ustawienie sat

Data: 2012-03-11 12:52:05
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 09.03.2012 09:14, MaRc pisze:
witam
dorwa艂em miernik sygna艂u sat sm-6908
http://www.dipol.com.pl/miernik_sygnalu_satelitarnego_dvb-s_ws-6908_z_wbudowanym_tunerem_R10822.htm.

no i du..a. dzi艣 si臋 wkurzy艂em. wczoraj za艂o偶y艂em sobie antene 110cm + konwenter QUAD Inverto BLACK Ultra 0.2dB http://www.dipol.com.pl/konwerter_satelitarny_quad_inverto_black_ultra_0_2db_A98267.htm

ustawi艂em tym miernikiem na HotBird z sygna艂em 90/80, czyli mo偶na powiedzie膰 super.
ale ku mojemu zdziwieniu na niekt贸rych kana艂ach maia艂em pixeloze, np. bbc Knowledge, tvp1 tvp2, canal+ film HD. dziwne jest to, 偶e tuner potrafi艂 pokaza膰 syngna艂 r贸wny 0% a program dzia艂a艂.

no to ponownie pod艂膮czy艂em miernik i dla funu ustawi艂em Astr臋 zamiast HotBirda i si臋 zdziwi艂em, na astre i hotbird mam identyczny sygna艂. jak to mo偶liwe? przecie偶 te satelity s膮 od siebie oddalone o 6 stopni. no to wchodz臋 na dach i niestety nie mog臋 ustawi膰 samego hotbirda, jak przesuwam anten臋 bardziej w prawo (tak jak z astry na hb) to sygna艂 a raczej quality z HB znika, z astry te偶.
jak to wog贸le mo偶liwe?

--
MaRc
Nie k艂贸膰 si臋 z idiot膮. B臋dziesz musia艂 zni偶y膰 si臋 do jego poziomu a w贸wczas pobije ci臋 swoimi argumentami.

Data: 2012-03-12 07:34:03
Autor: pawell32
ustawienie sat
W dniu 2012-03-11 12:52, MaRc pisze:

[...]

1. nie wiem po kiego grzyba Ci 110 cm?
2. zamiast inverto zdecydowanie wol臋 konwertery triax,
  na nich nie mam niespodzianek
3. nie piszesz czy obr贸ci艂e艣 konwerter, bo im wi臋ksza czasza
  tym wi臋cej trzeba nim obr贸ci膰.
4. o mierniku ju偶 pisa艂em - zabawka. zam贸w lepiej montera
  z profesjonalnym sprz臋tem, a to oddaj jak mo偶esz. szkoda kasy.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-12 08:51:22
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 12.03.2012 07:34, pawell32 pisze:
1. nie wiem po kiego grzyba Ci 110 cm?

mia艂em, mam do tej pory jeszcze, 90cm na kt贸rej od czasu do czasu mam dziwne kwestie. opr贸cz tego mam ponad 60m koncentryka. m贸j tuner pokazywa艂 sygna艂y rz臋du 51/52 co艣 ko艂o tego. jak przychodzi艂y chmurki, deszczyk, to sygna艂 kilka procent spada艂 co objawia艂o si臋 brakiem mo偶liwo艣ci ogl膮dania tv. wi臋c postanowi艂em kupi膰 wi臋ksz膮 antene przy okazji dorwa艂em ten miernik i okazuje si臋 偶e to nie tyle antena co kiepski tuner w dekoderze. no ale antena ju偶 jest wi臋c chc臋 j膮 wykorzysta膰, gdy偶 robi臋 w domu takie ma艂e centrum multimedialne na VDR.

2. zamiast inverto zdecydowanie wol臋 konwertery triax,
  na nich nie mam niespodzianek

hmm, co ko艣ci贸艂 to inne kazanie :) mi polecano w艂a艣nie inverto :)

3. nie piszesz czy obr贸ci艂e艣 konwerter, bo im wi臋ksza czasza
  tym wi臋cej trzeba nim obr贸ci膰.

tak, obraca艂em. na "pionowo" mia艂em 80/70, co艣 ko艂o tego. po obrocie, oko艂o 5stopni sygna艂 jak pisa艂em 90/80

4. o mierniku ju偶 pisa艂em - zabawka. zam贸w lepiej montera
  z profesjonalnym sprz臋tem, a to oddaj jak mo偶esz. szkoda kasy.

eee, monter z racji do艣wiadczenia wie o r贸偶nych ficzerach o kt贸rych ja nie wiem. teoretycznie mo偶na wzi膮膰 na dach dekoder, telewizor i troch臋 pr膮du z okablowaniem i te偶 si臋 ustawi tak jak z tym miernikiem.

w艂a艣nie monter wiedzia艂by, z do艣wiadczenia, czemu na antenie 110cm widz臋 dwie satelity :)

Data: 2012-03-12 09:02:29
Autor: pawell32
ustawienie sat
W dniu 2012-03-12 08:51, MaRc pisze:
[...]

martwi mnie jedynie te 60 m kabla, wa偶na jest jego jako艣膰 przy takiej
odleg艂o艣ci. z drugiej strony jakbym mia艂 mo偶liwo艣膰 da艂bym mniejsz膮
antene, quatro i multiswitch.
jakie dvr stawiasz?

2. zamiast inverto zdecydowanie wol臋 konwertery triax,
na nich nie mam niespodzianek

hmm, co ko艣ci贸艂 to inne kazanie :) mi polecano w艂a艣nie inverto :)

to tak jak w sklepie z tv ;-)
ja u偶y艂em dziesi膮tki triax`贸w i mo偶e jeden si臋 trafi艂 trefny.
z inwerto mia艂em czasem klocki, szczeg贸lnie przy ustawianiu.

[...]

nie szkoda Ci czasu i energii?
bez dobrego miernika mo偶esz tam sporo czasu sp臋dzi膰.

w艂a艣nie monter wiedzia艂by, z do艣wiadczenia, czemu na antenie 110cm widz臋
dwie satelity :)

jeste艣 pewien? bo ja nie, wydaje mi si臋, 偶e to miernik ci臋 oszukuje.
na tych samych cz臋stotliwo艣ciach pracuj膮 transpondery na hb i astrze.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-12 11:24:55
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 12.03.2012 09:02, pawell32 pisze:
martwi mnie jedynie te 60 m kabla, wa偶na jest jego jako艣膰 przy takiej
odleg艂o艣ci.

kabel satlan 113HD ca艂y w miedzi. wygl膮da na solidny.

z drugiej strony jakbym mia艂 mo偶liwo艣膰 da艂bym mniejsz膮
antene, quatro i multiswitch.

quatro, nie quad? w quatro to chyba porozdzielane s膮 cz臋stotliwo艣ci, dobrze kojarze?

jakie dvr stawiasz?

docelowo ma by膰 VDR na kartach tbs.

ja u偶y艂em dziesi膮tki triax`贸w i mo偶e jeden si臋 trafi艂 trefny.

dzi臋ki za cenn膮 uwag臋.

nie szkoda Ci czasu i energii?
bez dobrego miernika mo偶esz tam sporo czasu sp臋dzi膰.

czasu szkoda a owszem, ale robi臋 to dla siebie :)

jeste艣 pewien? bo ja nie, wydaje mi si臋, 偶e to miernik ci臋 oszukuje.

hmm, to nie tylko miernik ale i dekoder. w dekoderze ustawi艂em sobie dwie satelity z prostym diseq. Ten te偶 pokazuje sygna艂 z dw贸ch satelit :)

na tych samych cz臋stotliwo艣ciach pracuj膮 transpondery na hb i astrze.

ale oddalone od siebie 6 stopniami :)

Data: 2012-03-12 11:36:52
Autor: pawell32
ustawienie sat
W dniu 2012-03-12 11:24, MaRc pisze:
kabel satlan 113HD ca艂y w miedzi. wygl膮da na solidny.

i jest b.dobry.

z drugiej strony jakbym mia艂 mo偶liwo艣膰 da艂bym mniejsz膮
antene, quatro i multiswitch.

quatro, nie quad? w quatro to chyba porozdzielane s膮 cz臋stotliwo艣ci,
dobrze kojarze?

na pasma i do multiswitcha tak ma by膰. quad to nic innego jak
4 konwertery w jednej obudowie

jakie dvr stawiasz?

docelowo ma by膰 VDR na kartach tbs.

a co艣 wi臋cej, jaki system?

[...]

to widz臋, wi臋c tym bardziej czas jest cenny.

ale przy takiej czaszy to dosy膰 sporo.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-12 11:46:25
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 12.03.2012 11:36, pawell32 pisze:
nquad to nic innego jak 4 konwertery w jednej obudowie

no i czego艣 takiego do swojej instalacji potrzebuj臋.

docelowo ma by膰 VDR na kartach tbs.

a co艣 wi臋cej, jaki system?

o systemie to my艣la艂em o gentoo, ale chyba postawie na poczciwym debianie.
teraz, aby by艂o szybciej, 艂adniej i wygodniej, u偶y艂em tvheadend + xbmc z gita. tvheadend 艂adnie pokazuje online quality poszczeg贸lnych mux贸w, ale czy robi to poprawnie nie wiem, bo wszystkie pokazuje mi na 100%, opr贸cz w艂a艣nie tych problematycznych 11411 10834

to widz臋, wi臋c tym bardziej czas jest cenny.

:)

ale oddalone od siebie 6 stopniami :)

ale przy takiej czaszy to dosy膰 sporo.

to czemu widzi mi 2 satelity? czy偶by to invero? hmm

Data: 2012-03-12 12:12:24
Autor: pawell32
ustawienie sat
W dniu 2012-03-12 11:46, MaRc pisze:

to czemu widzi mi 2 satelity? czy偶by to invero? hmm

najpro艣ciej sprawdzi膰 czy dzia艂a tv trwam ;-)

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-12 12:13:51
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 12.03.2012 12:12, pawell32 pisze:
najpro艣ciej sprawdzi膰 czy dzia艂a tv trwam ;-)

qrde, no tak. najciemniej pod latarni膮 :)

Data: 2012-03-13 20:43:17
Autor:
ustawienie sat
U偶ytkownik "MaRc"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:jjk9tq$d0i$1@pippin.nask.net.pl...

[...]

Hmmm cuda jakie艣.

Pierwszy raz w 偶yciu mia艂em w r臋kach antene satelitarn膮 i tuner  - zestaw z Cyfry+ z t膮 "wi臋ksz膮" anten膮, tuner stronga,konwerter.

Przeczyta艂em instrukcj臋 do anteny, pogoogla艂em jaki jej k膮t w mojej okolicy ustawi膰 nale偶y (albo przeczyta艂em w instrukcji - nie pami臋tam). Przykr臋ci艂em do balkonu, popatrzy艂em mniej wi臋cej po antenach s膮siad贸w potem sugeruj膮c si臋 wskazaniami stronga doprecyzowa艂em i dzia艂a do dzi艣. Trwa艂o jakie艣 2 godziny. Nic si臋 nie tnie.

W mi臋dzyczasie zmieni艂em konwerter na monoblock quad z alledrogo i dzia艂a z 3ma tunerami no i odbieram TV TRWAM i kiedy艣 jakie艣 HD DEMO z astry.

Naprawd臋 trzeba jaki艣 miernik ?

A mo偶e to do艣wiadczenia z wielu lat boj贸w z dipolami? Ale z nimi si臋 nie dogada艂em .....

pitpull

Data: 2012-03-14 15:17:08
Autor: MaRc
ustawienie sat
W dniu 13.03.2012 20:43, pitpull@pitpull.com.pl pisze:
Naprawd臋 trzeba jaki艣 miernik ?

pr贸bowa艂e艣 kiedy艣 ustawi膰 anten臋 nie maj膮c blisko/ na widoku dekodera/urz膮dzenia pokazuj膮cego sygna艂?