urlop tacierzyński / ojcowski a działalnośc gospodarcza -> termin złożenia dokumentów

Data: 2010-10-26 10:45:50
Autor: Greg
urlop tacierzyński / ojcowski a działalnośc gospodarcza -> termin złożenia dokumentów
Witam,

Prowadzę DG. Chciałbym skorzystać z urlopu ojcowskiego ("tacierzyńskiego") na podstawie art. 1823 KP.
W jakim terminie powinienem złozyć w ZUSie wymagane dokumenty?

Kodeks Pracy reguluje jedynie przypadek ojca-pracownika:
art. 1823  § 2."Urlopu ojcowskiego udziela się na pisemny wniosek pracownika-ojca wychowującego dziecko, składany w terminie nie krótszym niż 7 dni przed rozpoczęciem korzystania z urlopu."

Przepis ten reguluje jedynie przypadek pracownika i określa w jakim terminie dokumenty mają być złożone do pracodawcy.
A w jakim terminie powinna zlożyć dokumenty do ZUS osoba prowadząca DG?

W przypadku zasiłku chorobowego jest jeszcze przepis ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznegow razie choroby i macierzyństwa:
art. 62, p.1  Zaświadczenie lekarskie ubezpieczony jest obowiązany dostarczyć nie później niż w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania płatnikowi zasiłków.

Tyle że w przypadku urlopu ojcowskiego muszę przedstawić 4 rózne dokumenty wśród ktorych nie ma zaświadczenia lekarskiego.
Moje pytanie zatem brzmi: Czy obowiązuje mnie te 7 dni? A jeśli nie, to czy w ogóle wiąże mnie jakiś termin?
Czy jest jeszcze jakiś przepis, do którego nie dotarłem?
Czy możliwa jest sytuacja w której dziś (październik 2010r.) złożę wniosek o urlop ojcowski w okresie 1-7 lipca 2010 r.?

Pozdrawiam

-- --
Konto za darmo?
Wszystkie bankomaty bez prowizji?
http://tiny.pl/hm9tr

urlop tacierzyński / ojcowski a działalnośc gospodarcza -> termin złożenia dokumentów