ustalenie numer telefonu komórkowego przez policję

1 Data: Grudzień 02 2009 18:04:44
Autor: Henio
ustalenie numer telefonu komórkowego przez policję
Witam,

czy policja ma prawo uzyskać numer telefonu osoby którą chce wezwać na
przesłuchanie od operatora sieci komórkowej? czy wezwanie telefoniczne jest
zgodne z prawem?

chodzi o sytuację, w której policjant dzwoni do obywatela na jego prywatny
telefon komórkowy w celu wezwania obywatela do wstawienia się w charakterze
świadka. Obywatel ten nigdy nie był przesłuchiwany na policji i nie podawał
tam swojego numery telefonu, osoby związane ze sprawą (inni świadkowie,
oskarżeni) również nie posiadały numeru telefonu tego obywatela.

2 Data: Grudzień 02 2009 18:18:56
Autor: Miokosuki
Re: ustalenie numer telefonu komórkowego przez policję
czy policja ma prawo uzyskać numer telefonu osoby którą chce wezwać na

o skąd wiesz skąd ma?

Do mnie zadzwonil ostatnio dzielnicowy i jak zapytałem to powiedział że
niechce mu się chodzić i wysyłać pism to zadzwonił do ochrony budynku i
ciecie mu podali.
Na wezwanie tel. i tak nie musisz sie stawiać bo przecierz nie wiesz czy to
plicja dzoni

jk

3 Data: Grudzień 02 2009 18:36:36
Autor: Henio

Użytkownik "Miokosuki" <Mikolaj.Berno@onetSPAM.pl> napisał w wiadomości
> czy policja ma prawo uzyskać numer telefonu osoby którą chce wezwać na

o skąd wiesz skąd ma?

nie wiem skąd ma, inne możliwości pozyskania tego numeru wykluczyłem. Osoba
której dotyczy ta sprawa nie zapytała, jest to starsza osoba, telefon kom.
ma od niedawna a numer ten zna raptem garstka osób z rodziny. Osoby które
znają numer telefonu nie są powiązane ze sprawą. Zatem jak policjant ustalił
numer telefonu?

4 Data: Grudzień 02 2009 11:39:05
Autor: witek
Henio wrote:
[...]

zadzwonił do biura numerow?

5 Data: Grudzień 02 2009 18:47:26
Autor: Henio

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości
Henio wrote:
> [...]
które
> znają numer telefonu nie są powiązane ze sprawą. Zatem jak policjant

zadzwonił do biura numerow?

heh.. patrz pan, rzeczywiście nawet przez net można sprawdzić, a ja tyle lat
w nieświadomości żyłem i myślałem że do numerów komórkowych nie ma
dostępu...

dzięki za uświadomienie, trzeba będzie u operatora zastrzec numer :)

6 Data: Grudzień 02 2009 18:47:53
Autor: spp
Henio pisze:

[...]

Zadzwonił do Biura Numerów?
Najczęściej podpisując umowę nie zwraca się uwagi na napisane małym druczkiem dodatkowe klauzule i domyślnie wyraża się zgodę na udostępnianie numeru w Biurze Numerów.

--
spp

7 Data: Grudzień 02 2009 19:15:25
> [...]

znają numer telefonu nie są powiązane ze sprawą. Zatem jak policjant ustalił

Jeśli to nie jest niezarejestrowany prepaid, to sprawa jest prosta - biuro
numerów.

--

8 Data: Grudzień 02 2009 19:57:52
Autor: Robert Tomasik
Odp: ustalenie numer telefonu komórkowego przez policj

Użytkownik "Miokosuki" <Mikolaj.Berno@onetSPAM.pl> napisał w wiadomości news:hf67i6$v1d$1news.onet.pl...

Na wezwanie tel. i tak nie musisz sie stawiać bo przecierz nie wiesz czy to plicja dzoni

Tylko że pisemne może przyjść na bardzo niepasujący termin. Stąd często lepiej zadwonić i zapytać.

9 Data: Grudzień 03 2009 03:06:58
Autor: stern
Re: Odp: ustalenie numer telefonu komórkowego przez policj
Jakoś tak wszyscy pominęli art. 137 kpk ;)

pozdrawiam

10 Data: Grudzień 02 2009 18:45:36
Autor: Krzysztof
[...]

mozliwosci jest wiele:
urzad skarbowy
operator (oni udzielaja tych informacji na wniosek Policji)
biuro numerow operatora (zastrzegales numer? masz tel na karte czy abo)
byc moze inny swiadek lub oskarzony podal Twoj numer na przesluchaniu

wezwanie na przesluchanie musisz miec na pismie dlatego ze sad musi miec
potwierdzenie doreczenia tak aby bylo ono skuteczne, wezwanie ustne chyba tylko
po to zeby skrocic droge formalna a wiec w jakis blachych sprawach

--

11 Data: Grudzień 02 2009 18:47:20
Autor: Krzysztof
Re: ustalenie numer telefonu komórkowego przez policję
jeszcze:
bank
pracodawca

--

ustalenie numer telefonu komórkowego przez policję