uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?

Data: 2019-06-16 19:35:42
Autor: gelu
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
kupi³em samochód 10 letni, przebieg 170 tys i niestety okaza³o sie ze jest uszkodzona uszczelka pod glowica.
czy to jest wada ukryta? czy moge od sprzedajacego rz±dac pieniedzy za naprawienie tego ?

Data: 2019-06-16 10:56:08
Autor: sczygiel
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
W dniu niedziela, 16 czerwca 2019 12:35:44 UTC-5 u¿ytkownik gelu napisa³:
kupi³em samochód 10 letni, przebieg 170 tys i niestety okaza³o sie ze jest uszkodzona uszczelka pod glowica.
czy to jest wada ukryta? czy moge od sprzedajacego rz±dac pieniedzy za naprawienie tego ?

Rzadac se mozesz.
On powie ze pilowales auto i uszczelka puscila.
Pobeckujecie sie w sadzie i po drodze wydacie troche kasy na papugi.

Dostales gwarancje na to auto?
Kupiles od firmy?
Mozesz udowodnic ze uszczelka byla wadliwa jak kupowales?

W praktyce na dwoje babka wrozyla.

Data: 2019-06-17 12:23:10
Autor: robot
W dniu 2019-06-16 o 19:56, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Ten pan dobrze mówi.
Potwierdzam.

Data: 2019-06-16 20:55:19
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  gelu pisze tak:

kupi³em samochód 10 letni, przebieg 170 tys i niestety okaza³o sie ze jest uszkodzona uszczelka pod glowica. czy to jest wada
ukryta?

Jak kto¶ mówi, ¿e nie wiedzia³ ¿e ma uszkodzon± uszczelkê to ¶ciemnia.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-06-16 22:50:53
Autor: m4rkiz
On 2019-06-16 20:55, PiteR wrote:
na  ** p.m.s **  gelu pisze tak:

[...]

w znacznej czesci przypadkow, ale nie zawsze i dlatego trzeba to sprzedajacemu udowodnic

o ile sie da mozna zaczac od rzeczoznawcy ktory okresli ile kkm temu tak sie stalo - bo przeciez po zakupie auta w ramach 'testow' ludzie rozne rzeczy robia i nie jest wykluczone ze jak sprzedawal to akurat jeszcze resztka sil sie trzymala

Data: 2019-06-16 23:09:23
Autor: kk
On 2019-06-16 20:55, PiteR wrote:
na  ** p.m.s **  gelu pisze tak:

[...]

Co by to mia³o zmieniaæ w temacie istnienia wady ukrytej czy sprzedaj±cy o niej wiedzia³ czy nie wiedzia³?

Data: 2019-06-16 21:08:09
Autor: sczygiel
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
W dniu niedziela, 16 czerwca 2019 16:09:31 UTC-5 u¿ytkownik kk napisa³:
On 2019-06-16 20:55, PiteR wrote:
> Co by to mia³o zmieniaæ w temacie istnienia wady ukrytej czy sprzedaj±cy o niej wiedzia³ czy nie wiedzia³?

Wiele. Bo sprzedajacy musi wiedziec ze wada tam byla. A stare auto jest zuzyte i taka jego natura. Mozna w ten sposob uzasadnic ze blacha zgnita to kasa sie spowrotem nalezy. Kwestia rozmycia punktu w ktorym zakladamy ze auto jest niesprawne a sprzedajacy cos ukryl mimo ze nadal jechalo ok i po jakims czasie padlo.

Od tego jest gwarancja. A i tam zazwyczaj kruczkow jest tyle ze taka gwarancja jest o kant tylka rozbic bo elementy eksploatacyjne sa z niej wylaczone tak jak i te niby nieeksploatacyjne ale drogie (skrzynia, wtryski, turbo itp...)

Data: 2019-06-16 23:45:50
Autor: ToMasz
On 2019-06-16 20:55, PiteR wrote:
na  ** p.m.s **  gelu pisze tak:

[...]

a jak to s± s³owa 75 letniej babci która je¼dzi do ko¶cio³a i nie wrzuca ani 4 ani 5 biegu?
od tego mamy s±dy.

Co by to mia³o zmieniaæ w temacie istnienia wady ukrytej czy sprzedaj±cy o niej wiedzia³ czy nie wiedzia³?
pi razy oko wszystko. Stary samochód mo¿e mieæ wady i tyle. ale je¶li sprzedaj±cy wiedzia³ i zatai³, to grozi mu kara. PRzy czym ka¿dy ma prawo siê nie zgadzaæ z tym co napisa³em i i¶æ do s±du.
ToMasz

Data: 2019-06-17 00:06:22
Autor: kk
On 2019-06-16 20:55, PiteR wrote:
na  ** p.m.s **  gelu pisze tak:

[...]

Niby od czego? Tu o zwyk³e roszczenie usuniêcia wady chodzi, które mo¿e byæ zaspokajane bez udzia³u s±du.

[...]

Jak± karê? :-) Jak wy¿ej, chodzi o przys³uguj±ce kupuj±cemu roszczenie usuniêcia wady o której kupuj±cy nie wiedzia³. Nie ma znaczenia czy wiedzia³ o niej sprzedaj±cy.

Data: 2019-06-16 21:15:54
Autor: sczygiel
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
W dniu niedziela, 16 czerwca 2019 17:06:30 UTC-5 u¿ytkownik kk napisa³:
On 2019-06-16 23:45, ToMasz wrote:

> [...]
> od tego mamy s±dy.

Niby od czego? Tu o zwyk³e roszczenie usuniêcia wady chodzi, które mo¿e byæ zaspokajane bez udzia³u s±du.

No moze, ale sprzedajacy nie ma ochoty na to. I jest swiecie przekonany ze auto bylo sprawne w momencie sprzedazy. Bez sadu to se kupujacy moze rzadac ile chce.
A sprzedajacy se moze odmawiac.

> [...]

Jak± karê? :-) Jak wy¿ej, chodzi o przys³uguj±ce kupuj±cemu roszczenie usuniêcia wady o której kupuj±cy nie wiedzia³. Nie ma znaczenia czy wiedzia³ o niej sprzedaj±cy.

Alez ma. Tylko nie wprost.
Rownie dobrze mozna kazde auto ktore ma wiecej niz 5-7-10 lat podciagnac pod wade ukryta i miec naprawe na koszt sprzedajacego.
Starczy swiezo zakupione auto odpowiednio przeciagnac po wertepach i autostradzie i cos tam padnie.

Jakby auto bylo igla to by nie kosztowalo jak 10 letnie.

Tak czy siak powodzenia w sadzie w udowodnieniu ze wada tam byla.

Data: 2019-06-17 18:39:40
Autor: Cavallino
On 2019-06-16 20:55, PiteR wrote:
na  ** p.m.s **  gelu pisze tak:

[...]

Mylisz dwie rzeczy - kara nie jest nijak zwi±zana z rêkojmi±.

Je¶li auto mia³o wadê, to to, czy kupuj±cy o niej wiedzia³, w kontek¶cie jego odpowiedzialno¶ci cywilnej jest bez znaczenia, odpowiada i ju¿.

Mo¿e mieæ natomiast znaczenie w kontek¶cie odpowiedzialno¶ci karnej - za celowe oszustwo.

Data: 2019-06-17 03:30:13
Autor: Zenek Kapelinder
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
We wszystkich umowach jakie mialem/widzialem/slyszalem jest zapis ze stan samochodu jest znany kupujacemu. Do tego nie spotkalem sie z odmowa ze strony sprzedajace co do zgody na pojechanie na stacje diagnostyczna/mechanika w celu okreslenia stanu technicznego. Jesli kupujacy zrezygnuje ze sprawdzenia stanu technicznego to na ogolnej zasadzie ze chcacemu nie dzieje sie krzywda moze w dupe sprzedawce pocalowac. Uwalona uszczelka pod glowica jest latwa do zdiagnozowania. Wystarczy tani pomiar cisnienia sprezania. Przy okazji taki pomiar bardzo duzo powie o stanie silnika.

Data: 2019-06-17 21:36:36
Autor: Adam
[...]

Ci¶nienie sprê¿ania du¿o mówi, o ile jaki¶ cwany inaczej sprzedawca nie dola³ jakiego¶ eliksiru do oleju. A lepko¶ci ani sk³adu oleju sprawdziæ ³atwo siê nie da.

Natomiast w nowszych dizlach z systemem common-rail sprawdzenie ci¶nienia sprê¿ania ju¿ nie jest takie trywialne, jak w starych ze ¶wiecami i pomp± rotacyjn±.
Poza tym mo¿e byæ perforacja do uk³adu ch³odzenia, co zwyk³y pomiar ci¶nienia na zimnym silniku raczej nie wyka¿e. Ale wtedy jest "majonez" na korku oleju, a przy pracy silnika bez korka oleju mo¿e mocno dmuchaæ. Ale trzeba mieæ te¿ rozeznanie, jakie dmuchanie to "mocno".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-06-17 13:20:09
Autor: Zenek Kapelinder
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
To ze cos jest trudne do zrobienia nie zwalnia z odpowiedzialnosci ze sie tego nie zrobilo. Co innego jak by sprawdzenie bylo niemozliwe do zrobienia. Jak kupisz buty bez zmierzenia chociaz miales taka mozliwosc, okaza sie za male i obetniesz czubki zeby w nich chodzic. To mozesz takie buty reklamowac ze za male byly?

Data: 2019-06-17 22:58:59
Autor: kk
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
Ale pierdo³y.

Data: 2019-06-18 10:05:17
Autor: wchpikus
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
cemu nie dzieje sie krzywda moze w dupe
Pierdoly gadasz..

Data: 2019-06-18 13:46:57
Autor: Zenek Kapelinder
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
Nie pierdoly tylko zaniedbanie kupujacego. Kupil bez sprawdzenia.

Data: 2019-06-19 00:53:22
Autor: kk
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
Pieprzysz Zenek bzdury.

Data: 2019-06-19 01:36:08
Autor: LordBluzg(R)
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
W dniu 2019-06-19 o 00:53, kk pisze:
Pieprzysz Zenek bzdury.

Nonie. Ostro¿ny zawsze sprawdza...ale przy 10 latku to raczej siê olewa dog³êbne sprawdzanie, bo chujwie co mo¿e za chwilê wyskoczyæ...a w zasadzie nale¿y siê z tym liczyæ podejmuj±c decyzjê zakupu. Wszystko zale¿y od marki/modelu i ceny.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-06-18 17:07:03
Autor: Bolko
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
W ubieg³ym roku w marcu kupi³em Mazde 6 benzyne z 2002 roku najdro¿sz± w okolicy bo najmniej ze¿art± przez rdze.
¯e siê nie znam (to moje trzecie auto a prawo jazdy mam 25 lat)
to pojecha³em do pana mechanika i stacji diagnostycznej.
Wszyscy powiedzieli ¿e auto jest OK.
Potem by³em jeszcze u jednego ¿eby sprawdzi³ co trzeba bo przez
pó³roku mia³em zrobiæ 50 tysiêcy kilometrów.
Powymienia³ co trzeba (w sensie filtry wycieraczki olej i co¶ tam jeszcze).

Jakie¿ moje by³o zdziwienie gdy na pierwszym rondzie skrêcam
zaczynam hamowaæ a tu siê wszystko t³ucze tak ¿e niemogê.
Pan mechanik stwierdzi³ hamulce przód komplet do wymiany.
To by³o w pierwszym tygodniu jazdy.
Po pó³tora roku auto przejecha³o 40 tysiêcy.
Z czego 30+ tysiêcy po austostradzie z obrotami silnika powy¿ej 4 tysiêcy.
Mia³o wymieniane tylne hamulce,¶wiece, kable wysokiego i wtryskiwacze LPG
bo za rzadko wymienia³em filtr.
napiêcia i opony.

Pytanie s± dwa:
Z tymi hamulcami z przodu (potrzeba wymiany) kogo mam podaæ do s±du?
Ile daliby¶cie gwarancji(czy jak siê to tam zwie) na taki samochód?

Data: 2019-06-18 23:09:30
Autor: przemek.jedrzejczak
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
-- Z tymi hamulcami z przodu (potrzeba wymiany) kogo mam podaæ do s±du?

szczerze watpie zeby SKP i jakis przypadkowy mechanik *jednoczesnie* popelnili ten sam blad chyba po prostu masz pecha :-)

-- Ile daliby¶cie gwarancji(czy jak siê to tam zwie) na taki samochód?

zero, 17 lat to mina w ktorej wszystko moze pasc zwlaszcza jesli wlasciciel przycebulil na oponach (kazda inna jesli dobrze pamietam ?) uzywane (wiekowe) auto w dobrym stanie to rzadkosc, u tesciow jak sprzedawali Fabie koles warowal pod blokiem 2h wczesniej zeby nikt mu nie sprzatnal spod nosa, stan igla, serwis ASO, pokrowce od nowosci

Data: 2019-06-19 06:30:26
Autor: sczygiel
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 19:07:05 UTC-5 u¿ytkownik Bolko napisa³:
[...]

Heh, to doszedles do tego co ja.
Bo tez myslalem ze mechanik to poznajduje problemy.
Nie. Mechanik ani w Polsce ani na zachodzie nawet jak mu powiesz ze dla siebie szukasz problemow to nie poznajduje co jest nie tak.

Nawet mowilem im ze auto masazysty potrzebuje. Ze maja sprawdzic co sie pomalu kwalifikuje do naprawy.

Nie. Kazda pierdole trzeba bylo samemu znalezc i zazyczyc sobie wprost: Prosze wymienic amortyzatory, prosze wymienic dwumase, prosze wymienic swiece zarowe i tak do zarzygania.

Dlatego sprawdzenia na stacji czy u dilera to sciema, czasem nawet ewidentnych problemow nie znajda.
A wysluchac co sie tlucze w aucie ktorego sie nie zna nie sposob.

Madrosc przychodzi po czasie.

No chyba zeby auto sprawdzac metodycznie. Kazda lampke, kazdy przelacznik, zawias, klamke, wycieraczke w kazda dziurke zagladac. I potem wyladowac na jakims forum frustratow z opisem, przyjechal facet i na 17 letnim aucie lakier sprawdzal...

Data: 2019-06-19 12:15:29
Autor: przemek.jedrzejczak
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
-- Bo tez myslalem ze mechanik to poznajduje problemy. Nie. Mechanik ani w Polsce ani na zachodzie nawet jak mu powiesz ze dla siebie szukasz problemow to nie poznajduje co jest nie tak. Mam inne do¶wiadczenia. ¦ci±ga³em B7 do DE i uprzedzi³em ch³opaków w warsztacie o tym ¿e bêdzie niemiecki przegl±d. Efekt ? Kole¶ pocmokal powiedzia³ ¿e widaæ ¿e doinwestowany i przybi³ piecz±tkê.

Data: 2019-06-19 14:22:05
Autor: sczygiel
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
W dniu ¶roda, 19 czerwca 2019 14:15:31 UTC-5 u¿ytkownik przemek.j....@gmail.com napisa³:
[...]

Chyba nie zrozumiales przeslania :)
Bo anegdote dales w odwrotna strone.
Tak jak napisales to kazdy diagnosta umi. Albo zignorowac problemy albo znalezc sztuczne.
Mi kiedys jeden powiedzial ze amortyzatory do wymiany. Pytalem czy 1000km na nich zrobie to powiedzial ze tak ale lepiej wymienic.
Zrobilem 20kkm na nich i nie wymienilem. Na kolejnym przegladzie ten sam ludek stwierdzil ze po co wymieniac jak jeszcze dobre sa...

Za to zeby jakis mechanik powiedzial co naprawde niebawem padnie to juz nie bardzo. Trza sie takich naszukac. A i tak czasem im sie nie chce...

Data: 2019-06-19 23:10:33
Autor: przemek.jedrzejczak
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
-- -Chyba nie zrozumiales przeslania :) Bo anegdote dales w odwrotna strone.

to nie anegdota to fakt

-- Za to zeby jakis mechanik powiedzial co naprawde niebawem padnie to juz nie bardzo. Trza sie takich naszukac. A i tak czasem im sie nie chce...

lenistwo to grzech ciezki :-) znajomy wstawil B8 na serwis *bo blisko bylo* i spece nalali za duzo oleju (3.8-4.3 L a wlali 5 L), normalnie rece opadaja

Data: 2019-06-20 06:30:37
Autor: sczygiel
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
W dniu czwartek, 20 czerwca 2019 01:10:35 UTC-5 u¿ytkownik przemek.j....@gmail.com napisa³:
-- -Chyba nie zrozumiales przeslania :) Bo anegdote dales w odwrotna strone.

to nie anegdota to fakt

Co nie zmienia faktu ze do przykladu nie pasuje.

Data: 2019-06-19 16:13:40
Autor: J.F.
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
U¿ytkownik  sczygiel napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:611b264e-f128-45ce-aacd-e27a7b664fb5@googlegroups.com...
W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 19:07:05 UTC-5 u¿ytkownik Bolko napisa³:
[...]
[...]

Ale zaraz - moze przewrazliwiony byles - po co wymieniac dobre amory ? :-)

Dlatego sprawdzenia na stacji czy u dilera to sciema, czasem nawet ewidentnych problemow nie znajda.

Diler bywa ze gwarancje daje (albo nawet musi dac).
Ale to na auta, ktore sprzedaje, nie na takie tylko sprawdzane u niego.

[...]

Albo sprawdzic czy jezdzi - ile to auto ma wytrzymac - rok ?
Wytrzyma dwa, bedziesz zadowolony, wytrzyma rok - to sie kupi nastepne.

Ale klime sprawdzic obowiazkowo :)

J.

Data: 2019-06-19 09:02:46
Autor: sczygiel
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
W dniu ¶roda, 19 czerwca 2019 09:16:11 UTC-5 u¿ytkownik J.F. napisa³:
> [...]

Ale zaraz - moze przewrazliwiony byles - po co wymieniac dobre amory ? :-)

No jak musialem sam sprawdzic ze sie poca?
Jak sie okazalo ze podczas ruszania na mokrym tylko prawa strona wibrowala i kolo podskakiwalo?
A auto swiezo po takim przegladzie gdzie powiedzialem sprawdzcie co jest do wymiany albo niedlugo bedzie...

> [...]

Diler bywa ze gwarancje daje (albo nawet musi dac).
Ale to na auta, ktore sprzedaje, nie na takie tylko sprawdzane u niego.

Mialem na mysli ASO.

> [...]

Albo sprawdzic czy jezdzi - ile to auto ma wytrzymac - rok ?
Wytrzyma dwa, bedziesz zadowolony, wytrzyma rok - to sie kupi nastepne.

No prawie kazde jezdzi. Ale zazwyczaj chcemy aby pojezdzilo te 20-50kkm. Szczegolnie jak sie placi za nie powyzej 8kpln.

Ale klime sprawdzic obowiazkowo :)

I rozrzad :)
I uszczelki przy pasku klinowym.
I napinacz.
I olej wymienic z reszta filtrow...

I tak dalej :)

Data: 2019-06-19 12:00:28
Autor: J.F.
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
U¿ytkownik "Bolko"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:43ada128-96d5-495e-802f-8a0c9aed882e@googlegroups.com...
[...]

I kupujesz 17 letnie auto ?

Jakie¿ moje by³o zdziwienie gdy na pierwszym rondzie skrêcam
zaczynam hamowaæ a tu siê wszystko t³ucze tak ¿e niemogê.
Pan mechanik stwierdzi³ hamulce przód komplet do wymiany.
To by³o w pierwszym tygodniu jazdy.

Masz w planach 50kkm i narzekasz, ze klocki trzeba zmienic ?

[...]

Hm, z tymi wtryskiwaczami to cie ktos nie naciagnal ? (*)

napiêcia i opony.
Pytanie s± dwa:
Z tymi hamulcami z przodu (potrzeba wymiany) kogo mam podaæ do s±du?

Teraz, po poltora roku ?
A i po tygodniu ... ciekawe co sad/biegly na to ... sprawdzic stan klockow w zakresie obowiazkow mechanika, czy nie ...

Ile daliby¶cie gwarancji(czy jak siê to tam zwie) na taki samochód?

A co - sprzedac chcesz ?
Tyle co zwykle: nic. Moze tydzien czy  miesiac.

Trafisz na cwaniaka, to wymieni czesci i powie, ze sie zepsuly.

J.

Data: 2019-06-19 16:42:38
Autor: Cavallino
W dniu 19-06-2019 o 02:07, Bolko pisze:
[...]

A niby dlaczego?
Skoro odby³e¶ jazdê próbn± i hamowa³y prawid³owo, to znaczy ¿e skoñczy³y siê ju¿ Tobie.
A hamulec to element eksploatacyjny, wiêc jego wymiana/naprawa obci±¿a aktualnego w³a¶ciciela.

Data: 2019-06-19 17:41:17
Autor: J.F.
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:qedhku$2al$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

No nie- bo hamulec sie w tydzien nie konczy.
Wiec to raczej niesolidnie wykonany przeglad.
Powinni zauwazyc, ze klocki sie koncza.

Chyba, ze to cos wiecej niz zuzyte klocki.

J.

Data: 2019-06-19 23:15:52
Autor: Cavallino
W dniu 19-06-2019 o 17:41, J.F. pisze:

[...]

Jak widaæ siê skoñczy³.

Wiec to raczej niesolidnie wykonany przeglad.
Powinni zauwazyc, ze klocki sie koncza.

O ile tego typu pierdo³y w ogóle wchodz± w sk³ad przegl±du przed kupnem w 17 letnim aucie.

Chyba, ze to cos wiecej niz zuzyte klocki.

Nadal to jaka¶ ¶mieciowa kasa na element eksploatacyjny.
Jak kogo¶ nie staæ na hamulce, to powinien siê zastanowiæ, czy w ogóle staæ go na auto.
Jakiekolwiek.

Data: 2019-06-20 08:29:56
Autor: cef
W dniu 2019-06-19 o 17:41, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
..
[...]

Moje klocki koñczy³y siê przez 80 tys km,
to chyba obci±¿a wszystkich mechaników,
którzy chcieli wymieniæ.

Data: 2019-09-08 18:50:48
Autor: kk
On 2019-06-19 01:36, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Ale zrozum, z punktu widzenia prawa to sprzedaj±cy (a nie kupuj±cy) ma sobie samochód sprawdziæ bo odpwiada za wady ukryte. Kupuj±cy sprawdza samochód by unikn±æ problemów, ale nie musi tego robiæ i zwykle zbyt wiele z takiego sprawdzenia nie wynika bo przecie¿ nikt nie odkrêci ka¿dej ¶rubki a tylko stwierdzi ogólny stan samochodu i np wykluczy powa¿ne kolizje po których nie wiadomo co jeszcze z samochodem nie gra. P³aci siê np 350z³ w ASO i oni ogl±daj± samochód, co¶ posprawdzaj±, diagnostykê zrobi±, historiê przegl±dn±. Moim zdaniem do¶æ rozs±dne, ale uszczelki pod g³owic± to oni nie sprawdz±. Trzebaby wiêcej zap³aciæ za sprawdzanie ci¶nienia w cylindrach, które zreszt± wcale nie musi ujawniæ uszczelki bo np rozszczelnia siê dopiero po nagrzaniu lub przy du¿ej mocy. I wielu innych rzeczy, których naprawa mo¿e byæ bardzo kosztowna. Kupi³em samochód w którym dach zg³asza³ usterkê jak sobie samochód posta³ jaki¶ czas. No i oczywi¶cie tego nie zauwa¿yli. Oni nawet nie zauwa¿yli ¿e brakuje jebitnej plastikowej belki absorbuj±cej uderzenie ale to akurat zwróci³o moj± uwagê. To by³y wady ukryte, których móg³bym dochodziæ od sprzedawcy. Ale nie chcia³em ¿ycia spêdziæ na chodzeniu po s±dach.

Data: 2019-09-08 11:40:22
Autor: sczygiel
uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?
W dniu niedziela, 8 wrze¶nia 2019 11:50:56 UTC-5 u¿ytkownik kk napisa³:
On 2019-06-19 01:36, LordBluzg(R) wrote:
> Ale zrozum, z punktu widzenia prawa to sprzedaj±cy (a nie kupuj±cy) ma sobie samochód sprawdziæ bo odpwiada za wady ukryte. Kupuj±cy sprawdza samochód by unikn±æ problemów, ale nie musi tego robiæ i zwykle zbyt wiele z takiego sprawdzenia nie wynika bo przecie¿ nikt nie odkrêci ka¿dej ¶rubki a tylko stwierdzi ogólny stan samochodu i np wykluczy powa¿ne kolizje po których nie wiadomo co jeszcze z samochodem nie gra. P³aci siê np 350z³ w ASO i oni ogl±daj± samochód, co¶ posprawdzaj±, diagnostykê zrobi±, historiê przegl±dn±. Moim zdaniem do¶æ rozs±dne, ale uszczelki pod g³owic± to oni nie sprawdz±. Trzebaby wiêcej zap³aciæ za sprawdzanie ci¶nienia w cylindrach, które zreszt± wcale nie musi ujawniæ uszczelki bo np rozszczelnia siê dopiero po nagrzaniu lub przy du¿ej mocy. I wielu innych rzeczy, których naprawa mo¿e byæ bardzo kosztowna. Kupi³em samochód w którym dach zg³asza³ usterkê jak sobie samochód posta³ jaki¶ czas. No i oczywi¶cie tego nie zauwa¿yli.. Oni nawet nie zauwa¿yli ¿e brakuje jebitnej plastikowej belki absorbuj±cej uderzenie ale to akurat zwróci³o moj± uwagê. To by³y wady ukryte, których móg³bym dochodziæ od sprzedawcy. Ale nie chcia³em ¿ycia spêdziæ na chodzeniu po s±dach.

Akurat uszczelke mozna latwo wybadac. Jest na to metod chyba z 20.
Metoda na gazy spalinowe w cieczy chlodzacej jest chyba najbardziej sensowna jesli mamy tylko krotki czas na test.

Taki feler jest latwo weryfikowalny nawet bez tych odczynnikow i rowniczesnie testuje pekniecia bloku silnika.

Data: 2019-06-17 11:40:54
Autor: Pszemol
"gelu" <hyyynos@fo.pl> wrote in message news:5d067dee$0$510$65785112news.neostrada.pl...
kupi³em samochód 10 letni, przebieg 170 tys i niestety
okaza³o sie ze jest uszkodzona uszczelka pod glowica.
czy to jest wada ukryta? czy moge od sprzedajacego rz±dac
pieniedzy za naprawienie tego ?

Co to za s³abe auto ¿e po tak ma³ym przebiegu uszczelka pad³a?
A mo¿e przebieg te¿ cofany? :-) Gdzie kupi³e¶? Komis? Handlarz?

uszczelka pod g³owica czy to wada ukryta ?