uprawnienia kontroli bezpiecze艅stwa na Ok臋ci u

Data: 2012-02-22 20:36:39
Autor: Pan Piskorz
uprawnienia kontroli bezpiecze艅stwa na Ok臋ci u
witam,

Dzi艣 spotka艂a mnie niemi艂a kontrola na lotnisku Ok臋cie.
Nie mia艂em nic przeciwko, oczywi艣cie, zauwa偶ono co艣 podejrzanego - trzeba wyja艣ni膰. Ale:

1. Czy kontroluj膮ca ma prawo wyrzuca膰 z plecaka moje brudne gacie i skarpety przy ludziach, mimo mojego sprzeciwu i pytania o ustronne miejsce?
2. Czy ma prawo rozpina膰 m贸j baga偶 samodzielnie?
3. Nie zosta艂em poinformowany, czego szuka - mam prawo wiedzie膰?
4. Pani posiada艂a plakietk臋, jednak odwr贸con膮, nazwiska sama nie poda艂a - powinna poda膰 czy nie?
5. Jakie s膮 relacje mi臋dzy SG i firm膮 ochroniarsk膮 dokonuj膮c膮 kontroli? Kobieta ods艂oni艂a plakietk臋 w obecno艣ci funkcjonariusza SG, kt贸remu si臋 poskar偶y艂em.
6. Jakie s膮 zasady mundurowania cywilnych s艂u偶b dokonuj膮cych kontroli? Ludzie s膮 ubrani w co艣 jakby polowe mundury, co sugeruje, 偶e s膮 organizacj膮 paramilitarn膮.

Je艣li kto艣 ma jaki艣 namiar na regulacje prawne dotykaj膮ce powy偶szych pyta艅, poprosz臋.

pozdrawiam,
P.

Data: 2012-02-22 21:13:45
Autor: Robert Tomasik
uprawnienia kontroli bezpiecze艅stwa na Ok臋ciu
U偶ytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ji3g43$m7n$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ustawa o ochronie os贸b i mienia. Co do zasady, to ja bym na Twoim miejscu z艂o偶y艂 zawiadomienie o podejrzeniu pope艂nienia przest臋pstwa. szybko, bo zapis monitoringu video jest nadpisywany, a trzeba go zabezpieczy膰, by obiektywnie stwierdzi膰, co sie tam sta艂o.

W skr贸cie. S艂u偶by Ochrony nie maja prawa do przeszuka艅. Nie wiem, czy ochrona dzia艂a艂a samodzielnie, czy jako przybrana Stra偶y Granicznej. Bo w贸wczas nabra艂aby automatycznie uprawnie艅 SG, ale powinna pod ich nadzorem dzia艂a膰. Skoro jak widzisz odwr贸ci艂a plakietk臋, gdy przyszed艂 Stra偶nik, to mozesz sobie sam do艣piewa膰, jakie s膮 uk艂ady  Gdyby byli w "sztamie", to przyj艣cie Stra偶nika nic by nie zmieni艂o. Reszt臋 znajdziesz w ustawie.

uprawnienia kontroli bezpiecze艅stwa na Ok臋ci u