Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   urządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatora

urządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatora

Data: 2010-12-29 09:18:24
Autor: Cavallino
urządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatora
Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d17ab02$0$2490$65785112news.neostrada.pl...
Witam

Mam problem z autem - rozładowuje mi się akumulator.

Chciałbym zrobić urządzenie które przez tydzień będzie mierzyło napięcie na akumulatorze
i prąd czuwania.

A nie lepiej to sprawdzać przed wyjazdem?
Miałem podobne problemy, latałem, mierzyłem, reklamowałem kolejny aku, w końcu kupiłem miernik z diodkami za naście zł, teraz już NIE PRÓBUJĘ odpalać auta gdy aku nie jest naładowany (oczywiście aku jest nowy) i problem zniknął.

Inaczej zabijesz każdy aku, one nie służą do głębokiego rozładowania, psują się od tego nieodwracalnie.
Obstawiam, że masz ten sam problem.

Data: 2010-12-30 08:58:45
Autor: bagno
urządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatora

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d1aeed1$0$2440$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d17ab02$0$2490$65785112news.neostrada.pl...
Witam

Mam problem z autem - rozładowuje mi się akumulator.

Chciałbym zrobić urządzenie które przez tydzień będzie mierzyło napięcie na akumulatorze
i prąd czuwania.

A nie lepiej to sprawdzać przed wyjazdem?
Miałem podobne problemy, latałem, mierzyłem, reklamowałem kolejny aku, w końcu kupiłem miernik z diodkami za naście zł, teraz już NIE PRÓBUJĘ odpalać auta gdy aku nie jest naładowany (oczywiście aku jest nowy) i problem zniknął.

Mi nie chodzi o sprawdzenie czy akumulator jest naładowany tylko kiedy i co
go mogło rozładować.

Data: 2010-12-30 09:09:17
Autor: Cavallino
urządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatora
Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości news:

Miałem podobne problemy, latałem, mierzyłem, reklamowałem kolejny aku, w końcu kupiłem miernik z diodkami za naście zł, teraz już NIE PRÓBUJĘ odpalać auta gdy aku nie jest naładowany (oczywiście aku jest nowy) i problem zniknął.

Mi nie chodzi o sprawdzenie czy akumulator jest naładowany tylko kiedy i co
go mogło rozładować.

Bo zakładasz, że jest nadmiernie rozładowywany w trakcie postoju.
Być może niesłusznie

Ja też tak zakładałem, ale to nie było dobre założenie.
Auto rzadko jeździ, na krótkich trasach, więc rozładowywanie podczas uruchamiania silnika nie jest kompensowane ładowaniem podczas jazdy - więc akumulator się naturalnie po jakimś czasie rozładowuje. A próba odpalenia auta w takim stanie (rozładowania) powodują opad masy i zmniejszanie się pojemności akumulatora.
W rezultacie w pół roku udało mi się załatwić następny, nowy akumulator.

Obecnie już problem się rozwiązał - trzeba sprawdzać stopień naładowania PRZED próbą odpalenia i podładowywać  w razie potrzeby i powyższa sytuacja nie wystąpi.

Data: 2010-12-30 12:28:25
Autor: Jakub Witkowski
urządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatora
W dniu 2010-12-30 09:09, Cavallino pisze:

Auto rzadko jeździ, na krótkich trasach, więc rozładowywanie podczas uruchamiania silnika nie jest kompensowane ładowaniem podczas jazdy - więc akumulator się naturalnie po jakimś czasie rozładowuje.

Eee, to w ceedzie jest naturalne? 15-letnia primera nie ma tego problemu...
Od ponad miesiąca mrozy i sniegi, stoi pod chmurką, i ładowarki nie widziała.
A jeżdżę tylko po mieście do pracy i to wcale nie codzinnie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-12-30 12:32:24
Autor: Cavallino
urządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatora
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:ifhqcq$164o$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2010-12-30 09:09, Cavallino pisze:

Auto rzadko jeździ, na krótkich trasach, więc rozładowywanie podczas uruchamiania silnika nie jest kompensowane ładowaniem podczas jazdy - więc akumulator się naturalnie po jakimś czasie rozładowuje.

Eee, to w ceedzie jest naturalne?

Ceed pali od pierwszego strzału, nigdy się jeszcze nawet nie zająknął.
Nawet jak go zostawiłem ostatnio na tydzień pod chmurką w Berlinie, a po powrocie wyluzowany wakacjami zapomniałem o poczekaniu na podgrzanie świec żarowych, to odpalił po 2 sekundach, co mnie szczerze zdziwiło (tyle że lekko nierówno pracował, więc ponowiłem procedurę).

A to powyżej pisałem o Punto, które przez 350 dni w roku stoi w garażu.

Data: 2010-12-30 13:02:37
Autor: Jakub Witkowski
urządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatora
W dniu 2010-12-30 12:32, Cavallino pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:ifhqcq$164o$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2010-12-30 09:09, Cavallino pisze:

Auto rzadko jeździ, na krótkich trasach, więc rozładowywanie podczas uruchamiania silnika nie jest kompensowane ładowaniem podczas jazdy - więc akumulator się naturalnie po jakimś czasie rozładowuje.

Eee, to w ceedzie jest naturalne?

Ceed pali od pierwszego strzału, nigdy się jeszcze nawet nie zająknął.
Nawet jak go zostawiłem ostatnio na tydzień pod chmurką w Berlinie, a po powrocie wyluzowany wakacjami zapomniałem o poczekaniu na podgrzanie świec żarowych, to odpalił po 2 sekundach, co mnie szczerze zdziwiło (tyle że lekko nierówno pracował, więc ponowiłem procedurę).

A to powyżej pisałem o Punto, które przez 350 dni w roku stoi w garażu.

Sorry ale sądząc z "Miałem podobne problemy, latałem, mierzyłem, reklamowałem kolejny aku,"
nie przypuszczałem, że piszesz o pojeździe kolekcjonerskim który głównie stoi.

Więc albo masz jakieś powody (?) przypuszczać że kol. bagno swego pojazdu również
praktycznie w ogóle nie używa, albo przykład który podajesz jest od czapy.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-12-30 13:11:57
Autor: Cavallino
urządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatora
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:

Więc albo masz jakieś powody (?) przypuszczać że kol. bagno swego pojazdu również
praktycznie w ogóle nie używa,

Tak - pisał o krótkich odcinkach.
Czyli duży pobór przy odpalaniu i małe (bo krótkie) ładowanie w trakcie pracy silnika.
Analogiczna sytuacja.
Samoistne rozładowanie podczas postoju jest tu pomijalne, a reszta warunków jeszcze gorsza niż u mnie.

urządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatora

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona