ustawienie rozdzielczości

Data: 2010-03-14 14:31:16
Autor: Tomek
ustawienie rozdzielczości
Witam,
jaka powinna być rozdzielczość monitora
"panoramocznego" 16:9 o wielkości 17 cali??
Oglądane na nim zdjęcia i sylwetki ludzkie są "pyzate"
tzn "szersze" niżby to było na innym ekranie 4:3.
Natomiast karta graficzna NIE ma możliwosci ustawienia
np. 1280x720 (co by dawało proporcje
1,77.... czyli 16:9)
T.

Data: 2010-03-14 14:45:27
Autor: PK
ustawienie rozdzielczości
moze 1366 x 768
W zakladce Monitor > Odptasz ukrywanie trybow ktorych monitor nie moze wyswietlic.
Powinno pokazac sie kilka opcji wiecej do wyboru.
Nie sadze zebys mial az tak zabytkowa karte zeby nie obsluzyla LCD 17" W

Data: 2010-03-14 15:09:39
Autor: qwerty
ustawienie rozdzielczości
Użytkownik "Tomek" <swistak60@op.pl> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hniof0$r4o$1@news.onet.pl...
[...]

To zmień kartę graficznš, bo musisz mieć stary złom.

--
Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał œmieci
to lepiej nic nie pisz, gdyż nie jesteœ obdarzony inteligencjš.

Data: 2010-03-14 15:11:43
Autor: =Marcos=
ustawienie rozdzielczości
jaka powinna być rozdzielczość monitora
"panoramocznego" 16:9 o wielkości 17 cali??

Jeśli to jest LCD to powinna być natywna (taka jak na pudełku tudzież w instrukcji).

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

Data: 2010-03-14 15:13:38
Autor: JoteR
"Tomek" napisał:

jaka powinna być rozdzielczość monitora
"panoramocznego" 16:9 o wielkości 17 cali??

Monitor 17'' panoramiczny? Możesz podać model?

JoteR

Data: 2010-03-14 17:56:10
Autor: Tomek

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:hniqum$dbm$1inews.gazeta.pl...
"Tomek" napisał:
Monitor 17'' panoramiczny? Możesz podać model?

Model to
monitor G900WA LCD

Zaś karta graficzna ma ustawienie rozdzielczości
jedynie 1,25 i 1,33...
Zatem nie ma sterowników do panoramicznego kształtu monitora.
Wygląda zatem na to, że trzeba będzie wymienić kartę graficzną.
T.

Data: 2010-03-14 18:34:43
Autor: PK
ustawienie rozdzielczości
Zaś karta graficzna ma ustawienie rozdzielczości
jedynie 1,25 i 1,33...
podaj nam nazwe tej karty - chcemy sie zdziwic ;)

Data: 2010-03-14 19:08:08
Autor: JoteR
"Tomek" napisał:

jaka powinna być rozdzielczość monitora
"panoramocznego" 16:9 o wielkości 17 cali??

Monitor 17'' panoramiczny? Możesz podać model?

Model to monitor G900WA LCD

Czyli moje zdziwienie było uzasadnione. To jest monitor nie 17-to a 19-calowy z rozdzielczością natywną 1440 x 900 px (BTW: jest to 16:10, nie wiem skąd wziąłeś te16:9). Dziwne, wszystkie w miarę współczesne karty graficzne powinny sobie dać radę z tą dość popularną rozdzielczością, jeśli nie - pozostaje faktycznie wymiana lub skorzystanie z jakiegoś PowerStripa (jeżeli używasz Windy).
Na początek jednak użyj standardowej "metody Animki" - zainstaluj sterowniki do tego monitora ;->

JoteR

Data: 2010-03-14 21:01:45
Autor: Animka
W dniu 2010-03-14 19:08, JoteR pisze:
"Tomek" napisał:

[...]

Ty się nie śmiej. Mój monitor Philips bez swoich sterowników jest nie do używania. Nawet Ati Catalyst nic nie pomoże.

Teraz w Windows 7 jest  przynajmniej trochę ulepszeń do kolorów, więc już mniej narzekam.

--
animka

Data: 2010-03-14 21:39:17
Autor: Mariusz Kruk
ustawienie rozdzielczości
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Animka"
Ty się nie śmiej. Mój monitor Philips bez swoich sterowników jest nie do używania.

Get a real OS.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2010-03-15 00:38:41
Autor: Animka
W dniu 2010-03-14 21:39, Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done<  "Animka"
Ty się nie śmiej. Mój monitor Philips bez swoich sterowników jest nie do
używania.

Get a real OS.

Nipanimaju :-(

--
animka

Data: 2010-03-15 08:51:39
Autor: Mariusz Kruk
[...]

To, że twój windows nie radzi sobie z ustawieniem właściwego trybu
graficznego nie oznacza, że normalny system też by tak miał.

Data: 2010-03-15 11:10:19
Autor: Animka
W dniu 2010-03-15 08:51, Mariusz Kruk pisze:
[...]

Do mojego monitora tryb graficzny musi być taki jak napisałam wcześniej. Karta graficzna nie ma takiej rozdzielczości na stanie i trzeba doinstalowywać sterownik z płytki od monitora.

--
animka

Data: 2010-03-15 11:21:55
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Nie. Nie "Karta graficzna nie ma takiej rozdzielczości", tylko windows
nie potrafi sam ze siebie karty zmusić do ustawienia takiej
rozdzielczości. Gupi jest i tyle.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-03-15 16:25:09
Autor: Animka
W dniu 2010-03-15 11:21, Mariusz Kruk pisze:
[...]

W XP nie było takiej rozdzielczości w ogóle na liście i trzeba było ją sobie doinstalować!
A tak w ogóle to od karty graficznej raczej zależy, a nie od systemu operacyjnego.

Nie chce mi się teraz sprawdzać jak jest w Windows 7, ale tu chyba jest...aczkolwiek i tak mam sterownik (wraz z rozdzielczością 1440:900) do swojego monitora zainstalowany.
Teraz w Windows 7 w Menadżerze Urządzeń jest nazwa mojego monitora, a w Ekranie monitor nazywa się VGA (http://img682.imageshack.us/i/vgal.jpg/) , ale kalibrowałam kolory itp, więc  Windows co nieco zmienił i nie przeszkadza mi to. Grunt, ze ostrość się poprawiła.

--
animka

Data: 2010-03-15 16:36:25
Autor: Mariusz Kruk
ustawienie rozdzielczości
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Animka"
W XP nie było takiej rozdzielczości w ogóle na liście i trzeba było ją
 ^^^
sobie doinstalować!

Jeszcze raz przeczytaj sobie to, co podkreśliłem, a potem zobacz co ja
pisałem.

A tak w ogóle to od karty graficznej raczej zależy, a nie od systemu operacyjnego.

Ale możesz nie wypowiadać się na tematy o których nie masz zielonego
pojęcia?
Od karty to oczywiście też zależy, ale najwyraźniej karta potrafi
(zresztą dlaczego miałeby nie potrafić).

Nie chce mi się teraz sprawdzać jak jest w Windows 7, ale tu chyba jest...aczkolwiek i tak mam sterownik (wraz z rozdzielczością 1440:900) do swojego monitora zainstalowany.

Swoją drogą, "sterownik do monitora" to piękny eufemizm na
nieumiejętność poradzenia sobie ze standardami.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-03-16 08:00:41
Autor: Tomek

Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:hnlj69$q32$1node1.news.atman.pl...

[...]

Po zainstalowaniu nowszych sterownikow do karty NVidia
na suwaku (ustawienie pulpitu) pojawila sie (!!) rozdzielczosc
1440/900 i po zaakceptowaniu obraz nie jest juz znieksztalcony.
A gdzie sie w Windows zmienia wielkosc czcionki
aby przy takiej rozdzielczosci litery nie byly za male??

Podziekowania!
Tomek.

Data: 2010-03-16 10:28:02
Autor: PK
ustawienie rozdzielczości
A gdzie sie w Windows zmienia wielkosc czcionki
aby przy takiej rozdzielczosci litery nie byly za male??

PKM na Pulpicie, Wlasciwosci >Ustawienia >Zaawansowane
Zakladka Ogólne i w sekcji Ekran zwieksz na 120 dpi (duza czcionka)

Data: 2010-03-16 18:16:46
Autor: Animka
W dniu 2010-03-16 08:00, Tomek pisze:

[...]

Oprócz tego co napisał PK to jeszcze Właściwości/Ekran i tam z rozwijanej listy można sobie do poszczególnych opcji zmienić czcionkę i jej rozmiar oraz rozmiar ikony.

W Win7 to Personalizacja/Kolor i Wygląd Okien.

--
animka

Data: 2010-03-15 07:38:56
Autor: Tomek

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:hnj8mf$rti$1inews.gazeta.pl...
Model to monitor G900WA LCD

Czyli moje zdziwienie było uzasadnione. To jest monitor nie 17-to a 19-calowy z rozdzielczością natywną 1440 x 900 px

Można jeszcze prosić o rozszyfrowanie słowa
"rozdzielczość natywna"?
Czy to rozdzielczość "zalecana" dla danego monitora LCD?
Bo chyba w monitorach "kineskopowych" tego "zalecenia" nie
było??
A jeśli ktoś ma słabszy wzrok i chce mieć większe np. litery
to co powinien ustawić?
Np.  1280x800 px??
A monitor nie jest mój, ja używam Belinea 19' 4:3.
Tomek.

Data: 2010-03-15 07:49:44
Autor: qwerty
ustawienie rozdzielczości
Użytkownik "Tomek" <marekjan63@o2.pl> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hnkkm3$2tt$1@inews.gazeta.pl...

http://tinyurl.com/yd99cjk

A jeśli ktoś ma słabszy wzrok i chce mieć większe np. litery
to co powinien ustawić?

http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows7/Make-the-text-on-your-screen-larger-or-smaller

Skonfiguruj także swój OE.

Data: 2010-03-15 08:11:53
Autor: Tomek
ustawienie rozdzielczości

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomoœci news:hnkl9t$a2b$1news.task.gda.pl...
[...]

Link dot. Windows 7, zaœ zainstalowany jest okrojony
XP (tzw MX7)
Czy jak zmienilem na MIME to konfiguracja O.Ex. jest prawidlowa?

Data: 2010-03-15 12:18:14
Autor: BQB
Tomek pisze:
Czy jak zmienilem na MIME to konfiguracja O.Ex. jest prawidlowa?

charset="windows-1250"
Zmień na ISO-8859-2 lub UTF8

Data: 2010-03-15 16:47:25
Autor: Jacek Maciejewski
ustawienie rozdzielczości
Dnia Mon, 15 Mar 2010 12:18:14 +0100, BQB napisał(a):

UTF8

Nie UTF8 tylko UTF-8.
--
Jacek

Data: 2010-03-15 09:03:34
Autor: Mark
Dnia Mon, 15 Mar 2010 07:38:56 +0100, Tomek napisał(a):

Można jeszcze prosić o rozszyfrowanie słowa
"rozdzielczość natywna"?
Czy to rozdzielczość "zalecana" dla danego monitora LCD?

Dokladnie tak. To jest wlasciwa rozdzielczosc dla danego monitora - kazda
inna w LCD bedzie polegala na przeskalowaniu, wiec juz nie tak dobrze.

Bo chyba w monitorach "kineskopowych" tego "zalecenia" nie
było??

Nie, nie bylo

A jeśli ktoś ma słabszy wzrok i chce mieć większe np. litery
to co powinien ustawić?

To sobie zwiekszy czcionke w windowsie, a nie rozdzielczosc..

--
Mark

Data: 2010-03-14 19:33:40
Autor: qwerty
ustawienie rozdzielczości
Użytkownik "Tomek" <swistak60@op.pl> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hnj4f5$r47$1@news.onet.pl...
Zaś karta graficzna ma ustawienie rozdzielczości
jedynie 1,25 i 1,33...
Zatem nie ma sterowników do panoramicznego kształtu monitora.

Nie ma, bo i po co one majš być? Przecież monitor informuje jakie rozdzielczoœci obsługuje.

Wygląda zatem na to, że trzeba będzie wymienić kartę graficzną.

No popatrz. A stary radek 9100 bez problemu obsługuje rozdzielczoœć full hd bez sterowników (wbudowane w xp). Do monitora też nie były wgrywane stery (nawet nie wiem, czy jakieœ sš).

Data: 2010-03-14 21:04:55
Autor: Animka
ustawienie rozdzielczoÂści
W dniu 2010-03-14 19:33, qwerty pisze:
UĹźytkownik "Tomek"<swistak60@op.pl>  napisał w wiadomości grup
> [...]
ZaÂś karta graficzna ma ustawienie rozdzielczoÂści
jedynie 1,25 i 1,33...
Zatem nie ma sterowników do panoramicznego kształtu monitora.

Nie ma, bo i po co one mają być? Przecież monitor informuje jakie rozdzielczości
obsługuje.

Wygl±da zatem na to, że trzeba będzie wymienić kartę graficzn±.

No popatrz. A stary radek 9100 bez problemu obsługuje rozdzielczość full hd bez
sterowników (wbudowane w xp). Do monitora też nie były wgrywane stery (nawet nie
wiem, czy jakieś są).

Bo widocznie ten twój stary radek ma na stanie taką akurat rozdzielczość ekranu, więc ustawił sobie.

--
animka

Data: 2010-03-14 23:49:38
Autor: JoteR
"qwerty" napisał:

No popatrz. A stary radek 9100 bez problemu obsługuje rozdzielczość full hd
bez sterowników (wbudowane w xp).

Akurat z rozdzielczością1920x1080 nie mają problemu nawet dość zabytkowe karty. Gorzej z niższymi  rozdzielczościami panoramicznymi (np. 1680x1050 czy też tymi dla monitorów 19-calowych).

JoteR

Data: 2010-03-15 00:41:18
Autor: Animka
W dniu 2010-03-14 23:49, JoteR pisze:
"qwerty" napisał:

[...]

A widziałeś jaki jest obraz na na 19 calowym monitorze przy takiej rozdzielczości?
Ja widziałam - na swoim monitorze.

--
animka

Data: 2010-03-15 00:50:57
Autor: JoteR
"Animka" napisał:

[...]

Jakiej rozdzielczości? Bo pisząc "czy też tymi dla monitorów 19-calowych"
miałem na myśli te najczęściej spotykane w 19-calowych panoramach:
1400x900 i 1360/1366x768.
Chociaż widziałem też i 19-kę z rozdzielczością 1680x1050, ale pracować na czymś takim raczej bym nie chciał ;-)
http://www.agito.pl/komputery/monitory.3005.M.html?attr=963:61630|142:106998&showAllAttr=142

JoteR

Data: 2010-03-15 01:28:33
Autor: Animka
W dniu 2010-03-15 00:50, JoteR pisze:

Jakiej rozdzielczości? Bo pisząc "czy też tymi dla monitorów 19-calowych"
miałem na myśli te najczęściej spotykane w 19-calowych panoramach:
1400x900 i 1360/1366x768.

Właśnie muszę mieć ustawione na 1400:900.

Data: 2010-03-14 21:24:47
Autor: 666
ustawienie rozdzielczości
Lub po prostu ściagnąć z sieci nowsze sterowniki do tej karty pod Twój system operacyjny.
Często te sterowniki to jest jakiś wielomegowy exe.
Czasem wymaga odinstalowania starego, ale powinien być komunikat jakby co.

-- -- -

Data: 2010-03-15 00:36:18
Autor: Animka
"Tomek" napisał:
[...]

Tu masz driver. Zainstaluj sobie do tego monitora.
http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.howtodrivers.com/model501620.html&ei=cnKdS8lGk5_iBvOc-LsC&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CAcQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3DG900WA%2BLCD%2B%2BDriver%2BDownload%26hl%3Dpl%26lr%3D

--
animka

Data: 2010-03-15 01:22:30
Autor: Animka
ustawienie rozdzielczości
W dniu 2010-03-14 17:56, Tomek pisze:

Model to
monitor G900WA LCD

Tu powinny być te co trzeba sterowniki:
http://www.helpdrivers.com/ingles/listado/panellis.asp?marca=BenQ&perif=monitores14

Nie dostałeś płytki instalacyjnej z zakupionym monitorem?

--
animka

Data: 2010-03-14 16:32:33
Autor: ApanasBudriszko
ustawienie rozdzielczo�ci
W dniu 2010-03-14 14:31, Tomek pisze:
Witam,
jaka powinna by� rozdzielczo�� monitora
"panoramocznego" 16:9 o wielko�ci 17 cali??

taka jaka podał producent, sprawdź instrukcje obsługi

ustawienie rozdzielczości