upgrade starszego kompa

Data: 2011-02-20 17:56:18
Autor: Grzechu
upgrade starszego kompa
Mam starszego kompa z procesorem celeron 433MHz, plyta jetway 9BXAN, RAM 128(133) + 64(100), riva TNT2 16MB, uzywany glownie do skype, przegladania stron, poczty, filmow divx, wmv.
Chcialbym go upgradeowac niewielkimi nakladami finansowymi do stanu pozwalajacego na plynne ogladanie w oryginalnym rozmiarze w okienku filmikow na youtube (240p i 360p) oraz zeby poszedl silveright (ktory wymaga SSE).

Plyta pozwala na ustawienie mnoznika max. 8x i obsluguje magistrale 66/100, ma gniazda slot1 i socket 370.
Wychodzi wiec ze moge maksymalnie wsadzic penitum 3 / celeron z taktowaniem 800MHz.
Czy taki procek wystarczy do powyzszego zastosowania?
Jesli tak to lepsza bedzie wersja slot1 czy socket370 i na jakie napiecie szukac (w dokumentacji plyty nic nie ma o napieciach)?

Data: 2011-02-20 18:46:26
Autor: Smok Eustachy
upgrade starszego kompa
Dnia Sun, 20 Feb 2011 17:56:18 +0100, Grzechu napisał(a):
/..../

[...]
Jaka płyta?
Obudowa AT czy ATX?
Jak atx to to:
http://allegro.pl/asus-a7m266-athlon-1800-cooler-i1467920293.html

Data: 2011-02-20 19:22:26
Autor: Smok Eustachy
upgrade starszego kompa
Hm mĂłj error.  Ale:
"
Nie znalazłem jakie procesory ( do ilu MHz ) obsłuży. Ale:

Support Intel Pentium®II / III And CeleronTM Slot 1 Processor
Support Socket 370 For Intel CeleronTM PPGA Processor
"

Czyli najmocniejszy:
http://allegro.pl/intel-pentium-3-800mhz-slot-1-i1470517246.html
Dodaj do tego RAM to niewiele tańsze się zrobi od tego Athlona z mojego 1 posta.

Data: 2011-02-20 19:34:43
Autor: Smok Eustachy
upgrade starszego kompa
Dnia Sun, 20 Feb 2011 17:56:18 +0100, Grzechu napisał(a):
/../
Czy taki procek wystarczy do powyzszego zastosowania? Jesli tak to
lepsza bedzie wersja slot1 czy socket370 i na jakie napiecie szukac (w
dokumentacji plyty nic nie ma o napieciach)?

Acha. Na Duronie 850 dało się oglądać filmy w Youtubie. Nie w każdej przeglądarce.

Data: 2011-02-20 20:38:27
Autor: Maciek
upgrade starszego kompa
W dniu 2011-02-20 17:56, Grzechu pisze:
Czy taki procek wystarczy do powyzszego zastosowania?
Jesli tak to lepsza bedzie wersja slot1 czy socket370 i na jakie napiecie szukac (w dokumentacji plyty nic nie ma o napieciach)?
Musiałby¶ przede wszystkim ustalić, czy płyta obsługuje procesory z
j±drem Coppermine (obudowa FCPGA). Być może pójd± w niej tylko starsze
procesory (PPGA), czyli zdaje się do 533 MHz. Mnożnikiem się nie
przejmuj, bo i tak miały zablokowany, raczej te napięcia powinny Cię
zainteresować. Przy Coppermine napięcie zasilania musi być o ile
pamiętam <2V.

Maciek

Data: 2011-02-21 09:42:58
Autor: Hades
upgrade starszego kompa
Użytkownik "Grzechu"
ciach]

Czy taki procek wystarczy do powyzszego zastosowania?
Jesli tak to lepsza bedzie wersja slot1 czy socket370 i na jakie napiecie szukac (w dokumentacji plyty nic nie ma o napieciach)?

Poniewaz i tak chcesz wydac jakies pieniadze to jesli zalozymy ze
nie masz mozliwosci przetestowania sprzetu przed zakupem (jacys
znajomi lub firma komputerowa) to proponuje nie kombinowac nic z
tym co posiadasz. Kup po prostu jakis zestaw Pentium III:
http://allegro.pl/plyta-glowna-procesor-ram512-grafika-sprawne-100-i1470891574.html
http://allegro.pl/plyta-1000mhz-256-ram-chlodzenie-i1458692722.html
To bedzie naszybsza i chyba najprostsza metoda upgrade.
AM

Data: 2011-02-22 18:12:23
Autor: Radosław Sokół
upgrade starszego kompa
W dniu 20.02.2011 17:56, Grzechu pisze:
Mam starszego kompa z procesorem celeron 433MHz, plyta jetway 9BXAN, RAM
128(133) + 64(100), riva TNT2 16MB, uzywany glownie do skype, przegladania
stron, poczty, filmow divx, wmv.

To *bardzo* "starszego kompa" :) Dzisiaj, przy coraz bardziej
rozbudowanych stronach WWW, taki komputer musi być już niezbyt
komfortowy. I to przy bardzo szerokim znaczeniu słowa "niezbyt".

Chcialbym go upgradeowac niewielkimi nakladami finansowymi do stanu

Zdefiniuj "niewielkimi nakładami".

Szczerze mówi±c, przy tej konfiguracji najbardziej polecałbym
po prostu... nowy komputer.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-02-22 19:12:17
Autor: Hades
upgrade starszego kompa
Użytkownik "Radosław Sokół"
[ciach]

Zdefiniuj "niewielkimi nakładami".

Szczerze mówi±c, przy tej konfiguracji najbardziej polecałbym
po prostu... nowy komputer.
Radosław Sokół

Nie to zebym sie czepial, ale "nowy" to weglug ciebie jaki i w
konsekwencji tego za ile? Do tego co zaplanowane wystrczylo
by chyba cos takiego:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1426203907
wiec lepiej bylo by doradzac chyba zakup "nowego" komputera
lub po prostu innego.
AM

Data: 2011-02-22 21:45:18
Autor: Radosław Sokół
upgrade starszego kompa
W dniu 22.02.2011 19:12, Hades pisze:
Nie to zebym sie czepial, ale "nowy" to weglug ciebie jaki i w
konsekwencji tego za ile? Do tego co zaplanowane wystrczylo
by chyba cos takiego:

Owszem. *Może* wystarczyć. I można rozważyć opcję zakupu
jakiej¶ używanej (np. poleasingowej) maszyny, na przykład
jakiego¶ Della czy HP.

Przy obecnych cenach sprzętu nie widzę jednak też powodu,
by nie kupić faktycznie *nowego* sprzętu (płyta, procesor,
RAM, dysk twardy, obudowa, zasilacz). Komfort pracy będzie
o niebo wyższy. Tym bardziej w przypadku wynalazków typu
Flash czy Silverlight, które s± mocno zależne od mocy obli-
czeniowej procesora.

Przewag± gotowego, używanego komputera może być system ope-
racyjny, bo przy założeniu Silverlighta w zasadzie należałoby
liczyć już na starcie jakie¶ 400 zł na licencję Windows.
Inna sprawa, że na nic lepszego niż Windows XP w takim przy-
padku raczej nie można liczyć :/

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

upgrade starszego kompa