urwana sruba w suporcie

Data: 2010-01-07 11:33:30
Autor: Grzebyg
urwana sruba w suporcie
hej, sorka ze zakladam drugi temat z rzedu ale sprawa jest inna i mam nadzieje ze ktos mi pomoze, otoz urwala mi sie sruba od korby i gwint zostal w suporcie - czy jest szansa wyjac ja ze srodka czy trzeba wymienic caly suport?
z gory dzieki za pomoc i jeszcze raz sorka za zasmiecanie grupy

Data: 2010-01-07 11:37:00
Autor: Fabian
urwana sruba w suporcie
Grzebyg pisze:
[...]

Nie ma rzeczy niemożliwych, ale s±dzę że łatwiej i szybciej będzie
wymienić suport.

Fabian.

Data: 2010-01-07 11:55:50
Autor: granat
urwana sruba w suporcie
Fabian pisze:

Nie ma rzeczy niemożliwych, ale s±dzę że łatwiej i szybciej będzie
wymienić suport.

podzielam opinie.
nie wydaje mi sie aby suport wart byl wiekszego zachodu.

granat

Data: 2010-01-07 11:49:21
Autor: Mateusz
urwana sruba w suporcie

Użytkownik "Grzebyg" <grzebyg@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hi4d9r$klk$1news.onet.pl...
[...]

przy demontazu suportu gwint osi suportu bywa przydatny - sruba blokuje klucz i przy stosowaniu znacznej sily jaka jest potrzebna przy wykrecaniu suportu ryzyko uszkodzenia klucza oraz gniazda na klucz jest minimalna. Bez tego mozna uszkodzic klucz. Zapoznaj sie z tematem wykretakow - chyba wiekszosc warsztatow powinna miec takie narzedzie. Po usunieciu zlamanej sruby zarowno bedziesz mogl dalej uzywac suport jak i go bezpiecznie wyjac z ramy.
Wykretak ma gwint lewoskretny wiec po zrobieniu otworu wiertarka w urwanej srubie i dalej wkrecajac wykretak w tenze otwor sruba bedzie sie wykrecac :)
http://tiny.pl/hmg89

Data: 2010-01-07 11:53:30
Autor: ...::QRT::...
urwana sruba w suporcie
Dnia Thu, 7 Jan 2010 11:33:30 +0100, Grzebyg napisał(a):

[...]

zasadniczo da sie:
- po pierwsze nawiercasz ¶rubę (prosto)
- po drugie zaopatrujesz sie w takie co¶ jak wykrętak.
- wykrętak wkręcasz w ¶rubę - ma on lewy gwint - wiec kiedy go na maxa
wkręcisz i nie przestaniesz dalej kręcić sruba powinna zacz±ć sie wykręcać. --
www.warszawski.info

Data: 2010-01-07 14:41:37
Autor: Jan Cytawa
urwana sruba w suporcie
Grzebyg napisał:

[...]

Na ogol ta pozostalosc sruby w korbie jest bardzo lekko zakrecona i po
nawierceniu  fi4 wykretakiem lewostronnym bardzo latwo wychodzi.

Jan Cytawa

Data: 2010-01-07 16:36:19
Autor: PeJot
urwana sruba w suporcie
Jan Cytawa pisze:
Grzebyg napisał:

[...]

Nie zawsze, poza tym mog± być kłopoty z nawierceniem, zwykle te ¶ruby s±   zrobione z twardego materiału.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2010-01-07 16:55:59
Autor: granat
urwana sruba w suporcie
PeJot pisze:

Nie zawsze, poza tym mog± być kłopoty z nawierceniem, zwykle te ¶ruby s±  zrobione z twardego materiału.

dokladnie. wiercenie cienkim wiertlem w crmo to malo wdzieczna praca. wiertlem kupionym w zestawie za 5pln tego nie zrobisz.

granat

Data: 2010-01-07 19:08:27
Autor: piecia aka dracorp
urwana sruba w suporcie
Dnia Thu, 07 Jan 2010 16:55:59 +0100, granat napisał(a):

dokladnie. wiercenie cienkim wiertlem w crmo to malo wdzieczna praca.
wiertlem kupionym w zestawie za 5pln tego nie zrobisz.

Pamiętam jak robiłem zestaw do odpowietrzania do Avida i ile się namęczyłem aby zrobić otwór w śrubie. Nie mówiąc że poszło kilka wierteł.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-01-08 09:40:31
Autor: Jan Cytawa
urwana sruba w suporcie
PeJot napisał:

> [...]

Nie zawsze, poza tym mog± być kłopoty z nawierceniem, zwykle te ¶ruby s±   zrobione z twardego materiału.

No nie jestem tego pewien. Nigdy nie mialem z tym zadnego problemu.
Wedlug mnie te sruby specjalnie twarde nie sa. Jan Cytawa

Data: 2010-01-08 11:44:17
Autor: PeJot
urwana sruba w suporcie
Jan Cytawa pisze:
PeJot napisał:

[...]

Kilka razy spotkałem się ze ¶rubami klasy 12.9, albo 10.9 i to nie był sprzęt makrokeszowy. Mnie się jeszcze ¶ruby w suporcie nie udało ukręcić, ale pro forma wypadało by je wymienić.