ustawienie sat

Data: 2012-03-09 09:14:00
Autor: MaRc
ustawienie sat
witam
dorwałem miernik sygnału sat sm-6908 http://www.dipol.com.pl/miernik_sygnalu_satelitarnego_dvb-s_ws-6908_z_wbudowanym_tunerem_R10822.htm. Miernik ten ma wbudowany tuner dvb-s.
i teraz tak, jak sprawdzam sygnał to na transponderach dvb-s mam srednio 70/70, ale na transponderach dvb-s2 (np. 11411 H) mam sygnał 70/19 :(
teraz pytanie. czy miernik ten powinien prawidłowo pokazywać sygnał z transponderów na których jest dvb-s2?
co prawda jest wbudowany tylko tuner dvb-s, ale co to ma się do samych sygnałów?
Jeśli dla samego sygnału nie ważne jest czy to -s czy -s2 znaczy się muszę doprecyzować ustawienie anteny.

z góry dzięki za podpowiedź.
pzdr 4all
--
MaRc
Nie kłóć się z idiotą. Będziesz musiał zniżyć się do jego poziomu a wówczas pobije cię swoimi argumentami.

Data: 2012-03-09 09:57:10
Autor: adresss
ustawienie sat
On Fri, 09 Mar 2012 09:14:00 +0100, MaRc <tuksmr@gmail.com> wrote:

witam
dorwa³em miernik sygna³u sat sm-6908 http://www.dipol.com.pl/miernik_sygnalu_satelitarnego_dvb-s_ws-6908_z_wbudowanym_tunerem_R10822.htm. Miernik ten ma wbudowany tuner dvb-s.
i teraz tak, jak sprawdzam sygna³ to na transponderach dvb-s mam srednio 70/70, ale na transponderach dvb-s2 (np. 11411 H) mam sygna³ 70/19 :(
teraz pytanie. czy miernik ten powinien prawid³owo pokazywaæ sygna³ z transponderów na których jest dvb-s2?
co prawda jest wbudowany tylko tuner dvb-s, ale co to ma siê do samych sygna³ów?
Je¶li dla samego sygna³u nie wa¿ne jest czy to -s czy -s2 znaczy siê muszê doprecyzowaæ ustawienie anteny.

mysle, ze ma znaczenie, bo dvb-s to qpsk a dvb-s2 (chyba) 4psk a to
nie jest to samo.

Jezeli to jest ten sam satelita, to ustawiajac anteny nalezy
posilkowac sie transponderami emitujacymi sygnal dvb-s (only).

--
ThinkXtra

Data: 2012-03-09 10:10:39
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 09.03.2012 09:57, adresss@poczta.pl pisze:
qpsk a dvb-s2 (chyba) 4psk a to
nie jest to samo.

PSK to modulacja, krótko mówi±c im "lepsza" modulacja, je¶li tak mo¿na powiedzieæ, tym wiêcej mo¿na upchaæ w transmisji a co za tym idzie wiêksza prêdko¶æ. wy¿sza modulacja, w tym przypadku 8PSK do zestawienia wymaga lepszego synga³u, a bardziej SNRa.

sam sygna³ to tylko warstwa ficzyczna, nie wydaje mi siê, ¿eby transmisja mia³a wp³yw na odczytywany sygna³, ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie. piszê to, co pamiêtam z technikum a by³o to dosyæ dawno temu :)

--
MaRc
Nie k³óæ siê z idiot±. Bêdziesz musia³ zni¿yæ siê do jego poziomu a wówczas pobije ciê swoimi argumentami.

Data: 2012-03-09 10:03:05
Autor: Robert_J
ustawienie sat
Jeśli dla samego sygnału nie ważne jest czy to -s czy -s2 znaczy się muszę doprecyzować ustawienie anteny.

DVB-S i S2 to inne rodzaje modulacji, dlatego miernik nie pokaże Ci stopy błędów na S2. Stąd masz te 19 :-).

Data: 2012-03-09 10:11:52
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 09.03.2012 10:03, Robert_J pisze:
DVB-S i S2 to inne rodzaje modulacji, dlatego miernik nie pokaże Ci
stopy błędów na S2. Stąd masz te 19

czyli dobrze myślałem i pamiętałem z dawnych czasów. muszę doprecyzować antene.
dzięki

Data: 2012-03-09 10:52:30
Autor: Robert_J
ustawienie sat
czyli dobrze myślałem i pamiętałem z dawnych czasów. muszę doprecyzować antene.

Ale "doprecyzuj" ją mierząc parametry transpondera DVB-S. Ustaw na max. możliwą jakość sygnału, poziom olej. Jak ustawisz już na maxa antenę to skręć też odpowiednio konwerter.

Data: 2012-03-09 11:01:59
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 09.03.2012 10:52, Robert_J pisze:
Ale "doprecyzuj" jÄ… mierzÄ…c parametry transpondera DVB-S. Ustaw na max.
możliwą jakość sygnału, poziom olej. Jak ustawisz już na maxa antenę to
skręć też odpowiednio konwerter.

dzięki.
tak optymalnie to na który transponder ustawiać? obiło mi się o uszy, że najlepiej 11158.00 V bo jest on "po środku" transponderów, ale czy to prawda?

Data: 2012-03-10 13:58:34
Autor: adresss
ustawienie sat
On Fri, 09 Mar 2012 11:01:59 +0100, MaRc <tuksmr@gmail.com> wrote:

W dniu 09.03.2012 10:52, Robert_J pisze:
Ale "doprecyzuj" j± mierz±c parametry transpondera DVB-S. Ustaw na max.
mo¿liw± jako¶æ sygna³u, poziom olej. Jak ustawisz ju¿ na maxa antenê to
skrêæ te¿ odpowiednio konwerter.

dziêki.
tak optymalnie to na który transponder ustawiaæ? obi³o mi siê o uszy, ¿e najlepiej 11158.00 V bo jest on "po ¶rodku" transponderów, ale czy to prawda?

mysle, ze znajdz najslabszy transponder i na niego ustawiaj i to
najlepiej przy kiepskiej pogodzie (ciezkie chmury sniegowe, deszczowe)
i slabszy sygnal leci z nieba, tym lepiej do ustawiania talerza.

--
ThinkXtra

Data: 2012-03-10 19:56:00
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 10.03.2012 13:58, adresss@poczta.pl pisze:
mysle, ze znajdz najslabszy transponder i na niego ustawiaj i to
najlepiej przy kiepskiej pogodzie (ciezkie chmury sniegowe, deszczowe)
i slabszy sygnal leci z nieba, tym lepiej do ustawiania talerza.

dzisiaj, przy kiepskiej pogodzie (zd±¿y³em przed deszczem) na antenie 110, konwenter quad inverto 0.2dB usyzka³em 90% sygna³u i tylko 80% jako¶ci :(
niebo "czyste", ¿adnych drzew czy innych fizycznych przeszkód.
Wydaje mi siê, ¿e przy tak sporym talerzu powinienem uzyskaæ wiêksz± jako¶æ. 60km na zachód warszawy.

Data: 2012-03-12 10:52:42
Autor: Robert_J
ustawienie sat
[...]

A wed³ug czego ta jako¶æ? Bo jak wg tunera to pic na wodê :-). Mój tuner w domu pokazuje jako¶æ rzêdu 70%, a przyrz±d 96-100.

Data: 2012-03-12 11:09:45
Autor: pawell32
ustawienie sat
W dniu 2012-03-12 10:52, Robert_J pisze:
A wed³ug czego ta jako¶æ? Bo jak wg tunera to pic na wodê :-). Mój tuner
w domu pokazuje jako¶æ rzêdu 70%, a przyrz±d 96-100.

choæ najczê¶ciej bywa odwrotnie ;-)

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-11 12:52:05
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 09.03.2012 09:14, MaRc pisze:
witam
dorwałem miernik sygnału sat sm-6908
http://www.dipol.com.pl/miernik_sygnalu_satelitarnego_dvb-s_ws-6908_z_wbudowanym_tunerem_R10822.htm.

no i du..a. dziś się wkurzyłem. wczoraj założyłem sobie antene 110cm + konwenter QUAD Inverto BLACK Ultra 0.2dB http://www.dipol.com.pl/konwerter_satelitarny_quad_inverto_black_ultra_0_2db_A98267.htm

ustawiłem tym miernikiem na HotBird z sygnałem 90/80, czyli można powiedzieć super.
ale ku mojemu zdziwieniu na niektórych kanałach maiałem pixeloze, np. bbc Knowledge, tvp1 tvp2, canal+ film HD. dziwne jest to, że tuner potrafił pokazać syngnał równy 0% a program działał.

no to ponownie podłączyłem miernik i dla funu ustawiłem Astrę zamiast HotBirda i się zdziwiłem, na astre i hotbird mam identyczny sygnał. jak to możliwe? przecież te satelity są od siebie oddalone o 6 stopni. no to wchodzę na dach i niestety nie mogę ustawić samego hotbirda, jak przesuwam antenę bardziej w prawo (tak jak z astry na hb) to sygnał a raczej quality z HB znika, z astry też.
jak to wogóle możliwe?

Data: 2012-03-12 07:34:03
Autor: pawell32
ustawienie sat
W dniu 2012-03-11 12:52, MaRc pisze:

[...]

1. nie wiem po kiego grzyba Ci 110 cm?
2. zamiast inverto zdecydowanie wolÄ™ konwertery triax,
  na nich nie mam niespodzianek
3. nie piszesz czy obróciłeś konwerter, bo im większa czasza
  tym wiÄ™cej trzeba nim obrócić.
4. o mierniku już pisałem - zabawka. zamów lepiej montera
  z profesjonalnym sprzÄ™tem, a to oddaj jak możesz. szkoda kasy.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-12 08:51:22
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 12.03.2012 07:34, pawell32 pisze:
1. nie wiem po kiego grzyba Ci 110 cm?

miałem, mam do tej pory jeszcze, 90cm na której od czasu do czasu mam dziwne kwestie. oprócz tego mam ponad 60m koncentryka. mój tuner pokazywał sygnały rzędu 51/52 coś koło tego. jak przychodziły chmurki, deszczyk, to sygnał kilka procent spadał co objawiało się brakiem możliwości oglądania tv. więc postanowiłem kupić większą antene przy okazji dorwałem ten miernik i okazuje się że to nie tyle antena co kiepski tuner w dekoderze. no ale antena już jest więc chcę ją wykorzystać, gdyż robię w domu takie małe centrum multimedialne na VDR.

2. zamiast inverto zdecydowanie wolÄ™ konwertery triax,
  na nich nie mam niespodzianek

hmm, co kościół to inne kazanie :) mi polecano właśnie inverto :)

3. nie piszesz czy obróciłeś konwerter, bo im większa czasza
  tym wiÄ™cej trzeba nim obrócić.

tak, obracałem. na "pionowo" miałem 80/70, coś koło tego. po obrocie, około 5stopni sygnał jak pisałem 90/80

4. o mierniku już pisałem - zabawka. zamów lepiej montera
  z profesjonalnym sprzÄ™tem, a to oddaj jak możesz. szkoda kasy.

eee, monter z racji doświadczenia wie o różnych ficzerach o których ja nie wiem. teoretycznie można wziąć na dach dekoder, telewizor i trochę prądu z okablowaniem i też się ustawi tak jak z tym miernikiem.

właśnie monter wiedziałby, z doświadczenia, czemu na antenie 110cm widzę dwie satelity :)

Data: 2012-03-12 09:02:29
Autor: pawell32
ustawienie sat
W dniu 2012-03-12 08:51, MaRc pisze:
[...]

martwi mnie jedynie te 60 m kabla, ważna jest jego jakość przy takiej
odległości. z drugiej strony jakbym miał możliwość dałbym mniejszą
antene, quatro i multiswitch.
jakie dvr stawiasz?

2. zamiast inverto zdecydowanie wolÄ™ konwertery triax,
na nich nie mam niespodzianek

hmm, co kościół to inne kazanie :) mi polecano właśnie inverto :)

to tak jak w sklepie z tv ;-)
ja użyłem dziesiątki triax`ów i może jeden się trafił trefny.
z inwerto miałem czasem klocki, szczególnie przy ustawianiu.

4. o mierniku już pisałem - zabawka. zamów lepiej montera
z profesjonalnym sprzętem, a to oddaj jak możesz. szkoda kasy.

eee, monter z racji doświadczenia wie o różnych ficzerach o których ja
nie wiem. teoretycznie można wziąć na dach dekoder, telewizor i trochę
prądu z okablowaniem i też się ustawi tak jak z tym miernikiem.

nie szkoda Ci czasu i energii?
bez dobrego miernika możesz tam sporo czasu spędzić.

właśnie monter wiedziałby, z doświadczenia, czemu na antenie 110cm widzę
dwie satelity :)

jesteś pewien? bo ja nie, wydaje mi się, że to miernik cię oszukuje.
na tych samych częstotliwościach pracują transpondery na hb i astrze.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-12 11:24:55
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 12.03.2012 09:02, pawell32 pisze:
martwi mnie jedynie te 60 m kabla, ważna jest jego jakość przy takiej
odległości.

kabel satlan 113HD cały w miedzi. wygląda na solidny.

z drugiej strony jakbym miał możliwość dałbym mniejszą
antene, quatro i multiswitch.

quatro, nie quad? w quatro to chyba porozdzielane są częstotliwości, dobrze kojarze?

jakie dvr stawiasz?

docelowo ma być VDR na kartach tbs.

ja użyłem dziesiątki triax`ów i może jeden się trafił trefny.

dzięki za cenną uwagę.

nie szkoda Ci czasu i energii?
bez dobrego miernika możesz tam sporo czasu spędzić.

czasu szkoda a owszem, ale robiÄ™ to dla siebie :)

jesteś pewien? bo ja nie, wydaje mi się, że to miernik cię oszukuje.

hmm, to nie tylko miernik ale i dekoder. w dekoderze ustawiłem sobie dwie satelity z prostym diseq. Ten też pokazuje sygnał z dwóch satelit :)

na tych samych częstotliwościach pracują transpondery na hb i astrze.

ale oddalone od siebie 6 stopniami :)

Data: 2012-03-12 11:36:52
Autor: pawell32
ustawienie sat
W dniu 2012-03-12 11:24, MaRc pisze:
kabel satlan 113HD cały w miedzi. wygląda na solidny.

i jest b.dobry.

z drugiej strony jakbym miał możliwość dałbym mniejszą
antene, quatro i multiswitch.

quatro, nie quad? w quatro to chyba porozdzielane są częstotliwości,
dobrze kojarze?

na pasma i do multiswitcha tak ma być. quad to nic innego jak
4 konwertery w jednej obudowie

jakie dvr stawiasz?

docelowo ma być VDR na kartach tbs.

a coś więcej, jaki system?

[...]

to widzę, więc tym bardziej czas jest cenny.

ale przy takiej czaszy to dosyć sporo.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-12 11:46:25
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 12.03.2012 11:36, pawell32 pisze:
nquad to nic innego jak 4 konwertery w jednej obudowie

no i czegoÅ› takiego do swojej instalacji potrzebujÄ™.

docelowo ma być VDR na kartach tbs.

a coś więcej, jaki system?

o systemie to myślałem o gentoo, ale chyba postawie na poczciwym debianie.
teraz, aby było szybciej, ładniej i wygodniej, użyłem tvheadend + xbmc z gita. tvheadend ładnie pokazuje online quality poszczególnych muxów, ale czy robi to poprawnie nie wiem, bo wszystkie pokazuje mi na 100%, oprócz właśnie tych problematycznych 11411 10834

to widzę, więc tym bardziej czas jest cenny.

:)

ale oddalone od siebie 6 stopniami :)

ale przy takiej czaszy to dosyć sporo.

to czemu widzi mi 2 satelity? czyżby to invero? hmm

Data: 2012-03-12 12:12:24
Autor: pawell32
ustawienie sat
W dniu 2012-03-12 11:46, MaRc pisze:

to czemu widzi mi 2 satelity? czyżby to invero? hmm

najprościej sprawdzić czy działa tv trwam ;-)

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-12 12:13:51
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 12.03.2012 12:12, pawell32 pisze:
najprościej sprawdzić czy działa tv trwam ;-)

qrde, no tak. najciemniej pod latarniÄ… :)

Data: 2012-03-13 20:43:17
Autor:
ustawienie sat
Użytkownik "MaRc"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jjk9tq$d0i$1@pippin.nask.net.pl...

[...]

Hmmm cuda jakieÅ›.

Pierwszy raz w życiu miaÅ‚em w rÄ™kach antene satelitarnÄ… i tuner  - zestaw z Cyfry+ z tÄ… "wiÄ™kszÄ…" antenÄ…, tuner stronga,konwerter.

Przeczytałem instrukcję do anteny, pogooglałem jaki jej kąt w mojej okolicy ustawić należy (albo przeczytałem w instrukcji - nie pamiętam). Przykręciłem do balkonu, popatrzyłem mniej więcej po antenach sąsiadów potem sugerując się wskazaniami stronga doprecyzowałem i działa do dziś. Trwało jakieś 2 godziny. Nic się nie tnie.

W międzyczasie zmieniłem konwerter na monoblock quad z alledrogo i działa z 3ma tunerami no i odbieram TV TRWAM i kiedyś jakieś HD DEMO z astry.

NaprawdÄ™ trzeba jakiÅ› miernik ?

A może to doświadczenia z wielu lat bojów z dipolami? Ale z nimi się nie dogadałem .....

pitpull

Data: 2012-03-14 15:17:08
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 13.03.2012 20:43, pitpull@pitpull.com.pl pisze:
NaprawdÄ™ trzeba jakiÅ› miernik ?

próbowałeś kiedyś ustawić antenę nie mając blisko/ na widoku dekodera/urządzenia pokazującego sygnał?