usterka silnika?

Data: 2011-12-10 00:20:34
Autor: M1SLQ
usterka silnika?
Jaka usterka może powodować kilkusekundowe świecenie tej kontrolki
http://www.renault19.pl/forum/attachments/p1010809.jpg
po każdym uruchomieniu zimnego silnika? Nigdy wcześniej się nie zapalała.

silnik to benzynowy K7J Renault 1.4

Pozdrawiam

Data: 2011-12-10 00:37:44
Autor: Grejon
usterka silnika?
W dniu 2011-12-10 00:20, M1SLQ pisze:
[...]

Zdychający akumulator? U mnie kiedyś mocno rozładowany akumulator powodował zapalanie się kontrolki ESP (prawdopodobnie układ diagnostyczny dostawał jakieś dziwne odczyty). Po naładowaniu przestała się świecić.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-12-10 00:42:37
Autor: Czesław Wiśniak
usterka silnika?
Zdychający akumulator? U mnie kiedyś mocno rozładowany akumulator powodował zapalanie się kontrolki ESP (prawdopodobnie układ diagnostyczny dostawał jakieś dziwne odczyty). Po naładowaniu przestała się świecić.

a nie jest to kontrolka od ukladu wtryskowego ?

cw

Data: 2011-12-10 00:42:25
Autor: Grejon
usterka silnika?
W dniu 2011-12-10 00:42, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Od czego by nie była...

Data: 2011-12-11 21:34:14
Autor: Rafał \"SP\" Gil
usterka silnika?
W dniu 2011-12-10 00:42, Czesław Wiśniak pisze:

dostawał jakieś dziwne odczyty). Po naładowaniu przestała się świecić.
a nie jest to kontrolka od ukladu wtryskowego ?

w 14 dci kontrolka świec żarowych świeci non stop jak jebnie się potencjometr gazu. Nie ma znaczenia od czego kontrolka jest.

Data: 2011-12-10 01:39:45
Autor: Michał
usterka silnika?
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a):
> [...]

Zdychający akumulator? U mnie kiedyś mocno rozładowany akumulator powodował zapalanie się kontrolki ESP (prawdopodobnie układ diagnostyczny dostawał jakieś dziwne odczyty). Po naładowaniu przestała się świecić.

Akumulator zawsze rzuca co najmniej 2..3 błędami, coś ala:

"akumulator, funkcje zaburzone, wymień...."
"alternator funkcje zaburzone"
"niskie napięcie, coś tam dalej"

pozdrawiam.

Data: 2011-12-10 01:43:31
Autor: Michał
usterka silnika?
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a): > W dniu 2011-12-10 00:20, M1SLQ pisze:

> Akumulator zawsze rzuca co najmniej 2..3 błędami, coś ala:

"akumulator, funkcje zaburzone, wymień...."
"alternator funkcje zaburzone"
"niskie napięcie, coś tam dalej"

pozdrawiam.

tfu zapomniałem dodać:

związane jest to prawdopodobnie z LPG u mnie
i mooooooże z lambdą (bardziej 4 lambdami - nie wymieniane nigdy).

tylko nie wiem co to za auto, ale to od 20 lat chyba zupełnie nic
nie zmieniania w reno więc powinno być to samo.

Data: 2011-12-10 01:37:49
Autor: Michał
usterka silnika?
M1SLQ <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał(a):
[...]

W renówkach 2.5 i 3.5 litra czasami mi się to świeci i zawsze komp przy tym mówi:

"usterka układu wtryskowego, skontaktuj się ze sprzedawcą renult"

Z tym że w Safrane szybko znika, w Vel Satis do ponownego włączenia
(zresztą on jakiś dziwny jest - bo tu istnieje coś takiego dziwnego
jak kasowanie błędów - po jachą cholere nie wiem, jak elektroniki mniej niż w safrane - ale trochę "mocniejsze" kompy chyba ;) ).

generalnie raz wariował Vel Satis bo się jakaś wiązka uszkodziła
i wariowało ESP (ASR z niego bardziej niż ESP), lewa strona klimatronika - tylko nawiew na nogi i jego temperatura.
i miał limiter z 60% mocy... tak do ~220km/h i się wolno rozpędzał ;)

pozdrawiam!

Data: 2011-12-10 10:36:03
Autor: kamil/Endurorider.pl
usterka silnika?
Użytkownik " Michał" <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jbud5d$kcu$1inews.gazeta.pl...
[...]

Stary, powiedz mi po kiego wała snujesz swoje opowieści o, rzekomych, silnikach 2,5 oraz 3,5 z którymi ,podobno, miałeś styczność jeżeli jest jasno napisane, że chodzi o 1.4?

kml

Data: 2011-12-10 17:33:16
Autor: Michał
usterka silnika?
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> [...]

Stary, powiedz mi po kiego wała snujesz swoje opowieści o, rzekomych, silnikach 2,5 oraz 3,5 z którymi ,podobno, miałeś styczność jeżeli jest jasno napisane, że chodzi o 1.4?

bo to ta sama firma, i o ile zawieszenia i skorupa inna, to elektronika silnika może być podobna nieważne czy ma 4, 5 czy 6 cylindrów.

a ta ikonka jest niezmienna od 20 lat :) i ją pamiętam z Safrane 1993
(3.0 i 2.2) i z ładowaniem akumulatora to ma niewiele wspólnego

więc jak pomiędzy 1992 a 2010 nic nie zmienili w komunikatach,
czy Latitude też ma to samo ;) ? to mówię o co chodzi w safranach i vel satisach, w lagunie czy gdzie ten 1.4 jest może być podobnie

pozdrawiam.

Data: 2011-12-10 18:43:25
Autor: Grejon
usterka silnika?
W dniu 2011-12-10 18:33,  Michał pisze:

a ta ikonka jest niezmienna od 20 lat :) i ją pamiętam z Safrane 1993
(3.0 i 2.2) i z ładowaniem akumulatora to ma niewiele wspólnego

ESP z ładowaniem też ma niewiele wspólnego, jednak się kontrolka zapaliła (w sensie nie zgasła po uruchumieniu silnika) jak akumulator ledwo zipiał.

Data: 2011-12-10 18:14:32
Autor: Michał
usterka silnika?
> [...]

ESP z ładowaniem też ma niewiele wspólnego, jednak się kontrolka zapaliła (w sensie nie zgasła po uruchumieniu silnika) jak akumulator ledwo zipiał.

w reno ?
z tego co pamiętam on potrafił dość dobrze rozróżnić problemy z ładowaniem (ślizgający się pasek przy starcie), od uszkodzonego akumulatora
i trudnościami w naładowaniu go (po rozładowaniu) od za niskiego napięcia
(siedzenie w aucie ~2h na światłach z włączonym wszystkim ale bez silnika).

Z tym że część z tego miałem w tym z 1993 a tam nie było wielu języków i gadał po niemiecku - wiec go  średnio rozumiałem ;)

pozdrawiam.

Data: 2011-12-10 19:17:12
Autor: Grejon
usterka silnika?
W dniu 2011-12-10 19:14,  Michał pisze:
[...]

W Mazdzie. Ale o co innego mi chodzi, ale ty widać masz problemy żeby zrozumieć...

Data: 2011-12-10 18:27:17
Autor: Michał
usterka silnika?

> w reno ?

W Mazdzie. Ale o co innego mi chodzi, ale ty widać masz problemy żeby zrozumieć...

z mazdy ta ja tylko znam Xedos 9 ;) z tym jakimś dziwnym silnikiem V6

Tylko tam zupełnie inaczej elektronika się zachowywała - to nie renault i też nie nissan/infiniti.

i aku raz padł (podłączyliśmy kable odwrotnie i wyjarało kabel),
ale TCS/ASR nie wariował (za to antenka radia, tak;) ).

pozdrawiam.

Data: 2011-12-10 11:59:56
Autor: J.F.
usterka silnika?
Dnia Sat, 10 Dec 2011 00:20:34 +0100, M1SLQ napisał(a):
[...]

A co instrukcja na to ? bo kontrolka wyglada jak ... jakis grzejnik ? J.

Data: 2011-12-10 14:46:42
Autor: nazgul
usterka silnika?

A co instrukcja na to ?
bo kontrolka wyglada jak ... jakis grzejnik ?

raczej ekg

"właścicielu! Szykuj się na palpitacje serca przy regulowaniu rachunku w serwisie"

Data: 2011-12-10 15:46:33
Autor: Papkin
usterka silnika?
A co instrukcja na to ?
bo kontrolka wyglada jak ... jakis grzejnik ?

iiii ? To wyglada jak fragment zapisu przebiegu na oscyloskopie. IMHO.

Data: 2011-12-10 17:47:41
Autor: nazgul
usterka silnika?
W dniu 2011-12-10 15:46, Papkin pisze:
A co instrukcja na to ?
bo kontrolka wyglada jak ... jakis grzejnik ?

iiii ? To wyglada jak fragment zapisu przebiegu na oscyloskopie. IMHO.

zwykły check engine

Data: 2011-12-10 18:51:53
Autor: J.F.
usterka silnika?
Dnia Sat, 10 Dec 2011 15:46:33 +0100, Papkin napisał(a):
A co instrukcja na to ?
bo kontrolka wyglada jak ... jakis grzejnik ?

iiii ? To wyglada jak fragment zapisu przebiegu na oscyloskopie. IMHO.

No i tu sie prawde mowiac calkowicie zgadzamy, ale co mialby sygnalizowac
oscyloskop w samochodzie ? :-)

J.

Data: 2011-12-11 15:13:42
Autor: Papkin
usterka silnika?

No i tu sie prawde mowiac calkowicie zgadzamy, ale co mialby
sygnalizowac oscyloskop w samochodzie ? :-)

nie wiem nieprawidlowy przebieg sygnalu z jakis czujnikow ;)?

Fakt ze lepiej dac ikonke z telefonem taka sluchawke, ilu elektronikow jedzi samochodem by oplacalo sie pod nich robic kontrolke? A jak wyglada sluchawka to wie kazdy, i tak z serwisem trzeba sie porozumiec!

Ale czekaj, jaka sluchawka - to przeciez juz wychodzi z uzycia, tj tradycyjne telefony, jak juz to w domach prawie same DECTy co to blizej im do komorki. To moze inna ikonke, o znaczek euro albo dolara, czekaja cie wydatki a te wiadomo tylko w serwisie :D

Data: 2011-12-10 20:13:45
Autor: M1SLQ
usterka silnika?
A co instrukcja na to ?
bo kontrolka wyglada jak ... jakis grzejnik ?

Insttrukcja na to rzuca lakoniczne: "skontaktuj się z serwisem".

Pozdrawiam

Data: 2011-12-11 21:41:08
Autor: Irokez
usterka silnika?
Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości news:4ee297c5$0$8452$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mi się w 1.6 K7M zapaliła jak czujnik podciśnienia dostawał błędne odczyty (przetarta gumowa rurka).
A tak poza tym mamy wymieniać wszystkie błedy jakie mogą powodować tą kontrolkę?
Pojedź gdzieś na CLIP'a niech odczyta i będzie jak na tacy.

--
Irokez

usterka silnika?