usb NA FIREWIRE

Data: 2010-10-31 19:38:28
Autor: BETON
usb NA FIREWIRE
Witam
Chce kupic laptopa na którym bede mógł zgrywać materiał video z kamery mini DV
Są modele które mają wyjście firewire, ale nie odpowiadają mi one ze względu na inne cechy.Stąd pytanie -
Czy istnieją jakieś konwertery USB na firewire na których bede mógł to zgrywać ?

Data: 2010-10-31 19:44:39
Autor: Wiktor S.
usb NA FIREWIRE
Czy istnieją jakieś konwertery USB na firewire na których bede mógł
to zgrywać ?

a może coś tego typu:

http://allegro.pl/karta-pcmcia-adaptec-aua-1422-2x-usb-2x-firewire-i1296090377.html

--
Azarien

Data: 2010-11-01 09:04:18
Autor: BETON
usb NA FIREWIRE

Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości news:iakdeu$ish$1news.onet.pl...
[...]

no chyba bede musiał kupić cos takiego ale na express card..

Data: 2010-10-31 19:45:36
Autor: Tomasz Jasiński
usb NA FIREWIRE
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 31 Oct 2010 19:38:28 +0100  doszła do mnie wiadomość  <iakd33$pko$1@inews.gazeta.pl>  od "BETON" <brak@mejla.pl>  :
[...]

Szukaj jakiegoś na ExpressCard lub PCMCIA, o takich na usb nie
słyszałem.

Data: 2010-10-31 19:55:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
usb NA FIREWIRE
W dniu 31.10.2010 19:38, BETON pisze:
Czy istnieją jakieś konwertery USB na firewire na których bede mógł to
zgrywać ?

A masz USB 3.0? Bo firewire jest w kamerach właśnie dlatego, że zapewnia
wystarczający transfer, a USB to się nadaje do kamerki internetowej co
najwyżej.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-31 23:43:23
Autor: BrunoN Bluthgeld
usb NA FIREWIRE
[...]

Hm, USB 2.0 nie jest przypadkiem 80 megabitów szybsze of FW? Na papierze przynajmniej.

Data: 2010-11-01 08:40:51
Autor: Radosław Sokół
usb NA FIREWIRE
W dniu 31.10.2010 23:43, BrunoN Bluthgeld pisze:
Hm, USB 2.0 nie jest przypadkiem 80 megabitów szybsze of FW? Na papierze przynajmniej.

Na papierze, od wolniejszej wersji Firewire. W praktyce
Firewire jest szybsze zazwyczaj. A wersja 800 Mbps to już
w ogóle inna klasa :)

Data: 2010-11-01 14:01:52
Autor: kamil
usb NA FIREWIRE

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2010110107405100grush.one.pl...
[...]

Najwyzej pojdzie zrobic kawe w czasie, kiedy pliki z kamery beda sie przegrywac. Chyba, ze komus tych kilka minut zycie uratuje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-01 15:23:10
Autor: Radosław Sokół
usb NA FIREWIRE
W dniu 01.11.2010 15:01, kamil pisze:
Najwyzej pojdzie zrobic kawe w czasie, kiedy pliki z kamery beda sie przegrywac. Chyba, ze komus tych kilka minut zycie uratuje.

Nie jest tak różowo. Prędkość przesuwu taśmy w kamerach
cyfrowych z nośnikiem taśmowym jest ściśle określona.
Jeżeli łącze będzie za wolne, po prostu niektóre klatki
zostaną pominięte. To nie jest kwestia tylko krótszego
czy dłuższego czasu kopiowania, tylko utraty danych lub
nie.

Dlatego producenci kamer cyfrowych preferują właśnie Fire-
wire -- szybsze i lepiej sobie radzące z szybkim, sekwen-
cyjnym przesyłem danych.

Data: 2010-11-01 14:37:58
Autor: kamil
usb NA FIREWIRE

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2010110114231200grush.one.pl...
[...]

Wlasciwie to dosc blednie zalozylem, ze mowa o kamerze z zapisem na HDD badz kartach pamieci, przy sekwencyjnym zapisie masz oczywiscie racje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-02 00:45:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
usb NA FIREWIRE
W dniu 01.11.2010 15:23, Radosław Sokół pisze:
Prędkość przesuwu taśmy w kamerach
cyfrowych z nośnikiem taśmowym jest ściśle określona.

Swoją szosą, ciekawe czemu nie można zaprojektować wolniejszego przesyłu
jako opcji. Albo w postaci wolniejszego przesuwu taśmy albo bufora i
przerw w przesuwie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-02 08:29:53
Autor: MadMan
usb NA FIREWIRE
Dnia Tue, 02 Nov 2010 00:45:16 +0100, Przemysław Adam Śmiejek
napisał(a):

Swoją szosą, ciekawe czemu nie można zaprojektować wolniejszego przesyłu
jako opcji. Albo w postaci wolniejszego przesuwu taśmy albo bufora i
przerw w przesuwie.

Kolejny tryb pracy silnika, i po co? USB 2.0 jest wystarczające do
zgrywania danych z kamery DV (jakieś 3.5 MB/s), chociaż u mnie czasami
zdarzały się framedropy, musiałem wyłączyć wszystkie działające
aplikacje, może robiłem jakiś inny błąd przy zgrywaniu. FW znacznie
mniej obciąża procesor i jest "dedykowane" do zastosowań wideo, pewnie
na tym złączu dropów by nie było. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-03 01:49:08
Autor: Przemysław Ryk
usb NA FIREWIRE
Dnia Mon, 01 Nov 2010 08:40:51 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

AFAIR to między USB 2.0, a FireWire faktycznie na papierze wygrywa USB 2.0.
Jednak z tego co kojarzę, to przy podłączeniu przez FireWire uzyskuje się
znacznie stabilniejszy transfer, co przy zgrywaniu materiału z kamery DV
zaczyna mieć duże znaczenie.

[ To jest komiczne, że mężczyzna, który się nie musi troszczyć o nic na    ]
[ świecie, żeni się.                                              (Eminem) ]

Data: 2010-11-03 19:52:00
Autor: Filip Ozimek
usb NA FIREWIRE
W dniu 2010-11-01 08:40, Radosław Sokół pisze:
[...]

Ludzie piszą, że FW nie jest dostosowane w praktyce do hot-swap i bardzo często zdarzają się usterki przy podłączaniu/odłączaniu sprzętu na żywo podczas działania komputera. Mi osobiście udało się popsuć w taki sposób kamerę do oglądania wiązek lasera.

--
Filip.

Data: 2010-11-02 19:14:15
Autor: Tomaszek
usb NA FIREWIRE
W dniu 2010-10-31 19:38, BETON pisze:
[...]

Istnieją, ale taki tandem będzie tylko tak szybki jak interfejs USB, nie osiąganie to prędkości IEE1394.
--
| TOMASZEK nie lubi:
| lewej strony mocy^

usb NA FIREWIRE