ustawic stop-losa

Data: 2009-08-20 14:41:21
Autor: Delfino Delphis
ustawic stop-losa
Gdzie?

Czy możecie ocenić mojego stop losa dla spółki Impexmet. Kupiony 31.07 po
1.80, następnie dnia 6.08 ustawiłem stopa w miejscu, które wydawało mi się
najlepszym tj. u spodu słupka z 4.08 czyli po 1.92. Jak widać skończyło to
się wtopą kilka dni później. Czy ten stop był źle ustawiony? Niestety tego
typu wpadki zdarzyły mi się już kilka razy na spółkach, które potem rosły.
Dodam, że inwestuję w akcje raczej średnioterminowo i gotów jestem wszystko
posprzedawać, jak WIG wyraźnie zaneguje tendencje wzrostową.

Druga sprawa, to czy powinienem ponownie wchodzić w tą spółkę np. 19.08, czy
konsekwentnie sobie odpuścić?

Niestety na ponownym wejściu już się przejechałem wchodząc ponownie w
spółkę, dla której stop okazał się dobrze ustawiony ;)

Data: 2009-08-20 14:47:22
Autor: Fidelio
ustawic stop-losa
Niestety na ponownym wejściu już się przejechałem wchodząc ponownie w
spółkę, dla której stop okazał się dobrze ustawiony ;)

No niestety, to się często tak kończy ze stopami, kiedy jak to mówią występuje chwilowy ruch powrotny czy też tzw. czyszczenie stopów ;-) a potem w górę. Z tego też powodu, żeby się nie wyleszczyć czasem lepiej jest nie mieć stopów.(wiem herezja, ale tak mi mówi doświadczenie ;-)

Data: 2009-08-20 14:56:12
Autor: Delfino Delphis
ustawic stop-losa
Fidelio wrote:

[...]

W ogóle od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie, że właściwe ustawianie stopów to
zupełnie priorytetowa umiejętność. A to ciekawe, bo większość książek
skupia się na momencie otwierania pozycji tj. szukania odpowiednich
formacji i sygnałów, a o zamykaniu pozycji wspominają niewiele. Spotkałem
się tylko właściwie z kilkoma prostymi metodami - kroczący stop w
odległości wynikłej ze zmienności (coś jak Bollinger), ustawianie stopu
poniżej silnego wsparcia, ew. wyjście na z góry założonym poziomie take
profit (to już dla mnie kompletna abstrakcja, skąd taki poziom wziąć).
Niestety żadna z tych metod nie przypadła mi do gustu, bo dla większości
akcji, które kupowałem takie stopy wydawały mi się wbrew logice i staram
się ustawiać bardziej intuicyjnie, co jak widać także nie działa ;)

Data: 2009-08-20 19:46:01
Autor: Zyga
ustawic stop-losa

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

 ew. wyjście na z góry założonym poziomie take
profit (to już dla mnie kompletna abstrakcja, skąd taki poziom wziąć).

Np. z zasięgu ruchu wynikającego z danej formacji?

pzdr
Zyga

Data: 2009-08-20 22:01:31
Autor: Delfino Delphis
ustawic stop-losa
Zyga wrote:

Np. z zasięgu ruchu wynikającego z danej formacji?

I to się sprawdza? Biorę np. spółkę, co na podstawie fundamentu ma rosnąć o
300% i ustawiam stopa na 30% bo tak mi np. wynika z flagi? Ktoś tak w ogóle
gra? :)

Data: 2009-08-20 15:34:48
Autor: macieks
ustawic stop-losa
On 20 Sie, 22:01, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.poczta.onet.pl>
wrote:
Zyga wrote:
> [...]

300% i ustawiam stopa na 30% bo tak mi np. wynika z flagi? Ktoś tak w ogóle

Cze
Jest coś na giełdzie pewnego o wzroście 300%??? Chyba nie.

Spróbuj tak jak ja. Poszukaj swojej szybkiej średniej na dziennym. I
ustawiaj stopa ileś % pod nią (mówię o akcjach, a nie kontraktach :)
Moja szybka średnia to 30 (SMA czy EMA, różnie to bywa). Poświęć parę
godzin na przestudiowanie wykresów, i poszukaj jeszcze innych
średnich.
Baaaardzo fajnie się sprawdzają. I możesz dorzucić regułę - ważne
opory/wsparcia i ważne średnie nie pękają za pierwszym razem.
Nie muszę dodawać jak to wyglądało dla mnie na FW20 :)

I olej te wszystkie gadki o wyleszczaniu i czyszczeniu stopów. Takie
tam pieprzenie. Co rynek da to Twoje, co odbierze to jego.

Data: 2009-08-20 14:57:43
Autor: u
ustawic stop-losa

Użytkownik "Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> napisał w wiadomości news:h6jgks$183$1news.onet.pl...
Z tego też powodu, żeby się nie wyleszczyć czasem lepiej jest nie mieć stopów.(wiem herezja, ale tak mi mówi doświadczenie ;-)

Bliski stoploss dla daytraderów.
Dla "ślimaków" musi być ustawiany niżej, bo często leszczy wyrzuca.

Data: 2009-08-20 14:58:18
Autor: DJ \(stopazwrotu.pl\)
ustawic stop-losa
Bessę też bez stopów przeżyłeś?

DJ

Data: 2009-08-20 15:47:37
Autor: Fidelio
ustawic stop-losa
Użytkownik "DJ (stopazwrotu.pl)" <dj@antyspamstopazwrotu.pl> napisał w wiadomości news:h6jh9d$2uh$1news.onet.pl...
Bessę też bez stopów przeżyłeś?

DJ

Jak widać.

Data: 2009-08-20 15:59:32
Autor: Dars
ustawic stop-losa
Jak widać.

Ja też  :)

pzdr
Dars

Data: 2009-08-20 16:41:40
Autor: DJ \(stopazwrotu.pl\)
ustawic stop-losa
Ja też, ale nie miałem papierów :)
DJ

Data: 2009-08-20 18:15:12
Autor: Fidelio
ustawic stop-losa
Użytkownik "DJ (stopazwrotu.pl)" <dj@antyspamstopazwrotu.pl> napisał w wiadomości news:h6jnb4$ik6$1news.onet.pl...
Ja też, ale nie miałem papierów :)
DJ

Ja wchodziłem dopiero jesienią zeszłego roku jak już byliśmy blisko denka zeszłorocznego więc ryzyko było minimalne ze stopem czy bez.

Data: 2009-08-20 15:17:30
Autor: Madafaka
ustawic stop-losa
[...]

IMHO klasyczny blad. Poczytaj o tzw. stopach technicznych - rynek 'wie' gdzie masz stopa:
nalezy unikac wszelkich min/max, lini wsparcia/oporu, 'okraglych poziomow' itp. glupot

Data: 2009-08-21 09:53:36
Autor: Leksy
ustawic stop-losa
Madafaka pisze:
[...]