Data: 2011-10-09 09:46:21 | |
Autor: ToMasz | |
upgrade napędu - brakuje mi wiedzy | |
wypadałoby się przesiąść z 8 na 9 biegów, a to za bardzo katuję rowerczy zwróciłeś uwagę ze w 8 i 9 biegach masz na najmniejszej i najwiekszej zębatce tyle samo zębów? Odległość między nimi jest również taka sama, wiec precyzja w działaniu przerzutki, będzie MUSIAŁA być wieksza, czyli teoretycznie szybciej sie rozregulują? Oczywiście to tylko teoria. w praktyce będzie tak samo jak w 8 albo i nawet lepiej. ale za jakie pieniądze? Wg cennika sredni łańcuch shimano8 kosztuje 28zł shimano9 - 85zł ToMasz |
|
Data: 2011-10-09 14:34:22 | |
Autor: Fabian | |
upgrade napędu - brakuje mi wiedzy | |
On 09.10.2011 09:46, ToMasz wrote:
wieksza, czyli teoretycznie szybciej sie rozregulują? Oczywiście to Nie możesz podać modeli? Ja kupuje łańcuch do 8ki niewiele taniej niż do 9tki. Na pewno ta różnica nie wynosi 3x. Allegro, HG-53 45 zł, HG-40 21 zł. Różnica x2. Fabian. |
|
Data: 2011-10-09 18:41:59 | |
Autor: ToMasz | |
upgrade napędu - brakuje mi wiedzy | |
W dniu 09.10.2011 14:34, Fabian pisze:
On 09.10.2011 09:46, ToMasz wrote:masz racje. hg53 - shimano olało, niedostępny i basta. dwa razy tyle to dużo. 20zł w cenie roweru - to pestka. Dla autora wątku: zrób no tutaj wyliczenie ile ma kosztować 9 na sramie, 9na shimano, i 8 nba shimano - o ile bierzesz pod uwagę pozostanie przy 8. Pozatym manetki to Ci sie chyba nie zużyły? ToMasz |
|
Data: 2011-10-09 10:09:56 | |
Autor: Marcin Zawadzki | |
upgrade napędu - brakuje mi wiedzy | |
On Oct 9, 5:41 pm, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
W dniu 09.10.2011 14:34, Fabian pisze:> On 09.10.2011 09:46, ToMasz wrote: Manetki się nie zużyły, ale skoro zapadła decyzja wymiany kasety na 9 speed, no to stare manetki siłą rzeczy muszą iść precz. Zresztą - tak zupełnie szczerze - powiedziano mi, że manetki też mają jakiś wpływ na precyzję zmiany przerzutek, więc zawierzyłem mądrzejszym... po prostu nie chcę zostawiać nic ze starej instalacji (oprócz piasty), żeby nie było, że gdzieś głupio przyoszczędziłem. -- pozdrawiam, Marcin Zawadzki |
|
Data: 2011-10-10 07:00:35 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
upgrade napędu - brakuje mi wiedzy | |
Marcin Zawadzki wrote:
Manetki się nie zużyły, ale skoro zapadła decyzja wymiany kasety na 9 Zawsze możesz używać 8 z 9 dostępnych koronek kasecie :) Zresztą - tak Manetki 0_o ? Szkoda, że wcześniej nie wpadłeś na precla bo moglibyśmy parę kwestii naprostować :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 29/09/2011 Beskidy 2011 |
|
Data: 2011-10-10 16:21:50 | |
Autor: biodarek | |
upgrade napędu - brakuje mi wiedzy | |
W dniu 10.10.2011 07:00, kamil/Endurorider.pl pisze:
Marcin Zawadzki wrote: Marcin wcześniej pisał: "Ostatnio w ogóle nie mogą sobie z tymi przerzutkami poradzić, muszę "pompować" manetkami, że ewentualnie wskoczył bieg, albo zrzucam 2 i wciągam 1". O ile to drugie, to kwestia pancerzy, to jeśli dobrze zrozumiałem, "pompowanie" może oznaczać słabą sprężynę w manetce lub stary smar - jałowy ruch dźwigni. Jeśli tak, to przydałoby się serwisowanie manetki - smarowanie i podciągnięcie sprężyny. Nie wiem jak to wygląda w Alivio. -- biodarek |
|
Data: 2011-10-10 08:54:07 | |
Autor: Marcin Zawadzki | |
upgrade napędu - brakuje mi wiedzy | |
On Oct 10, 3:21 pm, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 10.10.2011 07:00, kamil/Endurorider.pl pisze:[...] Rzeczywiscie mialem taki jalowy ruch na manetce, dzieki za podpowiedz. Ale i tak kupilem juz wszystko i bedzie wymiana, a stary osprzet sprezentuje pewnie serwisowi, niech maja na zdrowie rude Szkoty; no chyba, ze ktos z grupowiczow wybiera sie do Szkocji, to moge oddac kasete, sztyce, siodelko, przerzutki tyl/przod, manetki i klamki hamulcow (specyfikacja w pierwszym poscie). -- pozdrawiam, Marcin Zawadzki |
|
Data: 2011-10-10 16:24:22 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
upgrade napędu - brakuje mi wiedzy | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6uv2g$aoa$1mx1.internetia.pl...
O ile to drugie, to kwestia pancerzy, to jeśli dobrze zrozumiałem, "pompowanie" może oznaczać słabą sprężynę w manetce lub stary smar - jałowy ruch dźwigni. Jeśli tak, to przydałoby się serwisowanie manetki - smarowanie i podciągnięcie sprężyny. Nie wiem jak to wygląda w Alivio. Jeżeli manetki nie są uszkodzone, albo totalnie zajechane, to według mnie nie ma konieczności wymiany i to miałem na myśli w kontekście "wypadałoby przejść na 9 sp" :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 29/09/2011 Beskidy 2011 |
|
Data: 2011-10-10 10:09:52 | |
Autor: Fabian | |
upgrade napędu - brakuje mi wiedzy | |
On 09.10.2011 18:41, ToMasz wrote:
dużo. 20zł w cenie roweru - to pestka. Dla autora wątku: zrób no tutaj Ciężko się liczy. Sam teraz muszę kupić kasetę do górala, bo kończy mi się na 28 zębach, a zacząłem jeździć pod górkę i "trochę" mi mało. Co lepsze, kasetę mam 8, a manetki 7, bo nie chciałem zmieniać prawie nowych ;) stx. Przerzutkę mam już SLX-a, bo stara się wkręciła w szprychy. Teraz zastanawiam się czy zmienić tylko kasetę, czy kasetę i manetkę. Jeżeli kasetę i manetkę to czy 8 czy 9 :P Ale chyba pójdę po taniości i zostanę przy 7 biegach. Fabian. |
|
Data: 2011-10-10 18:01:50 | |
Autor: ToMasz | |
upgrade napędu - brakuje mi wiedzy | |
> Co
lepsze, kasetę mam 8, a manetki 7,ja też mam tak w jednym rowerze. oczywiście liczę od najmniejszej 11zębowej koronki. w górę wchodzi na 7 bez problemów, ale jak mocniej docisnę mantekę to wskoczy na 8 - ale muszę trzymać - bo jak zluzuje to spada na 7. Czasami ta 8semka sie przydaje. Niemniej jednak zawsze możesz cośtam pożenić albo kupic megarange - jeśli jeszcze istnieje ToMasz |
|