usa - jakies porady ?

Data: 2010-01-03 12:41:56
Autor: krzy
usa - jakies porady ?
witam, planuje wakacje w USA. Chciałbym tam również ponurkować. Czy ktoś może podzielić się dobrymi radami co do takiej wyprawy  ? - jak przewieźć sprzęt nurkowy samolotem ? czy latarka z pakietem aku to problem
? a płyta ?
- potrzebne są jakieś specjalne formalności do przewiezienia sprzętu nurkowego
(automaty, suchy, płyta, worek, latara i wszystko inne ?)
- jak rozwiązać problem zasilania np. ładowarki do latarki ? - o czym nie zapomnieć ? - jakieś inne porady, albo oczywiste rzeczy o których mogę nie wiedzieć :) ? z góry dzięki za pomoc. Przyznaje że nie miałem jeszcze okazji przebywać poza naszym kontynentem. Krzysiek

Data: 2010-01-03 12:46:06
Autor: SPTRA_WAW
usa - jakies porady ?
Czy ktoś może podzielić się dobrymi radami co do takiej wyprawy  ?

przy dzisiejszej panice szczerze odradzam przewożenie sprzętu slotem.
Za grosze tam se wyporzycz

jk

Data: 2010-01-03 13:31:07
Autor: Wiesław Łopata
usa - jakies porady ?

Użytkownik "krzy" <kn0WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5588.00000103.4b408284newsgate.onet.pl...
[...]

Porada - tylko nie bierz sprężarki ;-)

Ale, ale mamy tu na grupie "tambylca" pewnie sie odezwie.

Wiesiek

Data: 2010-01-03 20:41:19
Autor: Jacek "Fother" Klajn
usa - jakies porady ?

- jakieś inne porady, albo oczywiste rzeczy o których mogę nie wiedzieć :) ? z góry dzięki za pomoc.

No hej
Ja latarki i automaty woze w bagazu podrecznym
Reszta w glownym. jak zginie lub sie spozni to sprzet do nurkowania masz.
Ladowarki z reguly sa automatyczne i przestawiaja sie na 110V nie bylo z tym
nigdy problemu.
Z wypozyczaniem ostroznie , nieprawda ze wszystko jest za grosze.
Jezeli chodzi o nurkowania to zalezy gdzie bedziesz.
Pozdrawiam

Jacek
www.fother.pl

Data: 2010-01-04 06:26:08
Autor: Adm F
usa - jakies porady ?
krzy pisze:
witam, planuje wakacje w USA. Chciałbym tam również ponurkować.  Krzysiek

W MediaMarkcie możesz kupić przejściówkę do kontaktu do tego zabierz z domu przedłużacz na kilka wejść, dzięki temu możesz podłączyć kila urządzeń do prądu używając jednej przejściówki.
Jeżeli nie masz 100% pewności że twoja ładowarka zadziała automatycznie to możesz za paręnaście $ kupić na miejscu ( najlepiej na lotnisku) konwerter-inwerter najpowszechniej występujące to Samsonite.
Tańsze połączenia tel możesz uzyskać kupując po przylocie kartę prepaid ale tylko AT&T reszta to lipa. ( Nie daj się wpuścić w poradę uprzejmego   sprzedawcy zakupu karty "międzynarodowej" 100$ wystarczy na odebranie 2-3 sms + jedno połączenie przychodzące :-) ... tak to nie pomyłka kasują również za połączenia przychodzące.
Nie jestem pewien czy na wszystkie loty do USA obowiązuje ten sam limit bagażu ale jak ja leciałem to wynosił on 2x23 kg czyli mieścisz się ze szpejem bez dodatkowej gimnastyki.
Jeżeli zamykasz bagaż to "kłódki" MUSZĄ być zgodne z TSA czyli łatwo otwieralne kluczem uniwersalnym dla kontrolujących.
Przewożenie bagażu nurkowego nie wymaga dodatkowych formalności.

pozdro Adam

Data: 2010-01-04 07:53:56
Autor: SPTRA_WAW
usa - jakies porady ?
planuje wakacje w USA. Chciałbym tam również ponurkować.

zawszwe na beszczela możesz ominąć bramki:

http://www.tvn24.pl/12691,1636416,0,1,ewakuacja-na-lotnisku-pod-new-jersey,wiadomosc.html

jk

Data: 2010-01-05 18:42:13
Autor: Mania
usa - jakies porady ?

Użytkownik "krzy" <kn0WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5588.00000103.4b408284newsgate.onet.pl...
witam,

planuje wakacje w USA. Chciałbym tam również ponurkować.
Mam nadzieje, ze masz swiadomosc, iz nurkowanie tam jest drogie. Na Florydzie dzien nurkowy (ale 4 nurki) to koszt okolo 150 USD

[...]

Nie ma zadnych specjalnych formalnosci. Po pierwsze wiekszosc linii lotniczych traktuje sprzet nurkowy jako sprzet sportowy, wiec mozesz miec dodatkowa torbe (niektore linie - na przyklad BA - wymagaja, by byla ona oznakowana) za stala oplata (na ogol 20 - 30 euro). Do recznego bagazu bierzesz latarke, automaty oraz - co wazne baterie do latarek. Reszte wsadzasz do normalnego bagazu. Przed przechodzeniem przez Heemany po prostu uprzedzasz, ze masz sprzet nurkowy. Baterie w podrecznym sa wazne, bo normalny bagaz sie przeswietla (zwlaszcza teraz, ale podobnie bylo kilka lat temu) i wtedy wygladaja one jak ladne bomby :)
Nastaw sie od razu tez i na to, ze w drodze powrotnej caly sprzet bedzie sprawdzony pod wzgledem resztek materialow wybuchowych.

- jak rozwiązać problem zasilania np. ładowarki do latarki ?
Jak juz napisano - wiekoszsc zasilaczy ma zasieg 110 - 220, wiec nie ma problemu. jedyna rzecz, ktora potrzebujesz to przejsciowka do kontaktu - amerykanskie kontakty sa kompletnie inne.
- o czym nie zapomnieć ?
- jakieś inne porady, albo oczywiste rzeczy o których mogę nie wiedzieć :) ?
W wiekszosci normalnych centrow nurkowych w USA kroluje INT, a nie DIN - wiec powinienes miec przjesciowke (bodajze 50 PLN - kupowalam kiedys w Crazy Sharku) i to starego typu - a wiec taki, z ktorego nie da sie wykrecic pestki. Standardowe, amerykanskie butle sa ciezsze niz nasze, europejskie. No i pamietaj, ze oni licza cisnienie w PSI.
Acha - i nie sluchaj glupot pod haslem "nie lataj teraz ze sprzetem". Badz tylko duuzo wczesniej na lotnisku i przygotuj sie na bardziej drobiazgowa kontrole.

z góry dzięki za pomoc.
Przyznaje że nie miałem jeszcze okazji przebywać poza naszym kontynentem.
To zupelnie inny swiat. A gdzie jedziesz?
Mania

Data: 2010-01-05 19:27:43
Autor:
usa - jakies porady ?
Mania <mbnin@onet.pl> napisał(a):
W wiekszosci normalnych centrow nurkowych w USA kroluje INT, a nie DIN -

Jakoś dziwnie się złożyło i Amerykanie nie są w niemieckim kręgu kultury
technicznej, dodatkowo nie są metryczni. INT to była alternatywna droga,
wybrała ją ta większa część świata.

wiec powinienes miec przjesciowke (bodajze 50 PLN - kupowalam kiedys w Crazy Sharku) i to starego typu - a wiec taki, z ktorego nie da sie wykrecic pestki.

Z przejściówki wykręca się pestkę? czy zawór jest w INT bez opcji DIN-INT.

Standardowe, amerykanskie butle sa ciezsze niz nasze, europejskie. No i pamietaj, ze oni licza cisnienie w PSI.

Napisz o wykręcaniu zaworów przy przewozie butli.
Może podaj przelicznik 2950psi to 200at.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-06 10:08:05
Autor: Mania
usa - jakies porady ?

Użytkownik <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hi03rf$72j$1inews.gazeta.pl...
[...]

Naprawde? Nie sa metryczni? No popatrz, a cale zycie myslalm, ze sa. Uwazasz, ze wszyscy sa idiotami? Chyba kazdy wie o tym, ze USA jest imperialne, a nie metryczne!

[...]

Sa dwa rodzaje zaworow - ale nie chwytaj mnie za slowka. Z jednego po prostu wykraca sie pestke i z INT robi sie DIN. Ale drugi rodzaj - powszechny w Stanach (i nadal na przyklad spotykany w Egipcie), to taki, z ktorego nie da sie wykrecic zadnej pestki. I do takiego zaworu potrzebna jest przejsciowka z DIN na INT

Standardowe, amerykanskie butle sa ciezsze niz nasze, europejskie.
No i pamietaj, ze oni licza cisnienie w PSI.

Napisz o wykręcaniu zaworów przy przewozie butli.
Nie trzeba. Bo nikt normalny nie wozi butli ze soba. Wykupujac nurkowania dostaje sie flaszki. Zacznij jezdzic po swiecie to bedziesz wiedzial.
Trzeba natomiast pamietac, ze ich pojemnosci sa liczone nie w litrach tylko stopach szesciennych. (i tak wiem, na czym polega roznica w podawaniu pojemnosci miedzy Europa a USA). Czyli krotko mowiac - tzw alu 12 (standard egipski), ktora jest tak naprawde 11 z przecinkiem, to amerykanska 80-tka.
Może podaj przelicznik 2950psi to 200at.
Wychodze z zalozenia, ze ten przelicznik jest znany. Pomijajac ten fakt, ze gwoli scislosci 200 bar=2900,75 psi. Nie wiem skad wziales te 50 psi.
Mania

Data: 2010-01-06 09:33:33
Autor: jacekplacek
usa - jakies porady ?
> [...]

> Napisz o wykręcaniu zaworów przy przewozie butli.
Nie trzeba. Bo nikt normalny nie wozi butli ze soba.

Znam kilku "nienormalnych", którzy przywieźli sobie butle do Polski... O ile pamiętam w Hurghadzie dostali S80 za coś koło 1/2 ceny w Pl.

Data: 2010-01-06 10:56:32
Autor: Mania
usa - jakies porady ?

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hi1ldd$ktd$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Znam kilku "nienormalnych", którzy przywieźli sobie butle do Polski... O ile
pamiętam w Hurghadzie dostali S80 za coś koło 1/2 ceny w Pl.
To chyba naprawde byli "nienormalni" :))))

Generalnie dodatkowy bagaz ze sprzetem sportowym, za ktory linie lotnicze pobieraja zryczaltowana oplate, nie moze przekroczyc 20 kilo (na liniach europejskich) oraz 23 lub 32 kilo (na liniach transkontynentalnych, w zaleznosci od klasy, ktora sie leci - biznes i pierwsza klasa ma 32 kilo). Za kazde przekroczenie tego limitu placi sie jak za zboze. Wiec jesli sie bierze caly sprzet plus flaszki to po prostu przestaje sie oplacac, bo z pewnoscia przekraczy sie 20 kilo (ja normalnie nie jestem w stanie zmiescic sie ze sprzetem w 20 kilogramach, dobrze, ze recznego bagazu na ogol nie waza :))).

Wiec oszczednosc moze byc pozorna, bo jak policza Ci 20 euro za KAZDY kilogram nadwagi, to wartosc flaszki przekroczy cene w Polsce :))))

Mania

Data: 2010-01-06 10:57:10
Autor: tomek
usa - jakies porady ?
Znam kilku "nienormalnych", którzy przywieźli sobie butle do Polski... O

ja zawsze zabieram swoją butlę, bo wtedy mam pewność że jest chemicznie czysta

jk

Data: 2010-01-06 10:07:51
Autor:
usa - jakies porady ?
tomek <agent@macierzagentow.pl> napisał(a):
ja zawsze zabieram swoją butlę, bo wtedy mam pewność że jest chemicznie czysta

To polecam ładowanie na Koparkach, super trymiks zapewniony (woda, olej,
powietrze).

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-06 11:45:38
Autor: tomek
usa - jakies porady ?
To polecam ładowanie na Koparkach, super trymiks zapewniony (woda, olej,
powietrze).

MIAŁAM OSTATNIO kursanta któryomal nie zszedlo d oleju więc tam podziękuję

jk

Data: 2010-01-09 10:43:30
Autor: Pszemol
usa - jakies porady ?
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hi1ldd$ktd$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Znam kilku "nienormalnych", którzy przywieźli sobie butle do Polski...
O ile pamiętam w Hurghadzie dostali S80 za coś koło 1/2 ceny w Pl.

Ale nie jeździli na wakacje z własną butlą bo to się nie opłaca
- to właśnie różnica.

Data: 2010-01-06 10:00:25
Autor:
usa - jakies porady ?
Mania <mbnin@onet.pl> napisał(a):
Uwazasz, ze wszyscy sa idiotami? Chyba kazdy wie o tym, ze USA jest imperialne, a nie metryczne!

Akurat należę do tej nielicznej grupy (w znaczeniu relacji równoważności)
która starannie używa określeń: wszyscy, prawie wszyscy, tylko TY.
(To tylko wyjaśnienie rozumienia słów)

> Napisz o wykręcaniu zaworów przy przewozie butli.
Nie trzeba. Bo nikt normalny nie wozi butli ze soba. Wykupujac nurkowania dostaje sie flaszki. Zacznij jezdzic po swiecie to bedziesz wiedzial.

No widzisz, znam takiego co woził obieg zamknięty i spełniał również ten
warunek. Zaręczam jest normalny.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-06 16:33:42
Autor: Mania
usa - jakies porady ?

Użytkownik <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hi1mvp$r23$1inews.gazeta.pl...
> [...]

dostaje sie flaszki. Zacznij jezdzic po swiecie to bedziesz wiedzial.

No widzisz, znam takiego co woził obieg zamknięty i spełniał również ten
A jakis komentarz w kwestii podania przez Ciebie blednego przelicznika miedzy psi a bar?

Nie mowiac o tym, ze butle do obiegu zamkniete sa jednak mniejsze niz do otwartego, prawda. Flaszki do bailoutu tez zabieral ze soba?

W tym wszystkim duza role odgrywaja po prostu koszty transportu lotniczego, Smoku, o ktorym chyba, zwlaszcza w dzisiejszych czasach, za duzo nie wiesz, prawda?

Data: 2010-01-06 16:50:54
Autor:
> [...]
> warunek. Zaręczam jest normalny.
A jakis komentarz w kwestii podania przez Ciebie blednego przelicznika miedzy psi a bar?

Skargi "pisz panna" do JYC w jego katalogu z 75r był podany ten przelicznik.
Możesz powiedzieć jak odczytać te drobne wartości na manometrze klasy 2,5, ile
wyniesie błąd dla ciśnienia 500psi ? (napisz PW do "BitPump" jako jeden z
niewielu wie). Rozróżnienie 2900,74psi to 200bar lecz 2939,18 to 200atm. Są
drobne różnice w bar, at, atm.

[...]

Wybiorę z tych odpowiedzi dwa fragmenty.
"ze butle do obiegu zamkniete sa jednak mniejsze niz do > otwartego, prawda."
"o ktorym chyba, zwlaszcza w dzisiejszych czasach, za duzo nie wiesz,
prawda?"
Jak na specjalistę po Polonistyce stosujesz prymitywne marketingowe numery,
specjalista z PR, żenada. (Dla nie wtajemniczonych, mówimy obłe zdanie i zamykamy je określeniem
"prawda". Nie staje się to prawdą, lecz jest Manipulacją, Drugie zdanie jest
jeszcze lepsze, zawiera przypuszczenie.)

Tak na marginesie, butle potrafią być duże, zwłaszcza w SCR CVR.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-06 17:56:17
Autor: tomek
usa - jakies porady ?
Tak na marginesie, butle potrafią być duże, zwłaszcza w SCR CVR.

smoku,
podziwiamy Cię ze chcesz rozomawiać z Naczelą idiotką......
O matko, one atera może mnie pozwać...
(juz nie raz groziła)

jk

Data: 2010-01-07 09:49:08
Autor: Mania
usa - jakies porady ?
KOlina - odpowiem Ci cytatem z Lotiego - spierdalaj

Data: 2010-01-07 09:58:54
Autor: Mania
usa - jakies porady ?

Użytkownik <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w > Jak na specjalistę po Polonistyce stosujesz prymitywne marketingowe numery,
specjalista z PR, żenada.
Dostosowuje sie do Twojego poziomu manipulacji. Zebys zrozumial :P
Rozumiem, ze jestes prawdziwym obiezyswiatem, ktory jezdzi z calym sprzetem i nurkuje po calym swiecie?
Jesli tak - to zwracam honor. Moze podzielisz sie z sekta jakims opowiesciami z nurkowan w roznych miejscach swiata? Na pewno wszyscy chetnie to przeczytaja.
Mania
PS. na marginesie - dlaczego sekta upada? Bo kazdy temat jest przejmowany przez Smoka. Nawet ten - dotyczacy porad przewozenia sprzetu do USA i nurkowan w USA - a przeciez nie ma zbyt wiele do powiedzenia na ten temat, bo po pierwsze zapewne nigdy nie byl w USA, a jesli nawet to po drugie nie nurkowal tam (znajac Smoka - jakby byl to juz bysmy tutaj slyszeli dluuugie opowiesci, w ktorych powolywalby sie na jego znajomosc i rozmowy z Chattertonem czy Kohlerem :)))

jak dla mnie EOT.
Krzysiek - jesli masz jakies pytania pisz na priv po prostu. Bo wymiana zdan z ekspertem podrozowania po USA juz mi sie znudzila

Data: 2010-01-07 09:22:42
Autor:
> [...]

Rozumiem, ze jestes prawdziwym obiezyswiatem, ktory jezdzi z calym sprzetem i nurkuje po calym swiecie?

Wiesz że nie jestem obieżyświatem, stosujesz manipulację.

Jesli tak - to zwracam honor. Moze podzielisz sie z sekta jakims opowiesciami z nurkowan w roznych miejscach swiata? Na pewno wszyscy chetnie to przeczytaja.

Dzieliłem się lecz ludkowie z IANTD Żabierek (to odłam ślepych wielbicieli)
nie mają o tym sposobie nurkowania żadnego pojęcia, stosowanie technik z
miejsc o silnym prądzie jest totalnie nie znane. Wbijanie noża w dno.
Zna takie sposoby np "Honzo" czy Włodek Kołacz.

[...]

Informacja o konieczności wykręcenia zaworu jest prawdziwa, została
zdyskredytowana przez ekspertkę internetową Marię Bnińską.
Dodatkowo gdyby ekspertka z FN (słynna Manipulatorka edytorka wpisów
użytkowników) miała blade pojęcie o sprzęcie, to odpowiedziała by że: złącze
DIN jest calowe, bo ma 14 zębów na cal. Ale to trzeba wiedzieć, nie tylko
liznąć z nie właściwej strony temat. To wystarczająca ocena kompetencji.

pozdrawiam rc
ps nawet Kolina Ciebe "Maniu" zna, stosowanie mowy z chlewika nie przystoi
Hrabiance. To dyskredytuje, a szlachectwo zobowiązuje.

Data: 2010-01-07 10:27:22
Autor: marsan
usa - jakies porady ?
DIN jest calowe, bo ma 14 zębów na cal. Ale to trzeba wiedzieć, nie tylko

stosując tak jak ja żeczowa argument zarobisz od manii (w innym wcielenii Animka) .... spierdalaj
Chrabianka

jk

Data: 2010-01-07 09:47:35
Autor: jacekplacek
usa - jakies porady ?
Mania <mbnin@onet.pl> napisał(a):
PS. na marginesie - dlaczego sekta upada? Bo kazdy temat jest przejmowany przez Smoka.

Przecież dokładnie o to chodzi: wypierdzielić wszystkich mających coś do powiedzenia. Co by się nie działo, jakich byś nie miała osiągnięć, smok zawsze udowodni, że jesteś niedouczona. Jak już będziesz wiedziała ile zwoi na cal ma calowy gwint, dopadnie Cię pytaniem o skład stopu lub ilość orgazmów żony piecowego w tygodniu poprzedzajacym popijawę u wujka Staśka... Nie istotne jaką bzdurę napisze. Istotne, że kolejny raz zwyzywa rozmówce od idiotów. Tak było na F-N, było na DiW, jest tu, będzie na forum Jacka i każdym, gdzie się pojawi.

Data: 2010-01-07 10:51:57
Autor:
usa - jakies porady ?
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Mania <mbnin@onet.pl> napisał(a): > PS. na marginesie - dlaczego sekta upada? Bo kazdy temat jest przejmowany > przez Smoka. Przecież dokładnie o to chodzi: wypierdzielić wszystkich mających coś do powiedzenia.

Informacja o wykręcaniu zaworu jest prawdziwa, została zdyskredytowana przez
"Manię".
"> Napisz o wykręcaniu zaworów przy przewozie butli.
Nie trzeba. Bo nikt normalny nie wozi butli ze soba."

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1104843&pid=1104915&MID=%3Chi1k29%24494%241%40mx1.internetia.pl%3E

Co by się nie działo, jakich byś nie miała osiągnięć, smok zawsze udowodni, że jesteś niedouczona.

Maria Bnińska ma jakieś osiągnięcia ? Przypomnij.
Cenzurowanie wpisów na FN i CCR HD, gigantyczne osiągnięcie, o innych pisał na
FN "pscrdiver".

Jak już będziesz wiedziała ile zwoi na cal ma calowy gwint,

Nie chodzi o calowy gwint, tylko rurowy, stosowany w sprzęcie nurkowym z
niemieckiego kręgu kultury technicznej. Ma 14 zębów na cal, kąt wierzchołkowy
gwintu 55 stopni. Gdybyś miał odrobinę większą wiedzę, to byś to wiedział.

dopadnie Cię pytaniem o skład stopu.

Na szybko nie znam odpowiedzi, są to kowalne stopy mosiądzu.

lub ilość orgazmów żony piecowego w tygodniu poprzedzajacym popijawę u wujka Staśka...

To akurat Twój świat.

Nie istotne jaką bzdurę napisze. Istotne, że kolejny raz zwyzywa rozmówce od idiotów. Tak było na F-N, było na DiW, jest tu, będzie na forum Jacka i każdym, gdzie się pojawi.

Ostatnio wyleciałem z FN, bo nie piszę tam nic od prawie roku. Jest blokada na
IP. Pisać nie mogę, a wylatuję z forum na którym pozornie jestem.
PARANOJA czysta paranoja z FN. "-- -- Wiadomość Oryginalna -- --
Od: dareks@forum-nuras.com <dareks@forum-nuras.com>
Do: ***@***.pl
Data: 24 grudnia 2009 12:10
Temat: Usunięcie konta na FORUM-NURAS

Witaj $$, Dostajesz ten e-mail, ponieważ twoje konto zostało usunięte z FORUM-NURAS
Dodatkowych informacji, możesz spróbować uzyskać u administratora.

-- FORUM-NURAS
http://forum-nuras.com
dareks@forum-nuras.com

dareks@forum-nuras.com"

Tu przykład kto reaguje nieadekwatnie do bodźca.

[...]

Na odpowiedź merytoryczną histeryczna reakcja, ze strony ekspertki internetowej.

Jak sam widzisz "jacekplacek" nie odróżniasz przyczyn od skutków, mylisz osoby
używające określeń wartościujących. Zastanawiam się czy robisz to celowo, czy to świat poza zasięgiem percepcji.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-07 11:36:55
Autor: Mania
usa - jakies porady ?

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hi4ajn$fvs$1inews.gazeta.pl...
[...]

Masz racje. Nauczka dla mnie. Chociaz wydawalo mi sie, ze bedzie mial tyle zdrowego rozsadku, ze w temacie, w ktorym nie ma kompletnie nic do powiedzenia nie bedzie sie odzywal. O ja glupia....

Data: 2010-01-07 11:06:24
Autor:
> [...]
Masz racje. Nauczka dla mnie. Chociaz wydawalo mi sie, ze bedzie mial tyle zdrowego rozsadku, ze w temacie, w ktorym nie ma kompletnie nic do powiedzenia nie bedzie sie odzywal. O ja glupia....

To wiemy prawie wszyscy ("jacekplacek" wierzy że coś umiesz), że nie masz
bladego pojęcia technicznego.
Informacja o wykręcaniu zaworów z butli została podana przez Jacka
Lubowieckiego, w ramach omawiania różnych kierunków przewozou sprzętu.
Starannie ją dyskredytujesz, wychodząc na to co zawsze, ekspertkę internetową.
Tyle że tu nie masz ulubionej zabawki, bark możliwości przyłożenia
ostrzeżeniem, bo znowu poległaś w dyskusji. Falandyzowałaś regulamin FN
rąbałaś ostrzeżeniami poza zakresem kompetencji i działu. Na wiele ostrzeżeń sumiennie zarobiłem, pokazując co umieją lokalne świętości.
To zbrodnia przedniego gatunku.

A na marginesie to jajem największym, było otrzymanie 4 ostrzeżenia jak byłem
zawieszony poza forum. Szlachectwo zobowiązuje, a hrabianka robi za stronniczą cenzorkę, rechot
historii.  pozdrawiam rc

Data: 2010-01-07 12:15:12
Autor: Wojtek Potoczak
usa - jakies porady ?
Dnia 07-01-2010 o 12:06:24   <demolant@wytnij.gazeta.pl> napisał(a):

A na marginesie to jajem największym, było otrzymanie 4 ostrzeĹźenia jak  byłem
zawieszony poza forum.

Tak z czystej ciekawosci zapytam, czy Twoje pisanie na FN bylo az tak  waznym wydarzeniem w zyciu, ze wciaz to wspominasz?

Wojtek Potoczak

Data: 2010-01-07 12:25:56
Autor: marsan
usa - jakies porady ?
Tak z czystej ciekawosci zapytam, czy Twoje pisanie na FN bylo az tak waznym wydarzeniem w zyciu, ze wciaz to wspominasz?

jako psycholożka mogę ci powiedzieć ża wykluczenie osoby ze srodowiska bardzo wrażliwej, zwłaszcza w młodości może mieć skutki duzę i wielkofalowe

jk

Data: 2010-01-07 12:56:24
Autor:
usa - jakies porady ?
Wojtek Potoczak <wojtekp@post.pl> napisał(a):
Tak z czystej ciekawosci zapytam, czy Twoje pisanie na FN bylo az tak  =

waznym wydarzeniem w zyciu, ze wciaz to wspominasz?

Ponieważ byłeś w tej dwójce osób, która powiedziała że administrator nie
będzie wyznaczał, kogo może a kogo nie może czytać. Również administrator
przeprowadzał edycję Twojego profilu, bez zgody. To jestem zobligowany do
poważnej odpowiedzi. Dzięki wielu dyskusjom i konieczności merytorycznej odpowiedzi powstało kilka
nowych rozwiązań. Ostatnie zgłoszone to P-386700. ("czereśniak" nie wie nic o
suchych obiegach, "Żabierek" jego wspierał, zadyma przednia. Chłopaki popisują
się niekompetencją. Mam duży krok sprzętowy do przodu. Przy innej okazji mam
dobry układ dawkowania tlenu. Jeszcze w innym momencie system ... . Też
ciekawe rozwiązanie)
Jeżeli rozmówca nie umie wydobyć treści przekazu, to trudno żebym się tym
martwił, skoro nie jest moim celem bycie instruktorem.

Było to również ciekawe jak daleko posunęła się degrengolada i impotencja
twórcza środowiska. Ile osób z tamtego grona zrobiło sprężarkę, skleiło
skafander. Bardzo mało. Pozostaje jeszcze zabawa w to co jest na forum a co znika, to też były jaja.
Popis niekompetencji kilku moderatorów, tych o niskiej kulturze osobistej
wszczynających zadymy. Jeśli "Mania" Maria Bnińska atakuje bez powodu w dziale początkujący, młodą
adeptkę nurkowania, to jak to nazwiesz. Pokaz moralnego dna, tylko dlatego że
ma odrobinę większą władzę, i zasady obycia światowego góra z czworaków. Inna moderatorka posunęła się jeszcze dalej "KasiaK" robiła wpis w mój post,
zamykała temat, otwierała, cyrk przedni, moralne gówno również.

Informacje tu zawarte są opisem REKLAMOWYM Forum-Nuras.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-07 22:35:08
Autor: Lot
usa - jakies porady ?
On 2010-01-07 12:15:12 +0100, "Wojtek Potoczak" <wojtekp@post.pl> said:

Tak z czystej ciekawosci zapytam, czy Twoje pisanie na FN bylo az tak
waznym wydarzeniem w zyciu, ze wciaz to wspominasz?

Może dostał medal za trud i męczeństwo, ludzie mają różne ołtarzyki w domu...

Lot

Data: 2010-01-07 11:37:32
Autor: marsan
usa - jakies porady ?
. O ja glupia....

no cóż, pełna sgoda

jk

Data: 2010-01-09 10:41:58
Autor: Pszemol
usa - jakies porady ?
<demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hi03rf$72j$1inews.gazeta.pl...
Napisz o wykręcaniu zaworów przy przewozie butli.

W drodzę do USA butlę radzę jednak zostawić w domu...
Wszystkie oferty nurkowe mają butlę i ołów wliczoną w cenę.
Właśnie z myślą o turystach, którzy nawet podróżując z własnym
sprzętem butlę i ołów zostawiają zawsze w domu...

Data: 2010-01-09 17:36:54
Autor:
usa - jakies porady ?
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
> [...]

Właśnie z myślą o turystach, którzy nawet podróżując z własnym
sprzętem butlę i ołów zostawiają zawsze w domu...

Odróżniasz OC od SCR, CCR?
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1104843&pid=1104920&MID=%3Chi1mvp%24r23%241%40inews.gazeta.pl%3E

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-09 13:41:56
Autor: Pszemol
usa - jakies porady ?
<demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hiaerm$hqd$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Właśnie z myślą o turystach, którzy nawet podróżując z własnym
sprzętem butlę i ołów zostawiają zawsze w domu...

Rysiu, czy zauważyłeś o czym jest rozmowa w tym wątku?

Jeśli tak, to po jasnego grzyba pisałeś o odkręcaniu zaworów
skoro typowy turysta jadący ze sprzętem zostawia butlę w domu?

Chciałeś się znów "wykazać" swoją obszerną wiedzą i sięgnąłeś
po coś z wielkiego wora wiedzy a że nie na temat to co z tego?

Data: 2010-01-09 22:27:15
Autor:
> [...]

Chciałeś się znów "wykazać" swoją obszerną wiedzą i sięgnąłeś
po coś z wielkiego wora wiedzy a że nie na temat to co z tego?

Przemolku proponowałem Tobie żebyś znał środowisko, "Mania" jest również
internetową ekspertką od obiegów zamkniętych. Dlatego mogła spokojnie
odpowiedzieć.

Masz noworoczną zgadywankę:

Pytanie jest proste jakie jest zużycie tlenu (*) na Mount Evereście dla
metabolizmu tlenu równego 1,5l/min (*, odniesionego do warunków
powierzchniowych), jeśli do oddychania używamy czysty tlen w OC?
Pomocny link http://pl.wikipedia.org/wiki/Wz%C3%B3r_barometryczny

Jeśli ta jest zbyt prosta, to masz drugą.

Czy potrzeba więcej wody do nawilżenia czynnika oddechowego nitroks 50% przy
oddychaniu w OC na głębokości 20m, czy na wysokości 5000m npm. Dla tego samego
metabolizmu 1l /min tlenu.
(Spokojny jestem że nie podasz żadnej odpowiedzi, bo to za trudne)

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-10 07:45:11
Autor: Pszemol
usa - jakies porady ?
<demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hiavs3$m7r$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Przemolku proponowałem Tobie żebyś znał środowisko, "Mania" jest również
internetową ekspertką od obiegów zamkniętych. Dlatego mogła spokojnie

Jeszcze raz, bo widzę, że nie zatrybiłeś: po co Mania miałaby
pisać o obiegach zamkniętych w wątku o turystyce do USA?

Sądzisz że każdy ma tu taką biegunkę słowną jak Ty?

(Spokojny jestem że nie podasz żadnej odpowiedzi, bo to za trudne)

.... oczywiście. I wcale się tym nie przejmuję.

Data: 2010-01-10 15:30:38
Autor:
> [...]

pisać o obiegach zamkniętych w wątku o turystyce do USA?

Sądzisz że każdy ma tu taką biegunkę słowną jak Ty?

To powinna wiedzieć jak na internetową ekspertkę przystało, jeśli nie wie, to
po co się wychyla z głupawymi występami. Swoją drogą dobrze do siebie
pasujecie, Troll i Moderatorka w najgorszej tradycji z ul. Mysiej.

> (Spokojny jestem że nie podasz żadnej odpowiedzi, bo to za trudne)

.... oczywiście. I wcale się tym nie przejmuję.

Zaskoczył byś wiele osób gdybyś wiedział.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-10 11:49:35
Autor: Pszemol
usa - jakies porady ?
<demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hicrqu$kud$1inews.gazeta.pl...
> [...]

po co się wychyla z głupawymi występami. Swoją drogą dobrze do siebie
pasujecie, Troll i Moderatorka w najgorszej tradycji z ul. Mysiej.

Rysio - jeszcze raz uprzejmie informuję Cię, że nikt z tu piszących
nie ma obowiązku wobec Ciebie brać udziału w Twoich "konkursach"
z wiedzy o nurkowaniu... Jeśli zadajesz pytanie w wątku, i jest to
pytanie nie na temat, to odmowa odpowiedzi na to pytanie nie
może być uznana jako dowód niewiedzy pytanego... Pytany po
prostu mógł Cię olać sikiem prostym... bez względu na to czy znał
odpowiedź na Twoje pytania czy jej nie znał. Capisci?

Data: 2010-01-10 18:16:05
Autor:
> [...]

prostu mógł Cię olać sikiem prostym... bez względu na to czy znał
odpowiedź na Twoje pytania czy jej nie znał. Capisci?

Przemolku napisałeś dużo postów, zamiast odpowiedzieć jeśli znasz odpowiedź,
skrobiesz dużo słów, w których są emocje, Twoje emocje.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-10 14:50:56
Autor: Pszemol
usa - jakies porady ?
<demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hid5h5$s50$1inews.gazeta.pl...

> [...]

Przemolku napisałeś dużo postów, zamiast odpowiedzieć jeśli znasz
odpowiedź, skrobiesz dużo słów, w których są emocje, Twoje emocje.

I napiszę ich jeszcze więcej bo najwyraźniej trzeba Ci wiele
razy powtarzać, że nie interesują nas Twoje rebusy i testy.

Data: 2010-01-10 21:36:24
Autor:
> [...]

I napiszę ich jeszcze więcej bo najwyraźniej trzeba Ci wiele
razy powtarzać, że nie interesują nas Twoje rebusy i testy.

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1104843&pid=1105035&MID=%3Chidebj%244r3%241%40inews.gazeta.pl%3E

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-10 20:46:43
Autor:
Sądzisz że każdy ma tu taką biegunkę słowną jak Ty?
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a): To popis grafomaństwa Przemola.

"     pl.misc.elektronika   2 dni temu
[OT]   pl.comp.sieci.bezprzewodowe 3 dni temu
ubezpieczenie nurkowe na szybko   pl.rec.nurkowanie 9 Gru 2009
Pełnia księżyca nad rafą...   pl.rec.akwarium 2 Wrz 2004
Kolejny nielegalny cyrk   pl.soc.wegetarianizm 2 Wrz 2004
Mrożenie i rozmrażanie surowego jedzonka...   pl.sci.biologia 2 Wrz 2004
sand sifting sea stars   rec.aquaria.marine.reefs 31 Sie 2004
Religia a dzieci - scisly zwiazek   pl.soc.dzieci 27 Sie 2004
Google trafia na giełdę papierów wartościowych ...   pl.biznes 18 Sie 2004
Mleko a burza   pl.sci.chemia 16 Sie 2004

   Sty  Lut  Mar  Kwi  Maj  Cze  Lip  Sie  Wrz  Paź  Lis  Gru
1998                 259 479 764 598

1999 450 422 529 674 866 677 742 888 954 1053 884 1167

2000 1310 937 685 836 933 683 444 435 1135 1339 1498 814

2001 670 124 215 483 612 240 313 587 369 505 767 362

2002 790 757 262 488 930 908 732 620 708 825 531 502

2003 717 635 629 598 577 573 942 428 663 695 462 323

2004 829 833 549 658 992 672 719 474 636 614 693 594

2005 1066 999 438 428 644 380 395 827 802 890 721 451

2006 648 533 371 549 448 464 465 358 522 648 627 484

2007 205 457 691 787 68 45 68 279 400 463 401 292

2008 336 322 276 416 268 137 200 75 143 284 336 114

2009 53 115 211 292 117 266 366 525 234 291 187 76

2010 41

Aktywność w Wszystkie 243 grup(y)-75255 wiadomości"

Szacunek Przemol nikt Ciebie nie pobije. Nie sądziłem że masz tak wielką sraczkę postową.
"Mania" przy Tobie to mały pikuś.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-10 14:53:22
Autor: Pszemol
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:hidebj$4r3$1inews.gazeta.pl...
To popis grafomaństwa Przemola.

Znowu piszesz nie na temat!
To właśnie u Ciebie nazywam biegunką słowną.

Data: 2010-01-10 21:38:02
Autor:
> [...]
> To popis grafomaństwa Przemola.

Znowu piszesz nie na temat!
To właśnie u Ciebie nazywam biegunką słowną.

Jesteś chorym grafomanem, merytoryczne zero.

Data: 2010-01-10 17:29:47
Autor: Pszemol
<demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hidhbq$h7m$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Znowu piszesz nie na temat!
To właśnie u Ciebie nazywam biegunką słowną.

Jesteś chorym grafomanem, merytoryczne zero.

Cieszę się, że wreszcie zrozumiałeś co robisz źle.
Mam małą nadzieję, że się poprawisz... ale zawsze możesz mnie zaskoczyć.

Data: 2010-01-11 06:52:53
Autor:
> [...]

usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1104843&pid=1105035&MID=%3Chidebj%244r3%241%40inews.gazeta.pl%3E

Przemolku Manipulujesz postami, kasujesz treści istotne, opieprzasz za ozdobniki.
Tylko nikt rozsądny się tobą nie przejmuje, bo trudno to czynić skoro zasuwasz
wpisy jak pepesza.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-11 08:33:06
Autor: Pszemol
<demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hiehs5$fad$1inews.gazeta.pl...
Manipulujesz postami, kasujesz treści istotne, opieprzasz za ozdobniki.

Wyciąłem 3 linijki treści na temat i zostawiłem 12 linii ozdobników? :-)

Tylko nikt rozsądny się tobą nie przejmuje

Jesteś nierozsądny według własnej oceny?

Data: 2010-01-11 18:31:48
Autor:
Sądzisz że każdy ma tu taką biegunkę słowną jak Ty?
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
> Tylko nikt rozsądny się tobą nie przejmuje

Jesteś nierozsądny według własnej oceny?

Kotek i myszka, myszko.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-23 20:35:50
Autor: wieza blaznow
Sądzisz że każdy ma tu taką biegunkę słown ą jak Ty?
Taaaaaaaaaa, jak milo poczytac te forum od czasu do czasu :)
Jedziecie sobie panowie ze az milo :)
A co do pytania w temacie  bo to zdaje sie mialo byc tematem
przewodnim oto kilka uwag tubylca:
Nie bierz butli bo to masakra jakas bedzie.Pomijajac fakt ze bekniesz
za transport to warto chyba cie uprzedzic ze istnieje w USA taka
instytucja jak DOT (Department of Transportation) ktora certyfikuje
butle.Bez tego  znaku na butli "teoretycznie" gosc moze ci odmowic
napelnienia flaszki.Co gorsza te teoretycznie  ma te wade ze zdarza
sie praktycznie czego bylem nawet niedawno swiadkiem.
Butla kosztuje ok 10 Dolcow za sztuke i mozna z prawdopodobienstwem
graniczacym z pewnocia rzecz ze ta cena jest trzymana ALL arround
usa.:))Nitroc 18$.
Co do wyporzyczania sprzetu  to nie wiem co w PL oznacza grosze ale
jesli dla was ceny tutaj grosze to  musi wiele sie zminilo w zarobkach
odkad mnie nie ma a o tym ze telewizja klamie nie wspomne.Sprzet jest
drogi  jesli pozyczysz calosc.Jest drogo nawet jesli wypozyczysz
czesc.I sam wiesz ze inaczej sie nurkuje na swoim niz na sprzeice
ktory katuja stydenci na basenach itd.Nie sluchaj pieprzenia ze tani
bo jak ktos tak gada znaczy ze nie ma pojecia co mowi i noga nis
stapnal w USA.Za dzien to  potrafi cena siegnac nawet 100$.No chuba ze
to dla ciebie grosze to inna sprawa:)Co dla jednego jest sufitem dla
innego jest podlaga...
Co do nurkowania-miejsc jest w cholere rzecz jasna kwestia gdzie
zamierzasz przysupnac gra kluczowa role.FLoryda rzecz jasna i Hawaje
to cos oczywistego.Hawaje zajebiaszczo drogie.W zasadzie wszystko jest
tam drogie.CO do Florydy sprawa ma sie juz lepiej.Ja dla przykladu
wyjezdzam z przyszly piatek na Key  Largo i pobyt od niedzieli do
soboty wlacznie  w tym 10 nurkowan wyszedl 575$.W cene wliczony hotel
Holliday INN i owe 10 nurow wraz z tankami i waga + owoce po
nurze.Nury na rafach i wrakach  miedzy innymi Spiegiel Grove.Musisz
miec na ogol uprawnienia Advance  (padi) zeby moc nurowac na
wrakach.Polecam nocne.Wiec jak sadze jest to cena intresujaca.Jest
rzecz jasna Bonne Terre MIne na granicy Illinois zaraz za St Louis co
uwazam ze jadno z najlepszych miejsc dfo nurowania jakie
widzialem.Subiektywna opinia rzecz jasna.Po wiecej info http://www.2dive.com/btm.htm
Mozesz tez obejrzec nedzny bo nedzny  krecony  podrzedna kamera przez
jednego knedlika filmik z naszego wypadu ale zaznaczam nie specjalnie
cos zobaczysz.Tak  czy siak warto.
Jest jeszcze kilka miejsc  chodzby niedoceniany Lake Michigan czy Lake
Superrior.Poza tym miejsca w Arkansas uprzedzam ze to tzw.Shit hole
and dry county  wiedz zabezpiecz sie w sasiednim stanie w
browarka ;)))))i cala zachodnia strona stanow chodz ja sie przyznaje
nie nurowalem tam.Kolega Przemo  o ile mnie pamiec nie myli nurowal
tam miesiecy temu kilka  wiec moze  glos zabierze w tej kwesti.
Jesli jest okazja  ja bym smignal na USS Oriskany.Nie bylem ale z
relacji osob znajacych sie na rzeczy wiem ze warto a nawet bardzo
warto.Trzeba jednak popatrzec na pogode albowiem dosc czesto ponoc sie
zdarza tam  miec odwolane nury ze wzgledy na pogode.
I na koniec pamietaj  o durych przepisac do ktorych warto sie stosowac
jada autem przez usa ( zamierzasz prowadzic )co byc nie zaliczyl nocki
w jakims  zapadlym kurwidolku.Ostatnio State Patrol zrobic sie dosc
nerwowy po tym jak wprowadzono 287G.
Jakby jakies pytania to  postaram sie pomoc.
Jacek

Data: 2010-01-24 12:13:39
Autor: amBrose
Sadzisz ze kazdy ma tu taka biegunke slowna jak Ty?
Jakby jakies pytania to  postaram sie pomoc.

generalnie masz racje ale...
Butle warto wzionc ze soba, a reszte wypozyczyc

jk

Data: 2010-01-24 13:22:16
Autor: wieza blaznow
On 24 Sty, 05:13, "amBrose" <amBr...@yahooo.com> wrote:
> Jakby jakies pytania to  postaram sie pomoc.

generalnie masz racje ale...
Butle warto wzionc ze soba, a reszte wypozyczyc

jk

nie zgadzam sie.Po pierwsze jak znajdzie sie  ktos (a wysoce to
prawdopodobne) kto nie zechce ich napelnic ze wzgledu na brak atestu
DOT to masz po sprawie.Chyba ze zaplacisz za atest ale nadal nie wiem
czy ci go udziela a raczej zechaca atestwac.A to ze atest bedzie
polski,francuzki czy z burkina faso nikt nie bedzie patrzyl.Jak nie
jest amerykanski to maja to gdzies.Po ostatnim zas nieudanym zamachu
kolesia na Delta stopien sprawdzania na lotniskach siegnal absurdu
wiec beda jak ich znac traktowac tank jak niemalze bombe nuklearna
tyle ze podreczna.:)
Ujme to inaczej-jesli to ma poprawic twoje samopoczucie  to je wez.Ale
nie zdzis wie jak skonczy sie noszeniem ich,placeniem za nadbagarz a
nurowac bedziesz na butlach s tloczniem DOT.Amerykanie to bardzo
pragmatyczny narod  wbrew temu co chcialbay widziec wiekoszosc tzw
"poloni"...
pozdrawiam
Jacek

Data: 2010-01-24 20:43:24
Autor: wieza blaznow
On 24 Sty, 15:22, wieza blaznow <wiezablaz...@gmail.com> wrote:

> [...]

nurowac bedziesz na butlach s tloczniem DOT.Amerykanie to bardzo
pragmatyczny narod  wbrew temu co chcialbay widziec wiekoszosc tzw

Aha gwoli wyjasnienia co wrazliwszym bledy nie zamierzone, klepie z
telefonu i zwyczajnie gdzie po drodze mi cos zamiernia tak wiec prosze
o nie zwracanie mi na nie  uwagi albowiem  jestem ich swiadom.Pisac po
polsku umiem dosc dobrze ale nie chce mi sie walczyc  z angielskim w
telefonie i zamienianiu przezen znakow :)

Data: 2010-01-10 08:16:42
Autor: Zakrzówek Kraken
usa - jakies porady ?

[...]

RC,
przyjmujesz w podanym przez siebie przykładzie, że tempo oddychania jest sterowane poprzez parcjal CO2 czy poprzez zapotrzebowanie na tlen?

MSC

Data: 2010-01-10 07:30:02
Autor:
usa - jakies porady ?
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):

> [...]

przyjmujesz w podanym przez siebie przykładzie, że tempo oddychania jest sterowane poprzez parcjal CO2 czy poprzez zapotrzebowanie na tlen?

Zapotrzebowanie na tlen jest u osób zdrowych słabym bodźcem, ppCO2 jest silnym.
Dlatego do oszacowania wyniku ten bodziec jest wiodący, w drugim przybliżeniu
można uwzględniać ppO2 i jego wpływ.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-10 11:50:00
Autor: jacekplacek
usa - jakies porady ?
  <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a): > > > Czy potrzeba więcej wody do nawilżenia czynnika oddechowego nitroks 50% > > przy
> [...]

silnym.
Dlatego do oszacowania wyniku ten bodziec jest wiodący, w drugim

Wow, wreszcie na temat :D O co chodzi z tym "bodźcem" niedoboru tlenu? Myślałem, że steruje tym wyłącznie poziom CO2 a na niedobór tlenu organizm nie zareaguje: poza omdleniem i ew. śmiercią. Ale impulsu wdechu nie da. Jest inaczej?

Data: 2010-01-10 13:41:04
Autor:
[...]

Jaki temat, przewozu sprzętu do USA ?

Głównym mechanizmem jest stymulacja poziomem CO2, do pewnego momentu, po
przekroczeniu już nie mamy stymulacji (nie nie dotyczy to osób zdrowych
przytomnych). Było to omawiane na spotkaniu z anestezjologiem dr Tomaszewskim
w CS. U osób z obturacyjnym zapaleniem płuc ten mechanizm nie działa
poprawnie. Podanie takim osobom czystego tlenu też stwarza zagrożenie życia.
U tych osób działa ten drugi mechanizm.  Miałem okazję robić za królika, w okolicach 1981r. Oddychałem w obiegu zamkniętym bez pochłaniania CO2, reakcje organizmu są
znane przyspieszenie i pogłębienie wielkości wentylacji, ciepło (rozszerzenie
naczyń krwionośnych) (głębokość oddechów i częstotliwość). Też było w
programie oddychanie azotem, kilka oddechów nie wywoływało żadnej zmiany
wielkości wentylacji. Było to zapisywane na taśmie rejestratora, dopiero
później następował wzrost wentylacji. Ponieważ nie wywoływało to mocno
sygnalizowanych reakcji organizmu to bardziej obawiam się hipoksji niż
hiperkapnii. Ponieważ było to w warunkach bezpiecznych (szpital, badania
eufiliny), to można było sprawdzić poprawność reakcji. Pisałem o tym na FN
(doktorat W.Biernackiego).

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-10 23:02:24
Autor: Zakrzówek Kraken
usa - jakies porady ?
> [...]

Dlatego do oszacowania wyniku ten bodziec jest wiodący, w drugim przybliżeniu

A tak zapytałem, ponieważ nie wiem po co podawałeś zużycie tlenu jeżeli akcja oddechowa ma zależeć w podanym przez ciebie przykładzie od CO2 chyba, że podasz jeszcze jaką dietę spożywał osobnik w obu przypadkach opisywanych w twoim doświadczeniu (brakuje tych danych jeżeli podajesz zużycie tlenu)
MSC

Data: 2010-01-11 07:04:15
Autor:
[...]

W tym momencie kiedy dopytujesz o dietę to już model 5 rzędu, bardzo doskonały.
Na razie nie ma odpowiedzi choćby w pierwszym przybliżeniu.
Zużycie tlenu podałem bo to podstawowa informacja przy ocenie metabolizmu i w
obiegach zamkniętych wygodny sposób opisu, posiadający wiele zalet.

Obie zagadki zwracają uwagę na bardzo istotną zależność, która jak widzę jest
słabo znana w środowisku Polskich nurków OC, też dobrze nie jest wśród tych od
CC. Nawet tych z wysokimi stopniami IT.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-11 07:12:29
Autor:
usa - jakies porady ?
[...]

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1104812&pid=1104822&MID=%3Chhf07b%24f2i%241%40inews.gazeta.pl%3E

Wstępna ocena okazuje się być słuszna, jak pokazuje kilkanaście dni.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-09 10:40:29
Autor: Pszemol
usa - jakies porady ?
"Mania" <mbnin@onet.pl> wrote in message news:hhvtqa$h6t$1mx1.internetia.pl...
planuje wakacje w USA. Chciałbym tam również ponurkować.
Mam nadzieje, ze masz swiadomosc, iz nurkowanie tam jest drogie.
Na Florydzie dzien nurkowy (ale 4 nurki) to koszt okolo 150 USD

Gdzie na Florydzie tak tanio liczą? ;-)
A tak na serio - stan Florydy ma zasadniczo trzy strefy nurkowania:
1 ocean, 2 zatoka, 3 wody lądowe - o których nurkowaniach mowa?

Na Hawajach jest znacznie drożej - 1 wyjazd łódką + dwa nury to
koszt około 170-180 dolców, plus wynajęcie sprzętu (jak nie masz).
Mówię o wyjeździe półdniowym (np. 8 rano zbiórka, powrót 13-ta).

[...]

Warto nie zakładać tego w ciemno tylko sprawdzić na tabliczce znamionowej.

No i pamietaj, ze oni licza cisnienie w PSI.
Acha - i nie sluchaj glupot pod haslem "nie lataj teraz ze sprzetem". Badz tylko duuzo wczesniej na lotnisku i przygotuj sie na bardziej drobiazgowa kontrole.

Zgadzam się - latam po całych Stanach ze sprzętem (bez butli i ołowiu,
oczywiście...) i nigdy nie miałem żadnych problemów. Nawiasem mówiąc
dużą latarkę z baterią litową wewnątrz miałem zawsze w bagażu głównym.
Też nie było z tym żadnych problemów - kontrolerzy nie są idiotami
i umieją odróżnić latarkę od bomby.

Przyznaje że nie miałem jeszcze okazji przebywać poza naszym kontynentem.
To zupelnie inny swiat.

Tu też się muszę zgodzić :-)

Data: 2010-01-09 19:20:00
Autor: Mania
usa - jakies porady ?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hi9mjj.35o.0poczta.onet.pl...
[...]

Key Largo. Ft. Lauderdale, Miami, palm Beach :)
A tak na serio - stan Florydy ma zasadniczo trzy strefy nurkowania:
1 ocean, 2 zatoka, 3 wody lądowe - o których nurkowaniach mowa?
jak wyzej. A dzien w Ginnie kosztuje 22 USD dla nurkow jaskiniowych, 30 USD dla OWD. I nurasz ile chcesz (jesli chcesz:). Parki Narodowe - bodajze 10 USD

[...]
Moj kumpel ze sluzb specjalnych radzil miec w podrecznym, wiec zawsze mam. Ale tak jak napisales - nigdy nie mialam probelemow - raz w Miami kazali mi podlaczyc do latarki i pokazac, ze to bateria :)))

Przyznaje że nie miałem jeszcze okazji przebywać poza naszym kontynentem.
To zupelnie inny swiat.

Tu też się muszę zgodzić :-)
:))))))
Wiesz - mnostwo ludzi czegos oczekuje jadac tam. I mysli, ze to film. A to nie jest film :)

Data: 2010-01-09 13:44:38
Autor: Pszemol
usa - jakies porady ?
"Mania" <mbnin@onet.pl> wrote in message news:hiahhb$rsq$1mx1.internetia.pl...
[...]

Czy chodzi o park narodowy przy Key Largo?

[...]

Ja mam latarkę taką w jednym pudełku, więc nie ma co podłączać...

[...]

Wiesz... filmów jest wiele - zależy kto jaki film ma na myśli.
Z cała pewnością nie jest to The Matrix ;-)

Data: 2010-01-10 14:24:28
Autor: Mania
usa - jakies porady ?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hia1cr.40k.0poczta.onet.pl...
[...]

Nie. Na przyklad Peacock Springs czy Manatee Springs - to sa parki stanowe.

Data: 2010-01-10 07:53:35
Autor: Pszemol
usa - jakies porady ?
"Mania" <mbnin@onet.pl> wrote in message news:hickj6$t15$1mx1.internetia.pl...
[...]

Acha... Mnie jakoś zawsze bardziej interesował ocean.
W szczególności planuję się wybrać następnym razem tu:
http://www.nps.gov/BISC/index.htm

usa - jakies porady ?