upgrade napędu - brakuje mi wiedzy

Data: 2011-10-09 09:46:21
Autor: ToMasz
upgrade napędu - brakuje mi wiedzy
wypadałoby się przesiąść z 8 na 9 biegów, a to za bardzo katuję rower
i trzeba przesiąść się na wyższą (niby lepszą) grupę, żeby mieć jako
takie poczucie bezpieczeństwa na co bardziej wymagających trasach...
czy zwróciłeś uwagę ze w 8 i 9 biegach masz na najmniejszej i najwiekszej zębatce tyle samo zębów? Odległość między nimi jest również taka sama, wiec precyzja w działaniu przerzutki, będzie MUSIAŁA być wieksza, czyli teoretycznie szybciej sie rozregulują? Oczywiście to tylko teoria. w praktyce będzie tak samo jak w 8 albo i nawet lepiej. ale za jakie pieniądze? Wg cennika sredni łańcuch shimano8 kosztuje 28zł shimano9 - 85zł
ToMasz

Data: 2011-10-09 14:34:22
Autor: Fabian
On 09.10.2011 09:46, ToMasz wrote:
[...]

Nie możesz podać modeli? Ja kupuje łańcuch do 8ki niewiele taniej niż do 9tki. Na pewno ta różnica nie wynosi 3x. Allegro, HG-53 45 zł, HG-40 21 zł. Różnica x2.

Fabian.

Data: 2011-10-09 18:41:59
Autor: ToMasz
W dniu 09.10.2011 14:34, Fabian pisze:
[...]

masz racje. hg53 - shimano olało, niedostępny i basta. dwa razy tyle to dużo. 20zł w cenie roweru - to pestka. Dla autora wątku: zrób no tutaj wyliczenie ile ma kosztować 9 na sramie, 9na shimano, i 8 nba shimano - o ile bierzesz pod uwagę pozostanie przy 8. Pozatym manetki to Ci sie chyba nie zużyły?

ToMasz

Data: 2011-10-09 10:09:56
Autor: Marcin Zawadzki
On Oct 9, 5:41 pm, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
W dniu 09.10.2011 14:34, Fabian pisze:> On 09.10.2011 09:46, ToMasz wrote:

> Nie mo esz poda modeli? Ja kupuje a cuch do 8ki niewiele taniej ni do
> 9tki. Na pewno ta r nica nie wynosi 3x. Allegro, HG-53 45 z , HG-40 21
> z . R nica x2.

> Fabian.

masz racje. hg53 - shimano ola o, niedost pny i basta. dwa razy tyle to
du o. 20z w cenie roweru - to pestka. Dla autora w tku: zr b no tutaj
wyliczenie ile ma kosztowa 9 na sramie, 9na shimano, i 8 nba shimano -
o ile bierzesz pod uwag pozostanie przy 8. Pozatym manetki to Ci sie
chyba nie zu y y?

ToMasz

Manetki się nie zużyły, ale skoro zapadła decyzja wymiany kasety na 9
speed, no to stare manetki siłą rzeczy muszą iść precz. Zresztą - tak
zupełnie szczerze - powiedziano mi, że manetki też mają jakiś wpływ na
precyzję zmiany przerzutek, więc zawierzyłem mądrzejszym... po prostu
nie chcę zostawiać nic ze starej instalacji (oprócz piasty), żeby nie
było, że gdzieś głupio przyoszczędziłem.
--
pozdrawiam,
Marcin Zawadzki

Data: 2011-10-10 07:00:35
Autor: kamil/Endurorider.pl
Marcin Zawadzki wrote:

Manetki się nie zużyły, ale skoro zapadła decyzja wymiany kasety na 9
speed, no to stare manetki siłą rzeczy muszą iść precz.

Zawsze możesz używać 8 z 9 dostępnych koronek  kasecie :)

[...]

Manetki 0_o ? Szkoda, że wcześniej nie wpadłeś na precla bo moglibyśmy parę kwestii naprostować :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-10 16:21:50
Autor: biodarek
W dniu 10.10.2011 07:00, kamil/Endurorider.pl pisze:
Marcin Zawadzki wrote:

[...]

Marcin wcześniej pisał:
"Ostatnio w ogóle nie mogą sobie z tymi przerzutkami poradzić,
muszę "pompować" manetkami, że ewentualnie wskoczył bieg, albo zrzucam
2 i wciągam 1".

O ile to drugie, to kwestia pancerzy, to jeśli dobrze zrozumiałem, "pompowanie" może oznaczać słabą sprężynę w manetce lub stary smar - jałowy ruch dźwigni. Jeśli tak, to przydałoby się serwisowanie manetki - smarowanie i podciągnięcie sprężyny. Nie wiem jak to wygląda w Alivio.

--
biodarek

Data: 2011-10-10 08:54:07
Autor: Marcin Zawadzki
On Oct 10, 3:21 pm, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

jałowy ruch dźwigni. Jeśli tak, to przydałoby się serwisowanie manetki -
smarowanie i podciągnięcie sprężyny. Nie wiem jak to wygląda w Alivio.

[...]

Rzeczywiscie mialem taki jalowy ruch na manetce, dzieki za podpowiedz.
Ale i tak kupilem juz wszystko i bedzie wymiana, a stary osprzet
sprezentuje pewnie serwisowi, niech maja na zdrowie rude Szkoty; no
chyba, ze ktos z grupowiczow wybiera sie do Szkocji, to moge oddac
kasete, sztyce, siodelko, przerzutki tyl/przod, manetki i klamki
hamulcow (specyfikacja w pierwszym poscie).
--
pozdrawiam,
Marcin Zawadzki

Data: 2011-10-10 16:24:22
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6uv2g$aoa$1mx1.internetia.pl...

[...]

Jeżeli manetki nie są uszkodzone, albo totalnie zajechane, to według mnie nie ma konieczności wymiany i to miałem na myśli w kontekście "wypadałoby przejść na 9 sp" :)

Data: 2011-10-10 10:09:52
Autor: Fabian
On 09.10.2011 18:41, ToMasz wrote:
dużo. 20zł w cenie roweru - to pestka. Dla autora wątku: zrób no tutaj
wyliczenie ile ma kosztować 9 na sramie, 9na shimano, i 8 nba shimano -
o ile bierzesz pod uwagę pozostanie przy 8. Pozatym manetki to Ci sie

Ciężko się liczy. Sam teraz muszę kupić kasetę do górala, bo kończy mi się na 28 zębach, a zacząłem jeździć pod górkę i "trochę" mi mało. Co lepsze, kasetę mam 8, a manetki 7, bo nie chciałem zmieniać prawie nowych ;) stx. Przerzutkę mam już SLX-a, bo stara się wkręciła w szprychy. Teraz zastanawiam się czy zmienić tylko kasetę, czy kasetę i manetkę. Jeżeli kasetę i manetkę to czy 8 czy 9 :P Ale chyba pójdę po taniości i zostanę przy 7 biegach.

Fabian.

Data: 2011-10-10 18:01:50
Autor: ToMasz
upgrade napędu - brakuje mi wiedzy
> Co
lepsze, kasetę mam 8, a manetki 7,
ja też mam tak w jednym rowerze. oczywiście liczę od najmniejszej 11zębowej koronki. w górę wchodzi na 7 bez problemów, ale jak mocniej docisnę mantekę to wskoczy na 8 - ale muszę trzymać - bo jak zluzuje to spada na 7. Czasami ta 8semka sie przydaje. Niemniej jednak zawsze możesz cośtam pożenić albo kupic megarange - jeśli jeszcze istnieje

ToMasz

upgrade napędu - brakuje mi wiedzy