urlop doktoranta

Data: 2010-07-22 16:48:23
Autor: zuza
urlop doktoranta
Witam,

jestem na ostatnim (czwartym) roku studiów doktoranckich. Pół roku temu zatrudniłam się w dużym przedsiębiorstwie - pracuję póki co na 4/5 etatu, mam umowę na zastępstwo, póki co.

Zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz stopniach i tytule w zakresie sztuki "pracownikowi nie będącemu nauczycielem akademickim lub pracownikiem naukowym, przygotowującemu rozprawę doktorską lub habilitacyjną, przysługuje, na jego wniosek, w uzgodnionym z pracodawcą terminie, urlop w wymiarze dwudziestu ośmiu dni, które w rozumieniu odrębnych przepisów są dla tego pracownika dniami pracy, na przygotowanie obrony rozprawy doktorskiej lub kolokwium habilitacyjnego oraz zwolnienie od pracy na przeprowadzenie obrony rozprawy doktorskiej lub kolokwium habilitacyjnego."

Mój pracodawca twierdzi, że owszem przysługiwałby mi taki urlop, gdyby to on skierował mnie na te studia. A tak nie było -nie dziwne, skoro jak już pisałam, byłam na ostatnim roku, gdy podjęłam pracę. Nie miał więc nawet szansy na to by mnie gdziekolwek kierować... Ale przyjmując mnie do pracy wiedział, że robię doktorat. No więc zdaniem mojego pracodawcy, na podstawie regulaminu wewnętrznego spółki żaden dodatkowy urop mi nie przysługuje. Czy on ma prawo tak postępować? Czy ma rację? Mi się wydaje że ustawa to ustawa, tam nie ma mowy o żadnym warunku kierowania na studia... Czy regulamin Spółki może być ponad ustawą? A jeśli to ja mam rację, jak się bronić, jak walczyć o swoje?

Z góry dzięki za podpowiedzi
Zuzka

Data: 2010-07-22 18:29:46
Autor: .B:artek.
urlop doktoranta
W dniu 22-07-2010 16:48, zuza pisze:
[...]

Bezpodstawnie.

No więc zdaniem mojego pracodawcy, na podstawie
regulaminu wewnętrznego spółki żaden dodatkowy urop mi nie przysługuje.

Bezpodstawnie po raz drugi.

> Czy regulamin Spółki może być ponad ustawą?

Oczywiście, że nie.

A jeśli to ja mam rację, jak się bronić, jak
walczyć o swoje?

Trudno się dziwić, że pracodawca nie chce Cię puścić na urlop, bo pracownik "ma jakieś wybujałe fanaberie i doktoraty chce jej się robić". Napisz pismo, że na podstawie tego artykułu prosisz o przyznanie urlopu w dniach od ... do ... i zostaw je pracodawcy, oczywiście z potwierdzeniem otrzymania dla Ciebie. Jeżeli nie będzie odzewu, to sąd pracy. Możesz jeszcze przypomnieć pracodawcy, że za nieudzielenie Ci urlopu może zostać ukarany grzywną do 30.000 zł - art. 282 Kodeksu pracy.

--
..B:artek.

Data: 2010-07-23 08:43:35
Autor: Piotr [trzykoty]
urlop doktoranta
Mój pracodawca twierdzi, że owszem >przysługiwałby mi taki urlop, gdyby to on skierował mnie na te studia.

Mylą mu się chyba przepisy o dokształcaniu pracowników, a to jest przecież odrębna ustawa, całkiem inna podstawa.

Data: 2010-07-24 13:52:11
Autor: zuza
urlop doktoranta
Bardzo Wam dziękuję. Napisałam pismo do Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Ich odpowiedź załączę do wniosku o urlop który złoże w Dziale Kadr... Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie!

Jeszcze raz wielkie dzięki za utwierdzenie mnie w przekoaniu że mam rację!

Data: 2010-07-25 22:32:36
Autor: krys
urlop doktoranta
zuza wrote:

[...]

Rację to może i masz, ale za współpracę to Ci raczej podziękują. J.

urlop doktoranta