uporczywe "głuche" i anonimowe telefony

Data: 2009-09-11 09:26:37
Autor: Alojzy Zakalec
uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
Koleżanka skarży mi się, że ktoś ciągle wydzwania do niej, najczęściej
nic nie mówiąc, zawsze ukrywając nr telefonu.
Omijając szczegóły to wygląda na to, iż ktoś celowo, z rozmysłem,
perfidnie, konsekwentnie i wytrwale próbuje jej grać na nerwach.

Pytanie: czy ofiara takich poczynań jest całkowicie bezbronna, co może
uczynić aby zidentyfikować i ukarać sprawcę?
Czy operator w uzasadnionych przypadkach może abonentowi ujawnić
stosowne wpisy w bazie danych? Albo czy zgłoszenie tego na policję coś
da?

Data: 2009-09-11 11:41:00
Autor: witek
Alojzy Zakalec wrote:
[...]

To, że się numer nie wyświetla nie znaczy, że opertor go nie ma.
Niech zadzwoni do tepsy, czy co ona tam ma i się zapyta co oni są wstanie zrobić.
Na pewno można zablokować  połączenia bez prezentacji numeru.
Wówczas taka osoba się nie dodzwoni.
Ja mam zrobione tak, że połączenia bez prezentacji numeru lądują w automacie i trzeba wklepać trzy cyferki podane przez automat, żeby sie do mnie dodzwonić. w 100% blokuje dzwoniące automaty, które nie chcą pokaza numeru.
Operator może też zablokować konkretny numer.
Po prostu niech się dowie co można zrobić po stronie operatora aby pozbyc sie natręta.

Zgłoszenie na policję nękania też wchodzi w grę, ale to uruchamia całą machinę, więc może po prostu zablokowanie numeru wystarczy.

Data: 2009-09-11 09:50:36
Autor: Alojzy Zakalec
On Sep 11, 6:41 pm, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Na pewno można zablokować  połączenia bez prezentacji numeru.
Wówczas taka osoba się nie dodzwoni.

Właśnie sobie przypominam, że mówiła że wcześniej było to samo lecz z
numerów jawnych. Prawie za każdym razem inny nr (ale dzwoniący wydawał
pewne dźwięki więc była pewna, że to ta sama osoba). Gdy oddzwaniała
na te nr to był komunikat "telefon wyłączony". Wygląda więc na to, że
ktoś kupował startery w Orange za 5 zł dla jednorazowych zadzwonień..

Więc zablokowanie ukrytych nie pomoże raczej. Co się da zrobić?

Data: 2009-09-11 17:00:37
Autor: Wemif
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

Ja mam zrobione tak, że połączenia bez prezentacji numeru lądują w automacie i trzeba wklepać trzy cyferki podane przez automat, żeby sie

Jaki operator to umożliwia?
a.

Data: 2009-09-11 10:07:07
Autor: Alojzy Zakalec
On Sep 11, 7:00 pm, we...@amsnet.pl (Wemif) wrote:
witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
> Ja mam zrobione tak, że połączenia bez prezentacji numeru lądują w
> automacie i trzeba wklepać trzy cyferki podane przez automat, żeby sie

Jaki operator to umożliwia?

Ale to nie istotne teraz. Właśnie koleżanka mi powiedziała, że GŁÓWNIE
ten ktoś dzwonił z nrów jawnych, jednak najprawdopodbniej
jednorazowych starterów. (Pisząc tutaj pierwszy post jeszcze
niedokładnie jej wysłuchałem.)

Czy coś można poradzić w takiej sytuacji?

Data: 2009-09-11 12:10:11
Autor: witek
Alojzy Zakalec wrote:

Czy coś można poradzić w takiej sytuacji?

tak, zgłosić uporczywe nękanie na policji
skoro potrafia namierzyć bombiarza to i takiego też znajdą.
BTSy są wstanie podać ci z dokładnością do kilkuset metrów pozycję telefonu. Po paru telefonach nie będzie problemu z wyłapaniem kto to może być. Tylko się policji musi chcieć.
Może też zmienić numer telefonu.

Data: 2009-09-11 21:12:28
Autor: Jotte
uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
W wiadomości
Alojzy Zakalec <alojzy.zakalec@gmail.com> pisze:

[...]
Jeśli dzwoniący wie co robi, to poza zmianą własnego numeru tel. raczej nic.
Nie tylko numer (starter) łatwo zmienić.

--
Jotte

Data: 2009-09-11 12:05:41
Autor: witek
Wemif wrote:
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

Ja mam zrobione tak, że połączenia bez prezentacji numeru lądują w automacie i trzeba wklepać trzy cyferki podane przez automat, żeby sie

Jaki operator to umożliwia?

:)
viatalk.com

ale podobną rzecz widziałem też w ipfon.pl
Można ustawiać dowolne reguły, np, 071*, zeby przyciąć całą strefę wrocławską, ale do wyboru jest tylko możliwość zablokować lub nie.

W viatalk jest podobnie z tym, że więcej opcji.
Moge zablokowac grupe numerow, wybierajac jaki komunikat ma sie im odezwac, typu nie przeszkadzac, nie dzwon wiecej, sygnal zajętosci, moge wysłać ich na sekretarkę lub też właśnie ustawić autoryzację losowym pinem wypowiadanym przez automat.

Data: 2009-09-11 18:33:05
Autor: Smok Eustachy
uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
Dnia Fri, 11 Sep 2009 11:41:00 -0500, witek napisał(a):
/..../
To, że się numer nie wyświetla nie znaczy, że opertor go nie ma.

Trzeba iść na Policję

 Niech
zadzwoni do tepsy, czy co ona tam ma i się zapyta co oni są wstanie
zrobić.
Na pewno moĹźna zablokować  połączenia bez prezentacji numeru. WĂłwczas
[...]

Po stronie aparatu funkcjonalność?

Operator może też zablokować konkretny numer. Po prostu niech się dowie
co można zrobić po stronie operatora aby pozbyc sie natręta.

Zmiana numeru tylko wchodzi w grę.

?

- http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-09-11 22:07:38
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "Alojzy Zakalec" napisał:
[...]

pierwsza sprawa to uzyskanie numetu telefonu dzwoniącego od operatora (najlepiej cały biling numerów dzwoniących) a on ci tego nie ujawni bez polecenia policji, więc najpierw zgłaszasz sprawę na policję (nękanie, czy co tam) a oni te numery od operatora uzyskają, ale może się okazać że nikogo po tych numerach nie da się zidentyfikować i ewentualne namierzenie dalszego nękania też bez udziału policji się nie obędzie, pytanie tylko czy oni będą się chcieli w to bawić?:O)

Data: 2009-09-12 09:08:15
Autor: Alojzy Zakalec
uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
On Sep 11, 10:07 pm, "Papa Smerf" <P...@zagurami.zalasami.trala.la>
wrote:
po tych numerach nie da się zidentyfikować i ewentualne namierzenie dalszego
nękania też bez udziału policji się nie obędzie, pytanie tylko czy oni będą
się chcieli w to bawić?:O)

Też mam wątpliwości, czy im się opłaca? W organach ścigania czy
wymiarze sprawiedliwości tez jest kwestia ekonomii. Gdyby chodziło o
VIPa to co innego, ale tu...

Data: 2010-10-31 11:17:53
Autor: AnSli
_uporczywe_"głuche"_i_anonimowe_telefony

Przecież można skorzystać z serwisu www.zastrzezony.pl

Data: 2010-10-31 13:13:17
Autor: Zbynek Ltd.
_uporczywe_"g
AnSli napisał(a) :
Przecież można skorzystać z serwisu www.zastrzezony.pl

email: zastrzezone@gmail.com
podany na stronie jest aktualny? ;-)

--
   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-10-31 14:08:22
Autor: AnSli
_uporczywe_"głuche"_i_anonimowe_telefony

Polecam stronę www.zastrzezony.pl

Data: 2009-09-12 10:42:47
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości news:6bb6593d-e64c-48b0-b33a-d379fc0a0494o41g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

albo sie zakochal :)

--
http://dumpingowiec.pl - faktury / paragony /rachunki, księga przychodów i rozchodów,
ewidencja ryczałt, rejestry vat, moduł allegro i wiele innych - UWAGA -  za 29,99 brutto

Data: 2009-09-12 15:05:32
Autor: Pawel
uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
Niech sobie koleżanka ustawi w telefonie automatyczne odrzucanie połączeń spoza książki telefonicznej.

uporczywe "głuche" i anonimowe telefony