ustawa antyfrankowa a Pekao SA, RaiffeisenPolbank i BGŻ BNP Paribas

Data: 2016-03-23 23:50:38
Autor: Arek
ustawa antyfrankowa a Pekao SA, RaiffeisenPolbank i BGŻ BNP Paribas
nowyjestem@poczta.pl napisał(a) w wiadomości:
<7e08d8fd-e6b5-4950-bb05-51bc7413c360@googlegroups.com>...
dużo mówi się o tym że ustawa uderzy w "system bankowy".

mnie interesuje jak na tle tego systemu wypadają te trzy
banki, tj. Pekao SA, RaiffeisenPolbank i BGŻ BNP Paribas

chodzi mi o to czy są bardziej czy mniej zagrożone
tą ustawą niż "przeciętny" bank działający w PL

Pekao SA duży, tamte mniejsze.
Były szef Pekao SA chwalił się, że wyprzedzając zamiary kolejnej
władzy/nadzoru ograniczyli a potem przestali udzielać kredytów
w walutach. Najdłużej udzielała chyba Nordea (teraz w PKO BP).
RaiffeisenPolbank i BGŻ BNP Paribas - nie wiem, poza tym to
świeższe scalaki.
A co znaczy "przeciętny" bank? Porównywalny z BGŻ etc. jest np.
Getin z przyległościami, którego podobno uderzy.
Zresztą to trzeba rozpatrywać łącznie z wydatkami na fundusz
i podatkiem bankowym.

Np. pierwsza wersja podatku obrotowego od handlu z możliwością
wliczania go w koszty ucieszyła płacącą wysoki podatek CIT
sieć Biedronkę. Bo konkurencja oberwałaby znacznie bardziej.
Ale na rynku banków na większą konkurencję bym nie liczył.

Arek

ustawa antyfrankowa a Pekao SA, RaiffeisenPolbank i BGŻ BNP Paribas