urzadzenie USB z funkcja pendrive i sterownikiem na nim

Data: 2009-05-01 18:53:32
Autor: kilrak
urzadzenie USB z funkcja pendrive i sterownikiem na nim
Tak wpadłem na pomysł, który nie wiem czy jest technicznie możliwy. Odpadłby problem z dołączaniem płytek ze sterownikami, bo każde urządzenie na USB mogłoby pełnić funkcję pendrive'a i mieć zapisane tam sterowniki. Koszt pamięci flash jest obecnie bardzo mały, dlaczego nikt tego nie stosuje?

Data: 2009-05-01 19:13:49
Autor: CeBeR
W dniu 2009-05-01 18:53, kilrak pisze:
[...]

Prawie Amerykę odkryłeś! Tyle, że takie urządzenia już dawno są na rynku - spójrz np. na modemy HSDPA...

Data: 2009-05-01 23:56:51
Autor: kilrak
Użytkownik "CeBeR" <precz_z_sekcijanstwem@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gtfakj$7l$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie miałem nigdy takiego modemu w swoim komputerze, ale nie jest tak, że po prostu te sterowniki są już w Windowsie? Jeśli nie, to czy istnieje możliwość podglądu zawartości danych?

Data: 2009-05-02 07:36:22
Autor: G Nowak
[...]

Nie, urzadzenie najpierw montuje sie jako usb-cdrom a dopiero sterowniki modemu "czaja", co z tym trzeba zrobic.

--
pozdr

Data: 2009-05-02 08:56:52
Autor: Radosław Sokół
W dniu 01.05.2009 23:56, kilrak pisze:
Nie miałem nigdy takiego modemu w swoim komputerze, ale nie jest tak, że
po prostu te sterowniki są już w Windowsie? Jeśli nie, to czy istnieje

Nie.

możliwość podglądu zawartości danych?

Oczywiście. Pamięć Flash urządzenia jest widziana jako napęd
optyczny (oczywiście tylko do odczytu).

Data: 2009-05-01 19:18:45
Autor: Radosław Sokół
W dniu 01.05.2009 18:53, kilrak pisze:
[...]

Wręcz przeciwnie. Jest to coraz szerzej stosowane i jest chy-
ba nawet w trakcie zgłoszenia do patentu.

I to *bardzo* niedobrze, że się takie coś stosuje, bo jest to
potwierdzenie monopolu systemów operacyjnych Windows. Poza tym,
co komu po takich sterownikach wbudowanych w urządzenie w mo-
mencie, gdy wyjdzie nowa wersja Windows, niezgodna z nimi?
I tak będą bezużyteczne.

Najlepiej zatem, aby dostępny był prosty system instalowania
sterowników z Internetu. Urządzenia najlepiej zostawić w spo-
koju.

Data: 2009-05-01 21:56:27
Autor: Michal Kawecki
Dnia Fri, 01 May 2009 19:18:45 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

Radek, co Ty za herezje piszesz. Toż najwygodniejszą rzeczą w moim
iPlusowym modemie jest właśnie to, że mam komplet sterowników na
pokładzie. A Linux........ Mam się przejmować, że w Burundi biją
Murzynów? Oj, chyba za bardzo się zrobiłeś poprawny politycznie :-)).

Za 5 lat HSDPA też będzie zabytkiem.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2009-05-01 23:05:08
Autor: KRIZZ

Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości news:10jtpwlq1mzw8$.dlgkwinto.prv...
[...]

chodziło mu chyba o to, że takie urządzenia z wbudowanymi sterownikami będą troszkę droższe...

[...]

dlatego powinni usprawniać tak nowe systemy operacyjne, aby była możliwość korzystania z tych samych sterowników pod każdym systemem windows / linux itp

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4049 (20090501) __________

Data: 2009-05-02 08:45:12
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
urzadzenie USB z funkcja pendrive i sterownikiem na nim

chodziło mu chyba o to, że takie urządzenia z wbudowanymi sterownikami będą troszkę droższe...

Troszkę, 5zł.

Za 5 lat HSDPA też będzie zabytkiem.

dlatego powinni usprawniać tak nowe systemy operacyjne, aby była możliwość korzystania z tych samych sterowników pod każdym systemem windows / linux itp

Bzdura!
Lepiej dodawać sterowniki dla wszystkich systemów.
Po za tym, kto powiedział, że ta pamięć w urządzeniu ma być RO?

zyga

Data: 2009-05-02 09:12:26
Autor: Radosław Sokół
W dniu 02.05.2009 08:45, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Po za tym, kto powiedział, że ta pamięć w urządzeniu ma być RO?

Już widzę te nowe szczepy wirusów, infekujące urządzenia tak
samo, jak dzisiaj infekują normalne pen-drive :)

Data: 2009-05-02 10:19:31
Autor: Piter
[...]

no a nie może być to pamięć taka którą nadpisuje się specjalnym programem, specjalnym protokołem ? taka wymiana firmwara

Data: 2009-05-02 10:26:53
Autor: Radosław Sokół
W dniu 02.05.2009 10:19, Piter pisze:
[...]

1) Taki program znowu byłby dostępny tylko dla Windows.

2) Skoro byłaby w ogóle możliwość nadpisania tej pamięci w
    jakikolwiek sposób, pewnie pojawiłby się wirus, który by
    wykorzystywał właśnie ten "specjalny protokół". To już nie
    czasy, gdy wirus musi mieć 100 bajtów. Dzisiaj można w
    półmegabajtowym wirusisku zawrzeć podprogramy realizujące
    włamania na setkę różnych sposobów.

Data: 2009-05-02 11:30:46
Autor: Piter

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009050208270000grush.one.pl...
[...]

no to już zależy, same stery też mogą być tylko pod windowsa, wiesz można się boczyć na producentów samochodów że robią auta tylko dla pełnosprawnych, bo wymagają wszystkich 4 kończyn, mniejszość zawsze musi się trochę dostosować

[...]

a jakiś mikro-switch w urządzeniu, umożliwiający zapis dopiero po przestawieniu, wtedy dedykowany protokół nie specjalnie będzie potrzebny

Data: 2009-05-03 12:21:07
Autor: Radosław Sokół
W dniu 02.05.2009 11:30, Piter pisze:
[...]

Absolutnie zła analogia.

Ja bym na to patrzył inaczej: chciałbyś w 2020 roku kupić w
sklepie radio samochodowe, które działa tylko w samochodach
FIATa (a przy innych trzeba koszmarnie kombinować), bo akurat
na przykład tenże FIAT zdobył do tej daty 90% rynku?

Nie porównuj użytkowników np. Linuksa do osób niepełnospraw-
nych, bo w ten sposób obrażasz tak jednych, jak i drugich.

a jakiś mikro-switch w urządzeniu, umożliwiający zapis dopiero po
przestawieniu, wtedy dedykowany protokół nie specjalnie będzie potrzebny

I sądzisz, że "typowy użytkownik" nie będzie od razu dzwonił
po obsłudze technicznej producenta, że "aktualizacja nie dzia-
ła"? Oczywiste jest, że kilkadziesiąt procent użytkowników
przez przypadek lub z ciekawości przestawi przełącznik, nie
przeczyta instrukcji, a potem będzie się żołądkować że nie
działa.

Data: 2009-05-04 07:26:57
Autor: Jan Strybyszewski
Radosław Sokół pisze:
[...]

Huawei tak ma ,flashuje sie firmware modemu razem z dashboardem dla danego operatora (np iPlus) lub firmowym softem.

Tam sa sterowniki ale i i program do konfiguracji i rozliczania polaczen.

Data: 2009-05-04 07:25:33
Autor: Jan Strybyszewski
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Ona jest RO ale mozna ja flasnac nowym firmwarem i dashboardem.
Wiec jest RO ale programowalna

Data: 2009-05-02 08:57:57
Autor: Radosław Sokół
urzadzenie USB z funkcja pendrive i sterownikiem na nim
W dniu 01.05.2009 23:05, KRIZZ pisze:
chodziÂło mu chyba o to, Âże takie urzÂądzenia z wbudowanymi sterownikami bĂŞdÂą
troszkĂŞ droÂższe...

Nie. Chodziło mi o zasady.

dlatego powinni usprawniaÌ tak nowe systemy operacyjne, aby by³a mo¿liwoœÌ
korzystania z tych samych sterownikĂłw pod kaÂżdym systemem windows / linux

To nie byłoby "usprawnienie" systemów operacyjnych, tylko
ograniczenie ich rozwoju.

Takie pomysły pojawiają się co jakiś czas (głównie na liście
dyskusyjnej jądra Linuksa) i są od razu utrącane jako utopijne
i niepoprawne z technicznego punktu widzenia.

Data: 2009-05-02 09:02:17
Autor: Radosław Sokół
W dniu 01.05.2009 21:56, Michal Kawecki pisze:
[...]

Nie. Po prostu chciałbym świata, w którym żaden system opera-
cyjny, żadnego producenta, nie jest faworyzowany tylko z rac-
ji wiodącej pozycji na rynku. Niezależnie od tego, czy jest to
wygodne dla użytkowników, czy nie.

Skoro producenci sprzętu olewają Linuksa i raczej rzadko
wspomagają rozwój sterowników do produkowanego sprzętu (bo
głównie o wspomaganie chodzi, a nie o wypuszczenie binarnego,
zamkniętego kawałka kodu), to niech przynajmniej nie fawory-
zują za wszelką cenę Windows,

Za 5 lat HSDPA też będzie zabytkiem.

Wątpię.

Zresztą sam używam ciągle urządzeń wypuszczonych w czasach,
gdy Windows 2000 było nowością. Ot, choćby mój doskonały
skaner AGFA. Albo mysz Logitecha (co miesiąc pojawia się
nowa wersja sterowników Logitecha, usuwająca stare błędy
i wprowadzająca nowe -- co z tym zrobić?). Albo moja kla-
wiatura Apple -- co bym miał ze sterowników do Mac OS X,
gdyby Apple też wpadło na taki pomysł i zaszyło w klawia-
turze pamięć Flash ze sterownikami?

Data: 2009-05-02 19:28:05
Autor: kilrak
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009050207022100grush.one.pl...
[...]

Po co Ci sterowniki do myszki? do klawiatury to jeszcze jestem w stanie zrozumieć, jeśli jest to jakaś multimedialna z bajerami itp

Data: 2009-05-03 12:22:21
Autor: Radosław Sokół
W dniu 02.05.2009 19:28, kilrak pisze:
Po co Ci sterowniki do myszki? do klawiatury to jeszcze jestem w stanie
zrozumieć, jeśli jest to jakaś multimedialna z bajerami itp

A myszka może mieć choćby dodatkowe przyciski. Albo sterownik
może mieć dodatkową funkcjonalność. W czasach Windows 3.0/3.1
myszy Logitecha wyróżniały się właśnie świetnymi sterownikami,
oferującymi kilka razy więcej funkcji niż firmowe sterowniki
Windows (z którymi były zresztą zgodne).

Data: 2009-05-02 21:49:52
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sat, 02 May 2009 09:02:17 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

Idealista.
[...]

A więc oczekujesz świata z odgórnie narzuconymi nakazami i zakazami, a
nie świata Wolności przez duże W. Naprawdę nie widzisz sprzeczności?

A tak BTW to o ile w Windows sposób instalacji nowych sterowników jest
trywialny i maksymalnie ustandaryzowany - wystarczy parę kliknięć myszką
i ew. restart systemu - o tyle w Linuksie już nie jest tak prosto. Jak
sądzisz, poradziłby sobie z tym zwykły ZU? I kto ma prowadzić dla nich
wsparcie - producent modemu? No to zadam proste pytanie: a ile on na tym
zarobi? I dla której dystrubucji ma to robić - dla wszystkich trzystu
naraz, czy może tylko dla jednej wybranej, tej faworyzowanej? ;-). Zejdź
na ziemię, proszę....

Data: 2009-05-02 22:03:45
Autor: Mariusz Kruk
urzadzenie USB z funkcja pendrive i sterownikiem na nim
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
[...]

Uważaj z tą Wolnością przez wielkie W, bo się możesz przejechać.
Chciałbyś świata Wolności przez duże W bez odgórnie narzuconych nakazów
i zakazów? Na przykład bez zakazu zabraniającego mi przyjść i wpakować
Ci kosę pod żebra?

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] Microsoft  Office 2000: Przechwytywanie pre-
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] ferencji

Data: 2009-05-02 22:37:18
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sat, 02 May 2009 22:03:45 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Nadmierna przesada w obie strony jest szkodliwa. Nie życzę sobie ani
takiego świata, gdzie każdy może mieć spluwę pod poduszką, ani takiego,
gdzie wszędobylskie kamery zaglądają mi do okien.

Data: 2009-05-02 23:15:14
Autor: Mariusz Kruk
[...]

O właśnie. I o jest kwestia wypracowania pewnego konsensusu.

Nie życzę sobie ani
takiego świata, gdzie każdy może mieć spluwę pod poduszką, ani takiego,
gdzie wszędobylskie kamery zaglądają mi do okien.

O widzisz. Czyli chcesz jednak ograniczać Wolność. W tym wypadku akurat
cudzą wolność do szpiegowania Ciebie. I na tym właśnie polega życie w
społeczeństwie. Naprawdę nie widzę żadnego dobrego powodu żeby nie
ograniczać monopolistów w interesie społeczeństwa.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Jak  to mówi stare porzekadło: nie ma brzyd-
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' kich Makintoszy, tylko wina czasem  brak(Ar-

Data: 2009-05-03 10:27:44
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sat, 02 May 2009 23:15:14 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Którzy producenci modemów HSDPA są monopolistami? A może masz na myśli
inny sprzęt - widzisz gdzieś tam monopolistów?
w interesie społeczeństwa.

A kto zdefinuje, co jest dobre dla społeczeństwa? Bo _dla_mnie_ dobre
jest to, że mam sterowniki zaszyte w urządzeniu. To źle?

P.S. Nawet nie dopuszczam możliwości, żebyś pisząc o rozwiązaniach
*sprzętowych* miał na myśli MS...

Data: 2009-05-03 10:39:16
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Michał, nie zgrywaj idioty, dobrze?

w interesie społeczeństwa.
A kto zdefinuje, co jest dobre dla społeczeństwa? Bo _dla_mnie_ dobre
jest to, że mam sterowniki zaszyte w urządzeniu. To źle?

To jest bardzo krótkowzroczna perspektywa. Ale nie przejmuj się, dość
popularna.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Powyższy post został napisany w stanie ogra-
|  Kruk@epsilon.eu.org   | niczonej świadomości i należy  się  spodzie-
| http://epsilon.eu.org/ | wać,  że gdy dojdę do siebie to wyślę cance-
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ la.(Dariusz Laskowski)

Data: 2009-05-03 11:09:49
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 03 May 2009 10:39:16 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

No dobrze. Nie mam ochoty, żeby dyktowano mi, co jest dla mnie dobre a
co nie. Tak lepiej?

[...]

Jasne. A za "pół roku" Windows zniknie z rynku, prawda? Słyszę to już od
10 lat z okładem...

Data: 2009-05-03 11:20:37
Autor: Mariusz Kruk
[...]

No popatrz. Zupełnie jak ja. To co, gdzie mieszkasz?

[...]

A co to ma wspólnego? Chcesz sensownie podyskutować, czy tylko rzucać
jakieś odczaperskie komentarze? Bo jeśli to drugie, to ja wysiadam.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] I  am  Karl  Marx  of  Borg.  Workers of the
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] world, assimilate!

Data: 2009-05-03 11:38:22
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 03 May 2009 11:20:37 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Chcesz dyskutować, to pisz na temat. Przypominam - mowa była o tym,
jakie to niedobre, że wypuszcza się urządzenia z zaszytymi sterownikami
napisanymi tylko dla Windows. Zadałem proste pytanie: kto ma ponosić
koszty pisania sterowników pod inne* systemy operacyjne i prowadzenia
supportu dla np. kilkuset dystrybucji Linuksa. Tu leży istota problemu,
a nie w pokrzykiwaniu o monopolach. Ale jak to mówią, uderz w stół...

A politykę sobie odpuść albo zrób FUT na advocacy.

*nie, nie tylko pod Linuksa. Są też inne, również olewane.

Data: 2009-05-03 11:46:36
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Producenci? I tak przerzucą to na klientów. Wyobraź sobie, że np.
podobnie dzieje się z obowiazkowym wyposażeniem samochodów, choćby Ci
się obowiązek wyposażania samochodu w katalizator wydawał być durny.

Tu leży istota problemu, a nie w pokrzykiwaniu o monopolach.

Nie. Istotą problemu jest dlaczego tylko jeden soft się uwzględnia.

A politykę sobie odpuść albo zrób FUT na advocacy.

Powiedział ten, co dyskutuje na temat grupy.

*nie, nie tylko pod Linuksa. Są też inne, również olewane.

Owszem.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] Microsoft  Office 2000: Polubiłeś duże nomi-
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] nały

Data: 2009-05-03 12:37:34
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 03 May 2009 11:46:36 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

A jak nie ma wystarczającego wzrostu liczby tych klientów? Bo wiesz,
producent musi widzieć ekonomiczną sensowność ponoszenia dodatkowych
kosztów. To zupełnie zrozumiałe, że dla ~1% klientów nie opłaca mu się
tego robić, toż samo wsparcie dla wszystkich dystrybucji Linuksa może
pociągnąć nieproporcjonalnie duże koszty względem wzrostu sprzedaży.
Duża firma być może je jeszcze przełknie, a co z małymi? Upadną, bo nie
sprostają "odgórnym regulacjom"? Zrozum, żeby wymusić określone
zachowanie na producentach sprzętu albo oprogramowania, trzeba
przedstawić im sensowne argumenty _finansowe_.

Może powiedz to wprost: chcesz wprowadzenia odgórnych regulacji
narzucających na firmy obowiązek pisania softu pod wskazane systemy. Czy
tak?

Data: 2009-05-03 13:14:21
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Brawo. Właśnie udało Ci się wymyślić regulacje umacniające na rynku
pozycję konsumenta. Naprawdę, nie samą produkcją żyje człowiek.

Zrozum, żeby wymusić określone
zachowanie na producentach sprzętu albo oprogramowania, trzeba
przedstawić im sensowne argumenty _finansowe_.

Nie. Żeby wymusić, trzeba wymusić. Argumenty są do przekonywania, nie
wymuszania.

Może powiedz to wprost: chcesz wprowadzenia odgórnych regulacji
narzucających na firmy obowiązek pisania softu pod wskazane systemy. Czy
tak?

Niekoniecznie.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Don't  panic! Your kernel doesn't like to be
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' second best(filu)

Data: 2009-05-03 18:42:55
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 03 May 2009 13:14:21 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

No to spróbuj ich przekonać. Ale nie w ten sposób, że zabierasz innym
określoną, bardzo przydatną, funkcjonalność sprzętu. Wiesz, jak się to
nazywa? Cyberterroryzm. ;-)

To rzuć jakiś pomysł.

Data: 2009-05-04 09:01:08
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Nawet nie zamierzam próbować. Tak samo, jak nie zamierzam próbować
przekonywać banku, żeby podawał mi rzeczywiste oprocentowanie kredytu.

[...]

Wiesz, ja nie twierdzę, że wszystkie problemy są banalne do rozwiązania,
i że znam wszystkie możliwe odpowiedzi. Co nie zmienia faktu, że mogę
wskazywać słabe punkty istniejących rozwiązań.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb I've  seen  things you users wouldn't belie-
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' ve...

Data: 2009-05-03 12:17:48
Autor: Radosław Sokół
W dniu 03.05.2009 11:38, Michal Kawecki pisze:
napisanymi tylko dla Windows. Zadałem proste pytanie: kto ma ponosić
koszty pisania sterowników pod inne* systemy operacyjne i prowadzenia

Nie chodzi o to, aby producenci pisali sterowniki dla innych
systemów. Środowisko open-source samo sobie z tym poradzi
(jeżeli tylko dokumentacja do sprzętu będzie jawnie dostęp-
na bez obostrzeń w rodzaju umów NDA).

Chodzi o to, by producenci nie *faworyzowali* Windows za
wszelką cenę zakładając, że coś będzie wygodne dla więk-
szości i dlatego będzie "dobre". Skoro są ludzie, którym
sterowniki zaszyte w urządzeniu nie są potrzebne lub wręcz
przeszkadzają, to znaczy, że nie jest to dobre dla ogółu.

Zresztą popatrz na akcję zwrotów pieniędzy za niepotrzebną
licencję na Windows w przypadku notebooków. Owszem, niewie-
le osób rezygnuje z Windows, ale każdy powinien mieć wybór
systemu, jakiego chce używać na komputerze.

Zamiast zatem "antypirackich" praw nakazujących sprzedaż
komputera z zainstalowanym systemem operacyjnym, sensowne
byłoby wprowadzenie "antymonopolowych" i "edukacyjnych"
praw zakazujące instalacji jakiegokolwiek oprogramowania
na sprzedawanych komputerach. Ale wiem, że to utopia.

Data: 2009-05-03 20:19:20
Autor: ToMasz
[...]

koszty sterowników są zerowe*
Sprawa sprowadza sie do udostępnienia dokumentacji technicznej, resztę
odwalą fani linuksa.

Był kiedyś taki motyw: jakaś firma udostępniła dokumentacje do swojego
routera (albo czegoś podobnego) i zezwoliła oficjalnie na modyfikacje
oprogramowania. W mig społeczność napisała taki soft, ze urządzenie
przerosło bardzo mocno oryginał. gdyby sprzedawała je jakaś inna firma z
nowym softem mogła by dostać 250% ceny oryginału.

Po co ta bajka? ano żeby wykazać ze najczęsciej, sterowniki (w pewnym
sensie cały soft) pisane przez społeczność są lepsze od tych pisanych
przez 3 informatyków na etacie.

Jaka jest problem dla firmy? ano taki ze po udostępnieniu dokumentacji,
widać czarno na białym jaki to fajny sprzęt. W latach 90siatych mało kto
rozróżniał win modem - od modemu. Na początku wieku mało kto wiedział ze
ma na płycie fake-raid a nie RAID. kiedy bedziemy mieli karty graficzne
  G-costam: 1000, 2000, 3000....  - różniace sie tylko sterownikami? tak
bedzie taniej! dla każdego coś miłego, w małym flashu read-only bedzie
blokada, ograniczająca najtansze karty do 30% wydajności najlepszej...

chcecie wolności? Czy jest miejsce dla oszustów w Waszym wolnym świecie?
 jeśli chcecie aby było ich chociaż kilku mniej, żądajcie od producentów
hardware, możliwości pisana niezależnych sterowników - nie ważne pod
jaki system. Głosujcie za tym Waszymi portfelami.

ToMasz

Data: 2009-05-03 12:26:28
Autor: Radosław Sokół
W dniu 02.05.2009 21:49, Michal Kawecki pisze:
[...]

Owszem, możliwe. Ale trzeba troszkę idealizmu, żeby z powodu
kierowania się czystym utylitaryzmem świat nie stoczył się
w monopole i systemy korporacyjne.

A więc oczekujesz świata z odgórnie narzuconymi nakazami i zakazami, a
nie świata Wolności przez duże W. Naprawdę nie widzisz sprzeczności?

A nie widzisz, że nie wolno dawać pełnej wolności? Już Ci
obok, może na nieco skrajnym przykładzie, pokazano na czym
polega problem.

Świat IT *musi* mieć nakazy i zakazy, bo inaczej żądza zysku
przeważyłaby łatwo nad potrzebą wprowadzania standardu i
rozwijania konkurencji, tak doskonale zmniejszającej ceny
i dającej użytkownikom wybór.

A tak BTW to o ile w Windows sposób instalacji nowych sterowników jest
trywialny i maksymalnie ustandaryzowany - wystarczy parę kliknięć myszką
i ew. restart systemu - o tyle w Linuksie już nie jest tak prosto. Jak

Jak to nie? Sterowniki w Linuksie są włączone do jądra i
dostępne w każdym systemie. Tu już nie jest tak, że musisz
coś *doinstalowywać* do systemu: albo producent przekazuje
kod sterownika Torvaldsowi i nie musi się martwić jego
obsługą w przyszłości, albo trzyma kod dla siebie i ma same
problemy z tego tytułu.

sądzisz, poradziłby sobie z tym zwykły ZU? I kto ma prowadzić dla nich

Jakoś zwykli użytkownicy Ubuntu sobie radzą z instalacją
sterowników, bo system to robi za nich. Jest nawet proś-
ciej niż w Windows...

zarobi? I dla której dystrubucji ma to robić - dla wszystkich trzystu
naraz, czy może tylko dla jednej wybranej, tej faworyzowanej? ;-). Zejdź
na ziemię, proszę....

Nie mam zamiaru. To *ja*, jako konsument, mam mieć dobrze,
a nie właściciele i pracownicy firm tworzących sprzęt i
oprogramowanie.

Data: 2009-05-03 18:42:54
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 03 May 2009 12:26:28 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

Ależ ja to doskonale wiem. Na przykład, nie wolno dawać pełnej wolności
garstce ludzi blokujących trasę szybkiego ruchu w Warszawie. Trafiona
analogia?

Już Ci
obok, może na nieco skrajnym przykładzie, pokazano na czym
polega problem.

Owszem. Na przykładzie noża. Zaczynam się zastanawiać, gdzie leży
granica, poniżej której da się jeszcze zejść w dyskusji.

Świat IT *musi* mieć nakazy i zakazy, bo inaczej żądza zysku
przeważyłaby łatwo nad potrzebą wprowadzania standardu i
rozwijania konkurencji, tak doskonale zmniejszającej ceny
i dającej użytkownikom wybór.

Czyli Twoja metoda na rozwijanie konkurencji to blokowanie producentom
określonej drogi rozwoju sprzętu. No pięknie. Nic to, że miliony ludzi
odniesie z niej korzyść. Wychodzi na to, że bez błogosławieństwa Linusa
nie wolno wdrożyć niczego, co nie przyniesie bezpośrednich korzyści
użytkownikom jego uciśnionego systemu...

[...]

Jaaaasne. No to weźmy pierwszy z brzegu przykład. Akurat tak się składa,
że niedawno w OpenSUSE próbowałem zainstalować tak trywialne urządzenie,
jakim jest UPS firmy Ever. Na firmowej płytce znalazłem stosowny
programik. Przeczytałem opis, skompilowałem, odpaliłem, zainstalował
się. Działa? Nie działa. O co chodzi? Ano o to, że ten biedny program
nie był w stanie sam znaleźć sobie portu USB, do którego wpięty był ten
UPS. Trzeba było wykonać parę zaklęć w terminalu, przeedytować stosowny
plik .ini i wykonać restart usługi. Konia z rzędem temu, kto zrobi to
bez minimum podstawowej wiedzy na temat Linuksa. I co - mam uwierzyć, że
dla ZU taka procedura to bułka z masłem, tak?

[...]

Tupnij jeszcze nogą. Może Cię usłyszą. Bez urazy...

Data: 2009-05-03 17:22:56
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 03.05.2009 Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał/a:

[...]

Przykład z d..y, weź zobacz na dowolną grupę windowsową ile problemów
mają ZU i czemu mają im pomagać HK cośtam cośtam w regedit - rozwiazanie
niby wykracza poza poziom ZU, ale jakość wszyscy przymykają na to oko, no
ale jak Linuxie jest potrzeba zmiany coś w zwykłym pliku tekstowym w etc,
to robi się problem że się nie da wyklikać tego czy tamtego.

W obu systemach są podobne problemy - ja znam dość dobrze windowsa xp i
trochę lepiej debiana - oba generują problemy nierozwiązywalne dla ZU.

Z rękawa dla windows: pendrive instalujący się bez literki (mapowane
dyski sieciowe), brak bootowania płyty instalacyjnej na nowych kontrolerach
sata/ahci/ohci (trzeba robić fu szmu z jakimś dodawaniem dyskietki A:??
do płyty lub coś w tym stylu), rozwalające się totalnie foldery OE i MSO
przy 500MB lub 2GB - to taka codzienność.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-05-03 19:40:11
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 3 May 2009 17:22:56 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski napisał(a):

[...]

Przykład dotyczy urządzenia dostępnego w handlu, dla którego producent
dostarczył sterowniki i oprogramowanie. I chwała mu za to, ale nie o tym
mowa. Chodzi o to, że zwykły ZU z jego instalacją będzie miał kłopoty i
trzeba mu zapewnić wsparcie techniczne. CBDU.

W obu systemach są podobne problemy - ja znam dość dobrze windowsa xp i
trochę lepiej debiana - oba generują problemy nierozwiązywalne dla ZU.
[...]

Oczywiście, bo liczba kombinacji rozmaitego oprogramowania, jakie można
znaleźć w systemach userów, stale wzrasta, i stale wzrasta
prawdopodobieństwo konfliktów. Wypuszczając taki soft trzeba by
dodatkowo zatrudnić dobrego specjalistę od Debiana, Ubuntu, RedHata,
OpenSUSE i stu innych mniej znanych dystrybucji, coby odpowiadał na
maile użytkowników. IMO, dopóki znacząco nie wzrośnie rynek użytkowników
Linuksa - i to ten komercyjny rynek - nikt na to nie pójdzie...

Data: 2009-05-03 20:34:08
Autor: ToMasz
[...]

nietrzeba. Sam sobie generujesz problemy, i piszesz ze problem są nie do
przejścia.  Nvidia (to chyba duża i znana firma) udostępnia 2
sterowniki. pod linuksa i po suse. niepytaj mnie dlaczego tak, ale 99.9%
linuksów mają "osterownikowanych", w tym przynajmniej jedną dystrybucje
"osterownikowaną" za pomocą klinania myszką.

coby odpowiadał na
maile użytkowników.

ten problem załatwia społeczność.
IMO, dopóki znacząco nie wzrośnie rynek użytkowników
Linuksa - i to ten komercyjny rynek - nikt na to nie pójdzie...

użytkowników jako ludzi, nie jako komputerów. Tak sie korzystniej liczy.

Napisałem ten list, a czyta go wielu ludzi. Aby to było możliwe, list
przeszedł przez wiele komputerów. Ktoś policzy ile? obstawiamy zakłady
na ilu z nich działa windows?

ToMasz

Data: 2009-07-21 08:33:41
Autor: Radosław Sokół
W dniu 03.05.2009 18:42, Michal Kawecki pisze:
Ależ ja to doskonale wiem. Na przykład, nie wolno dawać pełnej wolności
garstce ludzi blokujących trasę szybkiego ruchu w Warszawie. Trafiona
analogia?

Przyznam, że nie wiem o co chodzi.

[...]

Kiedyś ZU używali MS-DOSa. A wcześniej CP/Ma. I radzili sobie
jakoś, a nawet edytowali AUTOEXEC.BAT, ręcznie instalowali
programy i tworzyli własne skrypty automatyzujące pracę.

Dlaczego zatem wzrost liczby ZU przerodził się w regres wyma-
gań stawianych tymże ZU?

Data: 2009-07-21 19:41:21
Autor: tg
"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2009072106335000grush.one.pl...
[...]

sam sobie odpowiedziales - kiedys bylo to narzedzie pracy
ludzi ktorzy faktycznie go potrzebowali, potrafili komputer
wykorzystac i przeczytac helpa

dzisiaj jest to obowiazkowy sprzet dla kazdego, zdecydowana
wiekszosc wskakuje na nasza klase i allegro oraz uzywa gg,
wzglednie obejrzy film - zagra w cos

nie ma to juz nic wspolnego z narzedziem pracy a jest czysta
rozrywka

Data: 2009-07-21 22:47:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
urzadzenie USB z funkcja pendrive i sterownikiem na nim

"tg" d14ba$4a660bf0$59641b7f$6727@news.upc.ie

[...]

  Na początku miało być inaczej -
  świetliste kręgi chóry i stopnie abstrakcji
  ale nie udało się oddzielić dokładnie
  ciała od duszy [..]

  Na początku miało być inaczej -

komputery służyły pracy, nie zabawie, a zabawę wprowadzono
do PeCeta, aby zachęcić pospólstwo... Pisano własne programy,
dawano potężne wsparcie softu do pisania tychże własnych
programów, w szkołach uczono programowania, myślenia
[spójnego i odpowiedzialnego]...

  ale nie udało się oddzielić dokładnie
  marketingu od duszy [..]

Dziś w szkołach uczą defragmentacji dysku... :)

-- spacja

Data: 2009-05-06 07:52:32
Autor: Dominik & Co
Radosław Sokół napisał(a):

[...]

Mądrego to aż miło posłuchać.

Dzięki Bogu na przykład takie dziwadło jak U3 można (jeszcze?)
z pendrive  wywalić, może jednak producenci nie pogłupieli
całkiem z tym uszczęśliwianiem nas na siłę...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-05-03 19:52:40
Autor: Piotrek
urzadzenie USB z funkcja pendrive i sterownikiem na nim
I to *bardzo* niedobrze, że się takie coś stosuje, bo jest to
potwierdzenie monopolu systemów operacyjnych Windows.

szczegolnie ze tam sa tez zamieszczone sterowniki pod linuxa......

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-03 20:35:14
Autor: Radosław Sokół
urzadzenie USB z funkcja pendrive i sterownikiem na nim
W dniu 03.05.2009 19:52, Piotrek pisze:
I to *bardzo* niedobrze, Âże siĂŞ takie coÂś stosuje, bo jest to
potwierdzenie monopolu systemĂłw operacyjnych Windows.

szczegolnie ze tam sa tez zamieszczone sterowniki pod linuxa......

Sterowniki do Linuksa nie powinny być zamieszczane w urzą-
dzeniu czy na płytce, tylko włączone do jądra Linuksa tak,
żeby wszystkie dystrybucje mogły z nich korzystać bez prob-
lemów niezależnie od wersji jądra.

Data: 2009-05-06 08:04:26
Autor: Dominik & Co
Radosław Sokół napisał(a):

Najlepiej zatem, aby dostępny był prosty system instalowania
sterowników z Internetu. Urządzenia najlepiej zostawić w spo-
koju.

Otóż to. Pomijając już Linuksa i inne SO, a także różne wersje Windows,
pozostaje kwestia ich aktualności. Najlepiej, gdyby producent mógł
wrzucać swoje sterowniki do sieciowego repozytorium Windows, a system
by je sobie automatycznie pobrał i zainstalował, bez trudzenia użytkownika.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-05-06 19:30:24
Autor: Michal Kawecki
Dnia Wed, 06 May 2009 08:04:26 +0200, Dominik & Co napisał(a):

Radosław Sokół napisał(a):

[...]

Owszem i ten mechanizm już w praktyce działa. Vista wiele razy pobrała
mi sama sterowniki z Internetu do płyty głównej, karty grafiki,
drukarek, i wielu innych urządzeń. Tyle że sens umieszczania w necie
akurat sterowników do modemów GSM jest bardzo niewielki...

Data: 2009-05-07 07:51:15
Autor: Dominik & Co
Michal Kawecki napisał(a):

Owszem i ten mechanizm już w praktyce działa. Vista wiele razy pobrała
mi sama sterowniki z Internetu do płyty głównej, karty grafiki,

I bardzo dobrze. Mnie Ubunciak też sam pobrał sterowniki do nVidii.
Za to Windows Media Player jakoś sobie kodeków nigdy nie umiał dociągnąć,
w przeciwieństwie do Totema- a więc i to można spieprzyć ;-)

drukarek, i wielu innych urządzeń. Tyle że sens umieszczania w necie
akurat sterowników do modemów GSM jest bardzo niewielki...

Czy ja wiem? Rzadko kiedy chyba modem GSM jest _wyłącznym_ dostępem do sieci
w każdych warunkach. Konfigurujesz laptoka w domu/sklepie i wyruszasz w teren.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-05-07 19:27:12
Autor: Michal Kawecki
Dnia Thu, 07 May 2009 07:51:15 +0200, Dominik & Co napisał(a):

Michal Kawecki napisał(a):

[...]

Jasne. A wracając do sterowników zawartych w urządzeniu - widzę jeszcze
jedną zaletę takiego rozwiązania; bardzo się może przydać w netbookach,
z reguły pozbawionych możliwości odczytu płytek CD/DVD na których
alternatywnie producent urządzenia takie sterowniki zwykle podaje.

Data: 2009-05-08 07:40:40
Autor: Dominik & Co
Michal Kawecki napisał(a):

[...]

.... które to netbooki oczywiście pozbawione są jakichkolwiek możliwości
połączenia z siecią.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-05-08 18:01:45
Autor: Michal Kawecki
Dnia Fri, 08 May 2009 07:40:40 +0200, Dominik & Co napisał(a):

Michal Kawecki napisał(a):

[...]

Ale instalacja ze sticka jest o wiele wygodniejsza niż szukanie miejsca,
gdzie możnaby się podpiąć do sieci, bo się raptem okazało że w systemie
brak sterowników.

Ta dyskusja nie prowadzi do niczego. Z mojej strony EOD.

Data: 2009-05-01 20:17:20
Autor: animka
kilrak pisze:
[...]

Po to jest karta, żeby dane były na karcie. USB to urządzenie, port do transmisji danych.
Możesz przecież sobie skopiować na dysk zawartość.

--
animka

Data: 2009-05-01 20:38:46
Autor: geyb
urzadzenie USB z funkcja pendrive i sterownikiem na nim
Zamiast driverów dla windows wolałbym kompletną dokumentację i przykłady oprogramowania urządzenia - za jednym zamachem miałbyś sterowniki i dla windows i dla pozostałych OS-ów. Zresztą, który windows masz na myśli, bo przecież poszczególne wersje są ze sobą niezgodne.

g.

Data: 2009-05-04 10:53:02
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
On Fri, 1 May 2009 18:53:32 +0200, "kilrak" <kilrak@pw.pl> wrote:

[...]

Ja na ten popmysł wpadłem tak w okolicach Windows 95/98. Ale był już
opatenowany w USA ;-)

Zdrówko

urzadzenie USB z funkcja pendrive i sterownikiem na nim