Data: 2010-03-15 11:35:47 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
uszczelniacz chlodnic | |
pdwhc pisze:
i teraz pytanie odnosnie uszczelniaczy. podobno sa dwa rodzaje. jedne to jakis granulat czy inny syf staly, a drugie plynne. interesuje mnie tylko opcja druga. znalazlem uszczelniacz firmy wurth. Nalałem prestone - 1/3 zalecanej ilości. Pomogło na jakiś rok... a moze ktos ma jakis inny pomysl bo juz mnie szlag trafia powoli. ....po czym, gdy znów zaczęło gdzieś uciekać, stwierdziłem w drodze szczegółowych obserwacji że płyn znika tylko przy rozgrzewaniu silnika, dość stała ilość (ok. 1mm /odpał). Natomiast jazda ciągła choćby 1000km - bez dalszych strat. Wniosek - wycieka tylko pod ciśnieniem przy rozgrzewaniu silnika. Postanowiłem zrobić doświadczenie i "zepsułem" zaworek ciśnieniowy w chłodnicy tak aby przepuszczał płyn swobodnie. Tu jednak zaznaczę że u mnie zbiornik wyrównawczy jest otwarty do atmosfery w związku z czym cały układ przestał być ciśnieniowy. Po zabiegu wyciek spadł drastycznie. Od 2 lat nie ma praktycznie ubytków. Dolałem może cwierć litra w tym czasie. Nie zauważyłem też żadnych negatywnych skutków tego faktu. Co nie znaczy, że w innym pojeździe też tak się da i dobrze będzie :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-03-15 16:59:34 | |
Autor: pdwhc | |
uszczelniacz chlodnic | |
Postanowiłem zrobić doświadczenie i "zepsułem" zaworek ciśnieniowy u mnie jest dokladnie taki sam uklad. pozmienialem dzisiaj wszystkie wezyki na nowe i dalem nowe supermocne opaski. z wezami 16mm nie ma problemu, natomiast te 10mm sa nie do dostania jesli chodzi o wodne. no i musialem zalozyc takie do paliwa. ktos mi gdzies mowil ze te do paliwa nie wytrzymuja temperatury i parcieja. to ze do benzyny nie nalezy uzywac weza wodnego to wiem, ale czy w odwrotnej sytuacji tez bedzie kicha ? maja wytrzymalosc do 20bar wiec spoko, tylko czy goraca woda ich nie zalatwi ? |
|
Data: 2010-03-15 16:59:34 | |
Autor: pdwhc | |
uszczelniacz chlodnic | |
Postanowiłem zrobić doświadczenie i "zepsułem" zaworek ciśnieniowy u mnie jest dokladnie taki sam uklad. pozmienialem dzisiaj wszystkie wezyki na nowe i dalem nowe supermocne opaski. z wezami 16mm nie ma problemu, natomiast te 10mm sa nie do dostania jesli chodzi o wodne. no i musialem zalozyc takie do paliwa. ktos mi gdzies mowil ze te do paliwa nie wytrzymuja temperatury i parcieja. to ze do benzyny nie nalezy uzywac weza wodnego to wiem, ale czy w odwrotnej sytuacji tez bedzie kicha ? maja wytrzymalosc do 20bar wiec spoko, tylko czy goraca woda ich nie zalatwi ? |