urząd musi odpowiedzieć na każde pismo ?

Data: 2011-01-23 02:21:54
Autor: Agnieszka
urząd musi odpowiedzieć na każde pismo ?
Ktoś wysyła pismo w którym wyraża swoje opnie na temat jakiś
(dotyczących tej osoby i jakiejś grupy mieszkańców) rzeczy, które uważa
za nieprawidłowe. Zadaje pytania: dlaczego tak jest, dlaczego nie może
być lepiej itd. i zwraca się z prośbą o pomoc aby było lepiej.

Urząd musi odpowiedzieć na każde (w szczególności na opisane powyżej)
pismo do niego kierowane?
Oczywiście pismo jest podpisane i ze wskazaniem osoby od której pochodzi
i jej adresu.

Data: 2011-01-22 20:36:35
Autor: witek
On 1/22/2011 7:21 PM, Agnieszka wrote:
[...]

nie musi odpowiedzieć na kazde pismo.
musi podjąć określone działanie, jeśli o to wnioskowałaś w piśmie, w szczególności, wydać decyzję, postanowienie, odmowę itp itd. lub odmówić jeśli jest to po za zakresem jego działania.
Wiekszość z nich wymaga odpowiedzi lub działania na piśmie.
Natomiast na pisma, z których nie wynika jakiekolwiek działanie urzędu odpowiadać nie musi. W szczególności odsyłac podziękowań za kartki świąteczne.

Data: 2011-01-25 00:19:51
Autor: PiotRek
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ihg477$lil$1inews.gazeta.pl...
[...]

W kartkach świątecznych raczej nie zadaje się pytań. Natomiast Agnieszka
pytała o pismo, które zawiera pytania.

Piotr

Data: 2011-01-24 22:19:20
Autor: witek
On 1/24/2011 5:19 PM, PiotRek wrote:
[...]

to zależy czy urząd ma obowiązek odpowiedzi na zdane pytania, wynikające z jakiejs ustawy, kodeksu itp itd. np. z ustawy o dostępie o informacji publicznej, KPA itp itd.
na pytanie jak jutro będzie pogoda urząd odpowiadać nie musi.
Nie wiem jakie były pytania więc nie wiem czy urząd musi na nie odpowiedziec, ale w ogólnosci odpowiedż brzmi, ze urząd musi odpowiedzieć tylko na takie pytania na które musi odpowiedziec :)
Jeśli w liście było żadanie jakiegoś działania to raczej urząd musi odpowiedzieć, choćby, że to nie wchodzi w jego kompetencje, bo to wynika z KPA.
Na brak odpowiedzi przysługuje skarga na bezczynnosc do organu nadrzędnego.
Na skargę urząd nadrzędny odpowiedzieć musi, choćby pismem, ze rząd piętro niżej nie miał obowiązku odpowiedzi na zadane pytania.
Ot i tak właśnie tworzy się biurokracja.

Data: 2011-01-24 23:10:34
Autor: gr
urz±d musi odpowiedzieæ na ka¿de pismo?
On 25 Sty, 00:19, "PiotRek" <bell1876usu...@gazeta.pl.invalid> wrote:
U¿ytkownik "witek" <witek7...@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶cinews:ihg477$lil$1inews.gazeta.pl...

> nie musi odpowiedzieæ na kazde pismo.
> musi podj±æ okre¶lone dzia³anie, je¶li o to wnioskowa³a¶ w pi¶mie, w szczególno¶ci, wydaæ decyzjê, postanowienie, odmowê itp itd.
> lub odmówiæ je¶li jest to po za zakresem jego dzia³ania.
> Wiekszo¶æ z nich wymaga odpowiedzi lub dzia³ania na pi¶mie.
> Natomiast na pisma, z których nie wynika jakiekolwiek dzia³anie urzêdu odpowiadaæ nie musi. W szczególno¶ci odsy³ac podziêkowañ za
> kartki ¶wi±teczne.

W kartkach ¶wi±tecznych raczej nie zadaje siê pytañ. Natomiast Agnieszka
pyta³a o pismo, które zawiera pytania.

Piotr- Ukryj cytowany tekst -

- Poka¿ cytowany tekst -

Ale pytanie brzmi czy urz±d musi odpowiedzieæ na KA¯DE pismo.

urząd musi odpowiedzieć na każde pismo ?