ustalenie stosunku pracy

Data: 2011-11-24 08:10:40
Autor: Andrzej Lawa
ustalenie stosunku pracy
W dniu 24.11.2011 08:05, Ireneusz Brycki pisze:

- kwota na FV 2800 netto / mc = ~ 1700 na rękę

Ummm... FV? Faktura VAT? Wystawiałeś faktury?

Data: 2011-11-24 20:59:41
Autor: Ireneusz Brycki
ustalenie stosunku pracy
W dniu 2011-11-24 08:10, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 24.11.2011 08:05, Ireneusz Brycki pisze:

- kwota na FV 2800 netto / mc = ~ 1700 na rękę

Ummm... FV? Faktura VAT? Wystawiałeś faktury?

Tak wystawiałem, na podstawie umowy.

--
Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

Data: 2011-11-24 14:02:23
Autor: witek
ustalenie stosunku pracy
On 11/24/2011 1:59 PM, Ireneusz Brycki wrote:
[...]

vatowskie?
jestes pewien co wystawiales?
a moze wystawiales rachunki do umowy?

Data: 2011-11-24 23:00:46
Autor: Ireneusz Brycki
ustalenie stosunku pracy
W dniu 2011-11-24 21:02, witek pisze:
[...]

Wasze pytania mają głębszy sens, więc zadajcie je wprost bo nie wiem o co chodzi?

--
Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

Data: 2011-11-25 11:13:48
Autor:
ustalenie stosunku pracy

Wasze pytania maj± głębszy sens, więc zadajcie je wprost bo nie wiem o
co chodzi?

Ludzie nie ma ¶wiadomo¶ci, że VATowcem można być nie prowadz±c zarejestrowanej działalano¶ci gospodaczej. St±d te pytania.

Data: 2011-11-24 23:03:52
Autor: Ireneusz Brycki
ustalenie stosunku pracy
[...]

Mam nadzieję, że nie chodzi o to co jest namnniej istotne w moim pytaniu czyli obliczenia ile zostanie na rękę z 2800 zł netto (2800 - minus zus, minus podatek = w zależności od wyskości zusu mniej a więcej 1700, ale nawet gdyby się równało 1500 albo 2750 to jest to najmniej istotna rzecz w kontekście mojego pytania....

--
Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

Data: 2011-11-24 23:39:24
Autor: venioo
ustalenie stosunku pracy
W dniu 2011-11-24 23:03, Ireneusz Brycki pisze:

Mam nadzieję, że nie chodzi o to co jest namnniej istotne w moim pytaniu
czyli obliczenia ile zostanie na rękę z 2800 zł netto (2800 - minus zus,
minus podatek = w zależno¶ci od wysko¶ci zusu mniej a więcej 1700, ale
nawet gdyby się równało 1500 albo 2750 to jest to najmniej istotna rzecz
w kontek¶cie mojego pytania....

W zaleznosci od tego co wystawiales powstana inne zaleglosci podatkowe - tak mi sie wydaje, chociaz ksiegowym nie jestem.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-11-25 12:45:22
Autor: IwonaW
ustalenie stosunku pracy

Użytkownik "Ireneusz Brycki" <ireneusz.brycki@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jamero$779$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ummm... FV? Faktura VAT? Wystawiałe¶ faktury?

Tak wystawiałem, na podstawie umowy.

vatowskie?
jestes pewien co wystawiales?
a moze wystawiales rachunki do umowy?

Mam nadzieję, że nie chodzi o to co jest namnniej istotne w moim pytaniu czyli obliczenia ile zostanie na rękę z 2800 zł netto (2800 - minus zus, minus podatek = w zależno¶ci od wysko¶ci zusu mniej a więcej 1700, ale nawet gdyby się równało 1500 albo 2750 to jest to najmniej istotna rzecz w kontek¶cie mojego pytania....

-- Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

Chodzi o to co i na jakiej podstawie wystawiales pracodawcy.
Jezeli miales umowe o prace to nie powinienes wystawiac rachunkow,
jezeli miales umowe-zlecenie to wtedy wystawiasz rachunki ale co z ta obowiazkowa obecnoscia? Delegacjami? Urlopami?
Jezeli wystawiales faktury to powinienes prowadzic dzialalnosc gospodarcza.
To co piszesz po prostu kupy sie nie trzyma.

pzdr
Iwona

Data: 2011-11-25 12:59:11
Autor: Liwiusz
ustalenie stosunku pracy
W dniu 2011-11-25 12:45, IwonaW pisze:
[...]

Oczywi¶cie że się trzyma. Najpierw miał działalno¶ć i wystawiał faktury, a teraz mu się to odwidziło i chce ustalenia stosunku pracy. Nasze prawo mu na to zezwala.

--
Liwiusz

Data: 2011-11-28 12:12:52
Autor: Gotfryd Smolik news
ustalenie stosunku pracy
On Fri, 25 Nov 2011, IwonaW wrote:

Jezeli wystawiales faktury to powinienes prowadzic dzialalnosc gospodarcza.

  Tyle, że jak już kto¶ napisał, "prowadzenie DG w rozumieniu VAT" nie
pokrywa się z "prowadzeniem DG w rozumieniu przepisów o rejestracji DG",
zaliczeniem przychodów do PIT z DG i tak dalej.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-28 12:24:21
Autor: Liwiusz
ustalenie stosunku pracy
[...]

Nie trzymaj nas zatem w niepewno¶ci (jak to pisałe¶ ;) ) i podrzuć rozwi±zanie, jak wystawiać FV, nie będ±c zarejestrowanym jako DG (=ZUS)
:)

--
Liwiusz

Data: 2011-11-28 12:24:50
Autor: Liwiusz
ustalenie stosunku pracy
W dniu 2011-11-28 12:24, Liwiusz pisze:
[...]

Oczywi¶cie dotyczy to "samozatrudnienia", a nie jakiej¶ specyficznej działalno¶ci typu najem.

--
Liwiusz

Data: 2011-11-28 23:32:10
Autor: Gotfryd Smolik news
ustalenie stosunku pracy
On Mon, 28 Nov 2011, Liwiusz wrote:

[...]

  A kto pisał o "samozatrudnieniu"?
  Było o VAT i tyle, bez żadnych zastrzeżeń.
  W szczególno¶ci wykonywanie "umów osobistych" (o dzieło) może podlegać
pod VAT. Wystarczy niespełnienie warunku "przekazania odpowiedzialno¶ci
wobec osób trzecich".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-26 13:15:36
Autor: Andrzej Lawa
ustalenie stosunku pracy
W dniu 24.11.2011 20:59, Ireneusz Brycki pisze:
[...]

Jakiej umowy? Podpisałeś umowę jako działalność gospodarcza i
wystawiałeś faktury VAT? To twoim (jako osoby fizycznej) pracodawcą
byłeś ty sam (jako działalność gospodarcza) i wszelkie pretensje o ZUSy
i inne tego typu rzeczy kieruj do siebie samego.

ustalenie stosunku pracy