urzadzenie wielofunkcyjne i monitor

Data: 2009-02-27 10:33:36
Autor: Andre
urzadzenie wielofunkcyjne i monitor
Witam!

Dostalem trudne zadanie, a ze nie siedze w temacie, to o pomoc poprosze
Was.

Firma (budzetowka panstwowa) chce kupic urzadzenie wielofunkcyjne
(drukarka, skaner, kopiarka), jak najtansze. Drukowanie nie bedzie
intensywne, mysle, ze miesiecznie do 500-600 str.

W zwiazku z tym, ze firma ma bardzo skromny budzet, to propozycje mozna
wysuwac jedynie najtansze, bo po prostu nic z tego nie bedzie.

Jak sie domyslam, przy takim obciazeniu nie ma sensu kupowac urzadzenia
laserowego, tak?
Co w takim razie mozecie polecic z urzadzen atramentowych, zeby bylo w
miare niezawodne i o przyzwoitej jakos wydruku?
Cena w granicach 500-550zl. Ale jest odgorne zastrzezenie - jak
najtaniej...

I drugie zadanie. Ta sama firma potrzebuje nowego monitora. LCD 19",
4:3. Rowniez niestety budzet ograniczony. Poszperalem troche i moj
wybor padl na Samsung SN 943N w wersji srebrnej.
Czy to dobry wybor?
Jezeli nie, to mozecie polecic cos lepszego do kwoty ok 650zl?

  Andre

Data: 2009-02-27 12:44:07
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 27 Feb 2009 10:33:36 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

[...]

A firma jest dostatecznie bogata, żeby wydawać sporą kasę miesięcznie na
eksploatację urządzenia atramentowego?

Co w takim razie mozecie polecic z urzadzen atramentowych, zeby bylo w
miare niezawodne i o przyzwoitej jakos wydruku?
Cena w granicach 500-550zl. Ale jest odgorne zastrzezenie - jak
najtaniej...

W tej cenie można już poszukać wielofunkcyjnej laserowej Koniki-Minolty
albo Brothera. O samych urządzeniach jednak nie wypowiem się, bo nie
używałem - jedynie wiem, że są dostępne :)

[...]

Jeśli do pracy biurowej to tak samo dobry jak każdy inny. Inna rzecz, że
teraz znacznie łatwiej o monitor panoramiczny.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-02-27 12:45:41
Autor: Andre
Andrzej Libiszewski wrote:

A firma jest dostatecznie bogata, żeby wydawać sporą kasę miesięcznie
na eksploatację urządzenia atramentowego?

Dostalem wytyczne jedynie co do ceny zakupu.
A czy w podsumowaniu miesiecznym roznica wydruku 500 str. na drukarce
atramentowej i laserowej bedzie az taka duza?
Nie mowimy tutaj o perspektywie rocznej czy nawet dluzszej.

W tej cenie można już poszukać wielofunkcyjnej laserowej
Koniki-Minolty albo Brothera. O samych urządzeniach jednak nie
wypowiem się, bo nie używałem - jedynie wiem, że są dostępne :)

No tak, ale co z ich jakoscia? Podejrzewam, ze jak laser, to wydruki beda ok, a jak z trwaloscia
urzadzenia?

Jeśli do pracy biurowej to tak samo dobry jak każdy inny. Inna rzecz,
że teraz znacznie łatwiej o monitor panoramiczny.

Uzytkownik jest przyzwyczajony do 4:3. I do biura to chyba lepsze
rozwiazanie. Np przy pracy w Wordzie widac prawie cala kartke i nie
trzeba przewijac.
Co do stwierdzenia, ze "dobry jak kazdy inny" - na pewno? Przeciez w roznych modelach wystepuje nierownomierne podswietlenie,
migotanie, falowanie obrazu, wyswietlacz moze byc za jasny i miec za
mala regulacje jasnosci. Dlatego wlasnie o to pytam...

  Andre

Data: 2009-02-27 15:19:39
Autor: MC
Użytkownik "Andre" <don0@cutting.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:xn0g6wvjl6ho6ne000news.onet.pl...
Andrzej Libiszewski wrote:

A firma jest dostatecznie bogata, żeby wydawać sporą kasę miesięcznie
na eksploatację urządzenia atramentowego?

Dostalem wytyczne jedynie co do ceny zakupu.

To źle, zakup jest tylko mała częścią sumarycznych kosztów korzystania z drukarki. Optymalizować warto całość. Jeśli to firma, to istotną sprawą jest czy ma to działać w sieci, a jak tak to w kablowej czy wifi

A czy w podsumowaniu miesiecznym roznica wydruku 500 str. na drukarce
atramentowej i laserowej bedzie az taka duza?

Niekoniecznie, wszystko zależy od konkretnych modeli. Ten pogląd raczej sie ukształtował na podstawie porównania laserówek biznesowych i atramentówek domowych. Bardziej prawdziwa jest zasada, że na drogiej drukarce drukuje sie tanio i odwrotnie. Ale od niej też są liczne wyjątki.

Podejrzewam, ze jak laser, to wydruki beda ok, a jak z trwaloscia
urzadzenia?

Dzisiaj nie kupuje się drukarki na wieki. W każdym razie nie za takie pieniądze.
Poza pytaniem o sieć napisz jeszcze co będzie drukowane i skanowane. Wtedy będzie można przejść do konkretów.

Data: 2009-02-27 15:57:40
Autor: Andre
MC wrote:

To źle, zakup jest tylko mała częścią sumarycznych kosztów
korzystania z drukarki. Optymalizować warto całość.

Ale przeciez nie bede nawracal calego swiata. Dostalem takie wytyczne,
to na ich podstawie musze cos wykombinowac.

Jeśli to firma,
to istotną sprawą jest czy ma to działać w sieci, a jak tak to w
kablowej czy wifi

Sprzet nie bedzie dzialac w sieci.

Dzisiaj nie kupuje się drukarki na wieki. W każdym razie nie za takie
pieniądze.

Ale, zeby chociaz 3-4 lata podzialala...

Poza pytaniem o sieć napisz jeszcze co będzie drukowane i
skanowane. Wtedy będzie można przejść do konkretów.

Drukowane i skanowane beda wylacznie dokumenty firmowe, pisma itd.
Wszystko w czerni, zadnych fotografii ani grafiki.

  Andre

Data: 2009-02-27 17:44:41
Autor: MC
Użytkownik "Andre" <don0@cutting.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:xn0g6x0kw6rbil000news.onet.pl...

[...]

To wystarczy Samsung SCX-4300 lub 4200. Jeszcze niedawno były po 500, teraz nie wiem, bo ceny szaleją. Gdyby nie mieścił się w budżecie to pozostaje atramentówka.

Data: 2009-02-27 17:27:09
Autor: Andre
MC wrote:

To wystarczy Samsung SCX-4300 lub 4200. Jeszcze niedawno były po 500,
teraz nie wiem, bo ceny szaleją. Gdyby nie mieścił się w budżecie to
pozostaje atramentówka.

Dzieki. Poczytam i sprawdze ceny. Jakby co, to pozwole sobie wrocic z pytaniem o atramentowki :)

  Andre

Data: 2009-02-27 19:20:04
Autor: Andre
MC wrote:

To wystarczy Samsung SCX-4300 lub 4200. Jeszcze niedawno były po 500,
teraz nie wiem, bo ceny szaleją. Gdyby nie mieścił się w budżecie to
pozostaje atramentówka.

Okazalo sie, ze komputer pracuje pod kontrola Win98.
Niby na stronie pisza, ze ten Samsung bedzie obslugiwany, ale czy nie
ma z tym jakichs problemow?

  Andre

Data: 2009-03-02 00:28:33
Autor: Feromon

Użytkownik "Andre" <don0@cutting.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:xn0g6x5z0dzlud004news.onet.pl...
MC wrote:

[...]

To sprawdź, czy ten komputer spełnia wymagania ilości dysku i pamięci
oraz czy wogóle nie należałoby go zezłomować. W budżetówce to jakiś
księgowy chyba rachuje amortyzację?

Nawet jeśli stery do drukarki zadziałają, to czy program skanujący zadziała?
Czy nie będzie wymagał IE7 albo podobne wymagania....

Feromon

Data: 2009-02-27 15:50:16
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 27 Feb 2009 12:45:41 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

Andrzej Libiszewski wrote:

[...]

Tak, bo strona może na atramentówce kosztować 4-5x więcej niż na drukarce
laserowej.

[...]

Cóż, u mnie w firmie jest prościutka i tania laserówka HP 1018 - jest
ustawicznie przeciążana, kopana (nisko stoi i przeszkadza czasem), ma
urwaną tackę odbiorczą, ale drukuje bez zarzutu. W porównaniu do sprzętu
atramentowego tej klasy różnica ogromna.

[...]

Do pracy na całej stronie kupuje się monitor z pivotem (ale nie najtańszy)
:)

[...]

W zastosowaniach biurowych te wszystkie różnice są zupełnie nieistotne,
chyba że w biurze nagle zaczęło obrabiać się fotografie? Bo co do tego że
będzie za jasny: w monitorze za paręset złotych nie będzie - o ile po
wyjęciu z pudełka zadasz sobie trud wyregulowania monitora . Migotania i
falowania obrazu nie będzie o ile monitor jest sprawny technicznie i
prawidłowo podłączony.

Data: 2009-02-27 16:07:50
Autor: Andre
Andrzej Libiszewski wrote:

Tak, bo strona może na atramentówce kosztować 4-5x więcej niż na
drukarce laserowej.

Moze, ale z kolega *MC* troche sobie zaprzeczacie ;)

[...]

Nie wiem do czego to napisales... Jestem przekonany, ze sprzet w tej
firmie nie bedzie poniewierany, jak w Twojej.
Odnosnie trwalosci, chodzilo mi raczej o to, czy mechanicznie
urzadzenie samo z siebie sie nie rozleci po miesiacu.

Do pracy na całej stronie kupuje się monitor z pivotem (ale nie
najtańszy) :)

Oczywiscie. Juz widze kobiety pracujace przy tym monitorze, jak sie
podnosza z krzesla, zeby obrocic ekran.
Mam kilkuletnie 19" 4:3 w domu i wiem, ze jest bardzo przyzwoite do
pracy z Wordem.

[...]

No jak nieistotne. Czy Ty w ogole wiesz o czym mowisz? Jakie znaczenie
ma to, czy siedzi sie przed za jasnym monitorem podczas pracy w
edytorze tekstu, czy podczas obrabiania zdjec? Oczy bola tak samo!!

To nie jest moja firma. Ja nawet nie jestem w tej chwili w kraju i
jedynie pilotuje sprawe zdalnie. Wyobraz sobie, ze nie wszyscy sa
informatykami-sprzetowcami i poradza sobie z pozornie dosc latwymi
zadaniami, jak kalibracja monitora...

Migotania i falowania obrazu nie będzie o ile monitor jest
sprawny technicznie i prawidłowo podłączony.

I wreszcie jakis konkret. Uff...

  Andre

Data: 2009-02-27 17:53:57
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 27 Feb 2009 16:07:50 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

Andrzej Libiszewski wrote:

[...]

Napisałem to, bo skoro poniewierany sprzęt działa niezawodnie, to
nieponiewierany powinien spisywać się co najmniej równie dobrze, jeśli nie
lepiej.

[...]

Wystarczy przecież obrócić raz :)

[...]

Znaczenie ma żadne, o ile użyjesz regulacji, o czym przecież pisałem wyżej.
Jeszcze nie widziałem monitora którego nie dałoby się doprowadzić do
poprawnego wyświetlania pod tym względem. No chyba że postulujesz że ma tak
być po wyjęciu z pudełka bez regulacji - to ośmielam się stwierdzić, że
żaden nie będzie ok. A zdjęcia to w ogóle inna sprawa: liczy się również
reprodukcja koloru, która przy pisaniu pism w wordzie nie jest istotna.

[...]

Ale jaka do licha kalibracja? Kalibruje to się monitor by uzyskać poprawną
reprodukcję barw - która w zastosowaniach biurowych jest drugorzędna i
kalibracja jest zbędna. A jak regulacja jasności przerasta potencjalnych
użytkowników, niech do tego zatrudnią szympansa, pownien za banana
wyregulować co trzeba.

Data: 2009-02-27 17:39:44
Autor: Andre
Andrzej Libiszewski wrote:

Napisałem to, bo skoro poniewierany sprzęt działa niezawodnie, to
nieponiewierany powinien spisywać się co najmniej równie dobrze,
jeśli nie lepiej.

Mysle, ze jak porzadnej atramentowki nie bedziemy kopac, to tez jej sie
nic nie stanie.
Mam starenkie HP 5550 i od lat nic jej nie dolega...

Wystarczy przecież obrócić raz :)

Dlaczego monitory nie sa produkowane jako juz obrocone?
Przeciew wtedy nie byloby problemu.

Znaczenie ma żadne, o ile użyjesz regulacji, o czym przecież pisałem
wyżej.  Jeszcze nie widziałem monitora którego nie dałoby się
doprowadzić do poprawnego wyświetlania pod tym względem.

Mozna poczytac opinie uzytkownikow na stronach niektorych sklepow albo
w porownywarkach (ktore chyba sa bardziej wiarygodne).
Gdybym sie wlasnie nie naczytal takich opinii o tanich (a ten 943N jest
tani) monitorach, to nie poruszlabym tematu. Odnosnie falowania i
migotania akurat czytalem o telewizorach LCD, ale to przeciez ta sama
technologia.

No chyba że
postulujesz że ma tak być po wyjęciu z pudełka bez regulacji - to
ośmielam się stwierdzić, że żaden nie będzie ok.

Byloby milutko :)
A zdjęcia to w ogóle

Ale jaka do licha kalibracja? Kalibruje to się monitor by uzyskać
poprawną reprodukcję barw - która w zastosowaniach biurowych jest
drugorzędna i kalibracja jest zbędna.

W proces kalibracji nie wchodzi czasem regulacja jasnosci?

A jak regulacja jasności
przerasta potencjalnych użytkowników, niech do tego zatrudnią
szympansa, pownien za banana wyregulować co trzeba.

Osmielam sie stwierdzic, ze taki postulat jest na pograniczu ignorancji
i zadufania w sobie.

Pozwol, ze zadam pytanie - znasz sie na modyfikowaniu genetycznym
roslij? Umiesz to przerowadzic?
To przeciez tylko wychodowanie roslinki i w poczatkowych fazach rozwoju
wprowadzenie dodatkowego genu. Proste prawda?

Zauwaza, ze to jest grupa sprzetowa, o komputerach. Kazdy z obecnych
tutaj stalych grupowiczow pewnie potrafi przeprowadzic kalibracje, czy
samo ustawienie jasnosci. Ale tak samo jak *Ty nie zmodyfikujesz
roslinki, tak i biotechnolog moze nie umiec ustawic parametrow
komputera...
Mam nadzieje, ze wyrazilem sie jasno.

*zakladam, ze nie jestes biotechnologiem, ale przyklad mozna podac z
kazdej dziedziny.

  Andre

Data: 2009-02-27 19:53:10
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 27 Feb 2009 17:39:44 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

Andrzej Libiszewski wrote:

[...]

Stare były solidniejsze, niestety.

Wystarczy przecież obrócić raz :)

Dlaczego monitory nie sa produkowane jako juz obrocone?
Przeciew wtedy nie byloby problemu.

Bo nie każdy potrzebuje monitora tylko do Worda.

[...]

Ale sygnał nie taki sam.

[...]

Hehe, chyba nie dożyję tego :)

[...]

Wchodzi, podobnie jak kontrast, ale tylko jako wstęp. Sama regulacja
jasności do kalibracji ma się nijak.

[...]

Przepraszam, że co?

Pozwol, ze zadam pytanie - znasz sie na modyfikowaniu genetycznym
roslij? Umiesz to przerowadzic?

Jak się to da zrobić dwoma przyciskami to przeprowadzę.

HINT: regulacja jasności to raczej trywialna procedura. Znana już od czasów
telewizorów czarno-białych.

To przeciez tylko wychodowanie roslinki i w poczatkowych fazach rozwoju
wprowadzenie dodatkowego genu. Proste prawda?

Czekam na tą analogię.

[...]

Ale monitory są dla przeciętnych odbiorców i taka też jest trudność
ustawienia jasności w monitorze. Jest to użycie dwóch przycisków na
obudowie, dodatkowo opisane w instrukcji.

Jeśli mimo tego osoba nie jest w stanie sobie poradzić z regulatorami to
nie należy w ogóle dawać takiej osobie nic bardziej skomplikowanego od
młotka...

Podstawowa kalibracja za pomocą jakiegoś wizarda zresztą wiele trudniejsza
nie jest.

*zakladam, ze nie jestes biotechnologiem, ale przyklad mozna podac z
kazdej dziedziny.

Tylko trzeba go dobrać odpowiednio, bo póki co doktoratu z ustawiania
jasności monitora obronić się nie da.

Data: 2009-02-27 20:29:47
Autor: Maciek D.
Andre pisze:
  > Jak sie domyslam, przy takim obciazeniu nie ma sensu kupowac urzadzenia
laserowego, tak?

Atrament = większe koszty wydruku. Jeśli ma być tanio w późniejszej eksploatacji, to kupcie drukarkę laserową - jakąś Kyocerę, gdzie zapakujesz raz na dwa lata toner za 300 złotych i masz święty spokój. Ale to nie za 550 złotych budżetu, przykro mi. :(

Co w takim razie mozecie polecic z urzadzen atramentowych, zeby bylo w
miare niezawodne i o przyzwoitej jakos wydruku?
Cena w granicach 500-550zl. Ale jest odgorne zastrzezenie - jak
najtaniej...

Udzielę Ci konkretnej odpowiedzi: Brother DCP 7030 - do kupienia za około 450 złotych. Z tego, co kojarzę toner na 1,5 tysiąca stron jest w zestawie. Toner na 2,5 tysiąca stron kupisz teraz za około 250 złotych, a bęben - żywotność 12 tysięcy stron - za jakieś 350 złotych. Tak, jest skaner i ma funkcje ksero. ;)

--
Pozdrawiam,
MD

Data: 2009-02-27 19:38:36
Autor: Andre
Maciek D. wrote:

Udzielę Ci konkretnej odpowiedzi: Brother DCP 7030 - do kupienia za
około 450 złotych.

No niestety. Nie wiedzialem tego wczesniej, ale komputer pracuje pod
Win98. Na stronie Brother pisza, ze najwczesniejszy system to Win2000...

  Andre

urzadzenie wielofunkcyjne i monitor