Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ustawianie geometrii xsara picasso i podobne

ustawianie geometrii xsara picasso i podobne

Data: 2019-08-08 14:51:37
Autor: ToMasz
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
witam
regenerowałem wahacz. sam go wyjmowałem i montowałem. Niby trzeba ustawiać zbieżność. no to zamontowałem urządzenie diy z laserami na koła przednie i w zasadzie tylko sprawdziłem że koła  są minimalnie zbieżne i tyle. auto jeździ prosto jak jeździło przed naprawą wahacza. ale tak już na koniec, przy PROSTEJ kierownicy, poświeciłem laserami do tyłu auta. z lewej strony laser mijał TYLNE koło w odległości 10cm (czyli idealnie równoległe do osi auta) z prawej - 15-20cm. (oczywiście jak skręcę kierownicą to uzyskam równe odstępy, ale koło kierownicy nie będzie na wprost.) Auto podniosłem, sprawdziłem czy wszystkie koła się swobodnie kręcą, czy nie mają luzu i namalowałem na oponach paski sprayem. po 5 km 3 koła mają wyraźne ślady farby, prawe tylne - farba starta do zera. auto jeździ prosto, zawieszenie nigdy nie robione, nigdy nie było poważnego wypadku. MArtwić się... diagnozować jakoś dalej, naprawiać..... czy zapomnieć o sprawie?

ToMasz

Data: 2019-08-08 06:55:13
Autor: Zenek Kapelinder
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
W przypadku urzadzenia optycznego ze zrodlem swiatla potrzebna jest procedura bardzo dokladnego ustawienia zrodla swiatla tak aby promien zawsze byl prostopadly do osi kola. Druga rownie wazna sprawa jest zapewnienie przy pomiarze takiego ustawienia samochodu zeby nie bylo zadnych naprezen w elementach zawieszenia i ukladu kierowniczego jakie nie wystepuja w czasie jazdy. Do tego sluza obrotnice ustawiane pod kolami. A nawazniejsze jest zeby sam przyrzad byl skalibrowany. Nie wiem jaki masz ale w fabrycznych mocowanych do kola wystepuja trzy punkty ktorymi opiera sie o kolo. Te trzy punkty musza byc w jednej plaszczyznie i plaszczyzna ta musi byc rownolegla do promienia swietlnego. O ile uzycie obrotnic da sie mykiem obejsc to bez skalibrowania reflektorka zakladanego na kolo i wyregulowania go do osi kola nic sie nie zrobi. Jesli masz roznice 10 centymetrtow, kierownica jest prosto i auto jedzie prosto to na 101% cos jest spierdolone.

Data: 2019-08-08 16:34:45
Autor: J.F.
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d4c1ad9$0$525$65785112@news.neostrada.pl...
regenerowałem wahacz. sam go wyjmowałem i montowałem. Niby trzeba ustawiać zbieżność. no to zamontowałem urządzenie diy z laserami na koła przednie i w zasadzie tylko sprawdziłem że koła  są minimalnie zbieżne i tyle. auto jeździ prosto jak jeździło przed naprawą wahacza. ale tak już

A jak jedzie prosto, to kierownica jest prosto, czy przestawiona ?

Testujesz na srodku jezdni, czy prawej stronie - bo pochylosc ma znaczenie.
Cisnienie w kolach sprawdziles ?

na koniec, przy PROSTEJ kierownicy, poświeciłem laserami do tyłu auta. z lewej strony laser mijał TYLNE koło w odległości 10cm (czyli idealnie równoległe do osi auta) z prawej - 15-20cm. (oczywiście jak skręcę kierownicą to uzyskam równe odstępy, ale koło kierownicy nie będzie na wprost.) Auto podniosłem, sprawdziłem czy wszystkie koła się swobodnie kręcą, czy nie mają luzu i namalowałem na oponach paski sprayem. po 5 km 3 koła mają wyraźne ślady farby, prawe tylne - farba starta do zera. auto jeździ prosto, zawieszenie nigdy nie robione, nigdy nie było poważnego wypadku. MArtwić się... diagnozować jakoś dalej, naprawiać..... czy zapomnieć o sprawie?

objawy, o ile nie sa z innych bledow, wskazuja na zle ustawienie tylnych kol.
A konkretnie to chyba wiesz - prawe tylne.
Moze wypadku nie mialo, ale przydzwoniles w kraweznik ?

Na francuzach sie nie znam, ale "tylna belka" to zawsze byl dyzurny temat - i zdaje sie, ze im szybciej sie naprawi, tym lepiej :-)
Ale czy te usterki wplywaja na ustawienie kola ?

No coz - tak jak teraz - chyba zuzywa tylną oponę szybciej.
Ale jak naprawisz ... ciekawe jak dlugo bedziesz ustawial geometrie, zeby znow prosto jezdzilo :-)


Wysokosc tylu rowna po obu stronach ?

J.

Data: 2019-08-08 08:36:35
Autor: Zenek Kapelinder
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
W tych francuzach tylna belka jest z drazkami skretnymi. Jak kolo jest krzywo to na bank jest zuzyte albo juz nie ma lozyska igielkowego. Zuzycie albo uszkodzenie w tylnej osi o ile jeszcze jest kolo nie ma wplywu na ustawianie geometrii z przodu. Pytasz ile bedzie trwalo ustawienie geometrii z tylu.. Nic nie bedzie trwalo bo jej sie nie robi.

Data: 2019-08-08 19:39:51
Autor: J.F.
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ad35405d-55de-4565-886f-f122d68938af@googlegroups.com...
W tych francuzach tylna belka jest z drazkami skretnymi. Jak kolo jest krzywo to na bank jest zuzyte albo juz nie ma lozyska igielkowego.
Zuzycie albo uszkodzenie w tylnej osi o ile jeszcze jest kolo nie ma wplywu na ustawianie geometrii z przodu.
Pytasz ile bedzie trwalo ustawienie geometrii z tylu. Nic nie bedzie trwalo bo jej sie nie robi.


Zenku, wyobraz sobie auto, ktore ma kola ustawione tak

|    |   przod


|    \    tyl

Jak ma jechac prosto, to musi sie obrocic i ustawic jakos tak

|     |


/     \


Zbieznosc przodu jest prawidlowa.
Tyle, ze przednie kola nieco skrecone.
Moze to byc skrecenie na kierownicy, moze byc na drazkach.

J.

Data: 2019-08-08 11:59:36
Autor: Zenek Kapelinder
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
Powiadam wam ze z tylu najprawdoodobniej nie ma lozyska igielkowego w belce.. Amen. Jak moga sie tylne kola ustawic zeby zbieznosc sie w nich robila jak to jesli nowe i nie popsute to tak jak prawie os tylna w wozie drabiniastym. W takim ukladzie sens ustawiania zbieznosci jest mniej wiecej taki ustawianie zbieznosci kol na osi w wagonie kolejowym. Sa samochody w ktorych ustawia sie geometrie w tylnych kolach. Ale to samochody o niezaleznym zawieszeniu kol tylnych. W 126p ustawialo sie zbieznosc tylnych kol na przyklad. W przykladzie z tematu w ktorym statycznie roznica w pomiarze z jednej i z drugiej strony wynoszaca 10 centymetrow wskazuje na zrobienie pomiaru zlym przyrzadem bo kierownica jest prosto i auto nie sciaga, tyle wyczytalem z opisu. Do tego przy wymianie wahacza zeby bardzo popsula sie zbieznosc to wahacz musialby byc nie od tego modelu. A pytacz napisal ze zregenerowal czyli wymienil sworznia i gumy. Przy tolerancjach z jakimi sa robione samochody nie mialo to wplywu na znaczace popsucie sie zbieznosci. Ty zamiast czytac co napisal wymyslasz sobie dziwne scenariusze. W tym konkretnym samochodzie trzeba przyjrzec sie belce i lozyskowaniu tylnych wahaczy a zbieznosc z przodu sprawdzic przyrzadem gwarantujacym poprawnosc pomiaru. Moze to byc przejazd przez plyty do sprawdzania zbieznosci na stacji diagnostycznej robiacej przeglady. Z ciekawosci sprawdzilem jaki jest typ zawieszenia w samochodach z tematu. Google powiedzialo ze belka z pojedynczym wahaczem i drazkami skretnymi. Nie wymyslaj dalej bo widac ze nie masz pojecia.

Data: 2019-08-08 18:59:52
Autor: Budzik
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Pytasz ile bedzie trwalo ustawienie geometrii z tylu. Nic nie bedzie trwalo bo jej sie nie robi.


Zenku, wyobraz sobie auto, ktore ma kola ustawione tak

|    |   przod


|    \    tyl

Jak ma jechac prosto, to musi sie obrocic i ustawic jakos tak

|     |


/     \


Zbieznosc przodu jest prawidlowa.
Tyle, ze przednie kola nieco skrecone.
Moze to byc skrecenie na kierownicy, moze byc na drazkach.

No ale przeciez Zenek ma racje ze jak nie ma mozliwości ustawienia tyłu to nie ustawisz...
Musisz po prostu naprawic to co jest zjebane w zawieszeniu (jakas tulejka, ułozyskowanie a moze i całą belke...)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
La Rochefoucauld

Data: 2019-08-08 12:32:45
Autor: Zenek Kapelinder
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
Musi przede wszystkim sprawdzic co jest z tylnym kolem. Uszkodzenie lozyskowania wahacza jak sa drazki skretne to powazna sprawa. W skrajnym przypadku moze skonczyc sie odpadnieciem kola z wahaczem.

Data: 2019-08-09 17:11:07
Autor: J.F.
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
Użytkownik "J.F."  napisał 08.08.2019 19:39  w wiadomości grup dyskusyjnych:5d4c5efc$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
Zenku, wyobraz sobie auto, ktore ma kola ustawione tak
|    |   przod


|    \    tyl

Jak ma jechac prosto, to musi sie obrocic i ustawic jakos tak

|     |


/     \

No i kto mi tu spacje wycial ? Mialo byc tak:

    |     |


/     \


Czyli samochod skrecony, tylne kola ustawione w miare symetrycznie, a przednie przesuniete i ustawione rownolegle do toru jazdy dzieki skreceniu

J.

Data: 2019-08-09 17:46:02
Autor: ToMasz
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
dzięki wszystkim
Auto umówione na wymianę tylnej belki. niestety terminy na wrzesień.
Zobaczymy jaką zbieżność będzie miała nowa belka. dam znać

ToMasz

ps
Do Zenka. urządzenie do ustawiana zbieżności, najpierw montuje do obręczy na sztywno, a potem reguluje w 3 miejscach, co 120° aby promień lasera był prostopadły do osi koła. finalnie mogę obracać kołem a laser świeci w jeden punkt (w przybliżeniu)

Data: 2019-08-09 11:21:37
Autor: Zenek Kapelinder
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
Tak jak napisales z montowaniem jest ok. Te trzy punkty ktore opieraja sie o felge przez zamontowaniem musza byc w plaszczyznie rownoleglej do promienia swiatla z laserka. Jak polozenie bazowe calego przyrzadu bedzie z bledem to nawet jak doregulujesz po zamontowaniu zeby swiecilo w jeden punkt to i tak wynik pomiaru bedzie obarczony bardzo duzym bledem. Oczywiscie beda tacy co moga to podwazac ale ja to fizycznie przecwiczylem z fabrycznym przyrzadem co sie nazywal PKO4. Druga sprawa to najpierw skalibrowany przyrzad trzeba zamontowac na kolo i ustawic zeby przy obracaniu kola pokazywal ten sam punkt. Ale po opuszczeniu z podnosnika jak nie ma obrotnc trzeba z zalozonym przyrzadem przejechac sie zeby kola ustawily sie poprawnie do podloza. Zeby tego nie robic z fabrycznymi przyrzadami maja na wyposazeniu obrotnice. Obrotnica moze sie obracac i przesuwac prawo-lewo. Na obrotnicy likwiduja sie naprezenia w zawieszeniu i ukladzie kierowniczym po opuszczeniu samochodu. Jak by ktos (JF) mial jakies swoje wlasne przemyslenia to i tak nie bede bral w udzialu w dyskusji bo w temacie jaki opisalem ja mam racje i to nie podlega dyskusji.

Data: 2019-08-09 17:58:26
Autor: Budzik
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
Użytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

dzięki wszystkim
Auto umówione na wymianę tylnej belki. niestety terminy na wrzesień.
Zobaczymy jaką zbieżność będzie miała nowa belka. dam znać

Skad jestes, gdzie robisz i jaka cena?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
Frank Herbert

Data: 2019-08-10 13:53:49
Autor: ToMasz
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
W dniu 09.08.2019 o 19:58, Budzik pisze:
Użytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

dzięki wszystkim
Auto umówione na wymianę tylnej belki. niestety terminy na wrzesień.
Zobaczymy jaką zbieżność będzie miała nowa belka. dam znać

Skad jestes, gdzie robisz i jaka cena?
Jestem z Bytomia, pojadę do Myszkowa. cena 600 belka na wymianę i 200
robocizna

ToMasz

Data: 2019-08-10 14:59:47
Autor: Budzik
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
Użytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

dzięki wszystkim
Auto umówione na wymianę tylnej belki. niestety terminy na wrzesień.
Zobaczymy jaką zbieżność będzie miała nowa belka. dam znać

Skad jestes, gdzie robisz i jaka cena?
Jestem z Bytomia, pojadę do Myszkowa. cena 600 belka na wymianę i 200
robocizna

OK, to bardzo dobra cena.

Bardzo podobna cene płaciłem z 10 lat temu za wymiane regenerowanej belki do mojego ZXa. Zakład specjalizował się w wymianach belek we francuzach, miescił się gdzies w okolicach Gniezna.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jest Leżajsk, jest dobrze.
Był Leżajsk, jest mi niedobrze.

Data: 2019-08-14 14:04:02
Autor: Kamil 'Model'
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
W dniu 10.08.2019 o 16:59, Budzik pisze:
Użytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

dzięki wszystkim
Auto umówione na wymianę tylnej belki. niestety terminy na wrzesień.
Zobaczymy jaką zbieżność będzie miała nowa belka. dam znać

Skad jestes, gdzie robisz i jaka cena?
Jestem z Bytomia, pojadę do Myszkowa. cena 600 belka na wymianę i 200
robocizna

OK, to bardzo dobra cena.

Bardzo podobna cene płaciłem z 10 lat temu za wymiane regenerowanej belki
do mojego ZXa. Zakład specjalizował się w wymianach belek we francuzach,
miescił się gdzies w okolicach Gniezna.

Antałex...
Rok temu wymiana belki w Xsarze II 850zł (robocizna + regenerowana belka w Antałexie)

Data: 2019-08-14 16:59:53
Autor: Budzik
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
Użytkownik Kamil 'Model' kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl ...

Bardzo podobna cene płaciłem z 10 lat temu za wymiane regenerowanej
belki do mojego ZXa. Zakład specjalizował się w wymianach belek we
francuzach, miescił się gdzies w okolicach Gniezna.

Antałex...
Rok temu wymiana belki w Xsarze II 850zł (robocizna + regenerowana
belka w Antałexie)

Szkoda ze do multipli nie robią :)
A moze? :)))))

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
No i proszę!

Data: 2019-08-08 16:59:51
Autor: Budzik
ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
Użytkownik ToMasz Nieczytam@orange.pl ...

witam
regenerowałem wahacz. sam go wyjmowałem i montowałem. Niby trzeba ustawiać zbieżność. no to zamontowałem urządzenie diy z laserami na
koła przednie i w zasadzie tylko sprawdziłem że koła  są minimalnie
zbieżne i tyle. auto jeździ prosto jak jeździło przed naprawą
wahacza. ale tak już na koniec, przy PROSTEJ kierownicy, poświeciłem
laserami do tyłu auta. z lewej strony laser mijał TYLNE koło w
odległości 10cm (czyli idealnie równoległe do osi auta) z prawej -
15-20cm. (oczywiście jak skręcę kierownicą to uzyskam równe odstępy,
ale koło kierownicy nie będzie na wprost.) Auto podniosłem,
sprawdziłem czy wszystkie koła się swobodnie kręcą, czy nie mają
luzu i namalowałem na oponach paski sprayem. po 5 km 3 koła mają
wyraźne ślady farby, prawe tylne - farba starta do zera. auto jeździ
prosto, zawieszenie nigdy nie robione, nigdy nie było poważnego
wypadku. MArtwić się... diagnozować jakoś dalej, naprawiać..... czy
zapomnieć o sprawie?
Ostatnio ktos podawał cenniki norauto - samo sprawdzenie zbieznosci według cennika to 15zł...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,
że właściwie cieszysz się na tę wyprawę.

ustawianie geometrii xsara picasso i podobne

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona