uporczywe "głuche" i anonimowe telefony

Data: 2009-09-11 09:24:01
Autor: Alojzy Zakalec
uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
Koleżanka skarży mi się, że ktoś ciągle wydzwania do niej, najczęściej
nic nie mówiąc, zawsze ukrywając nr telefonu.
Omijając szczegóły to wygląda na to, iż ktoś celowo, z rozmysłem,
perfidnie, konsekwentnie i wytrwale próbuje jej grać na nerwach.

Pytanie: czy ofiara takich poczynań jest całkowicie bezbronna, co może
uczynić aby zidentyfikować i ukarać sprawcę?
Czy operator w uzasadnionych przypadkach może abonentowi ujawnić
stosowne wpisy w bazie danych? Albo czy zgłoszenie tego na policję coś
da?

Data: 2009-09-11 18:31:18
Autor: K.Jolina
uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
Pytanie: czy ofiara takich poczynań jest całkowicie bezbronna, co może
uczynić aby zidentyfikować i ukarać sprawcę?

Może, ale najpierw niech se zablokuje ukryte połaczenia, może wielbicielowi się znudzi

jk

Data: 2009-09-11 09:49:28
Autor: Alojzy Zakalec
On Sep 11, 6:31 pm, "K.Jolina" <K.Jolin...@onnnet.pl> wrote:
> [...]
>uczynić aby zidentyfikować i ukarać sprawcę?

Może, ale najpierw niech se zablokuje ukryte połaczenia, może wielbicielowi

Po pierwsze to nie jest raczej wielbiciel tylko raczej ktoś przeciwny.

Po drugie, to sobie właśnie przypominam, że mówiła że wcześniej było
to samo lecz z numerów jawnych. Prawie za każdym razem inny nr (ale
dzwoniący wydawał pewne dźwięki więc była pewna, że to ta sama osoba).
Gdy oddzwaniała na te nr to był komunikat "telefon wyłączony". Wygląda
więc na to, że ktoś kupował startery w Orange za 5 zł dla
jednorazowych zadzwonień.

Więc zablokowanie ukrytych nie pomoże raczej. Co się da zrobić?

Data: 2009-09-11 22:50:55
Autor: Shadow
Alojzy Zakalec napisał(a):

> [...]

Po pierwsze to nie jest raczej wielbiciel tylko raczej ktoś przeciwny.

Po drugie, to sobie właśnie przypominam, że mówiła że wcześniej było
to samo lecz z numerĂłw jawnych. Prawie za kaĹźdym razem inny nr (ale
[...]

W tym przypadku to juĹź chyba tylko zmiana numeru.. :|

Data: 2009-09-11 18:33:25
Autor: robert1
[...]

Nie wiem czy TPsa oferuje taką usługę, ale na centrali powinno być możliwe zablokowanie połączeń przychodzących od numerów z ukrytym CID.
Rzecz jasna, wtedy dodzwonią się tylko ci, których numer jest wyświetlany.

Data: 2009-09-11 19:03:02
Autor: zho

--
Pozdrawiam ZHO
www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku.

Data: 2009-09-11 19:31:07
Autor: Flo
zho pisze:

Dla central operatora nie ma czegos takiego jak zastrzezone numery i anonimowe polaczenia :)

I jeśli się nic nie zmieniło to codziennie o 20 wszystkie połączenia są archiwizowane (w tym flagowane jako zastrzeżone), więc mając nr tel nie ma problemu ustalić IMEI, a tu jest szansa, że użył w telefonie abonamentowej SIM i mamy ptaszka.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-09-11 21:02:57
Autor: Piotrek
uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
U mnie było to samo. Szlag mnie trafiał jak dostawałem głuche telefony z
dyszeniem w tle. W końcu pozbyłem się starego telefonu i zainwestowałem w
taki, który ma Symbiana a karta SIM z moim numerem została oczywiście ta
sama. Wgrałem aplikację do monitorowania połączeń i ustawiłem tak by
wszystkie nieznane numery odrzucało za wyjątkiem mojej listy numerów w
komórce. Święęęęty spokój. Pół roku później wszystko odblokowałem i cisza,
ktoś się wyraźnie znudził, bo nie dał rady zadzwonić.

Data: 2009-09-11 22:44:42
Autor: Błażej
uporczywe "głuche" i anonimowe te lefony
Dnia Fri, 11 Sep 2009 21:34:15 +0200, roman napisał(a):

jaki to program?

Np. Advanced Call Manager.

--
Pozdrawiam.
Błażej

Data: 2009-09-12 08:40:33
Autor: qwerty
Użytkownik "Błażej" <blazej_wad@icpnet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r2s40c2ot7mm$.1uxaakpp3wzbp.dlg@40tude.net...
Dnia Fri, 11 Sep 2009 21:34:15 +0200, roman napisał(a):

jaki to program?

Np. Advanced Call Manager.

Do tego nie potrzeba symbiana. Część telefonów oferuje białe listy.

Data: 2009-09-12 21:13:24
Autor: Błażej
Dnia Sat, 12 Sep 2009 08:40:33 +0200, qwerty napisał(a):

jaki to program?

Np. Advanced Call Manager.

Do tego nie potrzeba symbiana. Część telefonów oferuje białe listy.

Od kiedy do Advanced Call Managera nie potrzeba symbiana?

Data: 2009-09-12 20:15:32
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 12 Sep 2009 21:13:24 +0200, Błażej napisał(a):

Od kiedy do Advanced Call Managera nie potrzeba symbiana?

część tej funkcjonalności - opisane powyżej jako biała lista - jest od lat
wbudowana w telefony SonyEricssona. --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-12 21:58:35
Autor: Bart
Użytkownik Waldek Godel napisał:
[...]

Mało tego za pomocą patcha w większości modeli można ją przerobić na "czarną listę".

Pozdrawiam
Bartek

Data: 2009-09-13 11:39:21
Autor: Błażej
Dnia Sat, 12 Sep 2009 21:58:35 +0200, Bart napisał(a):

część tej funkcjonalności - opisane powyżej jako biała lista - jest od lat
wbudowana w telefony SonyEricssona.

Mało tego za pomocą patcha w większości modeli można ją przerobić na "czarną listę".

To już jest lepsze rowiązanie.

Data: 2009-09-13 11:38:08
Autor: Błażej
Dnia Sat, 12 Sep 2009 20:15:32 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Wiem o tym.
Tylko, że kolega qwerty powinien to napisać koledze Piotrowi.
Co do tej wspaniałej funkcjonalności SE to to jest tylko namiastka czegoś
takiego jak biała lista. Mam K550i i można w nim ustawić połączenia tylko z
wybranymi numerami, ale proszę sprawdzić ile się tam tych numerów mieści -
u mnie chyba z 10. Jak dla mnie, to żadna funkcjonalność.
Z drugiej strony lepszy rydz niż nic.

Data: 2009-09-14 16:41:41
Autor: Piotrek
uporczywe "głuche" i anonimowe te lefony
Poza wymienionym Advanced Call Managerem jeszcze np BlackList

Data: 2009-09-15 21:46:26
Autor: Marcin
uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
Do tego nie trzeba koniecznie Symbiana.
Takie coś jest dostępne w standardowym menu każdego Sony Ericssona i  nazywa się "filtr połączeń".
--
http://www.anglista.edu.pl
http://marcin.anglista.edu.pl

Data: 2009-09-12 12:13:27
Autor: jazdzig
Alojzy Zakalec wrote:

Pytanie: czy ofiara takich poczynań jest całkowicie bezbronna,

Zgłosić na policję.

--
jazdzig
(wysyłając do mnie email, usuń wszystkie o z adresu)

Data: 2009-09-15 21:38:33
Autor: Marcin
uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
W Plusie jest możliwość zablokowania połączeń przychodzących z ukrytych  numerów. O ile oczywiście to by koleżankę interesowało. Nie wiem, jak jest  u innych operatorów, ale to dość poręczna usługa, którą uruchomiłem na  wszystkich numerach.
--
http://www.anglista.edu.pl
http://marcin.anglista.edu.pl

uporczywe "głuche" i anonimowe telefony