Data: 2011-03-19 01:02:34 | |
Autor: porterhouse | |
uprawnienia na wahad³owce | |
Czy FAA w ogóle siê do tego jako¶ odnosi czy ca³o¶æ jest po stronie NASA? FAA nic nie ma do wahadlowcow. To domena NASA. Oczywiscie musisz byc bardzo doswiadczonym pilotem aby rozpoczac trening na STS. Wystarczy przeczytac zyciorysy astronautow ktorzy tym latali jako piloci. Wedlug mnie amerykanski STS nigdy nie mogl wyladowac bez przynajmniej koncowego recznego sterowania czlowieka. Jak wezmiesz typowe ladowanie STS to komendant przejmuje reczne sterowanie ponizej Mach 1 kiedy zaczynaja faze podejscia wokol HAC. No i wysuniecie podwozia, wypuszczenie spadachronu, tez sie odbywa calkowicie recznie. Oczywiscie wszystkiego rodzaju 'emergencies' ktore oni cwiczyli: powrot do KSC zaraz po starcie lub ladowanie w Europie (trans-Atlantic abort) po nieudannym starcie - wszystko to wymagaloby sporo recznego latania. -- |
|
Data: 2011-03-19 22:49:27 | |
Autor: /dev/SU45 | |
uprawnienia na wahad³owce | |
ktore oni cwiczyli: powrot do KSC zaraz po starcie lub ladowanie w Europie A nad czym w³a¶ciwie pilot ma kontrolê? Stery, lotki i co¶ jeszcze? Jakie¶ hamulce? Trymery? Czy jak jest za wysoko to esowanie :) Z tego co widzia³em na filmach to raczej siê tym nie zakrêca tylko l±duje z prostej. |
|
Data: 2011-03-19 22:15:13 | |
Autor: saturn5 | |
uprawnienia na wahad³owce | |
Czy jak jest za wysoko to esowanie :) Z tego co widzia³em na filmach to raczej siê tym nie zakrêca tylko l±duje z prostej. Cos kiepsko ogladales filmy. STS jak najbardziej wykonuje latanie 'po-kole' (zwanym HAC) zanim sie ustawi na ta 'prosta' jak ty to nazywasz. I to praktycznie widzisz na zywo w kazdym powrocie. A to 'esowanie' tez jest ale duzo wyzej i wczesniej, pochyly sa wtedy dosc spore (siegajace 70 stopni) na lewo lub prawo - ale wtedy jeszcze leca na automacie. To wszystko jest bardzo latwe do znalezienia na internecie wiec nie wiem dlaczego takiego nowo-narodzonego zgrywasz. Pojdz sobie na pierwsze lepsze forum astronautyczne (nawet polskie) i tam cala masa informacji. -- |
|
Data: 2011-03-23 16:37:44 | |
Autor: /dev/SU45 | |
uprawnienia na wahad³owce | |
Cos kiepsko ogladales filmy. STS jak najbardziej wykonuje latanie 'po-kole' Faktycznie trafi³em na jaki¶ wyj±tkowo ma³o "manewrowy" filmik, bo teraz sobie popatrzy³em i a¿ siê zastanawia³em czy bêd± trenowaæ korkoci±gi? Czy da siê tym zrobiæ korka? :) A przynajmniej przeci±gniêcie? zanim sie ustawi na ta 'prosta' jak ty to nazywasz. U nas w IV RP tak siê to nazywa! praktycznie widzisz na zywo w kazdym powrocie. A to 'esowanie' tez jest ale Nie wiem czy to s± pochy³y czy esowanie czy ze¶lizgi - trzeba by widzieæ kulkê, która zapewne jest jako¶ wizualizowana na tym wy¶wietlaczu w stylu gier na ZX Spectrum? - ale wtedy jeszcze leca na automacie. To wszystko jest bardzo W aeroklubie w którym latam nie maj± tego typu wiêc jestem ciekaw :) A chodzi mi po prostu o esencjê - czy to lecia³o siê tym z grubsza jak szybowcem? Czy by³y jakie¶ hamulce aerodynamiczne? I by³ jaki¶ ILS z zasiêgiem na 20 km w górê? |
|
Data: 2011-03-23 16:29:04 | |
Autor: Mikolaj Machowski | |
uprawnienia na wahadłowce | |
/dev/SU45 napisał:
W aeroklubie w którym latam nie mają tego typu więc jestem ciekaw :) A chodzi mi po prostu o esencję - czy to leciało się tym z grubsza jak szybowcem? Tak. Czy były jakieś hamulce aerodynamiczne? Nie. Dlatego dodatkowe kółeczka i esy na dolocie. m. |
|