Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   uprawnienia na wahad³owce

uprawnienia na wahad³owce

Data: 2011-03-19 01:02:34
Autor: porterhouse
uprawnienia na wahad³owce
Czy FAA w ogóle siê do tego jako¶ odnosi czy ca³o¶æ jest po stronie NASA?

FAA nic nie ma do wahadlowcow. To domena NASA.
Oczywiscie musisz byc bardzo doswiadczonym pilotem aby rozpoczac trening na
STS. Wystarczy przeczytac zyciorysy astronautow ktorzy tym latali jako piloci. Wedlug mnie amerykanski STS nigdy nie mogl wyladowac bez przynajmniej
koncowego recznego sterowania czlowieka. Jak wezmiesz typowe ladowanie STS to
komendant przejmuje reczne sterowanie ponizej Mach 1 kiedy zaczynaja faze
podejscia wokol HAC. No i wysuniecie podwozia, wypuszczenie spadachronu, tez
sie odbywa calkowicie recznie. Oczywiscie wszystkiego rodzaju 'emergencies'
ktore oni cwiczyli: powrot do KSC zaraz po starcie lub ladowanie w Europie
(trans-Atlantic abort) po nieudannym starcie - wszystko to wymagaloby sporo
recznego latania.

--


Data: 2011-03-19 22:49:27
Autor: /dev/SU45
uprawnienia na wahad³owce
ktore oni cwiczyli: powrot do KSC zaraz po starcie lub ladowanie w Europie
(trans-Atlantic abort) po nieudannym starcie - wszystko to wymagaloby sporo
recznego latania.

A nad czym w³a¶ciwie pilot ma kontrolê? Stery, lotki i co¶ jeszcze? Jakie¶ hamulce? Trymery? Czy jak jest za wysoko to esowanie :) Z tego co widzia³em na filmach to raczej siê tym nie zakrêca tylko l±duje z prostej.

Data: 2011-03-19 22:15:13
Autor: saturn5
uprawnienia na wahad³owce
Czy jak jest za wysoko to esowanie :) Z tego co widzia³em na filmach to raczej siê tym nie zakrêca tylko l±duje z prostej.

Cos kiepsko ogladales filmy. STS jak najbardziej wykonuje latanie 'po-kole'
(zwanym HAC) zanim sie ustawi na ta 'prosta' jak ty to nazywasz. I to
praktycznie widzisz na zywo w kazdym powrocie. A to 'esowanie' tez jest ale
duzo wyzej i wczesniej, pochyly sa wtedy dosc spore (siegajace 70 stopni) na
lewo lub prawo - ale wtedy jeszcze leca na automacie. To wszystko jest bardzo
latwe do znalezienia na internecie wiec nie wiem dlaczego takiego
nowo-narodzonego zgrywasz. Pojdz sobie na pierwsze lepsze forum astronautyczne
(nawet polskie) i tam cala masa informacji.


--


Data: 2011-03-23 16:37:44
Autor: /dev/SU45
uprawnienia na wahad³owce
Cos kiepsko ogladales filmy. STS jak najbardziej wykonuje latanie 'po-kole'
(zwanym HAC)

Faktycznie trafi³em na jaki¶ wyj±tkowo ma³o "manewrowy" filmik, bo teraz sobie popatrzy³em i a¿ siê zastanawia³em czy bêd± trenowaæ korkoci±gi? Czy da siê tym zrobiæ korka? :) A przynajmniej przeci±gniêcie?

zanim sie ustawi na ta 'prosta' jak ty to nazywasz.

U nas w IV RP tak siê to nazywa!

praktycznie widzisz na zywo w kazdym powrocie. A to 'esowanie' tez jest ale
duzo wyzej i wczesniej, pochyly sa wtedy dosc spore (siegajace 70 stopni) na
lewo lub prawo

Nie wiem czy to s± pochy³y czy esowanie czy ze¶lizgi - trzeba by widzieæ kulkê, która zapewne jest jako¶ wizualizowana na tym wy¶wietlaczu w stylu gier na ZX Spectrum?

- ale wtedy jeszcze leca na automacie. To wszystko jest bardzo
latwe do znalezienia na internecie wiec nie wiem dlaczego takiego
nowo-narodzonego zgrywasz.

W aeroklubie w którym latam nie maj± tego typu wiêc jestem ciekaw :) A chodzi mi po prostu o esencjê - czy to lecia³o siê tym z grubsza jak szybowcem? Czy by³y jakie¶ hamulce aerodynamiczne? I by³ jaki¶ ILS z zasiêgiem na 20 km w górê?

Data: 2011-03-23 16:29:04
Autor: Mikolaj Machowski
uprawnienia na wahadłowce
/dev/SU45 napisał:
W aeroklubie w którym latam nie mają tego typu więc jestem ciekaw :) A chodzi mi po prostu o esencję - czy to leciało się tym z grubsza jak szybowcem?

Tak.

Czy były jakieś hamulce aerodynamiczne?

Nie. Dlatego dodatkowe kółeczka i esy na dolocie.

m.

uprawnienia na wahad³owce

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona