usd/pln

Data: 2009-04-04 09:17:33
Autor: basti78
usd/pln
jakie typy? powiedzmy nanajbliższy miesiąc

wróci na 3,70 jeszcze w ogóle?

Sebastian

Data: 2009-04-04 15:20:30
Autor: Adam Sito
usd/pln
wróci na 3,70 jeszcze w ogóle?

Wróci dużo wyżej, ale raczej nie w najbliższym miesiącu. Myślę że do grudnia spokojnie 4,0 - 4,20 za USD zobaczymy.

--
AS

Data: 2009-04-04 15:26:28
Autor: sorden
usd/pln
Adam Sito wrote:

Wróci dużo wyżej, ale raczej nie w najbliższym miesiącu. Myślę że do
grudnia spokojnie 4,0 - 4,20 za USD zobaczymy.

Ja mysle, ze do 4pln moze dobic. Jak sie skonczy aktualna korekta.

--
in

Data: 2009-04-04 15:42:48
Autor: Adam Sito
usd/pln
Ja mysle, ze do 4pln moze dobic. Jak sie skonczy aktualna korekta.

Skoro wszyscy trąbią o upadku dolara, to zapewne będzie mocniejszy niż się gawiedzi wydaje. Ostatnio w "mediach" widzę ostrą nagonkę na wyprzedaż zielonego bo niby upadek dolara, hiperinflacja i niewypłacalność rządu Łusa. Identyczna była rok temu na kredyty we franku i opcje walutowe, bo przecież zdaniem balceronów i innych głupoli złotówka miała się w nieskończonośc umacniać...

Dla zainteresowanych - polecam tzw. trójkąt Kondratiewa. Daje dużo do myślenia.
--
AS

Data: 2009-04-04 16:25:01
Autor: sorden
usd/pln
Adam Sito wrote:

[...]

Dokladnie, dorzucajac troche fundamentow. USA to jest jednolite cialo, jedno
panstwo i maja duzo wieksza mozliwowsc kontroli nad usd niz np. strefa Euro
nad swoja waluta.
Przy tym usd jest dystrybuowane na caly swiat, jako waluta globana. W
zwiazku z tym ryzyko hiperinflacji jest duzo mniejsze niz sie wydaje.

--
in

Data: 2009-04-04 17:06:39
Autor: Adam Sito
usd/pln
Dokladnie, dorzucajac troche fundamentow. USA to jest jednolite cialo, jedno
panstwo i maja duzo wieksza mozliwowsc kontroli nad usd niz np. strefa Euro
nad swoja waluta.

Wyobraź sobie sytuację, że np. Grecja albo Italiano wychodzi ze eurozony (a to wcale nie takie nierealne). Kurs leci 10 figur w dwie godziny.

Przy tym usd jest dystrybuowane na caly swiat, jako waluta globana. W
zwiazku z tym ryzyko hiperinflacji jest duzo mniejsze niz sie wydaje.

USD jest także oficjalną walutą w wielu innych krajach jak Salwador, Timor Wschodni czy Wielka Brytania (Brytyjskie Wyspy Dziewicze), a kursy wielu kolejnych są połączone z USD na sztywno, dzieki czemu inflacja dolarowa jest zakotwiczona w tych własnie krajach. Nie maja one jakiegoś wielkiego znaczenia gospodarczego, ale jednak zawsze jakieś...

--
AS

Data: 2009-04-04 17:29:37
Autor: sorden
usd/pln
Adam Sito wrote:

Wyobraź sobie sytuację, że np. Grecja albo Italiano wychodzi ze eurozony
(a to wcale nie takie nierealne). Kurs leci 10 figur w dwie godziny.

Nie inaczej. Wystarczy, ze wspomna, ze mysla o wyjsciu - to wystarczy. W
realne wyjscie i rozpad Euro poki co nie wierze.

[...]

Tak, Argentyna jest zdaje sie na sztywno z dolarem.
No i te rezerwy walutowe w USD, Chiny/Japonia itd. ;)

--
in

Data: 2009-04-04 18:00:14
Autor: Adam Sito
usd/pln
Nie inaczej. Wystarczy, ze wspomna, ze mysla o wyjsciu - to wystarczy. W
realne wyjscie i rozpad Euro poki co nie wierze.

Jeszcze jedna tura zamieszek w Grecji i myslę że usłyszymy takie info. Zobacz na pribaltikę (Litwa, Łotwa, Estonia), co się tam dzieje. A ich głupie rządy zamiast osłabiać walutę to sobie zafundowały ERM2. Efekt - w dobie gigantycznego kryzysu litwini wykupują wszystkie sklepy w Suwałkach, a miejscowi robole masowo idą na bruk. Eurogratulacje.

--
AS

Data: 2009-04-04 19:32:49
Autor: sorden
usd/pln
Adam Sito wrote:

[...]

Kraje baltyckie przez ERM2 sa przy okazji bankrutami. Na walke o widelki
kursowe wyprzedali niemal wszystkie rezerwy walutowe.

--
in

Data: 2009-04-04 21:02:41
Autor: Zbyszek
usd/pln
Dnia 04-04-2009 o 16:25:01 sorden <sorden@wp.pl> napisał(a):

gawiedzi wydaje. Ostatnio w "mediach" widzę ostrą nagonkę na wyprzedaż
zielonego bo niby upadek dolara, hiperinflacja i niewypłacalność rządu
Łusa.

owszem , ale to tez opinie niezłych analityków.

Przy tym usd jest dystrybuowane na caly swiat, jako waluta globana. W
zwiazku z tym ryzyko hiperinflacji jest duzo mniejsze niz sie wydaje.

a ta "dystrybucja" to niby jakies paczki w prezencie od FED ?
a to ryzyko to liczyłeś jakoś, może jakies liczby, czy to tylko taka  intuicja ?

Moim zdaniem dystrybucja to juz sie zaczeła, i ma postać kupowania aktywow.
To punkt zwrotny, moze przez obawy przed inflacja, moze z innych powodow.
Ciekaw jestem co Dieter przewiduje teraz.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2009-04-04 21:28:24
Autor: Jan Werbiński
usd/pln
Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości news:op.urvlurfxokz3rlzbyszek-pc.zn...
[...]

Powtórzę po raz n-ty. Niemcy wykupują nasze samochody. Słowacy żywność. Złotówka jest mocno NIEDOWARTOŚCIOWANA!

Załóżmy utopijnie, że dolar będzie po 6 zł. To wtedy jeszcze BARDZIEJ zwiększy się eksport. Na jak długo rosnący eksport pozwoli na taki kurs dolara???

Robię sobie remont. Pojechałem do Drezna, Cottbus i Berlina na zakupy. Porównałem ceny mebli, AGD i innych. Nie ma sensu kupować w RFN. Te same dobra są u nas dużo tańsze. W polskiej IKEI meble są kilkadziesiąt procent tańsze niż w Niemczech. Zwykle te ceny były podobne. AGD Made in Germany jest tańsze w Polsce. Produkty marek niemieckich Made in Poland, jak np zmywarki Bosch tym bardziej.

Jak dolar pójdzie w górę powyżej 4, to dla mnie będzie to tylko jeszcze mocniejsze napinanie sprężyny, która potem jeszcze mocniej walnie niektórych w łeb!

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-04-04 22:33:38
Autor: sorden
usd/pln
Jan Werbiński wrote:

Powtórzę po raz n-ty. Niemcy wykupują nasze samochody. Słowacy żywność.
Złotówka jest mocno NIEDOWARTOŚCIOWANA!

Dolar przez dluuugi czasbyl niedowartosciowany. Na zaladowanie samochodu na
prom do Europy czekalo sie 3 miesiace do pol roku. Sprezyna pekla.

--
in

Data: 2009-04-04 22:43:35
Autor: Jan Werbiński
usd/pln
Użytkownik "sorden" <sorden@wp.pl> napisał w wiadomości news:gr8gof$4h2$1mx1.internetia.pl...
Jan Werbiński wrote:

[...]

Tylko że równowaga jest w pobliżu 3zł za dolara, a nie 4.

Data: 2009-04-05 00:06:55
Autor: Adam Sito
usd/pln
Tylko że równowaga jest w pobliżu 3zł za dolara, a nie 4.

Pokaż mi w ciągu ostatnich 200 lat "równowagę" na rynku walutowym.

A poza tym - łameryka będzie osłabiać PLN bo ma tu trochę strategicznych inwestycji za miliardy USD do włożenia. Dlatego złoty będzie słabiutki i tyle. Jak to zrozumiesz to zarobisz, jak będziesz zmierzał w kierunku równowagi, to będziesz uzupełniał depo.

AS

Data: 2009-04-05 00:46:04
Autor: Jan Werbiński
usd/pln
Użytkownik "Adam Sito" <adamsito@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr8ln3$ddg$1news.onet.pl...
Tylko że równowaga jest w pobliżu 3zł za dolara, a nie 4.

Pokaż mi w ciągu ostatnich 200 lat "równowagę" na rynku walutowym.

Daj mi kurs euro za ostatnie 200 lat, a pokażę.

[...]

Ameryka może co najwyżej osłabić USD. Nawet nie tyle może, co musi. I to szybko.

Data: 2009-04-05 01:07:59
Autor: Adam Sito
usd/pln
Daj mi kurs euro za ostatnie 200 lat, a pokażę.

http://www.forum-budowlane.pl/imgs_upload/Image/07_2007/77_1.jpg

Ten wykres ma jeden błąd, a mianowicie górka w latach 94-96 wykreślona została w roku 96, kiedy w rzeczywistości była w 94. Czyli kolejny szczyt był w 2008 i teraz mamy tylko zjazd do 2011-2012 roku.

Zresztą pokrywa się to mniej więcej z długoterminowym cyklami na amerykańskich rynkach akcji, przykład masz tutaj:

http://www.safehaven.com/images/lamont/7386_a.png

Ameryka może co najwyżej osłabić USD. Nawet nie tyle może, co musi. I to szybko.

rotfl.

--
AS

Data: 2009-04-05 11:16:55
Autor: Zbyszek
usd/pln
Dnia 05-04-2009 o 01:07:59 Adam Sito <adamsito@poczta.onet.pl> napisał(a):

Daj mi kurs euro za ostatnie 200 lat, a poka¿ê.

http://www.forum-budowlane.pl/imgs_upload/Image/07_2007/77_1.jpg

Ten wykres ma jeden b³¹d, a mianowicie górka w latach 94-96 wykreœlona
zostaÂła w roku 96, kiedy w rzeczywistoÂści byÂła w 94. Czyli kolejny szczyt
byÂł w 2008 i teraz mamy tylko zjazd do 2011-2012 roku.

hahaha ale 200 lat. I kiedy to rysowane.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2009-04-05 13:54:57
Autor: Adam Sito
usd/pln
hahaha ale 200 lat. I kiedy to rysowane.

Byłbym wdzięczny gdybyś zapodał swój wykres i swoją opinię na ten temat. Ja swoje napisałem.

--
AS

Data: 2009-04-05 21:39:38
Autor: Zbyszek
usd/pln
Dnia 05-04-2009 o 13:54:57 Adam Sito <adamsito@poczta.onet.pl> napisał(a):

ByÂłbym wdziĂŞczny gdybyÂś zapodaÂł swĂłj wykres i swojÂą opiniĂŞ na ten temat.

wykresu nie mam, Jan tu troszke sprowokowal, historia za młoda,
  a opinie juz wyraziłem w tym wątku i w tej gałęzi.

Z.

Data: 2009-04-05 21:47:57
Autor: Zbyszek
usd/pln

--
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2009-04-06 14:45:17
Autor: Tomasz Gęguś
usd/pln
sorden wrote:

Jan Werbiński wrote:

[...]

A tu mnie zaintrygowałeś. Możesz podac jakiś przykład?
Bo nie podali jeszcze BdI
http://www.investmenttools.com/futures/bdi_baltic_dry_index.htm

Zresztą może podali, ale ja nie widzę nowych wyników?

--
Kropla drąży kamień nie siłą, lecz częstym spadaniem. Owidiusz

Data: 2009-04-04 21:51:59
Autor: adi
usd/pln
nawet google nie zna takiego trojkata

Data: 2009-04-05 00:00:20
Autor: Adam Sito
usd/pln
nawet google nie zna takiego trojkata

Amerykańskie wyszukiwarki dają bana na rosyjskie odkrycia ekonomiczne. Masz tutaj np.

http://www.urbandigs.com/kondratieff-winter.jpg

--
AS

Data: 2009-04-04 15:52:07
Autor: mwojc
usd/pln
sorden wrote:

Adam Sito wrote:

Wróci dużo wyżej, ale raczej nie w najbliższym miesiącu. Myślę że do
grudnia spokojnie 4,0 - 4,20 za USD zobaczymy.

Ja mysle, ze do 4pln moze dobic. Jak sie skonczy aktualna korekta.

Jesteśmy raczej świadkami odwrócenia trendu, a nie korekty. Na potwierdzenie
ichimoku utworzone na kursach zamknięcia NBP. Kumo przebite...

http://www.wrzuta.pl/obraz/xKO41vUSVq/

Pzdr.
--
Marek

Data: 2009-04-04 16:26:27
Autor: sorden
usd/pln
mwojc wrote:

Jesteśmy raczej świadkami odwrócenia trendu, a nie korekty. Na
potwierdzenie ichimoku utworzone na kursach zamknięcia NBP. Kumo
przebite...

Chodzilo mi o korekte na gieldach ;)

--
in