uproszczona amortyzacja 30 letniego budynku mieszkalnego - czy jest mozliwa?

Data: 2009-06-21 20:50:34
Autor: Wasyl
uproszczona amortyzacja 30 letniego budynku mieszkalnego - czy jest mozliwa?
Witam!
Prowadze DG i rozliczam sie za pomocą KPiR,
Chce kupic budynek - dom mieszkalny, gdzie po przeprowadzeniu generalnego remontu
przeniose swoje biuro. Reszte budynku chce wynajac na biura innym firmom.

Czy kupując taka nieruchomość (ktora ma ponad 30lat) mogę skorzystać z tzw. przyspieszonej amortyzacji
ktora trwa 10lat?

korzystam z tych artykulow, ale nie jestem pewny czy dobrze je interpretuje

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/93049,jak_inwestowac_w_lokale_uzytkowe.html

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/16842,jak_nalezy_amortyzowac_lokal_uzytkowy.html

"0-proc. roczne wliczanie w koszty budynku lub lokalu o charakterze niemieszkalnym będzie można sobie pozwolić dopiero wtedy, gdy ów obiekt będzie liczył co najmniej 30 lat. Podczas gdy w przypadku budynku lub lokalu mieszkalnego dla uzyskania takich samych korzyści podatkowych wystarczy nabyć obiekt liczący co najmniej pięć lat.

"

z gory dziekuje za pomoc i porade;)

pozdrawiam serdecznie
Wojtek

uproszczona amortyzacja 30 letniego budynku mieszkalnego - czy jest mozliwa?