniu 2016-02-04 o 15:34, Liwiusz pisze:
[...]

Cały świat tak działa, że wynagrodzenie należy się za wykonaną usługę. A nie za samo przyjęcie zlecenia z niewiadomym skutkiem.

[...]

Gdyby komornik dostał wynagrodzenie za *skuteczną* egzekucję, to na pewno przyłożyłby się bardziej.

--
Pete

Data: 2016-02-05 10:19:26
Autor: Kamil Jońca
upaństwowienie komorniczenia
Pete <nobody@nowhere.com> writes:
[...]

Cały ¶wiat tak działa, że wynagrodzenie należy się za wykonan±
usługę. A nie za samo przyjęcie zlecenia z niewiadomym skutkiem.

No, nauka zwłaszcza.
KJ

EMACS = Emacs Manuals Are Cryptic and Surreal

Data: 2016-02-05 10:33:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-02-05 o 10:16, Pete pisze:
[...]

Nigdzie na świecie nie ma tak, że możesz do kogoś przyjść i zmusić go do
tego, aby za ciebie poniósł koszty twojej działalności.

[...]

Tak więc, jakby si to powiedzieć, Pete, komornik dostaje *wynagrodzenie*
wyłącznie za skuteczną egzekucję. To, co mu płacisz z góry, to tylko
realne koszty wynikające li tylko z tego, że komornik musi wykonać
jakieś działania, które sam mu nakazujesz dokonać, a które to działania
wiÄ…ĹĽÄ… siÄ™ z poniesieniem wymiernego kosztu.

--
Liwiusz

Data: 2016-02-05 11:43:58
Autor: Pete
W dniu 2016-02-05 o 10:33, Liwiusz pisze:
[...]

Nikogo nie zmuszam. Chce ew. zarobić - przyjmuje zlecenie. Nie chce - nie przyjmuje.

[...]

Problem jest taki, że nie mam żadnego wpływu na to, co (o ile w ogóle) komornik zrobi w ramach mojego zlecenia.
I nie ma obowiązku wykazania się - że cokolwiek zrobił w tym temacie.

--
Pete

Data: 2016-02-05 13:00:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-02-05 o 11:43, Pete pisze:

Problem jest taki, że nie mam żadnego wpływu na to, co (o ile w ogóle)
komornik zrobi w ramach mojego zlecenia.
I nie ma obowiązku wykazania się - że cokolwiek zrobił w tym temacie.

Oba zdania nieprawdziwe.

--
Liwiusz

Data: 2016-02-05 14:27:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-02-05 o 14:16, Pete pisze:
[...]

To, ĹĽe czegoĹ› nie wiesz, lub nie umiesz, nie oznacza, ĹĽe staje siÄ™ to
prawdÄ….

--
Liwiusz

Data: 2016-02-05 20:28:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-02-05 o 15:49, Pete pisze:
[...]

Owszem, moja niewiedza lub nieuctwo też nie implikuje prawdy. Odkryłeś
właśnie pojęcie truizmu.

--
Liwiusz

Data: 2016-02-07 17:02:39
Autor: wromek
upaństwowienie komorniczenia
Owszem, moja niewiedza lub nieuctwo też nie implikuje prawdy. Odkryłe¶
wła¶nie pojęcie truizmu.

Ja Cię proszę Liwiusz, Twój czas jest na prawdę bardzo drogi. Chętnie skonsultuję z Tob± kilka spraw ciekawszych niż sprawy pete :)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2016-02-07 17:08:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-02-07 o 17:02, wromek pisze:
Owszem, moja niewiedza lub nieuctwo też nie implikuje prawdy. Odkryłeś
właśnie pojęcie truizmu.

Ja Cię proszę Liwiusz, Twój czas jest na prawdę bardzo drogi. Chętnie skonsultuję z Tobą kilka spraw ciekawszych niż sprawy pete :)

No to pisz. Adres znasz. Ale nie dziś, bo mi ojciec zmarł.

--
Liwiusz

Data: 2016-02-08 01:39:49
Autor: Animka
W dniu 2016-02-07 o 17:08, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-02-07 o 17:02, wromek pisze:
Owszem, moja niewiedza lub nieuctwo też nie implikuje prawdy. Odkryłeś
właśnie pojęcie truizmu.
Ja Cię proszę Liwiusz, Twój czas jest na prawdę bardzo drogi. Chętnie
skonsultujÄ™ z TobÄ… kilka spraw ciekawszych niĹĽ sprawy pete :)
No to pisz. Adres znasz. Ale nie dziś, bo mi ojciec zmarł.

Wsółczuję serdecznie.

--
animka

Data: 2016-02-08 02:25:59
Autor: Animka
W dniu 2016-02-08 o 01:39, Animka pisze:
[...]

Współczuję serdecznie.

--
animka

Data: 2016-02-09 20:09:10
Autor: wromek
upaństwowienie komorniczenia
No to pisz. Adres znasz. Ale nie dzi¶, bo mi ojciec zmarł.

Moje współczucie. Na pewno nie będę Cię zawalał w takiej sytuacji.
Wszystkiego dobrego,
wromek

Data: 2016-01-20 19:11:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
upaństwowienie komorniczenia

"Pete" n7o2nm$rlt$1@node2.news.atman.pl

"Poszukiwanie nie jest za free. Opłata za poszukiwanie maj±tku jest

Komornik szuka maj±tku dłużnika? :)
IMO ostrzega/informuje dłużnika o tym, co znalazł wierzyciel. :)
A je¶li już komornik co¶ znajdzie, okaże się (w s±dzie, na
rozprawie z powództwa dłużnika przeciwko wierzycielowi) że
znalazł co¶, co nie jest własno¶ci± dłużnika. :)

dwuczę¶ciowa: pierwsza czę¶ć (niezależna od wyniku) jest pobierana przy zleceniu i wynosi 2% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego. Drug± czę¶ć opłaty komornik pobierze w razie odnalezienia maj±tku dłużnika (będzie to opłata stała w wysoko¶ci 5% szacunkowej warto¶ci tego maj±tku, nie więcej niż 100% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego). Opłata ta ulegnie zmniejszeniu o kwotę opłaty pobranej już przy zleceniu poszukiwania. Choć nie wynika to wyraĽnie z przepisu, opłatę tę będziesz uiszczał Ty.

W końcowym rozliczeniu powyższ± opłat± powinien zostać obci±żony Twój dłużnik. Stanie się tak tylko wówczas, gdy koszt poszukiwania maj±tku był kosztem niezbędnym i celowym, no i oczywi¶cie - je¶li egzekucja będzie skuteczna. Je¶li komornikowi nie uda się wyegzekwować Twojego długu, koszt zlecenia poszukiwania maj±tku stanie się tak naprawdę Twoim dodatkowym kosztem."

W moich sprawach tak wła¶nie było -- komornik (i s±d) jedynie zwiększył
moje straty. Czę¶ci długów nie odzyskałem, jeden z długów spłaciła
konkubina dłużnika bez pomocy komornika...

Zapewne wpływ polskich s±dów (i komorników -- rzecz jasna) na egzekucję
długów od ludzi nieuczciwych nie jest zerowy, ale jest nikły.

Data: 2016-01-22 08:09:05
Autor: z
W dniu 2016-01-19 o 19:44, wiatrak pisze:
  Nie stanę w ich obronie, wprost przeciwnie.

Bo tak się kończy prywatyzowanie organów państwowych.
Na podobnej zasadzie mogłyby też działać s±dy i kierować się jak ambitny przedsiębiorca zyskiem.

Pora postawić na nogi chociaż komorników.

Data: 2016-01-22 08:41:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-22 o 08:09, z pisze:
W dniu 2016-01-19 o 19:44, wiatrak pisze:
  Nie stanÄ™ w ich obronie, wprost przeciwnie.

Bo tak się kończy prywatyzowanie organów państwowych.
Na podobnej zasadzie mogłyby też działać sądy i kierować się jak ambitny
przedsiębiorca zyskiem.

Pora postawić na nogi chociaż komorników.

A potem sklepy spoĹĽywcze i bary.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-22 09:34:32
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n7smg3$g4v$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Bary mleczne juz sa postawione, teraz czas postawic tych urzednikow i ministrow, ktorzy je postawili.

Postawione - w sensie: dojsc nie moga, co maja gotowac, zeby ich domiarem nie straszyli.

J.

Data: 2016-01-22 09:41:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-22 o 09:34, J.F. pisze:
[...]

Wiara w to, że państwowy urzędnik rzeczywiście zrobi coś lepiej niż
prywatny przedsiębiorca jest nie tylko naiwna, ale i szkodliwa dla
otoczenia. Dopiero jak pokolenie tak myślące wymrze, będzie można mieć
nadziejÄ™ na dobrÄ… zmianÄ™ w Polsce.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-22 10:18:09
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n7spvi$jil$1@node1.news.atman.pl...
[...]

No coz, jesli chodzi o bary, to tu o pieniadze chodzi :-)
Prywatny przedsiebiorca oczywiscie moze prowadzic piekna restauracje, ale urzednik bedzie musial dla biedoty posilki organizowac :-)

Zas jesli chodzi o komornikow ... no widac jak prowadza calkowicie prywatny biznesz.
Tzn widac kilka glosnych przypadkow ... ale ile bylo podobnych slabo naglosnionych ?

A kto wczoraj pisal, ze rzecz warta 200 zl komornik oszaczowal na 37 ? No zlodziej  :-)

J.

Data: 2016-01-22 11:06:13
Autor: z
W dniu 2016-01-22 o 09:41, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-01-22 o 09:34, J.F. pisze:
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]
A potem sklepy spożywcze i bary.

Bary mleczne juz sa postawione, teraz czas postawic tych urzednikow i
ministrow, ktorzy je postawili.

Postawione - w sensie: dojsc nie moga, co maja gotowac, zeby ich
domiarem nie straszyli.

Wiara w to, że państwowy urzędnik rzeczywi¶cie zrobi co¶ lepiej niż
prywatny przedsiębiorca jest nie tylko naiwna, ale i szkodliwa dla
otoczenia. Dopiero jak pokolenie tak my¶l±ce wymrze, będzie można mieć
nadzieję na dobr± zmianę w Polsce.

Dziwię się że nie dostrzegasz różnicy między instytucjami egzekwuj±cymi prawo a prywatnymi sklepami czy barami mlecznymi.
Dlaczego na tej samej zasadzie nie sprywatyzować policji, straży miejskiej czy pożarnej? Pewnie też w jakim¶ sensie byłaby sprawniejsza.
Ale się tego nie robi. Podaj jaki¶ logiczny argument.

Tu nie chodzi o sprawno¶ć tylko o zasadę, logikę i rozum bo sprawno¶ć w ogromnej mierze podupada przez długoletnie postępowania s±dowe.
Tu jest pies pogrzebany.
W zasadzie to komornikom mogę współczuć bo czy państwowi czy prywatni często nie ogarniaj± tematu, popełniaj± błędy nawet w dobrej wierze.
Takie mamy popier... prawo.
Odczułem to na własnej skórze jak komornik co¶ ¶ci±gn±ł ale musiał oddać bo nie był wróżk± i nie mógł wiedzieć że 3 dni wcze¶niej nast±pił pewien istotny fakt prawny. Może gdyby miał siedzibę przy s±dzie to by o tym wiedział. Skutkiem tego został bez zarobku.

Komornik to trochę co¶ innego niż babcia ze straganem ;-)

Data: 2016-01-22 11:13:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-22 o 11:06, z pisze:
[...]

Dziwię się że nie dostrzegasz różnicy między instytucjami egzekwującymi
prawo a prywatnymi sklepami czy barami mlecznymi.
Dlaczego na tej samej zasadzie nie sprywatyzować policji, straży
miejskiej czy pożarnej? Pewnie też w jakimś sensie byłaby sprawniejsza.
Ale siÄ™ tego nie robi. Podaj jakiĹ› logiczny argument.

Nie ma logicznego argumentu, aby tak nie robić. Mało tego - historia
uczy, że armia zaciężna lepiej walczy niż armia z poboru.

Tu nie chodzi o sprawność tylko o zasadę, logikę i rozum bo sprawność w

Logiki raczej w to nie mieszaj, bo polegniesz.

ogromnej mierze podupada przez długoletnie postępowania sądowe.
Tu jest pies pogrzebany.

Czyli nawala państwo, cbdu.

Komornik to trochÄ™ coĹ› innego niĹĽ babcia ze straganem ;-)

Masz jeszcze w zanadrzu jakieĹ› takie "ciekawe" bon moty?

--
Liwiusz

Data: 2016-01-22 02:23:27
Autor: Kris
upaństwowienie komorniczenia
W dniu pi±tek, 22 stycznia 2016 11:13:26 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Masz jeszcze w zanadrzu jakie¶ takie "ciekawe" bon moty?
Dokładnie taki sam bon mot zastosowałe¶ porównuj±c komorników ze sklepami

Data: 2016-01-22 11:34:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-22 o 11:23, Kris pisze:
W dniu piątek, 22 stycznia 2016 11:13:26 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Masz jeszcze w zanadrzu jakieĹ› takie "ciekawe" bon moty?
Dokładnie taki sam bon mot zastosowałeś porównując komorników ze sklepami

Chodzi o ideę działania, a nie o podobieństwo funkcji. I to, że
argumenty przeciwko prywatnym komornikom można łatwo zbić pokazując, że
można je podnieść wobec każdej innej branży... a mimo to inne branże
mogą być prywatne i działają lepiej niż państwowo realizowane.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-22 02:41:50
Autor: Kris
W dniu pi±tek, 22 stycznia 2016 11:34:42 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
Chodzi o ideę działania, a nie o podobieństwo funkcji. I to, że
argumenty przeciwko prywatnym komornikom można łatwo zbić pokazuj±c, że
można je podnie¶ć wobec każdej innej branży... a mimo to inne branże
mog± być prywatne i działaj± lepiej niż państwowo realizowane..
Ale też nie wszystkie "branże" powinny być prywatne.
A porównywanie s±dów czy komorników ze sklepami to takie trochę korwinistyczne baju baju.

Data: 2016-01-22 11:50:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-22 o 11:41, Kris pisze:
W dniu piątek, 22 stycznia 2016 11:34:42 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
[...]

To jest tylko twoje zdanie. Co do zasady nie ma takiej reguły.
Ograniczając państwo do minimum dochodzi się do wniosku, że państwo
oznacza nic innego jak tylko monopol na stosowanie przemocy, przy czym
nie jest powiedziane, aby ten monopol mógł być realizowany wyłącznie
państwowymi urzędnikami.

A porĂłwnywanie sÄ…dĂłw czy komornikĂłw ze sklepami to takie trochÄ™ korwinistyczne baju baju.

Komornicy są prywatni, sądy prywatne także są (i działają sprawniej niż
państwowe), jak widać baju baju aż miło.

DowĂłd z twojej niewiedzy lub niewiary nie przedstawia dla mnie duĹĽej
wartości.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-22 13:16:02
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n7t1ih$rf0$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale dlaczego monopol ?
Amerykanskich programow nie ogladasz - jak bank chce odebrac samochod niesplacany, to wysyla windykatora, ktory zabiera.
Oczywiscie musi trafic na stojacy na publicznym gruncie, bo prawa prywatnego windykatora sa ograniczone.
A jak juz dorwie, to droga do przemocy sie otwiera - po obu stronach :-)

Panstwo ma realizowac funkcje panstwa, a w tym celu ma aparat przymusu.
Zakres tych funkcji moze byc rozny, zakres aparatu przymusu tez moze byc rozny, ale jak realizuje za malo, to panstwo znika.
Patrz chocby Rzeczpospolita tzw szlachecka.

[...]

Tylko niekoniecznie takie "panstwo" dobrze funkcjonuje, czy zadowala obywateli.
Taka Somalia np.

J.

Data: 2016-01-22 13:21:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-22 o 13:16, J.F. pisze:
[...]

Z obserwacji zasad organizowania się państw. Nie mogą na jednym obszarze
państwowym istnieć dwie niezależne organizacje przypisujące sobie prawo
do stosowania przemocy.

[...]

I prawo do stosowania przemocy przez windykatora musi wyjść od państwa.

Tylko niekoniecznie takie "panstwo" dobrze funkcjonuje, czy zadowala
obywateli.
Taka Somalia np.

Strasznie mnie męczy ciągłe podawanie przykładu Somalii jako idealnego
państwa. Pomijając już, że przykład jest błędny, to dlaczego nie
XIX-wieczne USA? Bo obserwacje nie pasujÄ… do tez?

--
Liwiusz

Data: 2016-01-22 13:34:05
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n7t6rq$196$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Czyli nie tyle monopol do stosowania przemocy, co monopol na okreslanie regul do stosowania przemocy.
Prawo do ustalanie prawa tak naprawde :-)
O, przepraszam - monopol do ustalania prawa ... no i tu sie chyba troche mylisz, bo jak widac mamy panstwa z rozbudowanym systemem praw lokalnych.

Z obserwacji to zas wynika ze panstwo to wlasnie system prawa - czyli okreslenie czego obywatelowi nie wolno.
Bic innego nie wolno, zabijac nie wolno, zabierac cudzej wlasnosci nie wolno ...
Co oczywiscie wymaga stosownego aparatu sprawiedliwosci i przymusu.

[...]

Ale XIX-wieczne USA bylo zle, bo zmienilo sie w XXI-wieczne USA.

To dalsza czesc obserwacji - obywatele chca rozszerzenia funkcji panstwa, az do momentu gdy to wszystko pierd* :-)

J.

Data: 2016-01-22 13:46:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-22 o 13:34, J.F. pisze:

Czyli nie tyle monopol do stosowania przemocy, co monopol na okreslanie
regul do stosowania przemocy.

Tym jest właśnie monopol na stosowanie przemocy. W normalnym życiu
zawsze tak jest, ĹĽe niewaĹĽne kto robi, waĹĽne kto podejmuje decyzje.

Ale XIX-wieczne USA bylo zle, bo zmienilo sie w XXI-wieczne USA.

To dalsza czesc obserwacji - obywatele chca rozszerzenia funkcji
panstwa, az do momentu gdy to wszystko pierd* :-)

Przemiana wynikła głównie ze stosowania demokracji, czyli tyranii
większości i wynikającym z konieczności z tego pogwałceniem podstawowych
praw człowieka (do życia, do wolności i dokonywania samodzielnych
wyborĂłw, do posiadania majÄ…tku itp.)

--
Liwiusz

Data: 2016-01-22 21:31:37
Autor: J.F.
[...]

No nie, przemoc stosuje wielu. Tylko im nie wolno, albo wolno, albo nie wiadomo czy wolno ...

[...]

Zapomniales takie slowo jak "rewolucja" ?
Jedna z funkcji panstwa jest zadowalanie obywateli, a jak jej nie spelnia, to panstwo znika :-)

J.

Data: 2016-01-22 22:07:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-22 o 21:31, J.F. pisze:
[...]

Dobrze wiesz, ĹĽe nie chodzi o to, kto moĹĽe, tylko kto sobie uzurpuje
prawo do monopolu na nią. Tylko państwo może stosować przemoc wyłącznie
wedle swego uznania i wedle swoich reguł.

[...]

W sensie, że państwo ma karmić? Według mnie państwo jest po prostu od
zapewniania obywatelom praw podstawowych, takich jak wyĹĽej.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-22 11:36:42
Autor: m
W dniu 22.01.2016 o 11:13, Liwiusz pisze:
> [...]
Nie ma logicznego argumentu, aby tak nie robić. Mało tego - historia
uczy, że armia zaciężna lepiej walczy niż armia z poboru.

Historia też uczy że najemnicy są często na bakier z lojalnością.

p. m.

Data: 2016-01-22 11:41:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-22 o 11:36, m pisze:
[...]

No ba, a ile to przewrotów dokonała rzekomo lojalna mocodawcy armia?

Nic z tego nie wynika odnośnie lepszości jakiejś własności.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-19 20:13:35
Autor: Liwiusz
upaństwowienie komorniczenia
W dniu 2016-01-19 o 19:19, nowyjestem@poczta.pl pisze:
minister zwany zerem utworzył zespół ds. rozwalenia
egzekucji komorniczej w Polsce. wieść niesie że komornicy mają zostać upaństwowieni
prywatne kancelarie komornicze zlikwidowane a sami
komornicy mają dostać 4 tysiaki netto pensji w sądzie

co sÄ…dzicie o proponowanej "dobrej zmianie" i jak wg
was wpłynie ona na rynek kredytów i depozytów w PL?!

Cóż, PiS to partia socjalistyczna, to i wprowadza socjalistyczne
rozwiÄ…zania.

Akurat obecny system działania komorników jest chyba najlepszy z
możliwych - prywatne przedsiębiorstwa na zasadach wolnej konkurencji
wykonują działania na rzecz obywateli i państwa.

To, co nie działa, to kontrola sądów nad komornikami (czyli, jak zwykle,
nawala państwo) - skargi powinny być rozpatrywane w kilka dni, a nie w
kilka miesięcy, to nie byłoby realnego pola do nadużyć.

A wszystko się rozbija oczywiście o pieniądze - PiS ostrzy sobie zęby na
opłaty egzekucyjne, nie widząc tego, że etatowy komornik to de facto
"siądnięcie" egzekucyj.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-19 23:39:17
Autor: Arek
Liwiusz napisał(a) w wiadomości: ...

Cóż, PiS to partia socjalistyczna, to i wprowadza socjalistyczne
rozwiÄ…zania.

Jeżeli wziąć pod uwagę to jak dogadza wyznawcom filozofii Carla
Schmitta to chyba można napisać jeszcze ostrzej...

[...]

Zgoda, z tym, że egzekucja powinna być wstzymywana natychmiast.

A wszystko się rozbija oczywiście o pieniądze - PiS ostrzy sobie zęby na
opłaty egzekucyjne, nie widząc tego, że etatowy komornik to de facto
"siądnięcie" egzekucyj.

Kultura nie płacenia należności miała się dobrze i tak. PiS jednak robi na
tej drodze znaczÄ…cy krok do przodu.

Arek

Data: 2016-01-20 09:12:39
Autor: brum
upaństwowienie komorniczenia
Kultura nie płacenia należno¶ci miała się dobrze i tak. PiS jednak robi na
tej drodze znacz±cy krok do przodu.

"Stalimy nad przepa¶ci±, ale zrobilimy krok do przodu!"

Data: 2016-01-20 20:25:45
Autor: Arek
upaństwowienie komorniczenia

brum napisał(a) w wiadomo¶ci: <569f4180$0$659$65785112@news.neostrada.pl>...
Kultura nie płacenia należno¶ci miała się dobrze i tak. PiS jednak robi na
tej drodze znacz±cy krok do przodu.

"Stalimy nad przepa¶ci±, ale zrobilimy krok do przodu!"

Teraz z wizualizacj±... :)  http://skroc.pl/cd332

Zamiast likwidować słabe strony, głównie pomyłki i wyższo¶ć
"papierów" nad stanem rzeczywistym to proponuj± po prostu
łagodzenie zasady odpowiedzialno¶ci cywilnej.

 To tak jakby słynny komornik zamiast zaj±ć cudzy traktor mógł
zaj±ć tylko koła i zawarto¶ć zbiornika paliwa. A że to wci±ż nie
było dłużnika...

W tę filozofię wpisuj± się (słusznie czy niesłusznie) np:
dziedzicznie domy¶lne z dobrodziejstwem inwentarza (czyli
traktowanie wszystkich jak nieletnich), łagodzenie warunków
upadło¶ci konsumenckiej, a teraz PiS-owskie ograniczanie
skuteczno¶ci egzekucji.

Arek

Data: 2016-01-20 20:29:59
Autor: Arek
Arek napisał(a) w wiadomo¶ci: ...

[...]

O projektach zmian warunków umów kredytowych we frankach
(i przealutowaniu) jeszcze zapomniałem.

Arek

Data: 2016-01-20 12:42:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
upaństwowienie komorniczenia

"Liwiusz" n7m1t8$dkt$1@node1.news.atman.pl

skargi powinny być rozpatrywane w kilka dni, a nie w kilka miesięcy,

Skargi na polskich komorników nie s± rozpatrywane.
Sam złożyłem kilka i sporo jest o tym w mediach.
I tak chyba jest od końca II wojny ¶wiatowej.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-20 09:47:52
Autor: Jacek Maciejewski
upaństwowienie komorniczenia
Dnia Tue, 19 Jan 2016 10:19:35 -0800 (PST), nowyjestem@poczta.pl
napisał(a):

a sami
komornicy maj± dostać 4 tysiaki netto pensji w s±dzie

Już widzę jak rado¶nie i wydajnie oni będ± pracować za 4 tys :)
--
Jacek
-Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć?

Data: 2016-01-20 12:32:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
upaństwowienie komorniczenia

<nowyjestem@poczta.pl> 6a2e1445-f1aa-4f34-b943-acd1b216e3da@googlegroups.com

: komornicy maj± dostać 4 tysiaki netto pensji w s±dzie

Za dużo.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-20 22:37:26
Autor: Poldek
nowyjestem@poczta.pl wrote:
[...]

Ja się nie znam.
Z mojego własnego skromnego do¶wiadczenia w obecnym systemie istnieje układ s±d - komornik polegaj±cy na tym, że s±d robi wszystko, żeby dłużnik nie miał możliwo¶ci zapłacenia inaczej niż za po¶rednictwem komornika. Czyli duuużo drożej.

Data: 2016-01-21 09:53:24
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia

Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n7oumj$p8b$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Hm, wszystko jak wszystko - w koncu dluznik mogl zaplacic w ogole bez sadu.
W zaleznosci od wierzyciela - mogl i w sadzie proponowac odpowiedni uklad.

Ale pewnie sie wcale nie stawil ... czasem nie z wlasnej winy, albo czesciowo nie z wlasnej ...

Za to jak widac po sprawie pewnego traktora - uklad istnieje i to na roznych poziomach.

J.

Data: 2016-01-30 08:45:20
Autor: Poldek
J.F. wrote:

[...]

Dłużnik nie wiedział, że ma dług.

W zaleznosci od wierzyciela - mogl i w sadzie proponowac odpowiedni uklad.

Ale pewnie sie wcale nie stawil ... czasem nie z wlasnej winy, albo
czesciowo nie z wlasnej ...

Dłużnik nie wiedział, że s±d go s±dzi. S±d wydał decyzję zaocznie i nie powiadamiaj±c dłużnika, że ma dług i błyskawicznie przesłał sprawę do zaprzyjaĽnionego komornika. A komornik działa już sprawnie - ma przecież do przyjęcia czyste pieni±dze. W ten sposób dłużnik zapłacił kilka razy więcej, niż zdaniem s±du wynosił dług.

Data: 2016-01-30 08:50:23
Autor: Liwiusz
upaństwowienie komorniczenia
W dniu 2016-01-30 o 08:45, Poldek pisze:
Dłużnik nie wiedział, że sąd go sądzi. Sąd wydał decyzję zaocznie i nie
powiadamiając dłużnika

Bzdura. Podobnie jak cała reszta, łącznie z tym "zaprzyjaźnionym
komornikiem", tak jakby tylko "zaprzyjaĹşnienie siÄ™ z komornikiem"
umożliwiało prowadzenie sprawnej egzekucji...

--
Liwiusz

Data: 2016-01-30 10:10:35
Autor: ąćęłńóśźż
upaństwowienie komorniczenia
Żadna bzdura.
Właśnie wygrałem taką sprawę (na razie w I instancji), na szczęście o kilka stówek, a nie o kilka baniek, bo nawet bym nie miał na internet, żeby to napisać.
W Polsce jest bardzo łatwo zniszczyć człowieka bez winy.
A "zaprzyjaxnionym" zwykle oznacza sąd w Przemyslu i komornika w Ustrztykach dla rzekomego dłużnika z Polic, lub na odwrót - zależnie od miejsca zamieszkania ofiary firma windykacyjna dobiera sobie właściwość miejscową.

-- -- -
Bzdura.
Podobnie jak cała reszta, łącznie z tym "zaprzyjaźnionym komornikiem", tak jakby tylko "zaprzyjaźnienie się z komornikiem" umożliwiało prowadzenie sprawnej egzekucji...

-- Liwiusz

Data: 2016-03-13 14:22:14
Autor: Poldek
Liwiusz wrote:
[...]

Też myślałem, że takie rzeczy są niemożliwe, dopóki nie dostałem pewnego pięknego dnia listu od komornika.
Parę lat wcześniej nie przyjąłem mandatu od straży miejskiej na kwotę ok. 150 zł. Strażnik poinformował mnie, że w takim razie sprawa pójdzie do sądu. Uważałem, że w sądzie udowodnię swoją niewinność. Jak się potem okazało - sąd się odbył, tylko że bez potrzeby zawiadamiania mnie i migusiem do komornika. Koszty komornicze przewyższyły wartość mandatu kilkukrotnie - za wysłanie szablonowego listu policzył sobie kilkaset zł. List od komornika, to było pierwsze pismo, jakie otrzymałem w tej sprawie.

Data: 2016-02-01 12:29:23
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n8hpm9$60r$1@node1.news.atman.pl...
J.F. wrote:
[...]

No coz, zdarza sie, ale zasadniczo jednak powiadamia.
Owszem, bywa ze pozwany/oskarzony adres zmienil, nie zameldowal sie itp ..

[...]

A co to bylo - sprawa o 5 zl ?

Karna, cywilna ? Bo sad cywilnych do komornika nie kieruje - to ma robic pozywajacy.

J.

Data: 2016-03-13 14:25:56
Autor: Poldek
J.F. wrote:
[...]

Adres cały czas bez zmian - s±d nie był stanie do mnie dotrzeć, komornik nie miał z tym najmniejszego problemu. Konkretnie w papierach brak ¶ladu jakiejkolwiek próby kontaktu ze mn± ze strony s±du - rozprawa w trybie nakazowym. Ciekaw jestem, czy komornik pomagał s±dowi pisać wyrok?

[...]

150 zł.

Karna, cywilna ? Bo sad cywilnych do komornika nie kieruje - to ma robic
pozywajacy.

Administracyjna?
Mandat od SM.

Data: 2016-03-14 14:07:45
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:nc3pom$bs4$1@node2.news.atman.pl...
J.F. wrote:
[...]

No to procedura jest taka:
-SM powinna wyslac do Ciebie wezwanie celem wyjasnienia sprawy, chyba, ze tryb byl jakis inny.
-po stosownym odczekaniu/wrotce/odpowiedzi wystawia wniosek do sadu,
-sad w trybie nakazowym orzeka zaocznie, bez udzialu, i przesyla Ci gotowy wyrok. Wszystko zgodnie z przepisami
-w pouczeniu jest, ze od wyroku przysluguje sprzeciw w ciagu 7 dni,
-sad odczekuje stosowny czas i kieruje wyrok do egzekucji, czy moze fachowo do wykonania,
-dzial egzekucji czy tam moze wykonania,  wysyla stosowne wezwanie do zaplaty,
-po kolejnym odczekaniu stosownego czasu  w/w dzial przekazuje do komornika.
-komornik egzekwuje po swojemu.

Czyli powinienes dostac trzy pisma. Zadnego nie dostales ?
W aktach powinny byc dwie wrotki z poczty, i byc moze trzecie - to pierwsze z SM.
Adres byl bledny, czy poczta/Inpost tak dostarczaly ?

I pare miesiecy to zajmuje.

A komornik przyszedl do domu, czy zajal konto w banku ?
Konto zajmuje po PESEL, nie musi znac adesu.

J.

Data: 2016-03-14 18:45:04
Autor: ±ćęłń󶼿
upaństwowienie komorniczenia
Wydaje mi się, że wezwanie od SM powinno być faktycznie (a nie zastępczo) doręczone - no ale może nie we wszystkich sprawach.

-- -- -

Data: 2016-03-14 18:56:02
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
Użytkownik " ±ćęłń󶼿"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:nc6t9u$pm4$1@node1.news.atman.pl...
[...]

IMO nie - bo by wystarczylo poleconych nie odbierac :-)

Ale dobrze to dziala dopiero z kolejnym przepisem - ze posiadacz samochodu ma ujawnic kierujacego, a jak nie ujawni, to po braku odpowiedzi moze SM skierowac sprawe o nieujawnienie przeciwko posiadaczowi.

Tak czy inaczej - pare pism powinno byc wyslanych, akurat SM to raczej zalezalo na dotarciu, bo wtedy wystawiala mandat i wplywal na konto miasta/gminy.
Grzywna sadowa wplywa do budzetu panstwa.

No chyba ze w ramach represji przeciw niesfornym kierowcom we wniosku do sadu straznik sie juz "mylil" w adresie ...

J.

Data: 2016-03-14 19:07:29
Autor: Pete
upaństwowienie komorniczenia
W dniu 2016-03-14 o 18:56, J.F. pisze:
UĹĽytkownik " ąćęłńóśźż"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
[...]

W zeszłym roku była nowela. Do tego czasu wystarczyło.

Ale dobrze to dziala dopiero z kolejnym przepisem - ze posiadacz
samochodu ma ujawnic kierujacego, a jak nie ujawni, to po braku
odpowiedzi moze SM skierowac sprawe o nieujawnienie przeciwko posiadaczowi.

Niektóre straże porównywały zdjęcie kierowcy ze zdjęciem z PJ lub DO - jak podobny - to mimo że nie odebrane wezwanie - był kierowany wniosek do sądu.

[...]

Pytanie jakie adresy były w PJ, DR i DO. Bo na każdy z nich może być wysłane wezwanie.

--
Pete

Data: 2016-03-14 18:48:50
Autor: ±ćęłń󶼿
upaństwowienie komorniczenia
I to jest wyj±tkowe kurestwo III tzw. RP.
Domniemanie, że dwa cioły ze sraszy wiejskiej stoj± nad obywatelem.
I np. w zmowie będ± manipulowac "faktami".
Niestety nie każdy nosi ze sob± kamerę/dyktafon.

-- -- -

Data: 2016-03-15 14:56:29
Autor: Poldek
J.F. wrote:

[...]

U mnie to wygl±dało tak:
- zatrzymanie przez patrol SM - niezastosowanie się do znaku "zakaz wjazdu",
- propozycja mandatu - nie przyj±łem,
- zostałem poinformowany, że sprawa zostanie skierowana do s±du,
- po paru miesi±cach (prawie rok) otrzymuję pismo od komornika, że mam przesłać do niego na pi¶mie informację o całym posiadanym maj±tku: rachunki bankowe, nieruchomo¶ci, udziały w firmach, akcje, obligacje, warto¶ciowe ruchomo¶ci - wszystko. Oprócz tego mam zapłacić karę zas±dzon± przez s±d za wykroczenie (150 zł), koszty s±dowe (ok. 50 zł) i koszty komornika (650 zł).
Jest w tym pi¶mie także informacja, że w przypadku niezastosowania się komornik nałoży karę 2000 zł, któr± może nakładać wielokrotnie.
Jest podany numer telefonu kancelarii komorniczej, adres korespondencyjny i faks. Pod podanym numerem telefonu nikt nie podnosi słuchawki cały dzień roboczy.
Przestraszyłem się i zapłaciłem. Zreszt± pewnie i tak na tym etapie nie miałem już pola manewru.
SM i s±d nie zdołały mi doręczyć żadnego pisma. Jeżeli w ogóle co¶ mi wysyłali - twierdzę, że nie wysyłali. Planowałem w s±dzie wykazać, że znak nie dotyczył tej kategorii pojazdu, którym się poruszałem.
Z papierów przesłanych przez komornika wynikało, że komornik podj±ł swoje działanie natychmiast po wyroku nakazowym. Chyba stał pod sal± i czekał na podpisane papiery.

Data: 2016-03-15 15:23:34
Autor: J.F.
upaństwowienie komorniczenia
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:nc949u$3bf$1@node1.news.atman.pl...
J.F. wrote:
No to procedura jest taka:
[...]

Ok, sprawce mieli ustalonego. Jedno pismo mniej.
Co prawda wypadaloby spisac jego zeznania i przekazac wraz z wnioskiem do sadu.

[...]

Raczej nie. Ale byc moze miales pozniejsze pozniejsze manewry.

SM i s±d nie zdołały mi doręczyć żadnego pisma. Jeżeli w ogóle co¶ mi wysyłali - twierdzę, że nie wysyłali.

SM w tej sytuacji chyba nie musiala juz nic przesylac, poinformowali Cie w koncu.

[...]

Hm, chyba nie bardzo mozliwe. Szczegolnie ze jak piszesz - rok minal.
Jestes pewien, ze to byla data wyroku, a nie przekazania go do egzekucji komorniczej ?

Jak to bylo niedawno i masz ochote jeszcze troche doplacic w imie zasad, to mozna to chyba pociagnac dalej i sedziom leciutko podniesc cisnienie :-)

J.

Data: 2016-03-15 16:35:22
Autor: ±ćęłń󶼿
upaństwowienie komorniczenia
A który to s±d?
Możesz zamówić akta sprawy do czytelni s±du i DOKŁADNIE zapoznać się z kierowan± do Ciebie korespondencj± (koperty z obydwu stron, zwrotki, wszelkie tam notatki, dopiski, podpisy, piecz±tki, najlepiej zrobić sobie skany lub zdjęcia w wysokiej rozdzielczo¶ci.
Od tego dnia będziesz miał 7 dni (tydzień) na złożenie wniosku o przywrócenie terminu do złożenia skargi na wyrok nakazowy (jeżeli dopatrzysz się nieprawidłowo¶ci w doręczeniu wyroku nakazowego).

BTW w PRL-bis w którym żyjemy wiele wyroków wydaj± tzw. doręczyciele (ostatni listonosze wyginęli na pocz±tku lat 90-tych)
"Wypie...łem Pana listy do lasu, a o¶wiadczam, że wrzuciłem do skrzynki i co mi Pan zrobisz" (ćwiczę to ¶rednio raz w miesi±cu).

-- -- -

Data: 2016-01-21 10:24:13
Autor: ±ćęłń󶼿
upaństwowienie komorniczenia
Niestety masz rację, i uważam, że powinna nast±pić jak najszybsza zmiana w kierunku:

* dłużnik powinien być informowany przez s±d o złożeniu wniosku o nadanie klauzuli wykonalno¶ci;
* dłużnik powinien być informowany przez s±d o nadaniu klauzuli wykonalno¶ci;
* sad powinien - uwaga bardzo trudne słowo u "trzeciej władzy" - pomysleć, jeżeli dłuznik, a być może "dłużnik", nie odbierze korespondencji.

-- -- -

Data: 2016-01-21 10:27:06
Autor: Liwiusz
upaństwowienie komorniczenia
W dniu 2016-01-21 o 10:24,  ąćęłńóśźż pisze:
Niestety masz rację, i uważam, że powinna nastąpić jak najszybsza zmiana w kierunku:

* dłużnik powinien być informowany przez sąd o złożeniu wniosku o nadanie klauzuli wykonalności;
* dłużnik powinien być informowany przez sąd o nadaniu klauzuli wykonalności;
* sad powinien - uwaga bardzo trudne słowo u "trzeciej władzy" - pomysleć, jeżeli dłuznik, a być może "dłużnik", nie odbierze korespondencji.

-- -- -
Z mojego własnego skromnego doświadczenia w obecnym systemie istnieje układ sąd - komornik polegający na tym, że sąd robi wszystko, żeby dłużnik nie miał możliwości zapłacenia inaczej niż za pośrednictwem komornika.
Czyli duuuĹĽo droĹĽej.

Przede wszystkim dłużnik (jeśli zapłacił) powinien wiedzieć, że może
pozbawić tytuł wykonawczy wykonalności.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-21 17:34:43
Autor: ąćęłńóśźż
upaństwowienie komorniczenia
A co ma jedno do drugiego??

-- -- -
jeśli zapłacił może pozbawić tytuł wykonawczy wykonalności.

Data: 2016-01-21 17:43:19
Autor: Liwiusz
upaństwowienie komorniczenia
W dniu 2016-01-21 o 17:34,  ąćęłńóśźż pisze:
A co ma jedno do drugiego??

-- -- -
jeśli zapłacił może pozbawić tytuł wykonawczy wykonalności.

To, że w przypadku pozbawienia tytułu wykonawczego wykonalności
bezprzedmiotowy stanie się wniosek o klauzulę wykonalności, zatem i
bezprzedmiotowe będzie twoje jojczenie, że się dłużnika nie informuje o
nadaniu klauzuli.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-21 22:46:27
Autor: ąćęłńóśźż
upaństwowienie komorniczenia
Trudno pozbawić tytuł egzekucyjny wykonalności jeśli się w ogóle nie wie o tytule egzekucyjnym ani o wniosku o nadaniu klauzuli ani o nadaniu klauzuli wykonalnosci tytułowi (p-ko Liwusz zam pl. Defilad 1).
No i pytanie czy ten zarzut ("zapłacił") mógł być wniesiony wcześniej.

BTW uważam, że sądy powinny być od ustalania prawdy materialnej, a nie od gapienia się na pełnomocników który mocniej drugiemu przyp.... i zwracaniu pism po 7 dniach za podpis nie w tej kratce i nie tym kolorem co dany niezależny samorządny wolny od nacisków i rozumu sędzia sobie wymyślił (na złość innemu z tego samego wydziału).

-- -- -
Przede wszystkim dłużnik powinien wiedzieć, że może pozbawić tytuł wykonawczy wykonalności.

Data: 2016-01-21 23:41:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-21 o 22:46,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Żyjesz mentalnie w starym stanie prawnym, to nic dziwnego, że dochodzisz
do głupot. Obecnie fake'owe adresy nie przechodzą.

A sąd ma być bezstronny i nie wyręczać stron w poszukiwaniu i
przedstawianiu dowodĂłw na swoje twierdzenia.

--
Liwiusz

upaństwowienie komorniczenia