uprawa narkotykow i konsekwencje prawne pytania

Data: 2009-03-20 12:59:37
Autor: harm.bourne
uprawa narkotykow i konsekwencje prawne pytania
"Uprawiam" maryche, w państwie X w Europie ( UE) jest to tam zagrożone
jedynie grzywną, zero więzienia itd. kraj toleracyjny, pewno wiecie
jaki :p
czy wrazie wpadki polska policja może się dowiedzieć o tym, czy może
chcieć mnie ściągnąć do Polski, by w Pl ukarać za to ? , ekstradycja
do Pl, europejski nakaz aresztowania może Pl wystąpić o to ? i z
jakiej racji, jeśli w Pl tego przestępstwa nie popełniłem..

proszę o rzetelne informacje, i odpowiedzi... a nie głupie posty.

Data: 2009-03-20 21:22:44
Autor: jb
uprawa narkotykow i konsekwencje prawne pytania
Art. 109-114 kk.

Data: 2009-03-20 14:26:26
Autor: harm.bourne
uprawa narkotykow i konsekwencje prawne pytania
On 20 Mar, 22:22, " jb" <james_bond...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
Art. 109-114 kk.

coś więcej bo czytam jakoś i nie kumam...

Data: 2009-03-20 14:31:45
Autor: harm.bourne
uprawa narkotykow i konsekwencje prawne pytania
to teraz, znajomy mój pepełnił przestępstwo, w kraju x w europie UE
został skazany na grzywnę, zawiasy , w obcym państwie,
była sprawa, adwokat, tłumacz na język polski,
dostał zapewnienie,że polska się nie dowie, o tym występku więc jak ma
się to do tego, że w polsce za to, też jest kara, ??????

Data: 2009-03-20 14:39:56
Autor: harm.bourne
uprawa narkotykow i konsekwencje prawne pytania
Zawsze obowiązuje prawo lokalne. Lub 'wyższego rzędu' (np.
międzynarodowe).

Tak samo jak uchwały krakowskich rajców, nie obowiązują np. w Warszawie
albo Szczecinie.

No niezupełnie, z prawem karnym jest trochę inaczej. Co do zasady
obywatel
polski odpowiada za przestępstwo popełnione zagranicą pod warunkiem że
czyn
ten stanowi przestępstwo także w miejscu popełnienia. Por. art.
109-114 k.k.
A ten przepis art. 55 nowej ustawy rzeczywiście ciekawy, bo wydaje się
tej
regule przeczyć:
"Art. 55.
1. Kto, wbrew przepisom ustawy, dokonuje przywozu, wywozu,
wewnątrzwspólnotowego nabycia, wewnątrzwspólnotowej dostawy lub
przewozi
przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub terytorium innego
państwa
środki odurzające, substancje psychotropowe lub słomę makową,
podlega grzywnie i karze pozbawienia wolności do lat 5."

Wygląda to na małpowanie jakiś zaleceń unijnych bez oglądania się na
konstrukcję własnego systemu prawnego. Ja bym stał na stanowisku, że
mimo
wszystko stosuje się tu reguły ogólne k.k. i skoro w Holandii nie jest
karalne, to sąd polski nie może też skazać za czyn tam popełniony..

http://www.grupy.egospodarka.pl/Re-Czy-polskie-prawo-obowiazuje-na-terenie-innych-krajow-UE,t,140399,8.html

Data: 2009-03-21 02:09:12
Autor: Kamikazee
harm.bourne@gmail.com pisze:
[...]

A co z tym, że już raz został ukaranym w danym kraju gdzie dane przestępstwo   jest tylko wykroczeniem?

uprawa narkotykow i konsekwencje prawne pytania